Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към осигуряване подкрепа на процеса по деинституционализация на грижата за децата, чрез предоставяне на подходящи социални услуги в общността.
Изпълнението му ще допринесе за постигането на основната цел на Национална стратегия „Визия за деинституционализацията на децата в Република България“, а именно „Гарантиране на правото на децата на семейна среда и на достъп до качествена грижа и услуги според индивидуалните им потребности“. 
При реализацията на проектното предложение ще се разкрият и предоставят за период от 31 месеца следните социални и интегрирани здравно-социални услуги за деца и семейства:
Център за обществена подкрепа с възможност за спешен прием; 
Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства; 
Дневен център за подкрепа на деца с тежки множествени увреждания и техните семейства; 
За нуждите на Центровете ще бъде закупено подходящо транспортно средство, както и допълнително оборудване и обзавеждане за помещенията, в които ще се предоставят новите услуги.
За качествено и ефективно предоставяне на социалните и интегрирани здравно-социални услуги за деца и семейства ще бъде нает персонал, след извършен подбор.
За гарантиране на прозрачност при изпълнение на проектните дейности и за популяризиране целите и дейностите на Европейския съюз, Европейския социален фонд, ОП РЧР и на настоящото проектно предложение, ще бъдат осъществени дейности за информиране и публичност. 
Всички бюджетни пера, когато е приложимо, ще бъдат обект на възлагане по реда на ЗОП.
Продължителността на проекта ще обхваща период от 37 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и наемане на персонала, ангажиран в социалните услуги за деца.: Целта на настоящата дейност е насочена към осъществяване на подбор на подходящи лица, които да осигурят предоставянето на качествени социални и интегрирани здравно-социални услуги за деца и семейства и защита на здравето, сигурността и благополучието на потребителите. Видът на длъжностите ще бъде съобразен с изискванията на Методиката за определяне длъжностите на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността, утвърдена със заповед на Министъра на труда и социалната политика. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите ще се извършва при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. Кандидатите ще бъдат допускани по документи и тези, които отговарят на изискванията, ще се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. С всички класирани кандидати ще бъдат сключени договори. За регламентиране задълженията на наетите лица ще бъдат изготвени длъжностни характеристики. Видовете длъжности ще се определят, съгласно Методиката за определяне длъжностите на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността, както и приложенията към нея, утвърдена със Заповед № РД 01-864/30.10.2012г. на министъра на труда и социалната политика. 0.00 0.00
Закупуване на специализирано транспортно средство.: Община Силистра не е закупувала специализирано транспортно средство по други проекти с европейско, национално или международно финансиране. Целта на настоящата дейност е осигуряване на 1 /един/ брой ново, неупотребявано, специализирано транспортно средство (микробус) за хора с увреждания за подпомагане дейността на трите нови социални услути Дневен център за деца с увреждания и техните семейства, Дневен център за деца с тежки увреждания и техните семейства и Център за обществена подкрепа. Същото ще се използва за транспортиране на потребители до здравни и др. институции при необходимост, както и за предоставяне на мобилни услуги от Центъра за обществена подкрепа. Предвид спецификата на целевите групи, специализираното транспортно средство е от изключителна необходимост за осигуряване на качествена, навременна и пълноценна грижа. Голяма част от децата с увреждания и тежки увреждания не получават достъп до социални услуги именно поради невъзможността да бъдат придвижени до тях с подходящо транспортно средство. Комуникационните връзки между общинския център и отдалечените населени места не са на добро ниво. Не съществува редовен транпорт до населените места на територията на община Силистра, наличният е на много редки интервали и не е приспособен към нуждите на хора с увреждания, което значително затруднява достъпа до медицинска помощ и социални услуги, съсредоточени в общинския център. Дейноста включва подготовка и провеждане на процедура по ЗОП за избор на изпълнител. Сумата, която се предвижда за закупуване на специализирано транспортно средство, възлиза на 76 800 лв. с ДДС. Минимални технически характеристики на предвиденото за закупуване по проекта МПС за хора с увреждания: Автомобил - новопроизведен, в серийно производство; Категория М2 Седящи места (без шофьора): 8 бр.+1 с обособени места за закрепване на 2 инвалидни колички. Оборудване: хидравлична платформа за качване и слизане за пътниците в инвалидни колички; устройство за закрепване на 2 бр. инвалидни колички; предпазни колани за пътниците, включително и за тези ползващи инвалидни колички; помощна ръкохватка за качване; въздушна възглавница водач; въздушна възглавница пътник; ел. предни стъкла; централно дистанционно заключване; чистачки; Салонни врати: Дясна – плъзгаща се със степенка Задни – остъклени, с възможност за отваряне отвътре Климатизация: превозното средство да е напълно климатизирано. Стойността на автомобила е определена в резултат на направени проучвания в интернет, информация от сайта на АОП, както следва: ИСУН - закупуване на специализирано транспортно средство за превоз на хора с увреждания от Община Бургас - 82 000 лв. с ДДС с брой мест 8+1 и две обособени места за инвалидни колички Електронна страница на Община Сливен - закупуване на специализирано транспортно средство за превоз на хора с увреждания от Община Бургаз - 75 000 лв. без ДДС с брой места 4+1 и 3 обособени места за закрепване на инвалидна количка АОП - закупуване на специализирано транспортно средство за превоз на хора с увреждания от Община Карнобат - 58 333 лв.без ДДС с брой мест 4+1 и 3 обособени места за закрепване на инвалидна количка Електронна страница на Община Габрово - закупуване на специализирано транспортно средство за превоз на хора с увреждания - 64 891,67 лв. без ДДС 76 800.00 153 600.00
Закупуване на допълнително оборудване за нуждите на социалните услуги: Отоплението на трите нови социални услуги се предвижда да се осъществява чрез отоплителни системи на газ и дизелово гориво за отопление. За охлаждане, предвид на горещите летни месеци, ще бъдат закупени климатици за помещенията на ЦОП, в които ще пребивават децата. За Центъра за обществена подкрепа ще са необходими 12 инвенторни стенни климатика на обща стойност 15 000 лв. с ДДС, както следва: Зала за групова работа с деца и родители 1 Площ: 28,43 кв. м. Единична цена: 2 280,00 лв. с ДДС /доставка и монтаж/ Зала за групова работа с деца и родители 2 Площ: 28,67 кв. м. Единична цена: 2 280,00 лв. с ДДС /доставка и монтаж/ Зала за индивидуална и семейна работа 1 Площ: 13,62 кв. м. Единична цена: 996,00 лв. с ДДС /доставка и монтаж/ Зала за индивидуална и семейна работа 2 Площ: 16,29 кв. м. Единична цена: 1476,00 лв. с ДДС /доставка и монтаж/ Зала за индивидуална работа за психолог/логопед Площ: 13,60 кв. м. Единична цена: 996,00 лв. с ДДС /доставка и монтаж/ Синя стая Площ: 16,67 кв. м. Единична цена: 996,00 лв. с ДДС /доставка и монтаж/ Офис помещение за ръководител Площ: 14,06 кв. м. Единична цена: 996,00 лв. с ДДС /доставка и монтаж/ Офис помещение за екипите 1 Площ: 17,61 кв. м. Единична цена: 996,00 лв. с ДДС /доставка и монтаж/ Офис помещение за екипите 2 Площ: 16,11 кв. м. Единична цена: 996,00 лв. с ДДС /доставка и монтаж/ Стая за временно настаняване 1 Площ: 16,48 кв. м. Единична цена: 996,00 лв. с ДДС /доставка и монтаж/ Стая за временно настаняване 2 Площ: 15,55 кв. м. Единична цена: 996,00 лв. с ДДС /доставка и монтаж/ Бокс - кухня Площ: 11,50 кв. м. Единична цена: 996,00 лв. с ДДС /доставка и монтаж/ Необходим брой климатици за ЦОП: 12 бр. Общата стойност на климатиците за трите нови социални услуги възлиза на 15 000,00 лв. с ДДС. 15 000.00 45 429.60
Подготовка и предоставяне на новата интегрирана здравно-социална услуга Дневен център за деца с увреждания и техните семейства : В рамките на настоящият проект ще се разкрие и предоставя новата здравно-социална услуга Дневен център за деца с увреждания и техните семейства за период от 31 месеца с общ капацитет от 90 потребители. Средства за функциониране на услугата - 00.00 лв. За предоставяне на горепосочената услуга не се предвижда заплащане на такса от потребителите. Разходи за предоставяне на здравно-социалната услуга: 0.00 лв. Заложените възнаграждения за персонал на услугите са в съответствие с „Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОПРЧР 2014-2020“. Предвидените средства за гр. договори са за наемане на разл. специалисти според специфичните нужди на потребителите като: музикотерапевт; слухово речев терапевт, жестомимичен преводач , специалист за работа с деца със зрителни увреждания. Персонал: Ръководител - 0,5 щ.бр., Социален работник - 2 щ.бр., Педагог - 3 щ.бр., Психолог - 2 щ.бр., Рехабилитатор/Кинезитерапевт - 2 щ.бр., Лекар - 0,5 щ. бр., Логопед - 1 щ.бр., Медицинска сестра - 1 щ.бр., Трудотерапевт - 1 щ.бр., Детегледач - 4 щ.бр., Домакин - 1щ. бр., Готвач - 0,5 щ.бр., Работник кухня - 0,5 щ.бр., Шофьор, автобус- 0,5 щ.бр., Огняр, работник поддръжка - 0,5 щ.бр. Видовете длъжности и бр. на персонала са определени, съгласно Методиката за определяне длъжностите на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността, както и приложенията към нея, утвърдена със Заповед № РД 01-864/30.10.2012г. на министъра на труда и социалната политика, при коефициент 0,4 на база капацитет 30 потребители на дневна грижа и допълнителни специалисти за предоставяне на почасови услуги. 2. Разходи за издръжка на услугата за 31 месеца: 0,00 лв Планираните разходи за командировки в страната ще бъдат разходвани в съответствие с Наредбата за командировките в страната (В сила от 01.01.1987 г., посл. изм. ДВ. бр.2 от 7 Януари 2011г.) и в съответствие с утвърдените нормативи в организацията - бенефициент, както и при избор на най-икономичен маршрут и превозно средство. Разходите за функциониране на новата услуга са планирани при спазване разпоредбите на чл.20, ал.1 от ПМС 189/28.07.2016 г. и за срок не по-дълъг от срока на изпълнение на предоставяне на услугите. Дейноста включва подготовка и провеждане на процедура по ЗОП за избор на изпълнители /през първите 6 проектни месеца/. 0.00 101 360.23
Подготовка и предоставяне на новата интегрирана здравно-социална услуга Дневен център за деца с тежки множествени увреждания и техните семейства : В рамките на настоящият проект ще се разкрие и предоставя новата здравно-социална услуга Дневен център за деца с тежки множествени увреждания и техните семейства за период от 31 месеца с общ капацитет от 90 потребители. „Средства за функциониране на услугата –0.00 лв. За предоставяне на горепосочената услуга не се предвижда заплащане на такса от потребителите. Разходи за предоставяне на здравно-социалната услуга: 0,00 лв. Заложените възнаграждения за персонал на услугите са в съответствие с „Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОПРЧР 2014-2020“. Предвидените средства за гр. договори са за наемане на разл. специалисти според специфичните нужди на потребителите като: музикотерапевт; слухово речев терапевт, жестомимичен преводач , специалист за работа с деца със зрителни увреждания. Персонал: Ръководител - 0,5 щ.бр., Социален работник - 2 щ.бр., Педагог - 2 щ.бр., Психолог - 2 щ.бр., Рехабилитатор/Кинезитерапевт - 2 щ.бр., Логопед - 1 щ.бр., Медицинска сестра - 1 щ.бр., Детегледач - 6 щ.бр., Готвач – 0,5 щ.бр., Работник кухня - 0,5 щ. бр., Домакин - 1 щ.бр., Огняр, работник поддръжка – 0,5 щ.бр., Шофьор, автобус – 0,5 щ.бр., Специалист социална услуга – 0,5 щ. бр. Видовете длъжности и бр. на персонала са определени, съгласно Методиката за определяне длъжн. на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността, както и приложенията към нея, утвърдена със Заповед № РД 01-864/30.10.2012г. на министъра на труда и социалната политика, при коефициент 0,4 на база капацитет 30 потребители на дневна грижа и допълнителни специалисти за предоставяне на почасови услуги. 2. Разходи за издръжка на услугата за 31 месеца: 0,00 лв. Планираните разходи за командировки в страната ще бъдат разходвани в съответствие с Наредбата за командировките в страната (В сила от 01.01.1987г., посл. изм. ДВ.бр.2 от 7 Януари 2011г.) и в съответствие с утвърдените нормативи в организацията - бенефициент, както и при избор на най-икономичен маршрут и превозно средство. Разходите за функциониране на новата услуга са планирани при спазване разпоредбите на чл.20, ал.1 от ПМС 189/28.07.2016г. и за срок не по-дълъг от срока на изпълнение на предоставяне на услугите. Разходите за режийни и консумативи са по-ниски от тези за ДЦДУТС, предвид на това, че по-голямата част от разходите за автомобила са включени в бюджета на ДЦДУТС. Дейноста включва подготовка и провеждане на процедура по ЗОП за избор на изпълнители /през първите 6 проектни месеца/. 0.00 88 467.78
Подготовка и предоставяне на новата социална услуга Център за обществена подкрепа: В рамките на настоящият проект ще се разкрие и предоставя новата социална услуга Център за обществена подкрепа с капацитет 100 потребители и за период от 31 месеца . Средства за функциониране на услугата – 635 000.00 лв. За предоставяне на горепосочената услуга не се предвижда заплащане на такса от потребителите. Разходи за предоставяне на здравно-социалната услуга: 1. разходи за възнаграждения на персонала за 31 месеца – 635 000,00 лв., както следва: Заплати с клас без осигуровки - 520 000,00 лв. Осигуровки от работодател – 102 000,00 лв. Обещетения за болничен – 9 000,00 лв. Обещетения за отпуски - 4000,00лв.“ Заложените възнаграждения за персонал на услугите са в съответствие с „Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОПРЧР 2014-2020“. Персонал: Ръководител - 1 щ.бр., Социален работник - 5 щ.бр., Педагог - 1 щ.бр., Психолог - 3 щ.бр., Логопед - 2 щ.бр.,Ерготерапевт - 1 щ.бр., Сътрудник социални дейности - 2 щ.бр., Юрист - 1 щ.бр., Огняр, работник поддръжка - 1 щ.бр., Чистач, хигиенист - 2 щ.бр., Шофьор, автобус, домакин - 1 щ.бр. Видовете длъжности и бр. на персонала са определени, съгласно Методиката за определяне длъжностите на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността, както и приложенията към нея, утвърдена със Заповед № РД 01-864/30.10.2012г. на министъра на труда и социалната политика, при коефициент 0,2 на база капацитет 100 потребители. 2. Разходи за издръжка на услугата за 31 месеца: 76 041,12 лв., както следва: Режийни (ток,вода ,горива за отопление и автомобил ,интернет и тел.абонаменти) – 45 000,00 лв. Храна - 500,00 лв. Медикаменти - 500,00 лв. Постелъчен инвентар – 1 000,00 Работно облекло – 3 000,00 лв. Учебни пособия и книги - 200,00 лв. Канцеларски материали – 3 000,00 лв. Санитарни материали – 4 000,00 лв. Разходи и материали за текущи ремонти след изтичане на гаранционен срок и подмяна на амортизирана домакинска едра и дребна посуда; - 1 000,00 лв. Консумативи (тонеркасети) – 4 500,00 лв. Разходи за външни услуги ( Пожарогасители; Проби БАБХ, ДДД; Тр.медицина; Фактори раб.среда - задължително ежегодно измерване от оторизирана фирма на микроклимат-температура, влажност, движение на въздуха, шум, осветление и електробезопасност-преходно съпротивление на заземителна и мълниезащитна инсталация, импеданса Zs на контура "фаза-защитен проводник"; Видеонаблюдение;СОД; Охрана на труда; Тех.надзор котел;Тех. Обслужване асансьор; Тех.обсужване котел; Абонамент програмни продукти;абонамент мед. отпадъци) – 15 000,00 лв. Командировки в страната – 1 341,12 лв Планираните разходи за командировки в страната ще бъдат разходвани в съответствие с Наредбата за командировките в страната (В сила от 01.01.1987 г., посл. изм. ДВ. бр.2 от 7 Януари 2011г.) и в съответствие с утвърдените нормативи в организацията - бенефициент, както и при избор на най-икономичен маршрут и превозно средство. Разходите за функциониране на новата услуга са планирани при спазване разпоредбите на чл.20, ал.1 от ПМС 189/28.07.2016 г. и за срок не по-дълъг от срока на изпълнение на предоставяне на услугите. Дейноста включва подготовка и провеждане на процедура по ЗОП за избор на изпълнители /през първите 6 проектни месеца/. 711 041.12 690 400.08

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.