Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 355 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът обединява усилията на 5 организации (3 НПО, 1 обучителен център и 1 ИТ компания) в опит да се пренесе и надгради добрия опит от пилотния образователен модел "Прозорци към света", реализиран от Фондация КЮ в град Самоков, през който преминават над 300 обучаеми от различни етнически групи и възрасти.

Проектът ще идентифицира 100 неактивни младежи от ромските общности в градовете Павликени и Горна Оряховица (област Велико Търново) като ги мотивира да предприемат стъпки за активно включване чрез избор от следните възможности: завръщане в образование, преминаване на обучение по дигитална грамотност, професионално обучение по текстообработване или системно програмиране, заетост в ИТ или неправителствения сектор.  

Дейностите по идентифициране, които ще бъдат осъществени в рамките на проекта, отразяват опита на Център Амалипе в проекти, насочени към развитие на ромската общност в България. Дейностите по мотивиране се основават на световните постижения на мрежата Джуниър Ачийвмънт в развитието на умения за успех сред подрастващите поколения. Дейностите по обучение в дигитална компетентност са в съзвучие с Европейската референтна рамка на ключовите компетентности и успешните практики на Фондация КЮ в тази посока. Дейностите, свързани с професионалното обучение съответстват на националните и европейски стандарти, които Центъра за професионално обучение към Рувекс АД демонстрира в своето обучително портфолио.

Сред основните очаквани резултати на проекта са: 
- 25 младежи от целевата група да бъдат мотивирани да се запишат в бюрата по труда; 
- 25 да подадат заявления за продължаване на образованието си; 
- 15 да придобият свидетелство за професионална квалификация по текстообработване, която ще има помогне за намиране на заетост;
- 35 да получат възможност за шест месечна трудова заетост след обучения по дигитална компетентност и професионално обучение (30 - дигитална компетентност; 25 - текстообработване; 10 - системно програмиране).
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности за организация и управление на проекта: Цел: осигуряване качествено изпълнение и отчитане на проекта "Прозорци към света" в съответствие с правилата на процедурата Екип по изпълнение на дейността: - 1 ръководител на проект (Фондация Кю) ; - 3 координатори (по 1 от Фондация Кю, Джуниър Ачийвмънт и Сдружение Амалипе); - 1 организатор (Фондация Кю); - 1 финансов експерт (Фондация Кю). Управленският екип е съставен от представители на организациите в партньорството с най-изявен опит в управлението и изпълнението на проекти и дейности във фокуса на проектното предложение. Поради специфичния характер на проекта (партньорски организации от различни градове, широк спектър от планирани дейности (от образователни до субсидирана заетост) в управленския екип е предвидено включването на организатор, който от една страна ще подпомага дейността на ръководителя и координаторите, а от друга ще е свързващото звено с останалите партньори и екипи (по идентифициране, мотивационно и други обучения). Основни задачи пред ръководителя на проекта: - Ръководи, организира и контролира изпълнението на дейностите по проекта и отговаря за постигане на заложените цели; - Отговаря за целесъобразното изразходване на средствата по проекта и осъществява текущ мониторинг; - Изготвя, поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, в съответствие с изискванията на управляващия орган; - Изготвя и представя междинни и крайни отчети по изпълнение на дейностите на проекта и предоставя информация на управляващия орган. Основни поддейности: - Подготовка за изпълнение след получаване на писмо за одобрение: запознаване с документите по проекта (Договор и Приложения); подготовка и сключване на партньорско споразумение, което да урежда отговорностите между кандидата и партньорите (дейностите и разходите, които ще се извършват от партньорите; начина на тяхното отчитане; сроковете, които трябва да се спазват; начина на уреждане на финансовите отношения между бенефициента и партньорите); изготвяне на онлайн визия на проекта и профили в социални медии; преглед на бюджет, в случай на настъпили финансови корекции; преглед на изпълнението на дейностите по проекта, според настъпилите финансови корекции; изготвяне на стратегия за управление на качеството на проекта; изготвяне на стратегия за управлениe на риска; изготвяне на подробен план за разпространение и публичност на рeзултатите от проекта; въвеждане на система за комуникация по изпълнението на проекта. - Координиране и оперативното изпълнение на основните дейности на проекта: разработване на подробен план за действие за изпълнение на заложените проектни дейности (план-график); организация и управление на проектните дейности (идентифициране, мотивационно обучение, обучения за придобиване на професионална квалификация и дигитална компетентност, субсидирана заетост, публичност); организиране и провеждане на работни срещи на екипа за управление на проекта; създаване на подходящите условия за мониторинг на проекта, вкл. стратегия за мониторинг и контрол на проекта. - Разпространение на резултатите и оценка на въздействието от проекта: разработване на стратегия за разпространение на резултатите; координиране на дейностите за информиране и публичност; изготвяне на доклади за оценка на въздействието от проекта върху целевата група, партньорските организации, местната общност във връзка с целите на процедурата изготвяне на план за устойчивост на проектните резултати след приключване на проекта. - Междинно и крайно отчитане (проверки): текущо подготвяне на отчетна информация (финансова и съдържателна) за проведените дейности; изготвяне на отчети към финансиращия орган за получените авансови плащания; изготвяне на финален отчет съгласно ръководството за бенефициенти по процедурата; поддържане на досие на проекта с всички оригинални документи (финансови и технически), което да се използва при отчитане на резултати и в случай на проверка от страна на Управляващия орган или национални одитни власти. 20 021.60 0.00
Дейности за идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително, които не са в образование или обучение, и активиране за включването им на пазара на труда: Цел: идентифициране на 100 икономически неактивни младежи на възраст до 29 г. от ромската общност в Павликени и Горна Оряховица (област Велико Търново), които се намират извън образование, обучение и пазара на труда в рамките на 5 месеца от стартиране на проекта. Екип по изпълнение: - 6 консултанти по идентифициране (общностни модератори), които съгласно утвърдената и приложена методология за идентифициране ще проведат поредица от дейности във връзка с постигане на посочената цел. Партньорите взеха единодушно решение работата по идентифициране да бъде възложена изцяло на представители на екипа на Амалипе като се отчита техния дългогодишен опит и добри практики в развитието на ромските общности в България. Основни поддейности: - Създаване и разпространение на информационни материали за ромските общности в Павликени и Горна Оряховица, които да повишават нивото на информираност и осъзнатост по основния фокус, а именно връщането на неактивните младежи в образование, обучение или заетост. Информационните материали ще позволят нагледно разясняване ползите от активното включване на младежите за цялата общност. Съдържанието на материалите ще бъде съобразено със спецификите на ромските общности в конкретните населени места. Раздаването на материалите ще е по време на планираните срещи за стимулиране процеса на индивидуално идентифициране и при посещения на място от страна на общностните модератори. Материалите ще са предназначени както за потенциалните младежи за активиране, така и за останалите членове на общността. Партньорството предвижда при изготвянето на материалите да подготви обособена информационна част (елемент) за родителите на неактивните младежи, както и отделна секция за ползите от по-активно включване на девойките в образователна и трудова заетост. - Провеждане на информационни срещи с ромските общност в Павликени и Горна Оряховица (по 1 месечно във всеки град в продължение на 5 месеца), които ще има за цел повишаване чувствителността на общността към въпросът за неактивните младежи, събуждане на интерес към възможните решения и провокиране на желание да се поканят общностните модератори за индивидуална работа с неактивни младежи по места. Семинарите са първа стъпка в активирането на процеса по идентифициране. Чрез тях общността развива чувство за доверие към процеса и е мотивирана да приеме индивидуалните посещения от страна на модераторите. По време на срещите ще се изясни процес по изготвяне на карта на неактивните младежи и детайли относно индивидуалната работа с тях (структуриран въпросник). - Създаване на карта на неактивните младежи и индивидуална работа по установяване на причините за „неактивност” и насочване към мотивационно обучение. Стъпвайки на първоначално генерираното доверие по време на описаните срещи и като прилагат анкетиране от врата на врата, модераторите ще установят точния брой на неактивните младежи в посочените населени места. Информацията от това проучване ще бъде допълнително засечена с данни на местните власти относно образователен статус и нива на заетост, което ще позволи точното картографиране на неактивните младежи. Изготвената карта ще позволи да се набележат 150 младежи, които да бъдат индивидуално интервюирани чрез структуриран въпросник. По първоначален план (прогноза) в резултат на тази интервенция 100 неактивни младежи ще бъдат идентифицирани и насочени към мотивационно обучение. - Провеждане на групови информационни срещи с неактивни младежи през последните 2 месеца по идентифициране (по 2 срещи във всеки град). Индивидуалната работа на модераторите ще бъде подсилена с провеждането на допълнителни групови срещи, на които чрез групови активности да се изведат причините за неактивност и предимствата от деклариране на този статус. Тези информационни срещи ще бъдат своеобразен инструктаж за младежите, които се съгласят да попълнят структуриран въпросник за идентифициране и декларират своето желание към активност. 43 440.00 0.00
Предоставяне на мотивационни обучения за активно търсене на работа: Цел: мотивиране и стимулиране на 100 неактивни ромски младежи към проактивна позиция по отношение на търсенето на работа, развитие на умения за продължително задържане на работното място и учене през целия живот в рамките на 1 месец след приключване на етапа на идентифициране. Проектът предвижда да се проведат мотивационни обучения по адаптиран модел на международната програма „Умения за успех”, създадена в САЩ от световната организация Джуниър Ачийвмънт Уърлд. Включването на Джуниър Ачийвмънт България в проекта дава възможност да се ползват достиженията на тази утвърдена международна практика. Програмата възпитава в младите хора умения за активно слушане и разбиране, ефективна междуличностна комуникация и сътрудничество на работното място, разрешаване на конфликти и постигане на печеливши за всички решения чрез успешно водене на преговори, успешно себепредставяне, които са ключови за активното търсене на работа. В допълнение учебната програма за мотивационното обучение ще бъде обогатена от идеи в резултат на обратната връзка от страна на общностните модератори на Амалипе и споделен опит в сходни обучения от страна на обучителната организация партньор по проекта – Рувекс АД. Екип по изпълнение на дейността: - Обучители: предвиждат се 4 външни обучители, които да обезпечат провеждането на мотивационните обучения. - Асистент обучители: 2-ма общностни модератори от екипа, работещ на етап идентифициране. Основни теми на обучението: - Определяне на персонални цели и стратегии за активно поведение на пазара на труда и учене през целия живот. *Включва: поставяне на персонални цели и разработка на планове за действие; упражнение на комуникативни умения и умения за адаптация на пазара на труда; събиране и анализ на актуална информация за ситуацията на пазара на труда; анализ на собствените способности, знания, умения, професионален и житейски опит. - Усвояване на стратегии за търсене на работа. *Включва: дефиниране и анализ на ефективни и неефективни стратегии за търсене на работа; усвояване на умения за разбиране и четене „между редовете” на обявите за работа; преглед на основните стратегии за търсене на работа, сред които: целенасочено използване на мрежа от контакти; кандидатстване за работа без обява; социални мрежи и управление на имиджа в интернет; посещение на специални събития, инициативи и изложения. - Усвояване на технически умения по изготвяне на основния пакет документи за кандидатстване на работа. * Включва: подробен преглед и анализ на документите, които всеки следва да подготви при търсене на професионална реализация, сред които: видове автобиографии и мотивационни писма, препоръки, благодарствени писма, приложения (дипломи и сертификати), онлайн портфолио; работа по техническата подготовка на документите за цялостно представяне на пазара на труда; адаптиране на документите за кандидатстване на изискванията на пазара на труда. - Изграждане на умения при представяне на интервю за работа пред работодател. *Включва: набиране на информация за сферата на реализация и бъдещия работодател; преглед на видовете интервюта за работа; преглед на най-често срещани въпроси за интервю и генериране на възможни отговори; поведение (вербално и невербално) по време на интервюто и след него; - Трайно повишаване на мотивацията за активно поведение на пазара на труда и целенасочени усилия за постигането на професионално развитие. * Включва: анализ на често срещани негативни вярвания относно професионалната реализация на хората в България и разглеждане и преодоляване на възможни персонални бариери пред професионалната реализация; индивидуална работа с всеки участник за изграждане на позитивни нагласи към пазара на труда. 18 368.00 0.00
Предоставяне на обучения за придобиване на ключови компетентности в областта на дигитална компетентност : Цел: подобряване на дигиталната компетентност на 30 младежи за включване в заетост. Екип по изпълнение на дейността: координаторът в управленския екип от страна на Фондация Кю ще отговаря за цялостното организиране на дейността. Самото обучение ще бъде извършено от преподаватели, работещи с фондация, с дългогодишен преподавателски опит в областта на информационните технологии. Етапи по изпълнение на дейността: 1. Подготовка: включва входящ тест за определяне на ниво; подготовка на присъствени списъци и подсигуряване на инфраструктура за провеждане на обучението. 2. Реализация на обучението по дигитална компетентност според приложената програмата. 3. Изходящ тест и обратна връзка от кандидатите. Съдържание на програмата за обучение: Програмата е предвидена да осигури на обучаемите начална базова подготовка, която да доразвият в последващите форми на професионално обучение и съдържа следните теми: * Въведение: устройство на компютърните системи; създаване на папки; създаване и използване на електронна поща; работа в Интернет; работа със Скайп; създаване на профил в социалните мрежи (Фейсбук, Линкедин, Туитър). * Операционни системи: 1. Основни функции и структура на операционните системи (ОС) 2. ОС с текстов интерфейс 3. Операционни системи с графичен интерфейс –MS WINDOWS 7 * Управление на файловата система WINDOWS EXPLORER * MS WORD: 1. Компютърна обработка на текстове- същност 2. Създаване на текст 3. Редактиране на текст 4. Форматиране на текст 5. Вмъкване на специални символи и знаци 6. Номериране и поставяне на отметки 7. Вмъкване на графични обекти в текстов документ 8. Форматиране на графичен обект 9. Колонтитул /Header and Footer/ 10. Номериране на страници в документ 11. Бележки под линия 12. Вмъкване на таблица в текстов документ 13. Подготовка на документ за печат. Предварителен преглед 14. Отпечатване на документ. Работа с принтер * Електронни таблици(ЕТ) - MS EXCEL 1. Предназначение и структура на ЕТ 2. Основни операции в ЕТ 3. Форматиране на ЕТ 4. Сортиране в ЕТ 5. Аритметични операции в Excel (+, - , *, /, ). Приоритет на операциите 6. Изчисления в ЕТ, формули 7. Основни функции в Excel 8. Създаване и отпечатване на диаграми * Компютърна презентация (КП) –MS Power Point 1. Предназначение и основни понятия 2. Разработка на презентация и правила при създаване 3. Презентационната програма Power Point Основни параметри на обучението: 1. Наименование на обучаващата организация: Фондация КЮ 2. Хорариум на обучението: 45 учебни часа 2.1. Теория: 15 2.2. Практика: 30 3. Брой на обучаваните лица: 30 4. Документ доказващ завършеното обучение: Сертификат за преминато обучение от Фондация Кю, признат от ИТ работодателите, подкрепящи модела „Прозорци към света”. 8 700.00 0.00
Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация : Цел: осигуряване на възможности за професионална квалификация по текстообработване за 40 младежи и системно програмиране за 10 младежи от целевата група на проекта в рамките на 7 месеца след провеждане на мотивационно обучение Екип по изпълнение на дейността: експерти и преподаватели от Център за професионално обучение към Рувекс АД Етапи и поддейности за изпълнение на обученията: * Подготовка: Съгласуване с партньорите на методиката за провеждане на обученията, подробен график и учебни програми за провеждане на обученията. Методическият екип на ЦПО към „Рувекс” АД разработва учебните програми и планове за провеждане на обученията по теми. Съблюдава се учебните програми да съдържат всички теми, както и казуси по темите и упражнения, свързани с работата на обучаемите. Учебните програми се изготвят по дни и часове. Изготвяне на присъствени списъци от изпълнителя, съдържащи като минимум дата и място на провеждане, трите имена, подпис за всеки ден, удостоверяващи присъствието на участниците и получените обучителни материали. Изготвяне и съгласуване на анкетни карти за обратна връзка с участниците, оценяващи качеството на обученията, на материалите, доколко са били полезни и дали са постигнати очакваните резултати. Избор на участници в професионалните обучения на база успех и обратна връзка от курсовете по дигитална грамотност и мотивационното обучение, мнение на работодателите и предпочитания на самите младежи. * Провеждане на обученията Стартиране и провеждане на обученията в съответните населени места (гр. Павликени и гр. Горна Оряховица). Провеждане на междинни и финални тестове. Осигуряване на снимков материал („Рувекс” АД ще осигури снимков материал от обученията, направен по време и в края на обученията). Осигуряване на свидетелство за придобита професионална квалификация при успешно преминати изпити след края на обучението. Приключване на обученията и попълване на анкетните карти. Раздаване на свидетелствата за придобита професионална квалификация. * Отчитане: Подготовка на отчет за провеждане на обученията Основни параметри на обученията: 1. Наименование на обучаващата организация: „Рувекс”АД 2. Номер на лицензията от НАПОО: № 200912768 от 10.07.2009 г. 3. Професия „Оператор на компютър”: Наименование и код на професионалното направление: 482 Приложна информатика Наименование и код на Професията: 482030 Оператор на компютър Наименование и код на специалността: 4820301 Текстообработване Степен на професионална квалификация: първа Хорариум: 318 учебни часа Брой часове по теория: 102 часа Брой часове по практика: 216 часа Форма на обучение: дневна/вечерна/дистанционна Брой обучаеми: 40 4. Професия „Системен програмист”: Наименование и код на професионалното направление: 481 Компютърни науки Наименование и код на Професията: 481020 Системен програмист Наименование и код на специалността: 4810201 Системно програмиране Степен на професионална квалификация: трета Хорариум: 1115 учебни часа Брой часове по теория: 456 часа Брой часове по практика: 659 часа Форма на обучение: дневна/задочна/дистанционна Брой обучаеми: 10 5.Завършеното професионално обучение се удостоверява със свидетелство за придобита професионална квалификация. 79 050.00 0.00
Наемане на лица от целевата група на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г., за период до 6 месеца: Цел: осигуряване на субсидирана заетост за период от 6 месеца на 30 лица от общата група идентифицирани младежи: - 10 младежи ще бъдат назначени на трудов договор в Тара Софт ЕООД като разработчици на уеб съдържание (2166 Графични и мултимедийни дизайнери според НКПД); - 5 младежи ще бъдат назначени като административни сътрудници в мрежата от центрове за общностно развитие на Амалипе (4110 Общи административни служители); - 5 младежи ще бъдат назначени като технически сътрудници на координаторите на Джуниър Ачийвмънт в Северна България (4110 Общи административни служители); - 15 младежи ще бъдат назначени като административни сътрудници, помощник ментори във Фондация Кю за продължаване на модела "Прозорци към света" 4110 (Общи административни служители). Екип по изпълнение: Координаторът от страна на Фондация КЮ ще отговаря за цялостната организация на дейността на осигуряване на заетост на неактивните ромски младежи в организациите партньори. Отговорници във всяка организация, заявила желание да наеме младежи, ще подпомагат изпълнението на организационно ниво. Обхвата на предлаганите позиции от работодатели (заявки от работодатели): 1. Разработчици на уебсайтове (10) - разработка, поддръжка и развитие на разнообразни интернет проекти; дигитален маркетинг. 2. Административни служители в неправителствени организации (25) - подготвят отчети и кореспонденция с рутинен характер; отговарят на телефонни или електронни запитвания и ги препращат до компетентните лица; възпроизвеждат информация на компютър и извършват корекция на текст; подпомагат организацията на тематични обучения; участват в дейности по работа на терен; подпомагат дейностите по информиране и публичност. Етапи на изпълнение: - Избор на работодател: младежите ще има възможност да заявят интерес към 4-те групи възможности за наемане. Работодателите от своя страна ще имат възможност да се запознаят с потенциалните кандидати и да им дадат разяснения относно обхвата на предлаганите позиции, и могат да изразят предпочитания към определени кандидати. В резултат на този процес на "напасване" ще се уточни кои младежи ще попаднат на съответните позиции след като преминат необходимите форми на професионално обучение, необходими за съответните позиции. - Стартиране и протичане на заетостта: всички работодатели предвиждат провеждане на инструктаж (от 3 до 5 дни) на работното място, за да улеснят по-бързото навлизане в отговорностите на съответната позиция, всеки младеж ще има ментор (служител на работодателя), който да го подкрепя в процес на изпълнение на поставяните задачи. - След приключване на периода на субсидирана заетост: в зависимост от представянето си по време на трудова дейност, младежите се очаква да получат 3 възможности: получаване на препоръка и насочване към друга възможност за заетост; продължаване на заетост на същото работно място; получаване на препоръка и продължаване на образованието си за придобиване на още по-висока квалификация в избраната област. 145 500.00 0.00
Дейности по информиране и публичност: Цел: популяризиране на целите, обхвата и резултатите от изпълнението на проект „Прозорци към света” сред българските граждани (над 10 000) и работодатели от IT и неправителствения сектори (над 50) през целия период на проекта от 20 месеца. Екип по изпълнение на дейността: Координаторът от страна на Джуниър Ачийвмънт България (ДАБ) ще отговаря за цялостната организация на дейността по информиране и публичност. Отговорници във всяка една от организациите-партньори ще имат ангажимент за популяризиране на целите и резултатите по проекта сред своята мрежа от партньори. Основната причина за избора на Джуниър Ачийвмънт България (ДАБ) като отговорна организация по дейностите за информираност и публичност е широката мрежа от контакти и организации, които ДАБ има на национално ниво. Организацията е добре представена в средите на големите международни компании в България, които са потенциални донори за продължаването на дейностите на настоящия проект след приключване на финансирането от ОПРЧР. В допълнение, програмите и събитията на ДАБ, насочени към младежи, са с широка обществена подкрепа и въздействие на индивидуално, институционално, обществено и икономическо ниво. ДАБ е стратегически партньор на Министерството на образованието и науката на Република България в интегрирането на компетентността „предприемчивост и инициативност“. Президентът на Република България Росен Плевнелиев подкрепя официално като патрон събитията „Мениджър за един ден“ и „Изгряващи звезди“. ДАБ е официален домакин на Световната седмица по предприемачество в България, както и официален партньор на Intel в организирането на Intel Business Challenge в България. В допълнение, ДАБ има дългосрочно сътрудничество с водещи национални медии като БТВ, което ще осигури широка публичност на проектните резултати и на модела „Прозорци към света” като цяло. Основни поддейности: - Изготвяне на комуникационна стратегия и план за действие; - Изработка на материали за информация и публичност; - Организация и провеждане на пресконференции и национална конференция; - Онлайн популяризиране и комуникация с медии. 3 120.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.