Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е свързано с закриване на две клетки от регионално депо, които са с преустановена експлоатация, като целта е намаляване на риска от по-нататъшно замърсяване на околната среда и предотвратяване на рисковете за човешкото здраве.
Проектът предвижда рекултивация и закриване на клетки №3 и №2 от Регионално депо за неопасни и инертни отпадъци на община Петрич и осъществяване на мониторинг на закритите клетки. Предвижда се рекултивация на Клетка №3 и довършване на рекултивацията на клетка №2, като съществуващите отпадъци ще бъдат предепонирани и преоткосирани в общо тяло със стабилни откоси 1:3 и наклони по билото /2÷5 %/. Ще се изградят насипни съоръжения за осигуряване стабилитета на отпадъчното тяло и недопускане на активни физико-геоложки и свлачищни процеси. Общата проектна площ на клетката за закриване след предепониране и преоткосиранена отпадъците е 19400 кв.м., включваща клетка №3 с площ 12450 кв.м., която ще бъде финансирана с БФП на ПОС 2021-2027г. и клетка №2 с площ 6950 кв.м., която ще финансира със собствени средства на община Петрич. 
 След достигане на проектните коти и оформяне наотпадъчното тяло ще бъде изпълнена техническата рекултивация и биологична рекултивация. Тя се състои от изграждане на горен изолиращ екран и изграждане на рекултивиращ слой.
Дейностите включват: достигане на проектните коти и оформяне наотпадъчното тяло; изграждане на газоотвеждаща система, състоящ се от хоризонтални дренажни жили, перфорирани газови тръби и газоотвеждащи кладенци (с цел улавяне и контролирано изпускане на газа в атмосферата); изграждане на горен изолиращ екран;  изграждане на рекултивиращ слой.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Изготвяне на Консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост и Анализ на остойностяването на дейностите по проектното предложение: Изтотвени Консолидирана документация за доказване на климатична устойчивост и Анализ на остойностяването на дейностите по проектното предложение. Консолидираната документация за доказване на климатична устойчивост ще бъде изготвена св съответствие със структурата и насоките в Приложение № 5 към условията за кандидатстване и Методи-ческите указания за подготовка на консолидирана документация за доказване на климатич-на устойчивост (вкл. смекчаване изменението на климата и адаптиране към изменението на климата) на проектните предложения по Програма „Околна среда 2021-2027 г.“ (https://www.eufunds.bg/bg/opos/node/12996). С Анализът на остойностяването ще се обоснове остойстяването на всяка една от дейностите, включени в проектното предложение и ще се изготви съгласно образеца на Приложение № 2 към условията за кандидатстване. Дейността е извършена преди сключване на АДБФП. 6 161.28 0.00
Дейност 2: Закриване, рекултивация и мониторинг на клетки №3 и №2 от Регионално депо за неопасни и инертни отпадъци на Община Петрич: Регионално депо за неопасни и инертни отпадъци на община Петрич е разположено в имот с идентификатор 56126.44.109 по Кадастралната карта и кадастралните регистри на гр.Петрич, разположено в местността “Тумбите”, землище на гр.Петрич. Депото включва 5 клетки, от които две клетки (№2 и № 3) са с преустановена експлоатация. Проекта предвижда рекултивация на две клетки - слетки № 3 и № 2 .Технологично изпълнението на рекултивацията (техническа и биологична) ще обхване и двете клетки като се оформи едно общо тяло на депото и се изпълнят всички съпътстващи дейности и строителни работи за двете клетки – за събиране и отвеждане на повърхностните води, предотвратяване постъпване на атмосферни води в тялото на депото, доизграждане на системата за улавяне и отвеждане на биогаз. Дейностите, които се предвижда да бъдат изпълнение включват: • Изграждане на ограждащи диги от север, изток и запад. • Оформяне тялото на отпадъците, включващо реоткосиране на съществуващите отпадъци и направа на берми за оформяне на отпадъчното тяло във височина. Оформяне на билото на тялото от отпадъци и подготовка за извършване на техническа рекултивация; • Газоотвеждаща система – направа на дренажни жили и газоотвеждащи кладенци. Газовите кладенци са 2 броя от перфорирана ПЕВП/НDРЕ/ тръба ∅315 в зоната на натрупаните отпадъци, която преминава в плътна тръба преди пресичане на горния запечатващ екран. • Техническа рекултивация - изграждане на горен изолиращ екран от следните пластове в посока от долу на горе: Бентонитова хидроизолация със съдържание на бентонит 3,5kg/m2; Дренажен геокомпозит; Подхумусен хоризонт от земни почви с дебелина H=0.80m; Хумусен пласт от растителни почви (хумус) H=0.20m; • Система за повърхностно отводняване – почистване и възстановяване на компрометирани участъци от съществуващи канали; След приключване на техтическата рекултивация ще бъде стартирано изпълнение на биологична рекултивация - в два подетапа: затревяване с тревни смески и/или залесяване с видове подходящи за региона и отгледни мероприятия. Общата площ, която ще бъде рекултивирана е 19400 кв.м., включваща клетка №3 с площ 12450 кв.м., която ще бъде финансирана с БФП на ПОС 2021-2027г. и клетка №2 с площ 6950 кв.м., която ще финансира със собствени средства на община Петрич. Биологичната рекултивация на клетка №2 и клетка №3 ще се изпълнява по Договор № 30/08.01.2024 г., финансиран със собствени средства на Община Петрич. Срокът за изпълнение на първи етап от билогичната рекултивация (включващ: брануване, затревяване, валиране и първа поливка) е 1 месец. 1 127 970.00 0.00
Дейност 3: Упражняване на строителен надзор и инвеститорски контрол: Общата цел на дейността е да се осигури законосъобразно и качествено изпълнение на дейностите по закриване, рекултивация и мониторинг на клетки №3 и №2 от Регионално депо за неопасни и инертни отпадъци на Община Петрич. Дейността ще включва осъществяване на инвеститорски контрол и независим строителен надзор върху договора за СМР, съгласно изискванията на ЗУТ, наредбите към него и приложимото българско законодателство, които регламентират действията, които трябва да бъдат извършени, и актовете, които следва да бъдат съставени в процеса на проектиране и строителство. Избраният изпълнител ще изпълни всички необходими дейности за въвеждане на строежа в експлоатация, след изпълнение на СМР по техническата рекултивация и първи етап от биологичната рекултивация, (в съответствие с писмо изх.№ СТ-2211-05-476 от 07.11.2023 г. на ДНСК ). 23 123.38 0.00
Дейност 4: Организация и управление на проекта, видимост, прозрачност и комуникация: 1.Организация и управление на проекта. За изпълнение на дейностите по организация и управление със Заповед на Кмета ще сформиран Екип за управление на проекта (ЕУП) в съответствие с изискванията, посочени в т.13.1.3. от Условия за кандидатстване по настоящата процедура. Със заповедта ще се разделят функциите в екипа, без да се смесват и припокриват функциите и задачите, между отделните членове в екипа за управление и с външни изпълнители по проекта. ЕУП ще се състои от служители в ОА-Петрич и ще включва следните експерти: Ръководител на проекта-ще носи пряка отговорност за цялостното изпълнение на АДБФП и организацията на работата и изпълнението на функциите на членовете на екипа за управление на проекта; Координатор на проекта и съхранение на документите по проекта-отговаря за общата координация на изпълнението на проекта и съхранение и архивиране на документацията; Счетоводител-носи пряка отговорност за осигуряване на законосъобразно и целесъобразно разходване на средствата по проекта; Експерт мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за видимост, прозрачност и комуникация-осъществяване на вътрешния мониторинг за изпълнение на проекта (договори, разходооправдателни документи, спазване на сроковете във връзка с провеждане на процедурите, организира мерките за видимост, прозрачност и комуникация. Проф. квалификация и опит на експертите в ЕУП съответстват на необх. функции и гарантират, че е осигурен капацитет за покриване на всички действия във връзка с управлението и изпълнението на проекта-координация на дейностите по проекта, подготовка на документите, необходими за верификация на разходите, извършване на плащанията, мониторинг на напредъка, докладване, изпълнение на мерки за инф.и комуникация, съхр. на документите по проекта, контрол върху външните изпълнители на дейности по проекта. Община Петрич е бенефициент по проекти от ОПОС 2014-2020 г.и вече има натрупан опит и повишен капацитет за управление на проекти, финансирани от Програмата, вкл.големи инвестиционни проекти. Дейността включва и обезпечаване работата на екипа за управление на проекта - осигуряване на необходимите консумативи, материали и оборудване за администриране на проекта. 2.Мерки за видимост, прозрачност и комуникация Съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата процедура на ПОС 2021-2027г. прилагането на мерки за видимост, прозрачност и комуникация е задължителна дейност. Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за задължителни мерки и за технически характеристики на материалите и продуктите, посочени в Приложение 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.“ към Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. Дейността ще включва следните задачи: - На интернет страницата на общината ще бъде публикувано описание на проекта – цели, очаквани резултати, основни дейности, бюджет и информация за финансовия принос на Кохезионния фонд на ЕС и на българската държава чрез ПОС 2021-2027г. след подписване на АДБФП. - Ще се проведат две пресконференции – една пресконференция при стартиране и една заключителна пресконференция при приключване на проекта. - За популяризиране на проекта и информиране на обществеността за финансовия принос на ЕС, ще бъдат подготвени и разпространени следните материали: информационен билборд; постоянна обяснителна табела; банер; информационни дипляни; промоционални материали; публикации; церемония „първа копка“ Експертът, отговарящ за мерки за видимост, прозрачност и комуникация в ЕУП ще има основна отговорност за изпълнение на дейността. Той ще осъществява контрол върху работата на избрания изпълнител по ЗОП, който ще произведе планираните продукти, относно спазване на технически и количествени изисквания, заложените в техническите спецификации. Експертът ще следи също всички участници в проекта да спазват задълженията си относно мерките за информация и комуникация. Ролята на ръководителя на проекта ще е да участва в публични събития. 61 720.44 0.00
Дейност 5: Упражняване на авторски надзор: Осъществяване на авторски надзор от проектанта по всички части по време на СМР относно точното спазване на изготвените работни проекти за 2-те клетки съобразно вписаните в заповедната книга задължителни действия за останалите участници в строителството, заверяване на екзекутивна документация и други съобразно изискванията на приложимата нормативна уредба. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.