Приготвяне на топъл обяд: Реализирането на дейността приготвянето на топъл обяд стартира от 20.10.2022 - 30.09.2025 г. , броят на работните дни е 737 , в това число стандартна скала на единичен разход за топъл обяд в размер на 3,20 лв. на лице на ден за 421 работни дни до 30.06.2024 г. и в размер на 3,64 лв. на лице на ден за 315 работни дни от 01.07.2024 г.
На потребителите ще бъде осигурена прясно приготвена, здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд, включваща супа, основно ястие и хляб и поне веднъж седмично десерт. Обратна връзка за предоставената топла храна и относно качеството, ще получим, чрез попълнени от тях Приложение № 2 - Дневник на крайния получател. Приготвянето на топлия обяд ще е със собствен ресурс, чрез СПОХ "Независим живот" с.Ситово, с адрес с.Ситово, ул."Трети март"№73. Обектът е вписан в регистъра на обектите за обществено хранене и за търговия на дребно с храни с Удостоверение за регистрация №1567/04.07.2012г. Ястията ще се приготвят по рецепти, всяка седмица ще има разработено седмично меню, съобразено с физиологичните норми за хранене. Разнообразното меню ще осигури на потребителите балансиран прием на жизнено важни витамини и минерали и микроелементи.
Начинът по-който предвиждаме да проследим мнението на крайния потребител за качеството на приготвената храна ще предоставим за попълване Приложение №2 Дневник на крайния потребител, в който всеки ще може да ни даде обратна връзка за качеството на храната, дали е доволен от предоставената услуга, така и за съпътстващите мерки, които е получил. Хората, които ежедневно контактуват с потребители са нашите шофьори, които от първо лице получават обратна връзка от тях. Досега е нямало, нито забележки, нито оплаквания спрямо качеството на храната, напротив хората изразяват мнения, че са изключително доволни от предоставяната социалната услуга на територията на община Ситово, благодарение на програмата. |
399 590.40
|
213 273.60
|
Предоставяне на топъл обяд: За изпълнението на дейността се предвижда доставянето на топъл обяд е до домовете на потребителите. Разполагаме с двама шофьори, които пряко ще са ангажиране с раздаването на храната. Предприятието СПОХ "Независим живот" разполага с два автомобила СС 39 42 РВ и СС 75 45 АТ, които отговарят на изискванията на Закона за храните. |
27 971.33
|
14 929.15
|
Реализиране на съпътстващи мерки: Реализирането на съпътстващи мерки ще се реализира самостоятелно. Съпътстващите мерки ще се реализира през целия период на изпълнение на договора и ще бъде съобразно специфичните нужди на лицата от целевите групи.
Съпътстващите мерки, предвидени в допълнение към разпределянето на храна, целят намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Те допълват предоставянето на топъл обяд по проекта и се изразяват в индивидуално/групово консултиране и съдействие за:
-възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+;
-ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др;
-индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др.;
-други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване.
Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки се основава на анализ и установени специфични потребности за подкрепа на всеки отделен потребител, което е свързано с това да се прецени под каква форма ще се предоставя тя – индивидуална подкрепа или групово консултиране.
От началото на проекта, екип от служители на община Ситово ежемесечно предоставя съпътстващи мерки и оказва подкрепа на потребителите, както чрез индивидуални срещи, така и с провеждането на групови консултации. Екипът, който работи и предоставя съпътстващи мерки има опита от 2016 до момента. Предоставените съпътстващи мерки ще бъдат подробно описани в Приложение №8. |
27 971.33
|
14 929.15
|
Определяне на целевите групи: Съгласно Процедура, която е разработена за целите на програмата за подбор на потребители, и във връзка с Наредба №РД-06-53 от 17.09.2021г. чл.6 ал.1.
Община Ситово провежда информационна кампания за популяризиране на социалната услуга „Топъл обяд“ в Община Ситово и набирането на потребители. Тъй като социална услуга "Топъл обяд" се оказа доста важна особено в последните 2 години на хора, които са в затруднение да си осигурят ежедневните нужди от храна - топъл обяд. Информирането на населението на общината, става най-бързо и най-ефикасно, чрез общинска администрация, кметове и кметски наместници по всичките населените места на общината, където ще се реализира проекта и където има нужда от обхващане на лица, които отговарят на изискванията на проекта. Хората, които подават най-достоверна информация са кметовете и кметските наместници, които работят на терен с тези хора и ги познават най-добре. Първоначалната информация е събрана от тях, за хора които са в нужда и имат нужда от подкрепа с топъл обяд.
Основната целева група за предоставяне на топъл обяд са, съгласно Наредба РД-06-53/17.09.2021г. чл.6:
1. Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си;
2. Лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл.4, ал.1, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа;
3. Лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ;
4. Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане;
5. Скитащи и бездомни лица;
6. Лица от уязвими – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т.17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците.
Идентифициране на най-нуждаещите се лица по операцията използваме информация от кметове и кметски наместници, сигнали от граждани и др.
|
0.00
|
0.00
|