Организация и управление на дейностите по проекта: Тази дейност е фундаментална за успешното и ефективно изпълнение на останалите дейности и за постигането на поставените цели на проекта. Организация, управление и контрол на дейностите по проекта ще се постигнат, чрез съставяне на тричленен екип, включващ следните позиции:
- Ръководител на проекта,
- Координатор на проекта
- Счетоводител на проекта.
Екипа по управление ще осъществява цялостната организация, управление и контрол на проекта. Ръководителят и Координатора на проекта ще бъдат външни експерти, който имат опит в управлението на проекти с европейско финансиране и дейности, свързани с него, гарантиращи ефективното му реализиране. Счетоводителят на проекта ще бъде действащия и в момента счетоводител на фирма "Енергоремонт- Кресна" АД, който е добре запознат както със нормативната уредба, така и с вътрешнофирмента политиката и цели.
Дейността ще се осъществи, като премине през следните етапи:
- Екипът по управление на проекта ще организира, контролира и отчита цялостното изпълнение на проекта.
- Членовете ще имат редовни оперативни срещи, на които ще се разпределят организационни задачи и ще се следи напредъка по проекта.
- Екипът ще изготвя и реализира ежемесечни планове за реализация на дейностите по проекта и ще създаде система за отчитане и вътрешен контрол на изпълнението месечни отчети.
- Всеки от членовете на екипа ще има собствени отговорности, но също така ще има взаимен контрол и взаимопомощ между членовете на екипа по проекта. Задълженията на екипа са свързани с изпълнението на дейностите по проекта съгласно Договора за безвъзмездна помощ.
- Екипът ще води непрекъсната комуникация с Договарящия орган, като ще изготвя цялостната документация по проекта.
- Екипът ще осъществява връзка и с всички заинтересовани страни.
- Процедурите за избор на изпълнител по глявя 4 от ЗУСЕСИФ и ПМС №118/20.05.2014 също ще бъдат ангажимент на екипа.
- Екипа ще спазва добрите практики и ще работи прозрачно, съобразено с българското и европейското законодателство, което ще гарантира успешната реализация на проекта. - За коректното отчитане екипа ще изготвя междинни и финален отчети за извършените дейности пред Управляващия Орган, за осигуряване на финансов ресурс по изпълнението на проекта.
Тази дейност ще се осъществява на база месечни планове за конкретните задачи и отговорности, които ще бъдат разработвани от ръководителя на проекта, съгласувани от
другите двама членове и ще бъдат утвърждавани от управителя на фирмата. На база на тези планове ще се осъществяват всички конкретни стъпки по ежедневната организация, контрол и изпълнение на дейностите. Плановете и конкретните действия по тяхната реализация ще бъдат в пълно съответствие с изискванията в ръководството за изпълнение на проекти по схема "Добри и безопасни условия на труд" и със всички законови и подзаконови нормативни документи, регламентиращи изпълнението на проекти по ОП РЧР. |
13 076.42
|
12 784.65
|
Публичност и визуализация на дейностите по проекта: Дейността ще бъде реализирана, съгласно изискванията към бенефициента за информираност и публичност и ще бъдат спазени критериите за визуализацията на подкрепата от Европейските фондове. Методите, които ще бъдат използвани при реализирането на дейността ще имат две насоки.
Популяризирането и визуализирането на програмата и безвъзмездната помощ, чрез което да се информира целевата група, всички заинтересовани страни и обществеността за приноса на ОП РЧР и ЕСФ. Това от своя страна ще подпомогне да се достигне до по-широка общественост, чрез което повече работодатели и работници ще се запознаят с програмата и възможностите, които предоставя. Допълнително ще се допринесе и за рекламиране на "Енергоремонт - Кресна" АД като развиваща се фирма, която гони европейските цели и стандарти. Очакването е да се мотивират повече работодатели, желаещи да подобрят условията на труд в своите фирми да кандидатстват за участие по подобни проекти. Дейностите по публичност и визуализация ще бъдат реализирани на територията на гр. Кресна и областта, чрез три етапа, които ще се застъпват и ще продължават през целия период на проекта:
1. Първоначално представяне и популяризиране на проекта и безвъзмездната помощ пред обществеността, заинтересовани страни и целевата група, посредством разпространение на рекламно-информационни материали, публикации в интернет информационни страници, съобщения в социалната мрежа и др.;
2. Текущо представяне и информиране за реализацията на проекта, чрез поставяне на информационни табл и стикери на работните места и ново закупено оборудване, стикери на специално работно облекло, стикери на новозакупените КПС; чрез публикуване на текуща информация за развитието на проекта на интернет страницата на фирмата, в интернет медии и в социалните мрежи;
3. Финално представяне на резултатите от проекта, чрез заключителни публикации в интернет медии, социалната мрежа за представяне на постигнатите резултати по проекта. Цялостното изпълнение на дейността ще бъде реализирано от избран външен изпълнител, с необходимия капацитет и опит в реализирането на подобни дейности. Но активно участие ще вземат, както изпълнителя по управление, така и ръководството на фирма "Енергоремонт - Кресна" АД, ще съдействат за популяризирането както на проекта, така и на програмата сред своите партньори, клиенти, широката общественост и всички заинтересовани страни за качественото и ефективно изпълнение на дейността и постигането на по-голям резултат. |
2 600.00
|
2 408.00
|
Оборудване на място за отдих, хранене и почивка: Дейността се състои в обособяването на едно ново помещение за отдих и релакс и оборудване на място за хранене. "Енергоремонт - Кресна" се намира в отдалечената промишлена зона на град Кресна и всяко напускане на територията на Завода би довело до значителна загуба на време - работно или почивно. За това се отчита като специфична потребност на всички 88 работника и служители във фирмата да бъдат подсигурени максимални условия за удовлетворяване на техните нужди за изхранване, отдих и почивка. Към момента има действаща столова с лавка и назначен служител за обслужването им, където работниците да получат топла храна. Сградния фонд на "Енергоремонт - Кресна" АД е от 1972г. и макар непрекъснато да се подобрява и модернизира, той е доста остарял. Отчитайки тези факти ръководството на фирмата наскоро е обновило техническото оборудване в кухнята и към момента има необходимост от подмяна на вече амортизираните маси и столове. За задоволяване нуждите на своите работници и служители се предвиждат за закупуване:
- 20 бр. комплект маса с 4 стола, метал и ПДЧ.
Допълнително се предвижда обособяване на помещение за отдих и релакс, оборудвано със следното: мека мебел - диван до 230 см.; холна маса, стъкло; LED телевизор, 40 инча
Тези удобства ще позволят краткотрайно отпускане и разтоварване. Освен тях ще се придвидят и минимални удобства за приготвянето на напитки и храна, тъй като столовата и лавката се обслужват от персонал и няма възможност собственоръчно да се обслужиш, каквото предпочитание са заявили част от работниците и служителите. Това е породено от не голямото разнообразие на предлаганите продукти, както и да се създаде алтернатива в случай на временно финансово затруднение на някой работник. За задоволяването на техните специфични нужди се предвижда за закупуване: 1 диспенсър за вода, компресорен; 1 микровълнова печка, 20л, 700 W- 1000 W; 1 тостер, 870 W; 1 единичен котлон, 1хладилник, 320-330 л. Това ще бъде място, където при необходимост от възтановяване и краткотрайно отпочиване всеки един от работниците ще може да релаксира. Помещението, предвидено за обособяване за отдих и релакс се намира в административната сграда и сега не се използва. Ръководството на "Енергоремонт - Кресна" АД със собствени сили и организация ще го подготви и ако се наложи освежи преди оборудването с предвидените по проекта мебели и уреди.
|
7 482.50
|
7 482.50
|
Осигуряване на колективни предпазни средства за ограничаване на рисковите фактори на работната среда: Настоящата дейност цели да осигури нови и допълнителни колективни предпазни средства за минимизиране и предотвратяване на възможности за настъпване на рискове по време на работа, които да застрашат безопасността и здравето на работниците и служителите. Естеството на трудовата дейност - топлинна и студена обработка на метали, определят много висока степен на риск. Въпреки, че покриват минималните законови изисквания за здраве и безопасност, условията на труд са изключително тежки, произтичащи от високата температура на леене на метала и отделяните газове и прахови частици от обработвания метал, които въздействат пряко върху здравето на работещите и създават предпоставки за тежки трудови злополуки. ЗА това след обстоен анализ на потенциалните рискове на целевата група и по предписания на СТМ на фирмата са планирани допълнителни мерки за минимизиране на руска (съобразно утвърдената програма) чрез осигуряване на нови и допълнителни КПС.
1. Един от най-рисковите фактори е микроклимата е в Топилен участък, с площ 3 036 кв. м. В Топилен участък се разтопява метал в 4 ел. дъгови пещи, при което се развиват високи температури и се отделят вредни изпарения, искри и задушливи миризми. Към момента в "Енергоремонт - Кресна" АД има съществуваща вентилационната система, която е морално и технически остаряла, което я прави не достатъчно ефективна. По тази причина се предвижда изграждане на нова вентилационна система, която ще ограничи рисковете за работниците от развитие на алергични реакции, респираторни и белодробни заболявания. След внимателна преценка от ОВИ специалисти се установи възможност вентилационната система значително да се подобри, като се използват конструктивни елементи на част от вече съществуващата вентилация.Това значително ще намали строително-монтажните дейности и няма да се налага засягане на констуктивни елементи на сградата.
2. Друг рисков фактор на микроклимата е осветеността в три работни цеха - Леарен, Чистачен и Механичен. В леенето на метали има маножество химични и физични реакции, водещи до отделянето на голямо количество прах и фини частици. Точно те в момента повреждат съществуващото осветление - неспециализирани прощектори, тъй като то не е оборудвано със специално защитно стъкло, което не позволява да се зацапва и фини частици проникват във вътрешността му. Това води от една страна до понижаване на ефективността им, ангажиране на повече работно време и сили за ръчно почистване и в крайна сметка до по-бързо повреждане. "Енергоремонт - Кресна" АД вече е започнала да инвестира в подмяна на това осветление, което се извършва частично при наличие на финансов капитал. С целева помощ по програмата се планира закупуването на 100 LED тела 400 W, които доказано не се повлияват от тази производствена среда. По този начин ще се преодолее недостатъчната осветеност и ще се намалят рисковете от допускане на травми поради уморено зрение. |
40 152.85
|
40 149.60
|
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез обновяване на ЛПС и СРО: Целта на дейността е да подмени и осигури нови с по-високо качество СРО И ЛПС, за да осигури по-добра безопасност при работа на своите 75 работници, заети в произ. цехове на фирмата. Наличните се износват бързо и лесно, тъй като са подложени на множество влиянияи, което ускорява темповете на износване. Самото естество на работа (леене на метали) е свързано с специфични пози на тялото и допир с машини, работни повърхности, материали и др., което натоварва самите СРО и ЛПС и определя тяхното износване. Поради характера на извършваната работа и ниското качество на ЛПС се налага честа подмяна от предвидената им годност.
Последно раздаваните СРО на служителите е направено в началото на 2016г. и срока им на износване е не повече от 12 м, видно от приложения утвърден списък. Предвиденото за подменяне на СРО и ЛПС е заложено да се направи след като изтече срока на годност на настоящите.
Работещите са изложени едновременно на множество въздействия–неблагоприятен микроклимат топлина, студ, запрашеност, механични наранявания от работата с машините, материалите, инструментите, електрическа и др. В Леарския цех се работи със смоли и катализатори за алфа-сет процес, което налага използването на СРО и ЛПС от висок клас. Налага се излизане от цеховете и извършване на дейност на открито. За това се налага закупуване и на зимно СРО.
За всички работници, заети с основната дейност на фирмата се предвижда закупуването на: СРО зимно, включващо: костюм, устойчив на механични увреждания, състоящ се от яке и полугащеризон; зимен елек. СРО лятно, включващо летен костюм, състоящ се от куртка и полугащеризон; обувки цели, термични с композитно бомбе, обувки половинки, с композитно бомбе; шапка, устойчива на механични увреждания, ръкавици, за механична защита. Допълнително, според установените рискове ще бъдат раздадени и следните ЛПС:
- Моделчик - очила, ударозазитни и прахозащитни, антифони за защита от шум;
- Стругар, Кароселист, Фресхобелист, Борвергелист - ще получат: каска, ударозащитна; очила, ударозащитни;
- Кранистите от механичен цех и леарен ще получат: каска, ударозащитна и очила, ударо и прахо защитни, а за тези от леарния цех и противопрахови маски.
- шмиргелист - каска, ударозащитна, очила,ударозащитни и прахозащитни, антифони, срещу шума;
- Оксиженист, ел.заварчик - шлем, за защита от искри, пръски и разтопен метал; костюм за заварчик EN 340 EN 11611; ръкавици за заварчик; гамаши за заварчик; предна престилка за заварчик;
- чистач на отливки - каска и очила и антифони и маски
- леар, топилчик- каска, шлем, топлоустойчив, фотосоларен; антифони и маска
- формовчик, р-л по форм., сърцар, зидар леарски пещи, термист каска и маска - шофьор, тов. автомобил - шуба, презпазваща при ниски температури, сигнален елек
- ел. монтьор ЛЦ и ел. монтьор КИП; ел. монтьор - диелектрични боти, диелектр. ръкавици и каска; противопрахова маска
- шлосер-монтьор - маска противопрахова
Допълнително се предвижда за Администрация, влизаща в производството -маска противопрахова, костюм, устойчив на механични увреждания - яке и полугащеризон; летен костюм- куртка и полугащеризон; обувки цели, термични с композитно бомбе, обувки половинки, с композитно бомбе.
ЛПС и СРО ще се раздаде и на следния обслужващ персонал:
- пзач, невъоръжена охрана, шуба, сигнална, студо и влаго защитна; обувки, цели работни, за защита от студ и падхлъзване
- общ работник -1 ч. за паддържане и почистване района на предприятието - зимен, студозащитен костюм, включващ яке и полугащеризон; Летен костюм - куртка и полугащеризон, влагоустойчив; обувки, термични с композитно бомбе; обувки половинке с композитно бомбе, шапка, устойчива на механични увреждания, ръкавици за механична защита;
- Чистака 1 бр.поддържане на хигиена в админ. помещения- зимен елек, обувки половинки, с композ. бомбе; водозащитни ботуши; ръкавици тип "домакински"
|
44 452.50
|
44 388.81
|
Въвеждане на иновативна система за организация на труда, насочена към повишаване на производителността и опазване на околната среда : Тази дейност е от голямо значение за "Енергоремонт- Кресна" АД, фирма, с 37- годишна традиция в леярството. Заводът е специализиран в производството на отливки, резервни части и нестандартно оборудване от въглеродни, ниско и високолегирани стомани, сив и износоустойчив чугун. Сложността на процесите и системите, голямото разнообразие на произвежданите продукти – малки количества с различни и многобройни сложни операции, липсата на ясни стандарти за работа, честите пренастройки на оборудването, липсата на ясна система за планирането на необходимите ресурси за производството – хора, оборудване и материали, липсата на ясно обособени работни места и кръстосването на операциите, което довежда и до липса на ясен поток на продукта по време на производство, са причина за недостатъчна неефективно и водят до генериране на загуби, които оказват негативно въздействие върху производителността. Налице са и редица проблеми с човешките ресурси, като липса на достатъчно квалификация, проблеми с трудовата дисциплина, проблеми с мотивацията. Управлението на човешките ресурси е традиционно и не е променяно от години, липсват стандарти и изградени системи за управление ,които да повишат качеството на труда, липса на ясни правила и процедури, липса на системи за оценка на персонала, липса на политики за задържане и развитие напо възрастните служители. Поради неефективното използване на ресурсите се генерират повече отпадъци, което е предпоставка за неефективното им управление и негативно въздействие върху околната среда. Всичките тези установени причини създават необходимостта от разработване на цялостна система за ефективно управление и развитие както на човешките ресурси така и на организацията на труда и работните процеси като цяло.
В предприятието работят общо 88 служители, от тях 23 на възраст над 54 г., за това акцент ще бъде оптимизацията на работните процеси във връзка с възможностите на тези служители и въвеждането на практики за удължаване на професионалния им живот.
1) Въвеждане на иновативна система за организация на труда, насочена към оптимизиране на работните процеси, повишаване на производителността и опазване на околната среда в Енергоремонт -Кресна АД. Тази система трябва да бъде базирана на съвременни модели и добри практики в организацията на труда и посредством нея трябва да се въведат конкретни организационни промени на работните места, структурата на управление и организацията на трудовите процеси насочени към оптимизиране на работните процеси, развитието на човешките ресурси, повишаване на производителността и опазване на околната среда. За целта ще бъдат предприети следните конкретни мерки, а именно:
- внедряване на система за организиране на работната среда
- разработване и внедряване на система за управление на загубите
- разработване и внедряване на система за визуален мениджмънт с цел контролиране на незавършеното производство, лесно идентифициране на отклонения от стандартите, отстраняване на проблемите на време и подобряване на качеството
- оптимизиране на планирането на производството и използваните ресурси, чрез разработване и внедряване на „изтегляща система” и управление на тесните места
- въвеждане на система за контрол на отпадъците за ограничаванена въздействието върху околната среда
- разработване и внедряване на система за оценка на изпълнението
- оптимизиране и обновяване на организационните норми и правила
- длъжностни характеристики, правилник за работно време, правилник за заплащане, работни инструкции.
- разработване на политика за обучение, подкрепа професионалното развитие и удължаване на професионалния живот на работниците над 54г.
- оптимизиране на работното време и въвеждане на нови гъвкави форми на заетост.
- разработване на система за обучение на работното място - свързана с определяне на наставници в лицето на работещите над 54г.
- разработване на програма с мерки за по-ефективно съвместяване на личния и професионалния живот на работещите.
|
23 000.00
|
23 000.00
|