Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към повиш. на кач. на живот на маргинализ. групи чрез реш. на социалните пробл., свързани с необходимост от разкр. на иновативни соц. услуги за деца и възрастни чрез "Изграждане на Приют за лица и Център за работа с деца на улицата в град Пазарджик".Проектното предложение (ПП) включва интервенции с разнороден характер,взаимно допълващи се и взаимно свързани на терит. и функц. признак: два обекта на социалната инфрастр. в "Зона на въздействие с преобладаващ социален характер" по ИПГВР на гр. Пазарджик. ПП е разраб. за целите на изпълнение на дейностите за устойчиво градско развитие, част от Инвестиционната програма на ИПГВР. Приют за лица се намира на ул.В. Априлов имот с идентифик. 55155.503.1481, Център за работа с деца на улицата се намира на ул.Преспа №75 с идентифик. 55155.502.875 в гр. Пазарджик.Центърът ще представлява обнов. и оборудване на съществуваща сграда, собств. на Община Пазарджик и цели да бъде насочен към предост. на широкообхватна соц. усл., която да доведе до преодол. на бедността и соц. изолация на децата. Усл. ще осигури закрила и подкрепа на деца от гр. Пазарджик в соц. риск чрез предост. на дневна грижа.Ще се осигурят условия за равен достъп на всяко дете до цялостната мрежа от здравни, соц. и образов. услуги и придобиване на умения за самост. живот.Приютът ще бъде новопостр. и оборудвана сграда в имот, собств. на Община Пазарджик.В него се цели предл. на компл. от дейности, които създават усл. за подкрепа на лица на ул. и техните семейства.Това е част от превантивна полит., насочена към подобр. качеств. на живот на лицата на ул. с оглед предотврат. на повторното изпадане в съст. в безнадзорност и откъсване от неблагопр. среда.В Приюта за лица при капацитет 25 човека, настанени за период от 2 м., годишно от услугата могат да се възползват до 150 лица.В Центъра за работа с деца на улицата при капацитет 30 деца и при условие, че децата ползват услугите за 4 м., то за 1 г. услугата би могла да се предостави на около 90 деца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Организация, управление и мониторинг на проекта: Дейностите по организация, управление и мониторинг на проекта ще се изпълняват от екип, сформиран с оглед осигуряване на успешно изпълнение, добра координация и постоянен мониторинг на проектните дейности. При определянето на числеността на екипа е отчетен обхватът на проектното предложение и спецификата на заложените дейности. В екипа ще бъдат включени следните позиции: ръководител, координатор на проект, координатор СМР, юрист и финансист, които разполагат с квалификация и опит, необходими за реализацията на планираните по проекта дейности. Дейността предвижда планиране, организиране, координиране, контрол и отчитане на изпълнението на отделните проектни дейности, като обхваща: • Провеждане на срещи на екипа за разпределяне на задачи и отговорности и отчитане на напредъка по изпълнението на дейностите; • Подготовка и провеждане на процедурите за избор на изпълнители съгласно ЗОП - разработване на тръжна документация от членовете на екипа, съобразно техните компентности, и участие в комисии за провеждане на процедурите за избор на изпълнители; • Постигане на заложените цели и резултати и изпълнение на графика на проекта; • Управление и контрол на финансовите потоци и счетоводно обслужване на проекта; • Провеждане на текущ мониторинг и оценка на изпълнението посредством технически и физически контрол на документите и дейностите по проекта и сравнение на действителното с планираното състояние по отношение на дейностите, графика на проекта, бюджета и индикаторите, навременно установяване на потенциални рискове за изпълнението и набелязване на превантивни и коригиращи действия; • Осъществяване на ефективна координация и комуникация с изпълнителите и логистично обезпечаване на изпълнението на дейностите от избраните изпълнители; • Организиране и провеждане на дейностите за осигуряване на информация и комуникация по проекта, които не се възлагат на външен изпълнител; • Поддържане на контакти с УО на ОПРР и отчитане изпълнението на проекта; • Поддържане на архив и досие на проекта. Общата сума за възнаграждения (брутни суми, вкл.и дължимите от работодателя осигурителни вноски) в размер на 25 384.94 лв. се формира като сума от стойностите на възнагражденията на всеки член от екипа на проекта, като се прилага следната формула: часова ставка * брой часове месечна заетост * брой месеци + осигуровки. Ръководител на проекта - 7461,3 лв. 8,50 лв. (часова ставка)*30 часа (месечна заетост)*22 (месеци) = 5610 лв. (без осигуровки) +33% (осигуровки за сметка на работодател) =7461,30 лв. Координатор на проекта - 7373,52 лв. 4,5 лв. (часова ставка)*56 часа (месечна заетост)*22 (месеци) = 5544 лв. (без осигуровки) +33% (осигуровки за сметка на работодател) =7373,52 лв. Координатор СМР - 2503,62 лв. 5,25лв. (часова ставка)*40 часа (месечна заетост)*10 (месеци) = 2100,00 лв. (без осигуровки) +19,22% (осигуровки за сметка на работодател) =2503,62лв. Юрист - 2194,5 лв. 5,50 лв. (часова ставка)*30 часа (месечна заетост)*10 (месеци) = 1650 лв. (без осигуровки) +33% (осигуровки за сметка на работодател) =2194,50 лв. Финансист - 5852 лв. 8 лв. (часова ставка)*25 часа (месечна заетост)*22 (месеци) = 4400 лв. (без осигуровки) +33% (осигуровки за сметка на работодател) =5852,00 лв. 25 384.94 25 377.58
Дейност 2. Инженеринг - проектиране, извършване на строителни и монтажни работи на обектите и осъществяване на авторски надзор: Дейността предвижда да бъде извършен инженеринг- проектиране, авторски надзор, изпълнение на СМР за обновяване на сградата на Център за работа с деца на улицата и прилежащото дворно пространство, както и за построяване на сграда на Приют за лица с благоустрояване на прилежащото й дворно пространство, за които няма изготвен съгласно ЗУТ инвестиционен проект във фаза технически проект и влезли в сила Разрешение за строеж.За обект "Център за работа с деца на улицата" са налични обследване за енергийна ефективност, обследване за установяване на техническите характеристики на сградата, архитектурен план, идеен архитектурен проект и индикативно КСС по окрупнени показатели.За обект "Приют за лица" няма изготвен съгласно ЗУТ инвестиционен проект във фаза технически проект и влязло в сила Разрешение за строеж, наличен е идеен архитектурен проект и индикативно КСС по окрупнени показатели. Предвижда се в рамките на инженеринга да се изработят инвестиционени проекти (ИП) във фаза технически проект по реда и условията на Наредба №4 от 2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти.ИП ще бъде съобразен с предписанията на техническия паспорт и извършеното енергийно обследване на сградата на Центъра. ИП предвиждат всички видове СМР и дейности предвидени за реализация на строежите.Проектните решения трябва да отговарят на изискванията към строежите по чл.169 от ЗУТ. ИП ще бъдат съгласувани с всички контролни органи, експлоатационни дружества и институции и ще бъдат получени всички необходими становища и разрешения, съгл. българското законодателство и получено разрешение за строеж въз основа на одобрения технически проект в съответствие с чл.148 от ЗУТ.Ще бъдат подговени Уведомления за инвестиционно предложение за информиране на компетентния орган по околна среда съгласно изискванията на екологичнто законодателство. Авротският надзор по време на изпълнение на СМР на обектите ще се осъществява от проектантите на техническите проекти в пълно съответствие с изискванията на ЗУТ, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договорите за инженеринг в часта, касаеща авторския надзор. Той ще осигури стриктно спазване на одобрената проектна документация, технически решения, технологичен контрол и съдействие при въвеждане на конкретния обект в експлоатация, както и заверяване на екзекутивната документация в съответствие със ЗУТ. Сградата, предназначена за Център за работа с деца на улицата е построена през 1977 на два надземни етажа без сутерен с обща площ 438кв.м.Строежът е V-та категория.Предвидените СМР по ремонт и обновяване на Центъра са следните: - Изгр. на нови помещения с преградни зидове; - Подм. на врати и прозорци, на подови настилки и нови мазилки по стени и тавани; - Саниране на фасадите; - Ремонт на покрива; - Подмяна на ВиК инстал. на сградата; - Подмяна на ел. инстал. и изгр. на гръмоотводна инстал. на сградата; - Изграждане на ОВК инстал. - климатици и вентилация в сервизните помещения; - Осъществяване на вертикална планировка и облагородяване на двор; Продължителността на дейността за обекта се предвижда да бъде 8 месеца. Строежът на сградата на Приют за лица е V-та категория.Предвидените СМР по построяване на Приюта са следните: - Извършване на конструктивни работи; - Извършване на арх.-стр. работи; - Изграждане на ВиК; - Изграждане на ел. инсталации; - Изграждане на системи за отопление и вентилация; - Монтиране на система за пожароизвест.; - Монтиране на видеонабл.; - Извършване на дейности по благоустрояване на двор. Продължителността на дейността за обекта се предвижда да бъде 13 месеца. Общата продължителност на дейността е 13 месеца.Стойност 1 153 110,09 лв. Стойността на дейността се формира като сума от стойностите на следните бюджетни пера: 6.1. „Разходи за инженеринг на обектите на интервенция“ - 1 153 110,09 лв. 6.1.1 Разходи за инженеринг на обект: Център за работа с деца на улицата - 411547,55 лв. 6.1.2 Разходи за инженеринг на обект: Приют за лица - 741562,54 лв. 1 153 110.09 1 404 320.60
Дейност 3. Оценка на съответствието на инвестиционни проекти и осъществяване на строителен надзор при изпълнението на строително-монтажни работи: Дейността ще бъде възложена на външни изпълнители, съгласно изискванията на ЗОП и приложимата нормативна уредба. Настоящата дейност е свързана с реализирането на Дейност 3 "Инженеринг на обекти "Център за работа с деца на улицата" и "Приют за лица"" и включва оценяване на съответствието на изготвените инвестиционни проекти, съгласно чл. 142, ал. 6, т. 2 и ал. 11 от ЗУТ, и осъществяване на строителен надзор съгласно чл. 168 от ЗУТ. Дейността по осъществяване на строителен надзор ще бъде изпълнена в съответствие с разпоредбите на ЗУТ и ще включва: осигуряване на законосъобразно започване на СМР, контрол по отношение на пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на изпълнението на СМР, контрол при изпълнението на СМР, съгласно одобрените технически проекти и изискванията на ЗУТ, контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на СМР, контрол за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност, своевременно съставяне и подписване на всички актове, протоколи и документи, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, осигуряване на законосъобразно завършване на СМР и въвеждането в експлоатация и др. След приключване на строително-монтажните работи консултантът, упражняващ строителния надзор за всеки от двата обекта, ще изготви технически паспорт на конкретния обект, пълен комплект документация за въвеждане на сградата в експлоатация и окончателен доклад до възложителя. Избраните консултанти за осъществяване на строителния надзор ще извършат и оценка за съответствието на ИП с основните изисквания към строежите. Оценка за съответствието с основните изисквания към строежите ще бъде извършена на всички части на ИП, които са основание за издаване на разрешение за строеж. Оценките за съответствие ще бъдат с обхват съгласно чл. 142, ал. 5 от ЗУТ и ще се извършат като комплексен доклад, съставен от регистрирана фирма - консултант, несвързана с проектанта. Оценката за съответствието на част "Конструктивна" на инвестиционните проекти ще се извърши от физически лица, упражняващи технически контрол по част "Конструктивна", включени в списъка на Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране. Лицето, упражняващо технически контрол, подписва всички документи - графични и текстови, по част "Конструктивна" на инвестиционния проект. Оценката за съответствие по чл. 169, ал. 1, т. 6 на инвестиционните проекти във фаза технически проект ще се извърши от физически/юридически лица, които отговарят на изискванията на Закона за енергийната ефективност и са вписани в публичния регистър по чл. 44, ал. 1 от същия закон. Продължителността на дейността за обект "Център за работа с деца на улицата" се предвижда да бъде 6 месеца, а за обект "Приют за лица - 11 месеца. Общата продължителност на дейността е 11 месеца. Стойността на дейността в размер на 2969,46 лв. се формира като сума от разходите по следните бюджетни пера: б.п. 15.1. „Разходи, свързани с оценка на съответствието на проектите на обектите на интервенция“ – 989,82 лв. б.п. 15.1.1. "Разходи за ОС на обект: Център за работа с деца на улицата" - 460,80 лв. б.п. 15.1.2. "Разходи за ОС на обект: Приют за лица" - 529,02 лв. б.п. 24.1. „Разходи за строителен надзор на обектите на интервенция“ – 1979,64 лв. б.п. 24.1.1. "Разходи за СН на обект: Център за работа с деца на улицата" - 921,60 лв. б.п. 24.1.2. "Разходи за СН на обект: Приют за лица" - 1058,04 лв. 2 969.46 2 715.00
Дейност 4. Обзавеждане и оборудване на обекти "Център за работа с деца на улицата" и "Приют за лица": Дейността предвижда в рамките на цялостното обновяване на Центъра за работа с деца на улицата да бъде извършена доставка на подходящо за предоставяне на социалната услуга обзавеждане и оборудване. На база на индефицираните потребности са изработени подробни технически спецификации (приложени към проектното предложение) с описание на параметрите и количествата на необходимото за работата на Центъра обзавеждане и оборудване, както следва: Занималните, специализираните кабинети, трапезарията, кухнята-разливочна и административните помещения ще бъдат обзаведени с маси , бюра, столове, учебни дъски, секции, шкафове, гардероби, кухненска посуда и друго техническо обзавеждане, необходимо на ползвателите. Оборудването на Центъра ще влючва компютри, мултифункционално устройство, принтери, мултимедиен проектор, микровълнови фурни, хладилник, пералня и сушилня, съдомиялна и други. В рамките на изграждането на Приюта за лица ще бъде извършена доставка на необходимото за работата му обзавеждане и оборудване, както следва: Дневните помещения, спални помещения, медицинският кабинет, трапезарията, кухнята-разливочна и административните помещения в Приюта ще бъдат обзаведени с легла,нощни шкафчета, маси , бюра, столове, секции, шкафове, гардероби и друго техническо обзавеждане, както и спално бельо, хавлии и кухненска посуда , нобходимо на ползвателите и персонала. Оборудването на Приюта ще влючва компютри, мултифункционално устройство, принтери, телевизори, микровълнови фурни, хладилник, перални и сушилни, съдомиялна и други. С доставката на предвиденото обзавеждане и оборудване ще се създадат добри социално-битови условия в двата социални обекта и ще се осигури предоставянето на качествени и иновативни социални услуги в общността. Стойността на дейността е в размер 95 575.67 лв. Формира се от следните разходи: Закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане за обект Център за работа с деца на улицата - 31950,95 лв. и Закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане за обект Приют за лица - 63624,72 лв. 95 575.67 101 970.69
Дейност 5. Осигуряване на информация и комуникация по проекта: Дейностите за информация и комуникация са насочени към визуализация на подкрепата от ЕФРР с цел ефективно предоставяне на информация на обществеността по проекта. Съгласно чл. 6 от Общи условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на БФП, се предвиждат дейности за информация и комуникация по проекта, с цел популяризиране на получената финансова подкрепа от ЕФРР, чрез ОПРР 2014-2020 г. Всички дейности за информация и комуникация по проекта са съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Конкретните мерки за информация и комуникация по проекта ще включват: • 1 публикация на уебсайта на Община Пазарджик с кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати в рамките на два дни от датата на сключване на договора за БФП; • Провеждане на 2 пресконференции - една встъпителна по повод стартирането на проекта, и една заключителна - при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му; • По 2 публикации/прессъобщения за всяка пресконференция - една за анонсиране на събитието и една за представяне на информация за проекта - общо 4 публикации; • По 2 публикации за всяка пресконференция на интернет страницата на Община Пазарджик - една за анонсиране на събитието и една за представяне на информация за проекта - общо 4 публикации; • Изработване на информационен банер по проекта с размери 70/100 см.; • 2 Официални церемонии за ефективния старт на проекта „Първа копка“; • 2 Официални церемонии за откриване на обектите; • 4 публикации/прессъобщения по повод официалната церемония „Първа копка“ - една за анонсиране на събитието и една за представяне на информация за проекта; • 4 публикации/прессъобщения по повод официалната церемония за откриване на обектите - една за анонсиране на събитието и една за представяне на информация за проекта; • 4 публикации на интернет страницата на Община Пазарджик по повод официалната церемония „Първа копка“ - една за анонсиране на събитието и една за представяне на информация за проекта; • 4 публикации на интернет страницата на Община Пазарджик по повод официалната церемония за откриване на обектите - една за анонсиране на събитието и една за представяне на информация за проекта; • Изработване и поставяне на 2 броя временен билборд с размери 4 х 3 м; • Изработване и поставяне на 2 броя постоянни обяснителни табели с размери 50х70 см; • Изработване и поставяне на 1500 броя информационни стикери за маркиране на доставеното обзавеждане и оборудване; • Изработване и разпространение на печатни информационни материали - дипляни с размер А4, пълноцветен печат, 500 броя с информация за целите, дейностите и планираните резултати по проекта и 500 броя с постигнатите резултати по проекта; • Изработване и разпространение на промоционални материали - 130 броя тениски; • Изработване и разпространение на промоционални материали - 140 броя чадъри. Стойността на дейността се формира от разходите по бюджетно перо 36 „Разходи за публичност и визуализация“ - 12 600,00 лв., които са калкулирани на база стойностите на планираните мерки за публичност и визуализация: 36.1.1. Разходи за 12 броя платени публикации - 1800 лв. 36.1.2 Разходи за 1 брой информационен банер - 200 лв. 36.1.3. Разходи за 2 броя информационен билборд - 6000 лв. 36.1.4. Разходи за 2 броя обяснителни табели - 600 лв. 36.1.5. Разходи за 1500 броя информационни стикери - 150 лв. 36.1.6. Разходи за отпечатване на 1000 броя дипляни - 1000 лв. 36.1.7 Разходи за промоционални материали - 130 броя тениски - 1170 лв. 36.1.8 Разходи за промоционални материали - 140 броя чадъри - 1680 лв. 12 600.00 3 618.00
Дейност 6. Одит на проекта: В рамките на тази дейност се предвижда да бъде извършена одит на проверка на проекта като се съблюдават изискванията на Инструкцията на Сертифициращия орган за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезинния фонд на ЕС, на ниво бенефициент. Одитът на проекта ще бъде извършен от екип от 2-ма служители на Община Пазарджик – вътрешни одитори от звеното „Вътрешен одит“ с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС. Одиторският екип ще извършва междинни проверки по ангажимента за договорени процедури на междинните искания за плащане и окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури за окончателното искане за плащане. Във връзка с изпълнение на ангажиментите, както за междинните проверки по ангажимента за договорени процедури, така и за окончателна проверка по ангажимента за договорени процедури, одиторският екип ще извършва проверка за констатиране на съответствие (законосъобразност и допустимост) по отношение на всеки разход, включен в искането за плащане. Одитът трябва да формира констатации и препоръки, относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта, в съответствие с международните одиторски стандарти. При проверката по ангажимента за договорени процедури на окончателното искане за плащане одиторският екип ще изготви окончателен Доклад за фактически констатации. Общата сума за възнаграждения (брутни суми, вкл.и дължимите от работодателя осигурителни вноски) в размер на 6861,48 лв. се формира като сума от стойностите на възнагражденията на всеки член от екипа на проекта, като се прилага следната формула: часова ставка * брой часове месечна заетост * брой месеци + осигуровки. 37.1. Разходи за одит на проекта 6861,48 37.1.1. Възнаграждение на ръководител на одиторски екип 3430,74 37.1.2. Възнаграждение на член на одиторски екип 3430,74 6 861.48 6 731.62

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.