Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 781 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Интегрирането на българския пазар на труда към единния европейски пазар, бързото навлизане на новите инф. и комуникационни технологии и продължаващите процеси на преструктуриране на националната икономика поставят въпроса за способността на заетите лица да посрещат настъпващите промени. В тази връзка непрекъснато се повишават изискванията от страна на работодателите към работната сила по отношение на уменията за работа с новите производствени, информационни и комуникационни технологии, както и познанията по чужди езици.
Целите на настоящия проект адресират основният проблем – липсата на квалифицирани работни места на пазара на труда, предлагащи възможности за устойчиво и дългосрочно развитие; 
Целева група са заети лица, самостоятелно заети и наети лица в БАЛКАНТЕКС ЕАД, със сфера на дейност в производство на друго облекло и допълнение за облекло.
При провеждането на обученията  работодателя  ще осигури поне 50% от лицата включени в обучения да отговарят най-малко на едно от следните изисквания:
 - Да са със завършена образователна степен по-ниска от ISCED 4
 - Да са на възраст над 54 г.

Общата цел:  Повишаване професионалната квалификация и ключовите компетенции на служителите на БАЛКАНТЕКС ЕАД с цел постигане на по-висока ефективност и производителност в работния процес.
Специфични цели:
-Утвърждаване практиката на учене през целия живот;
-Повишаване на производителността на труда на служителите;
-Придобиване на нови знания и умения;
-Удължаване на активната трудова дейност на служителите;
- Адаптиране на служителите към икономиката на знанието;

Основни дейности: 
Дейност 1: Предоставяне на професионално обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация;
Дейност 2: Обучение за придобиване на ключови компетентности на заети лица, съгласно Европейската квалификационна рамка по: KK 2 
Дейност 3: Обучение за придобиване на ключови компетентности на заети лица, съгласно Европейската квалификационна рамка по: КК 4
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на професионално обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация;: ТЕКСТИЛНИЯТ И МОДНИЯТ БРАНШ СА В ПОСТОЯННО ТЕХНИЧЕСКО РАЗВИТИЕ И ТОВА ИЗИСКВА РЕГУЛЯРНО ОСЪВРЕМЕНЯВАНЕ НА ЗНАНИЯТА НА ЗАЕТИТЕ В ТЯХ ЛИЦА В СПЕЦИАЛНОСТИТЕ, В КОИТО СА НАЕТИ. В ТОЗИ СМИСЪЛ, НЕОБХОДИМОСТТА ОТ РЕДОВНО ПРОВЕЖДАНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНИ ОБУЧЕНИЯ ЗА ПОВИШАВАНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНАТА КВАЛИФИКАЦИЯ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, ЗА ДА МОГАТ КАДРИТЕ АДЕКВАТНО ДА ОТГОВАРЯТ НА ПОСТОЯННО ПРОМЕНЯЩИТЕ СЕ ИЗИСКВАНИЯ НА КЛИЕНТИТЕ. Основно звено в Балкантекс ЕАД е шивашкото ателие, в което се изработват живи мостри за клиентите. От качеството на тези мостри зависи дали един модел ще бъде одобрен от клиента и дали ще се превърне в поръчка. Тъй като асортиментът от поръчки, които Балкантекс ЕАД изпълнява е голям, от трико и леко тъкано до тежка конфекция, дамско и мъжко, всяка една шивачка трябва да притежава необходимите умения да изработва качествено всяка една дреха (от тениска, през риза и панталон до палто) от началото до край за разлика от производството, където всяка фабрика изпълнява ограничен брой артикули и даден работник се специализира в една-две операции. Широкия спектър от умения, които се изискват от шивачите в мостреното ателие на Балкантекс ЕАД, обуславя необходимостта от обучение, което да даде възможност на всяка една от шивачките да подобри уменията си в изпълнението на операции и артикули, в които са установени определени дефицити. Освен това Балкантекс ЕАД постепенно осъществява преход от по-нисък към по-висок сегмент от клиенти, със съответно по-високи изисквания. Обучението ще даде възможност на нашите служители в ателието да подобрят прецизността и качеството си на работа, така че да са в състояние да изпълняват по-сложни мостри и да отговорят на новите клиенти на Балкантекс ЕАД Във връзка с конкретната дейност предвиждаме да се проведе професионално обучение по специалност 5420501 Производство на облекло от текстил за втора квалификационна степен на 12 лица от целевата група, назначени на длъжност Шивач мъжко /дамско облекло, с НКПД 75311003. Обучението ще се проведе в рамките на не по-малко от 660 учебни часа. Другото звено, което има нужда от обучение, е счетоводният отдел на фирмата: Целта на обучението е придобиване на професионални знания за нормативната уредба, регламентираща счетоводната дейност; видовете счетоводни документи; счетоводните операции и технологията на осъществяването им; програмните продукти, използвани в счетоводството; видовете – финансово-счетоводен контрол; данъчното облагане; социалното и здравно осигуряване; приходите и разходите от дейността на предприятието, правилата за осъществяване на делова кореспонденция. В резултат на постоянно променящото се счетоводно, осигурително и данъчно законодателство, в компанията са необходими умения за набавяне, обработване и използване на счетоводната информация; законосъобразно и правилно водене на документацията; прилагане на механизмите за осчетоводяване на стопанските операции; изготвяне на финансово-счетоводни справки; начисляване на социални и здравни осигуровки. Във връзка с конкретната дейност предвиждаме да се проведе професионално обучение по специалност 3440301 Оперативно счетоводство за трета квалификационна степен на 7 лица от целевата група, назначени на длъжност Счетоводител, с НКПД 24116004. Обучението ще се проведе в рамките на не по-малко от 960 учебни часа. 27 000.00 0.00
Обучение за придобиване на ключови компетентности на заети лица, съгласно Европейската квалификационна рамка по: KK 2 „Общуване на чужди езици” : ПОРАДИ ФАКТА, ЧЕ ФИРМАТА Е ШВЕЙЦАРСКА И ВСИЧКИТЕ И КЛИЕНТИ СА ЧУЖДЕСТРАННИ, В КОМУНИКАЦИЯТА И ДОКУМЕНТАЦИЯТА ОСНОВНО СЕ ИЗПОЛЗВА АНГЛИЙСКИ ЕЗИК. НЕОБХОДИМО Е ВСИЧКИ ДЛЪЖНОСТИ ВКЛЮЧЕНИ В ПРОГРАМАТА ЗА ОБУЧЕНИЕ ДА ВЛАДЕЯТ АНГЛИЙСКИ ЕЗИК. Фирмата е дъщерна компания на швейцарската фирма „Кросфешън“ Лтд. Цюрих, която от своя страна участва на големи търгове за обществени поръчки из цял свят. Всички указания по кройки и документи, свързани с разработването на продукта, от доставката на платовете и прилежащите материали – конци, копчета, подплати, подлепващи материали, ципове и др.такива – пристигат на английски или немски език. Всеки един от отделите на фирмата се заема с частта от работата, предназначена за него. След поръчването и доставката на материалите от чужди производители на платове и спомагателни материали, следва изработване на продукционни мостри, които няколкократно се изпращат за одобрение от съответните клиенти, което налага комуникация на съответния език. При корекции –се правят допълнителни мостри. Всички кройки и указания пристигат на английски или немски език и продуктовите менажери не са в състояние да превеждат непрекъснато всичко сами, тъй като това затормозява и прави неефективна собствената им дейност. Налага се наемане на външни фирми за превод, което води до високи излишни разходи . В този смисъл като се почне от управителите, изпълнителния и финансов директор, експертите по логистика и търговия, организаторите на стопански дейности, агентите по снабдяване и се мине през инженер-технолозите на шивашко производство, моделиер-конструктурите и шивачите от мострения цех на фирмата – всеки един е длъжен сам да се справя с предоставените му на чужд език материали. И всичко това – в един доста оперативен порядък заради налагащите се къси срокове за изпълнение на поръчките и поради необходимостта от допълнителни количества от определени артикули, което е честа практика – особено в пика на дадения сезон. Във връзка с конкретната дейност предвиждаме да се проведе обучение по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици" на 84 заети лица. Длъжностите на които са заети лицата са: Технолог, облекло Шивач мъжко /дамско облекло Работник спомагателни шивашки дейности Експерт, логистика Технолог моделиране и конструиране на облекло Управител складово стопанство Агент снабдяване Експерт търговия Шивач мъжко /дамско облекло Експерт, логистика технически секретар Моделиер-конструктор облекла Управител Изпълнителен директор Експерт цени Инженер-технолог, шивашко производство Организатор, ремонт и поддръжка Портиер Експерт търговия Ръководител, финансов отдел Крояч, текстил Директор производство Моделиер-конструктор облекла Организатор, стопански дейности Оператор, периферни устройства Експерт търговия Агент снабдяване Експерт цени Системен администратор Администратор, база данни Финансов директор Счетоводител Специалист логистика Експерт, логистика Началник адм. отдел Специалист качество Директор човешки ресурси Директор производство Експерт търговия Асистент на производствен директор Моделиер-конструктор облекла Технолог моделиране и конструиране на облекло Инженер-технолог, шивашко производство Изборът на лицата за включване в обучението Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици" ще се извърши след провеждане на входящ тест от обучаващата организация/институция за определяне на нивото на лицата. При по-голям брой лица (например повече от 15 лица), включени в обучението, лицата ще бъдат разпределени по групи в зависимост от нивото на обучението за постигане на максимална ефективност. Обучението на 84 лица по КК2 „Общуване на чужди езици" ще се проведе в продължение на 300 учебни часа по 45 минути, на три нива, с цел покриване на изисквания за ключови умения на Работодателя за заеманата длъжност. 58 800.00 0.00
Обучение за придобиване на ключови компетентности на заети лица, съгласно Европейската квалификационна рамка по: КК 4 „Дигитална компетентност”: Необходимостта от провеждане на обучения по ключова компетентност Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” произтича от: Различното ниво на знания и умения в сферата на информационните технологии, приложими в оперативния бизнес процес, предвид факта, че: • Някои служители са завършили специалности във висшето си образование, които са свързани с информационните технологии, но никога не са прилагали на практика знанията си; • Някои служители са завършили специалности във висшето си образование, които не са свързани с информационните технологии и се налага да ги усвояват в хода на работния процес; • Някои служители имат опит с информационните технологии, но той е базиран на софтуерни продукти, различни от прилаганите в дейността на фирмата. Бизнес целите на фирмата, насочени към предоставяне на ефективни, висококачествени и своевременни консултантски услуги на клиентите налагат:  повишаване на нивото на знания и умения на служителите в областта на използваните в работата информационни технологии;  създаване на приемственост в опита с боравенето с относимите към работата информационни технологии;  облекчаване и ускоряване на процеса на въвеждане на новите служители в оперативните процеси и достигане за оптимално време на необходимото за работата ниво на владеене на използваните информационни технологии. Във връзка с конкретната дейност предвиждаме да се проведе обучение по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност: " на 43 служителя на длъжности: 43212021 Началник склад 93330002 Носач-товарач 31193024 Технолог, облекло 75322002 Крояч, текстил 75311012 Работник спомагателни шивашки дейности 43212018 Стоковед 21496027 Инженер-технолог, шивашко производство След съобразяване на познанията на всеки един служител и нивото на знания, фирмата ще прецени кои служители на какъв вид обучение по КК4 ще преминат. Обучението по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” ще се проведе в продължение на 45 учебни часа по 45 минути с цел покриване на изисквания за ключови умения на Работодателя за заеманата длъжност. 10 750.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.