Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 788 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

„Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.“
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Патронажна грижа: Патронажната грижа в Община Угърчин ще обхваща следните дейности: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора; предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция); транспорт на персонала, предоставящ грижа, от/до домовете на лицата. Общият размер на компенсацията за 25 потребители на Патронажната услуга е в размер на 50 400,00 лв. за 12 месеца, като 39 240,00 лв. са предвидени разходи за персонала и 11 160,00 лв. са други разходи за услугата. Разходите, които формират размера на компенсацията по вид и стойност, са описани в точка 11.4 от формуляра. Дейността ще надгради изпълнявания договор от общината по процедура BG05M9OP001-2.101 „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 3“. „Патронажната грижа“ ще се изпълнява от отдел на специализираната администрация на община Угърчин. Координацията на услугата ще се извършва в сградата на общинската администрация. „Патронажната грижа“ ще осигури здравна, социална и психологическа подкрепа на минимум 25 лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19. Териториално ще бъдат обхванати следните населени места от общината: гр. Угърчин и селата Лесидрен, Кирчево, Славщица, Сопот, Микре, Катунец. Продължителността на услугата ще бъде за период от 12 м. Всеки потребител ще получава здравно-социална грижа до 2 часа на ден. „Патронажната грижа“ ще интегрира комплекс от услуги като помощ в дома (почистване, пране, социални контакти и др.); медицински услуги, които не се предоставят по НЗОК в домашна среда като: мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; психологическа подкрепа с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Екипът, който ще бъде ангажиран за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги е както следва: 4 бр. домашни патронажни помощници (2 лица на 8 ч. работен ден и 2 лица на 4 ч. работен ден), 1 шофьор/снабдител на 3 ч., 1 бр. мед. сестра на 4 ч., 1 социален работник на 2 ч. и 1 психолог на граждански договор. За изготвяне на индивидуалните оценки на потребностите на потребителите, за период от един месец ще бъдат ангажирани лица на трудов и/или граждански договор – специалисти по здравни грижи и социални дейности, чиито възнаграждения са част от Единната ставка по б.р. 2.1. За реализация на проектната дейност общината ще предостави 1 превозно средство, което ще се ползва по предварително изготвен график. Ръководителят на проекта ще контролира целесъобразното използване на средства, покриващи разхода за гориво, а отчитането на изразходваното гориво ще е на база утвърдената норма на общинския автомобил и изминати километри. Проектната дейност се осъществява по разработената от МЗ методика за предоставяне на услугата „Патронажна грижа“. След регламентиране на трудовите отношения с лицата, реализиращи услугата, за тях ще бъде проведено обучение по утвърдената от МЗ програма, което ще допринесе за единни указания на специалистите. 0.00 39 705.91
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности : Превенцията на COVID-19 в социалните услуги ще се осъществи посредством извършване на следните дейности: • осигуряване на лични предпазни средства на персонала в социалните услуги; • въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности; • тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19; • осигуряване на компютърна техника с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно (онлайн консултиране). Общият размер на разхода за тази дейност е 122 834,79 лв., в т.ч. 95 635,66 лв. разходи за персонал и 27 199,13 лв. други разходи, различни от посочените разходи за персонала. Община Угърчин е доставчик на 3 социални услуги: Дом за стари хора, Център за социална рехабилитация и интеграция и Дневен център за стари хора. Щатната численост на персонала, предоставящ трите услуги е 23 щатни служители. Индикативният капацитет на трите услуги е 63 потребители. Кризата, свързана с разпространението на COVID-19 е ситуация, която не е предвидена при определянето размера на стандартите за социални услуги, делегирани от държавната дейност (ДДД). Изпълнението на тази проектна дейност е в пряка връзка с изпълнението на следни разпоредби на АСП: • Указание, относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги; • Указателно писмо №08-00-11691 от 02.09.2020 г., относно превенция на разпространението на COVID-19 в социалните услуги; • Указание №08-00-5443 от 30.04.2020 г., относно предприемане на мерки и действия от общините при установяване на потребители с корона вирус инфекция в социалните услуги. Превантивните мерки за ограничаване на заразата в социалните услуги ще бъдат финансово обезпечени по проекта, което ще допринесе за опазване здравето както на ползвателите на социалните услуги, ДДД, така и на служителите, предоставящи тези услуги. Предвиждаме да назначим на трудов договор помощен персонал 14 лица в 3-те социални услуги. В изпълнение на работните си задачи, назначените лица ще спазват всички необходими противоепидемиологични мерки. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, с цел превенция на корона вирусната инфекция. За персонала на услугите и допълнително назначените лица ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства. Персоналът и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. Към момента служителите в услугите работят, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествени и безопасни услуги на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на допълнителни средства за възнаграждения на служителите в социалните услуги под формата на извънреден труд и допълнителни заплащания по националното законодателство в размер на 14 232,24 лв. Предвиждаме назначаването на помощен персонал - 8 бр. санитари (4 лица на 8 ч. и 4 лица на 4 ч. работен ден), които да извършват дезинфекция и почистване на помещенията и 6 бр. изпълнители (4 лица на 4 ч. и 2 лица на 3 ч. работен ден), които да се грижат за доставката на дезинфектанти и почистващи материали, да отговарят за пропускателния режим в сградата и други спомагателни дейности, свързани с епидемиологичната обстановка. Разходите за възнаграждения са планирани на база МРЗ – 650,00 лв. и 19,22% осигурителни вноски за сметка на работодателя, за 12 месеца - общо разходи 81 403,42 лв. (55 794,96 лв. за санитарите и 25 608,46 лв. за изпълнителите). Предвиждаме социалните услуги, ДДД, предоставяни от община Угърчин да бъдат адаптирани към въведените ограничения от епидемичната обстановка с цел подсигуряване на дистанционна форма на работа. Във тази връзка е необходимо да се осигури допълнителна техника като телефони и лаптопи в трите социални услуги. 0.00 80 572.61

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.