Организация и управление: За изпълнение на проекта Община Силистра, ще сформира екип от експерти, отговарящи за изпълнение, управление и координация на проектните дейности. Основните отговорности на екипа ще са свързани със спазване на клаузите на подписания договор, спазване на процедурите и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. и нормативната уредба на Р България. Екипът на проекта ще организира и контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнители по реда на Закон за обществените поръчки, ще осъществява контрол при изпълнението на дейностите заложени в проекта и провеждането на дейностите по информация и комуникация сред широката общественост.
Задачите на екипа ще бъдат следните:
- Ежемесечни срещи на екипа - Екипът на проекта ще провежда срещи за разпределение на задачите при изпълнение на дейностите, осъществяване на постоянен контрол за спазване на времевия график, целесъобразното разходване на средствата и отчитане на резултатите от вече проведените дейности. По време на срещите ще се отчитат резултатите от изпълнението на дейностите и ще се отбелязва напредъка на проекта;
- Организация и контрол на процедурите за избор на изпълнители - Екипът на проекта ще се придържа към изискванията на подписания договор за БФП и Закон за обществени поръчки;
- Отчитане на проекта - Изготвяне на технически и финансови отчети, подаване на документи за верифициране на разходите. Отчитането на проекта ще се извърши в съответствие с изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж“ 2014-2020 г.
Дейността е основополагаща за изпълнението на заложените в проекта цели. Вътрешната организация и контрола на екипа определя точното и качествено изпълнение на всяка от дейностите, с което се подпомага изпълнението на целите на Оперативната програма ,,Региони в растеж“ 2014-2020 г.
|
34 980.00
|
15 530.28
|
Подготовка и провеждане на обществени поръчки : Дейността ще се осъществи в съответствие с изискванията на Закона за обществените поръчки и Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. (ОПРР). За реализацията на дейността ще бъдат проведени процедури за избор на изпълнители. Дейността ще премине в подготовка и провеждане на оценителни комисии, изготвяне на протоколи от работата на комисиите за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти и решения за класиране на участниците, определяне на изпълнители на обществени поръчки и сключване на договори с тях.
Според посочените дейности, предмет на възлагане ще бъдат следните процедури:
- Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Изпълнение на строително – монтажни работи на обект „Реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“;
- Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Извършване на независим строителен надзор на обект „Реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“;
- Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Извършване на авторски надзор на обект „Реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“;
- Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Сертифициране на детска площадка от 3 до 12 години нахождаща се на площад „Албена";
- Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Извършване на независим финансов одит по проект „Реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“;
- Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Изпълнение на дейности за информация и комуникация по проект: „Реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“;
- Процедура за избор на изпълнител с предмет: "Изготвяне на геодезическо заснемане на площад "Албена". |
0.00
|
0.00
|
Изпълнение на строително - монтажни работи на площад "Албена": В рамките на дейността се предвижда реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“.
Подготвителни дейности на обекта - подготовка на терените за работа, разкъртване и фрезоване на настилките, разваляне на тротоарната настилка, фитосанитарна резитба и повдигане на короните на дървесната растителност, създаване на временна организация на движението;
Ремонтът на площад „Албена“ обхваща площад „Албена“, ул. „Москва“ на север, кръстовището на пл. „Албена“ с ул. „Тутракан“ на запад, кръговото кръстовище около бензиностанция ОМВ на юг и включва следните интервенции:
Презониране на алеите – запазва се структурата на диагоналната алея от ул. „Симеон Велики“ към Автогара, алеите около паметника „1800 години Силистра“, както и бетоновата конструкция на цялата скулптурна композиция. Изгражда се нова диагонална алея от североизточния ъгъл на парка и завършва в югозападния му ъгъл и прави връзка с новото кръстовище и пешеходни пътеки, две нови алеи за разходка и джогинг; Възстановяване на паметник „1800 години Силистра“ и на прилежащия му терен: възстановяване на водно огледало, площадките около паметника; Изграждане на ново ел. захранване с въвеждане на художествено осветление; Изграждане на детска площадка за деца от 3 до 12 годишна възраст; Изграждане на напоителна система; Реорганизация на уличната мрежа – кръстовището на ул. „Тутракан“ за ЖП гара и Автогара е събрано в общ вход. Малко по на север е решено и миникръстовище за изхода на ул. „Москва“. При входа на града, преди кръстовището за ЖП Гара и Автогара с ул. „Симеон Велики“ се предвижда да се оформи със средна разделителна зелена ивица от 2.00 м и две платна с по две ленти по 3.50 м. Тази ивица ще продължи и до кръговото кръстовище при бензиностанция ОМВ.
Като съпътстващи дейности са предвидени и: Изграждане на велоалея по двете главни диагонални алеи на пл. „Албена“; Паркоустройство – оформяне на дървесната растителност и допълване и обогатяване на съществуващата растителност с нови видове. Благоустройство - дейността включва изграждане на кътове за обществен отдих и подмяна на елементите от градския дизайн;
Въвеждане на енергоспестяващо осветление и видеонаблюдение – за пл. „Албена“ се предвижда направа на ново ел. захранване с въвеждане на енергоспестяващо LED осветление и изграждане на затворена система за видео наблюдение; Създава се достъпна архитектурна среда за хора с увреждания.
|
1 802 456.71
|
2 211 679.74
|
Упражняване на независим строителен надзор : Съгласно българското законодателство упражняването на независим строителен надзор е задължителен за изпълнението на строителни дейности за строежи от първа до четвърта категория, следователно за обекта в настоящото проектно предложение, който е трета категория, същия е задължителен. В този смисъл строителния надзор на обекта ще се извършва качествен контрол в полза на Възложителя, което представлява второ ниво на осъществяване на вътрешен мониторинг.
Дейността упражняване на непрекъснат строителен надзор включва:
• Изпълнение на цялостен строителен контрол върху изпълнението на СМР, съгласно работните проекти и изискванията на нормативните актове;
• Законосъобразно започване на строежа;
• Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
• Изпълнение на строежа е съобразно одобрения инвестиционен проект и изискванията;
• Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
• Годността на строежа за въвеждане в експлоатация;
• Оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания.
|
17 248.39
|
7 200.00
|
Упражняване на авторски надзор: Настоящото проектно предложение включва възлагане на Авторски надзор съгласно чл. 162 ал. 2 от Закона за устройство на територията (ЗУТ). Условията и редът за осъществяване на авторски надзор по време на строителството се определят чрез договор между Възложителя и проектанта. Авторският надзор по част "Конструктивна" е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително. Освен това съгласно чл. 162, ал. 3 от ЗУТ предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството.
Дейността упражняване на авторски надзор включва:
• Изпълнение на цялостен авторски /архитектурен и инженерен/ контрол върху изпълнението на СМР и тяхното съответствие с изготвения проект;
• Участие в изготвянето на календарен график за изпълнение от фирмата/ фирмите-изпълнител/и и контрол върху неговото спазване;
• Координиране на работата на инженерните специалности, изпълняващи авторски контрол;
• Приемане на завършени етапи от СМР като качество и количество, писмено отразяване на евентуални пропуски и недостатъци на този етап с копие до Възложителя; намиране и прилагане на решения за незабавното им отстраняване вкл. и детайли;
• Корекция и съгласуване на архитектурни детайли в процеса на строителството, даване на устни и писмени указания (в заповедната книга) на строителите при възникнали неясноти, несъответствия с проекта възникнали по време на строителството, за които писмено се уведомява Възложителя;
• Контрол и евентуална корекция на елементите, доставени от изпълнителя/ изпълнителите;
• Съдействие на Възложителя при въвеждане в експлоатация на обекта; при необходимост - участие в приемателната комисия;
• Изготвя екзекутивна документация.
|
25 872.58
|
31 046.40
|
Сертифициране на детска площадка: В рамките на изпълнение на проекта в подобект „Ремонт на площад „Албена“ е заложено изграждане на детска площадка от 3 до 12 години. При въвеждането в експлоатация на нови обществено достъпни площадки за игра на открито се прилага Наредба № 1 от 12 януари 2009 г. за условията и реда за устройството и безопасността на площадките за игра.
Община Силистра ще избере външен изпълнител, който след изграждането на детската площадка съгласно чл. 63, ал. 1 от горецитираната Наредба, ще извърши проверка преди въвеждане й в експлоатация.
В резултат от проверката изпълнителя на дейността ще изготви доклад и/или сертификат за контрол, в който ще опише резултата от извършената проверка, въз основа на който ще се определи съответствието на площадката за игра с изискванията на Наредбата и на съответните стандарти съгласно приложение № 7 към същата.
|
500.00
|
588.00
|
Въвеждане на обекта в експлоатация: След приключване на строително – монтажните работи на обекта съгласно Закона за устройство на територията и подзаконовата нормативна база към него, ще се пристъпи към искане за издаване на Разрешение за ползване от ДНСК – София. Към него се прилага изготвения окончателен доклад от лицето, упражняващо строителен надзор, Констативен акт за установяване годността на строежа образец 15 към чл. 7, ал. 3, т. 15 от Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителство, геодезическо заснемане както и др. документи съгласно изискванията за въвеждане в експлоатация на строежа. |
4 600.00
|
0.00
|
Извършване на независим финансов одит: Одит на проекта ще бъде извършен от външен, независим и регистриран одитор. Одиторски доклад ще бъде приложен към окончателното искане за плащане по проекта, в съответствие с изискванията на процедурата. Одиторът ще получи достъп до всички документи и информация, която счита за необходима, вкл. тази, която е създадена и съхранявана в електронен формат. Одиторът ще проверява дали декларираните разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с договора и ще изготви доклад за заверка на разходите по образец, представен от Управляващия орган. При окончателното искане за плащане одиторът на проекта ще завери финансовия отчет.
Целта на дейността е да се оцени дали всички извършени разходи отговарят на изискванията за допустимост, регламентирани във всички европейски и национални нормативни документи. Дейността ще осигури адекватна проследимост на разходите, които са извършени от бенефициента и установи тяхната законосъобразност. Ще бъде извършен одит съгласно изискванията на програмата и приложимите указания с цел осигуряване на прозрачност, законосъобразност и целесъобразност на разходите по проекта.
|
2 200.00
|
2 400.00
|
Информация и комуникация: При изпълнението на проекта ще бъде осигурена неговата публичност, като всички дейности ще бъдат съобразени с правилата на ЕС за комуникация и визуализация, както и с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.. Ще бъде информирана широката общественост за получената финансова подкрепа от ОПРР чрез ЕФРР. За целта са предвидени следните мерки:
- Изработване на 1 бр. билборд с информация за проекта - Ще бъде поставен на работната площадка на обекта и ще е с размери 400/300 см. Билборда ще бъде отстранен не по-късно от 3 месеца след приключване на работите по проекта и ще се замени с постоянна обяснителна табела;
- Изработване на 1 бр. постоянна обяснителна табела– Табелата ще бъде поставена най-късно 3 месеца след приключване работите по проекта. Монтажът ще се извърши в рамките на една седмица след дата на отстраняване на билборда. Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. ще бъде уведомен за дизайна на табелата. Минималният размер на табелата е 50/70 см.;
- Изработване на 1 банер, който ще се използва при различни събития по повод проекта и ще се поставя в залите, където се провеждат публичните събития;
- Отпечатване на 250 бр. информационни брошури - брошурите ще съдържат информация за етапите на изпълнение на проекта и резултатите от него. Ще се разпространяват в сградата на общината и Областен информационен център, като целта е да достигнат до максимален брой посетители, за да се постигне по-широка публичност на проекта;
- Провеждане на 2 бр. публични събития – пресконференции в началото и в края на проекта. Първата пресконференция ще отбележи стартирането на проекта и ще даде най-обща информация за него. Втората ще бъде с фокус постигнатите резултати с финансовата помощ на ЕФРР. И двете пресконференции ще бъдат дадени в сградата на община Силистра. Ще бъдат поканени местни и национални медии, които да отразят събитията. |
4 600.00
|
3 120.00
|