Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 246 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Основната идея на настоящия проект е свързана с оказване на подкрепа на безработните младежи до 29 г.вкл. по отношение на  интегрирането им към пазара на труда и включването им в заетост. С оглед идентифицираните предизвикателства и потребности, проектът си поставя за основна цел комплексно насърчаване разкриването на качествена и устойчива заетост за уязвими на пазара на труда групи ведно с повишаване качествената характеристика на привлечената в предприятието работна сила.
В този контекст, проектът планира да разкрие 6 бр. нови работни места за районите на София и Благоевград. Стреми се да осигури устойчива заетост посредством условията, които създава и ангажимента на предприятието за запазване на минимум 50% от новите работни места и след приключването на проекта. Усилията са насочени от една страна към постигане на повече, но и по-качествени работни места, и от друга–към подобряване капацитета и качеството на работната сила в лицето на новоназначените служители. В тази връзка, проектът планира закупуване на необходимото оборудване за спецификите и нуждите на работните позиции, с което да подпомогне тяхното модернизиране и адаптиране към новостите и изискванията на сектора и пазара.С това на практика се насърчава осигуряването на по-добро качество и привлекателност на предлаганите работни места. 
Що се отнася до другото основно направление на проекта–подобряване качествената характеристика на работната ръка, планирани са действия по осигуряване на възможности за развитие и учене през целия живот. Проектът предлага провеждане на обучения по ключови компетентности при назначаването на берзаботните младежи.С това се допринася пряко за удовлетворяване тяхната нужда от улеснен достъп до форми на учене и усъвършенстване. Позволява се по-бързата им адаптация към условията на работното място и нуждите на работодателя. 
Всичко това създава предпоставки за осигуряване на устойчиви и качествени работни места в съчетание с квалифициран, компетентен и мотивиран персонал.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 Организация и управление на проекта: Дейността има за цел да гарантира качественото и съобразено с изискванията на програмата изпълнение на проектните дейности, както и постигане на заложените цели, очакваните резултати и индикатори. Дейността ще се осъществява по време на целия проект - от проектен месец 1 до проектен месец 14. Тя представлява задължителна част от изпълнението на проекта. Насочена е към осигуряване на целесъобразното реализиране на дейностите, законосъобразността на извършваните разходи и коректното администриране и отчитане. Гарантира контрол на рисковете, свързани с изпълнението на дейностите и предприемането, при необходимост, на адекватни мерки и действия. Допринася също така за повишаване на административния капацитет на кандидата и на способността за ефективно и ефикасно разходване на публични средства. Процесът на организация и управление включва:планиране, реализиране на проектните дейности, мониторинг, контрол на изпълнението и финансите, наблюдение и анализ на вътрешните и външните фактори, имащи отношение към изпълнението на проекта и, в случай на необходимост, предприемане на мерки в отговор на тези фактори. Управлението на проекта ще бъде реализирано от екип в състав: ръководител на проекта и счетоводител. Експертите ще са ангажирани с управлението и изпълнението на дейностите от стартирането до приключването на проекта. Ще има ясно разпределение на задълженията и задачите между отделните членове на екипа, което осигурява успешно изпълнение на проекта и постигане на заложените цели и индикатори. Сред основните функции и отговорности на ръководителя на проекта се включва: - да отговаря за успешното изпълнение на проекта в съответствие с неговите обща и специфични цели и в рамките на определените срокове и ресурси; - да наблюдава и ръководи ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите; - да отговаря за разпределението на ресурси по проекта; - да определя и ръководи работни срещи, възлага задачи на членовете на Екипа по проекта; - да осъществява мониторинг на проекта, анализира резултати и разрешава възникнали проблеми; - да наблюдава, координира и мотивира членовете на Екипа по управление и организация; - да отговаря за коректно извършена работа от страна на външните изпълнители по проекта; - да отговаря за коректното администриране на проекта, да изготвя междинни и финални отчети по проекта, съвместно със счетоводителя Счетоводителят, от своя страна, отговаря за финансовото изпълнение на проекта и следи за спазване на финансова дисциплина. Счетоводителят ще носи финансова отговорност при изпълнение на своите задължения по проекта. Неговите задачи са свързани с правилното и навременно осчетоводяване на разходите по проекта, както и изготвянето на междинните и окончателни финансови отчети по проекта, съгласно изискванията на програмата. Счетоводителят, заедно с ръководителя, следи и за правилното изразходване на средствата по проекта, съгласно одобрения бюджет. Счетоводителят подрежда и съхранява цялата финансова документация по проекта. По време на целия проект, екипът за управление ще е ангажиран с наблюдение и следене на: напредъка и изпълнението на дейностите; спазването на времевия график; съобразяването с евентуални препоръки, направени при проверки от страна на УО; спазването на правилата за публичност и прозрачност; спазването на целесъобразността и законосъобразността на извършваните разходи. В тази връзка, екипът по проекта ще провежда регулярни срещи за обсъждане, оценка и отчитане на постиганите резултати. Към настоящата дейност се включват също всички задачи по отношение на организацията и провеждането на съответните процедури за избор на външни изпълнители по проектните дейности. Ще се изготвят и окомплектоват необходимите тръжни документации в съответствие с приложимото действащо законодателство. За успешното реализиране ще отговаря екипът по проекта, като процесът ще се оглавява от ръководителя на проекта. 2 460.00 2 460.00
Дейност 2 Визуализация и публичност: Дейността има за цел да осигури изпълнение на проектните дейности в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.; да популяризира проекта и финансовия принос на ОПРЧР. Дейността ще се осъществява по време на целия проект, от неговото стартиране (месец 1) до неговия край (месец 14). Тя се явява задължителна част от изпълнението на проекта. Дейността включва изготвянето на информационни материали по проекта, съдържащи необходимата визуализация и упоменаващи приноса на ОПРЧР, както следва: - 2 бр. информационни плакати за поставяне в офисите на фирмата в гр. София и гр. Благоевград; - 70 бр. информационни стикери, предназначениза поставяне върху закупеното по проекта оборудване, както и върху учебните материали от планираните два вида обучения за 6 бр. новонаети служители. Дейността включва още поставяне на необходимата визуализация по всички, издавани във връзка с проекта, документи. Включват се следните последователни етапи: - Избор на външен изпълнител за изготвяне на планираните информационни материали; - Сключване на договор за услуга и изпълнение на възлаганата дейност; - Поставяне на информационните материали по предназначение и поддържане на визуализацията през целия проект 340.00 340.00
Дейност 3 Наемане на персонал в предприятието: Дейността е насочена към постигане на поставените проектни цели и по-конкретно на специфична цел “Осигуряване на равнопоставен достъп и нови възможности за заетостна уязвими групи чрез разкриването на устойчиви работни места за безработни младежи до 29 г.вкл.” С изпълнението на тази дейност се създават нови работни места конкретно за целевата група и то във важен и развит за двете планирани области икономически сектор - туризма, което на практика подпомага интеграцията в трудова заетост именно наедна от най-уязвимите групи на пазара на труда – безработните младежи до 29 г.вкл. В дейността се включват следните последователни етапи: - Разкриване на 6 бр. свободни работни позиции за офиси на фирмата в гр. София и гр. Благоевград при следното разпределение: o 1 бр. Икономист Туризъм (26316021) – гр. Благоевград o 1 бр. Организатор (3343 3007) – гр. Благоевград o 2 бр. Организатор продажба и реклама (33393021) – 1 за гр. Благоевград и 1 за гр. София o 1 бр. Специалист туроператорска дейност (33393002) – гр. София o 1 бр. Експерт, маркетинг (2431 6002) – гр. София Изброените длъжности попадат в обхвата на единични групи професии от клас 2 и клас 3 от НКПД 2011 г. в съответствие с изискванията по настоящата процедура. - Подготовка, практическа организация и осъществяване на подбор на представители на целевата група на проекта за назначаване на разкритите работни места в предприятието кандидат; - Сключване на трудови договори на пълен работен ден с 6 служители за заемане на посочените длъжности и включване в заетост При наемането на лицата, предприятието ще спазва съответния ред и необходимите процедури за подбор, като същевременно гарантира условия на равен достъп, равни възможности, недискриминация и свободна и лоялна конкуренция между кандидатите. Посредством настоящата дейностсе осигурява създаването на нови и равнопоставени възможности за включване в заетост на безработни младежи до 29 г. вкл. при предоставяне на работни места в сектор, ключово значим за икономиките на двете области – София и Благоевград. Това пряко кореспондира с идентифицираните нужди на целевата група, като допринася за решаването на едно от основните предизвикателства пред нея, а именно негативните показатели на пазара на труда в комбинация с несъмнено ниското предлагане на работни места, достъпни за за младежи и недостатъчната гъвкавост и разбиране от страна на работодателите към младежката заетост. В допълнение, чрез поетия от Кандидата ангажимент за запазване на поне 50% от разкритите нови работни места за срок от минимум 12 месеца след приключване на проекта се създават и необходимите условия за поддържане на устойчива заетост в предприятието. 56 544.00 55 693.96
Дейност 4 Закупуване на оборудване за нуждите на разкритите работни места: Дейността е насочена към постигане на проектните цели и по-конкретно на специфична цел „Създаване на условия за подобряване качеството на новите работни места посредством осигуряване на необходимата материално-техническа база, съответстваща на нуждите на разкритите позиции“. Дейността е ключово важна за осигуряване на необходимото качество и ресурсно обезпечаване на разкритите работни места и дейността на наетите по проекта лица с оглед потребностите на работните позиции, естеството на индивидуалните им задължения и отговорности, както и с характера на дейността на фирмата. Планирано е закупуването на оборудване и обзавеждане, необходими за работата на наетите по проекта лица, чиито длъжности предполагат интензивна комуникация и сътрудничество както с клиенти, така и с партньори на фирмата от страната и чужбина. Състои се от: - 6 бр. стол; 6 бр. работно бюро и 6 бр. помощно бюро– осигуряват необходимото базисно обзавеждане, за да се обособят отделни 6 работни места в офисите на фирмата и за да могат служителите да осъществяват дейност на работното си място; - 1 бр. шкаф със стъклени витрини за дейността на служителите в офис в София-осигурява необходимото обособено пространство и организиране на административните задачи на новия персонал във връзка с работните функции. Позволява коректно съхранение на генерираната от новите работни места фирмена документация, свързана с ежедневните им задачи, сътрудничество с клиенти и партньори от страната и чужбина и цялостно поддържане на архив по всеки работен случай. - 3 бр.преносими компютри за 3 бр.служители на позиции Организатор продажба и реклама и Специалист по продажби– Работните им задължения, свързани с провеждане на срещи, посещения на клиенти извън офиса, работни посещения на чуждестранни партньори и др. при организирането на туристически пакети, пътувания, екскурзии, работни визи, подготовка на студентски бригади и др., налагат необходимостта от закупуване именно на преносими компютри. С тях служителите ще могат веднага да нанасят, прехвърлят, изпращат и обменят необходимия вид и обем информация с клиенти, партньори, доставчици, колеги, докато са в движение, извън офиса или извън страната. Ще ги ползват и стационарно на работното си място в офиса - 3 бр.стационарни компютри с монитори за 3 бр.служители на позиции Организатор, Специалист туроператорска дейност и Икономист, туризъм –ключово важен ресурс за посочените работни места и специфичната дейност на служителите. Гарантират динамична работна среда, достъп до интернет и дигитални съдържания, възможност за съхранение, обработка и обмен на информация, управление и анализ на база данни, безплатна комуникация със страната и чужбина и др.Това са задължителни фактори предвид изискванията и функциите на длъжностите, както и спрямо нуждите на сектора и пазара, в които фирмата оперира - 6 бр. програмен пакет Windows HOME 10 32-bit/64-bitEnglish USB и 6 бр. програмен пакет Office Home and Business 2013 32-bit/x64 BulgarianEurozoneMedialess – задължителни, за да могат шестте компютри да функционират и да бъдат използвани пълноценно от служителите - 2 бр. мултифункционално устройство–по 1 бр. за новонзначените служители в София и в Благоевград–Ключово необходимо предвид естеството на фирмата, сътрудничеството с различни контрагенти, и непрекъснатия и голям в тази връзка документооборот, генериран от съответните разкрити работни позиции. Комбинира бърз монохромен печат, копиране, цветно сканиране и факс в един уред, което съдейства и за оптимизиране на разходите по обезпечаване дейността на новите служители. Разпределението е с оглед броя нови служители и спецификите на задълженията по индивидуалните длъжности. Доставката/е ще се извърши/ат от външен/ни изпълнител/и, избран/и съобразно действащото законодателство. Включват се следните етапи: - Избор на външен/ни изпълнител/и и сключване на договор/и; - Доставка и въвеждане в експлоатация; - Последващо използване и поддържане на закупеното оборудване от новонаетите служители 16 444.00 16 444.00
Дейност 5 Провеждане на обучения по ключови компетентности на наетите по проекта лица: Дейността е насочена към постигане на проектните цели и по-конкретно на специфична цел „Осигуряване на възможности за развитие капацитета на новопривлечения човешки капитал посредством предоставяне на обучения по ключови компетентности“. Тази дейност е важен елемент от структурата на проекта с оглед изпълнение на неговите цели и удовлетворяване нуждите на целевата група. Чрез нея се насърчава и подкрепя развитието на привлечените човешки ресурси, предоставят се достъп и възможности за учене през целия живот и подобряване на индивидуалната конкурентоспособност. Дейността ще се осъществи от външен изпълнител.Състои се основно в провеждане на обучения по ключови компетентности на всички наети по проекта лица,както следва: 1.Обучение по ключова компетентност 2 Общуване на чужди езици–английски език за 6 бр. служители: Обучението ще протече в три нива на владеене на езика съгласно Европейската езикова квалификационна рамка, с обща продължителност 300 уч.часа. Входящото ниво на обучаемите ще се определи посредством оценка от обучителна организация. Ще се съдържа теоретична и практическа част под формата на упражнения,чието съотношение ще е според одобрена от възложителя програма. Обучението ще се провежда на групи чиято численост ще е с оглед постигане на максимална ефективност. На успешно приключилите три нива участницище бъдат издадени сертификати. 2.Обучение по ключова компетентност 4 Дигитална компетентност–обща компютърна грамотност (текстообработващи програми, таблици, графики и др.)–за 6 бр.служители: Обща продължителност на обучението:45 уч.часа. Ще се включват теоретична и практическа част чието съотношение ще е според одобрена от възложителя програма и съобразно специфичните нужди на обучаемите лица. Ще се провежда на групи, чиято численост ще е с оглед постигане на максимална ефективност. На успешно приключилите обучението лица ще бъдат издадени сертификати. Дейността съдържа следните последователни етапи: - Определяне на външен изпълнител - Сключване на договор/и за услуга с избрания изпълнител - Провеждане на оценка за определяне на входящо ниво, където е приложимо - Провеждане на обученията съгласно изискванията на Възложителя и програмата - Издаване на сертификати на всички успешно преминали обученията лица Планираните обучения са ключово необходими предвид характера на основната дейност на фирмата, и по-конкретно спецификите на новите работни позиции. Придобиването на познания по английски език от страна на новоназначените лица е задължително във връзка с качественото и резултатно изпълнение на основните им задачи на работното място. Планираните длъжности са пряко обвързани с работа с чуждестранни партньори и институции, преглед и анализ на чуждестранни официални документи, закони и др.(най-вече от Великобритания и Сащ) по отношение организирането на студентски бригади, визови интервюта и кандидатстване на клиенти за работни разрешителни и др; работа с чуждестранни източници на информация и ежедневна комуникация с партньори от други държави във връзка с подготовка на екскурзии, пътувания, туристически пакети и др. Всичко това изисква добро владеене на английски език. Обучението по обща компютърна грамотност също е ключово необходимо за привлечения персонал и е пряко обвързано с планираното за закупуване оборудване. Ежедневните им задачи са обвързани с ползването на информационните технологии, с работа с програми за обработка на текстови и цифрови съдържания, с управление, обработка и обмен на данни, с ползване на интернет, интерактивност с дигитални съдържания и др. От тази гледна точка дигиталната компетентност е крайно необходима за организация и администиране на дейностите,за осъществяване на ефективна комуникация от разстояние, за структуриране и отчитане на задачи и т.н.За да може новите служители да работят и да си сътрудничат ефективно, е необходимо единно ниво на обща компютърна грамотност от всички, което ще позволи екипната дейност и постигане на зададените работни цели качествено и в срок. 5 700.00 8 550.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.