Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-3.002-0139-C10
Наименование на проекта Осигуряване на топъл обяд в Община Твърдица
Бенефициент 000590704 ОБЩИНА ТВЪРДИЦА
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 19.10.2016
Дата на стартиране 01.09.2016
Дата на приключване 29.02.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Сливен, Твърдица

Описание

Кратко описание на проекта
Целта на настоящия проект е намаляване на броя на живеещите в бедност лица, чрез подпомагането им с храни с оглед преодоляване на основно материално лишение като се осигури безплатен топъл обяд за нуждаещи се лица. Ще бъде обявен конкурс за доставчик на социална услуга  по ЗСП И ППЗСП и ще бъде  създадена една обществена трапезария, която  ще обслужва потребителите от населените места в Общината. Нуждаещите се потребители ще бъдат определени съгласно Наредба №РД 07-1/04.04.2016 г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане ,съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица, като ще се акцентира на самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии-за осигурителен стаж и възраст;за инвалидност;наследствени пенсии;пенсии несвързани с трудова дейност. Ще бъдат обслужени 1000 потребителя за периода септември 2017 г. до август 2018г . и от септември 2018г. до март 2019 г – 880 потребители и 850 потребители от април 2019г до юни 2019г. ,  830 потребители до  декември 2019 г. и 724 потребители от 01.01.2020г, като от м. септември 2016г. ще стартира подбора им.  Основни дейности които се предвиждат да бъдат осъществени  са: 
- Извършване подбор на  потребителите -в сътрудничество с Дирекция "Социално подпомагане" Сливен, съгласно изискванията за кандидатстване и потребностите на населените места на общината;
- Закупуване на хранителни продукти при спазване на ЗСП за избор на доставчик;
- Осигуряване на топъл обяд - включително осигуряване на балансирано хранене на целевите групи, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене;
- Съпътстващи мерки, насочени към подкрепа и съдействие за решаване на конкретни проблеми на целевите групи.
Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите групи: Определяне на целевата група ще се извърши съгласно Наредба № РД 07-1/04.04.2016 г. за реда и условията за определяне на целевата група по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане,съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най- нуждаещите се лица. В основната целева група ще бъдат включени самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии-за осигурителен стаж и възраст;за инвалидност;наследствени пенсии;пенсии несвързани с трудова дейност. След 01.05.2017г. да бъдат включени всички целеви групи за предоставяне на топъл обяд по чл.5 от Наредба № РД-07-1 от 4 април 2016 г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица – 1000 потребителя до 31.08.2018г. и от 01.09.2018г. – 880 потребители до 31.03.2019г. и от 01.04.2019г. – 850 потребители до 30.06.2019г. ; от 01.07.2019г. до 31.12.2019г. – 830 потребители и от 01.01.2020г. -724 потребители. За избягване на разхищенията при неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, ще се спазва чл.5, ал.2 от Наредба №РД 07 -1 /04.04. 2016 г. и ще бъде разпределян на представители от следната допълнителна целева група: - Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; - Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД); -Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД; -Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето. -Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение. -Лица и семейства, настанени в приюти и домове за временно настаняване. -Конкретни представители от целевата група съгласно чл. 5(1) от Наредба №РД 07 -1 /04.04. 2016 г., които не са включени в основната целева група на съответната трапезария Информация за представителите на целевите групи ще се предоставя от Дирекция „Социално подпомагане" Сливен. Ще бъде разработена процедура за подбор на потребителя и издадена заповед на кмета на Общината за екип на комисия за подбор на потребители., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти: През 2014 г. Община Твърдица, проведе обществена поръчка по реда на чл. 16, ал. 4 от ЗОП с предмет “ПЕРИОДИЧНА ДОСТАВКА НА ХРАНИТЕЛНИ ПРОДУКТИ ЗА ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ, ДСП, ДЕТСКА МЛЕЧНА КУХНЯ – ШИВАЧЕВО, ДВУИ, ДВПР И ДНЕВЕН ДОМ ЗА СТАРИ ХОРА С. СБОРИЩЕ, НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ТВЪРДИЦА” по шест обособени позиции с период на изпълнение до провеждане на нова процедура през 2016 година. Доставката на хранителните продукти се извършва на база количество в зависимост от хранещите се и се определя с предварителна седмична заявка. Доставените продукти следва да отговарят на БДС, както и на законите и подзаконовите нормативни актове във връзка с производството и търговията с храни. Срокът на годност на доставените продукти не може да бъде по-малък от 50 % от остатъчния срок на годност. Доставените продукти следва да бъдат придружени със сертификат за качество и произход, да отговарят на изискванията съгласно ЗХ, да съдържат данни съгласно чл.10 от ЗХ , както и информация в съответствие с Наредба № 23/17.05.2001 г. за условията и изискванията за представяне на хранителната информация при етикетирането на храните и Наредба №16 от 28.05.2010г., изм.бр.71 от 13.09.2011 г. за изискванията за качество и контрол за съответствие на пресни плодове и зеленчуци издадена от МЗХ. Предприятията, които ще доставят месо и месни продукти трябва да са сертифицирани със стандарт ISO 22000:2005.Сключени са два договора по различните обособени позиции със срок на изпълнение до провеждане на нова процедура през 2016 година. В момента е обявена открита процедура за доставка по седем обособени позиции, включваща доставка на следните типове хранителни продукти: хляб и хлебни изделия, месо, месни продукти и риба; мляко и млечни продукти, яйца и яйчни продукти; пресни и сухи плодове и зеленчуци; консервирани хранителни продукти; напитки; шоколадови изделия и други. Към момента на подаване на проектното предложение процедурата е на етап обявление. Предметът на поръчката и прогнозната стойност позволява да обхване и ангажиментите по този проект. Храната ще се предоставя на 30 потребителя от основна целева група 1.3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии-за осигурителен стаж и възраст;за инвалидност;наследствени пенсии;пенсии несвързани с трудова дейност в работните дни на всеки месец за периода октомври 2016 г. до април 2017 г. общо: 146 работни дни, разпределени по месеци. Начална дата на стартиране на дейността на трапезарията е 03.10.2016 г. От 01.09.2017г. предоставянето на топъл обяд ще се осъществи целогодишно като начинът на предоставяне на топлия обяд от горепосочения месец ще бъде чрез 1 трапезария с доставчик на социална услуга. Ще възложим за управление от доставчик на социални услуги по ЗСП И ППЗСП, като месец май, юни, юли и август 2017 г. ще подготвим конкурса и ще приемем заявленията-декларации от кандидат – потребителите, комисията за подбор ще изготви списъци на класираните потребители от основните целеви групи, резервите и списък на класираните потребители от допълнителната целева група. от 01.09.2017г. - 1000 представители на целевата група до 31.08.2018г., от 01.09.2018г. до 31.03.2019г.– 880 представители на целевата група, от 01.04.2019г до 30.06.19г. – 850 потребители, от 01.07.19г. до 31.12.2019г.- 830 потребители и от 01.01.2020 -724 потребители, за период общо от 30 месеци в рамките на общо 912 календарни дни. Конкурсът за избор на доставчик на услугата „Обществена трапезария”, обявен на 03.07.2017 г. приключи със сключване на договор № 58/28.08.2017 г. с избрания изпълнител фирма „Кей енд Ви” ООД с удостоверение за регистрация в АСП № 528-01 за предоставяне на социални услуги ОБЩЕСТВЕНА ТРАПЕЗАРИЯ., Договорена стойност: 1 899 529.86 , Отчетена стойност: 1 900 794.78
  • Дейност: Осигуряване на топъл обяд: Трапезарията ще обхваща 30 потребителя до 30.04.2017г. и ще осигурява топъл обяд за седем месеца, Храната ще се приготвя в Домашен социален патронаж, собствена за кметство Шивачево оборудвана кухня за приготвяне на топла храна, отговаряща на чл.12 от Закона за храните. Тя се намира на ул. „Дичко Бъчваров“ № 2, гр. Шивачево, Община Твърдица,Област Сливен и адрес на управление гр.Шивачево, ул.”Георги Димитров” №16 като разполага с 11 помещения от които една кухня - с 2 печки ,една от които е с 4 газови котлона и фурна, друга ел.печка с 4 котлона и фурна, хладилна витрина и 2 хладилника, машина за рязане на лук и електрическа скара, подготвително помещение за зеленчуци и месо – оборудвано с 1 електронен кантар, склад за пакетирани продукти – оборудван с 2 рафта и кантар, хладилно помещение – оборудвано с 1 хладилник и 2 фризера,кантар,стелажи, миялно помещение за измиване на посуда с 2 стелажа, стая за персонал, баня и 2 тоалетни. Кухнята разполага и с общ склад. Обслужващият персонал се състои от готвач, помощник-готвач, домакин. При транспортирането по населени места и домове, храната се придружава от 2 разносвачки на храна. Налично е 1 транспортно средство.По населени места и до домовете на трудноподвижните или неподвижни лица храната се транспортира ежедневно с автомобил, собственост на кметство Шивачево. След 01.05.2017г.ще възложим за управление от доставчик на социални услуги по ЗСП И ППЗСП, като месец май, юни, юли и август 2017 г. ще подготвим конкурса и ще приемем заявленията-декларации от кандидат – потребителите, комисията за подбор ще изготви списъци на класираните потребители от основните целеви групи, резервите и списък на класираните потребители от допълнителната целева група. Начална дата за стартиране на предоставянето на топлия обяд в трапезарията е 01.09.2017 г. за 1000 потребители, а от 01.09.2018г. до 31.03.2019г. на 880 потребители, от 01.04.2019г. до 30.06.2019г. – 850 потребители, от 01.07.2019г. до 31.12.2019г. – 830 потребители и от 01.01.2020г. - 724 потребители. след 01.05.2017г.: Избраният доставчик по ЗСП -„Кей енд Ви” ООД разполага със съвременна производствена база,кухня-майка, изградена в пълно съответствие с принципите на НАССР, ISO 22000;2005. Базата на фирмата разполага със складова част, кухня, ситничаро-сладкарски цех и административна част, отговаряща на чл.12 от ЗХ.Адресът на трапезарията е гр. Сливен, ул.”Димитър Пехливанов-Добрович”№2. Трапезарията е оборудвана с 3 броя зеленчукорезачки, 3 картофобелачки, месомелачка, машина за формиране на мляно месо, 2 тестобъркачи, два планетарни миксера, тесто-отделителна и тесто-окръглителна машина, 6 втасални камери, осем ел.пекарни, две конвекторни фурни, три газови парни казана, 2 готварски плота, 2 фритюрника, 2 скари, колбасо-резачка, 2 пасатора, 7 проф. хладилни шкафа, 4 хладилни камери, тунел за шоково охлаждане, 5 ел.везни. Техническият персонал се състои от 1 гл. готвач, 3 пом-готвачи, 2 работници-кухня,1 майстор производство на хлебни изделия, 1 отговорник ДПП, 1 технолог по храните, 5 шофьора и 10 транспортни средства. Раздаването на обяд на лицата от целевата група ще се осъществява в пунктове за раздаване на храна., Договорена стойност: 94 976.50 , Отчетена стойност: 95 039.76
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Твърдица, като основен доставчик на социални услуги на местно ниво, активно съдейства за създаване и развиване на разнообразен спектър от социални услуги в общността, съобразно спецификата на местните приоритети.В общината са разкрити и функционират следните специализирани институции и услуги в общността: Дом за възрастни хора с умствена изостаналост гр.Твърдица, Дом за възрастни хора с психични разстройства гр.Твърдица, Дневен център за стари хора с.Сборище, Домашен социален патронаж гр.Твърдица, Домашен социален патронаж гр.Шивачево, Личен асистент, с подкрепата на УНИЦЕФ през 2014 г. е създаден Център за майчино и детско здраве в гр. Сливен с изнесен офис в Твърдица. В Община Твърдица работят двама здравни медиатора от 2015 г. В Общинска администрация Твърдица работи специалист социални дейности,който би могъл да окаже консултации и предостави конкретна информация за нуждаещите се от отделните социални услуги – от наличността на социалните услуги, до подготовка на документи и прием в тях, както и да предостави информация по ОПРЧР за проекта "С грижа за Вас у дома " - Личен асистент. През периода ще бъде изработена листовка с административните услуги, предоставяни на територията на община Твърдица. ППредвидени са да бъдат проведени минимум 830 консултации за периода на дейността. Консултации ще бъдат провеждани ежемесечно. Здравните медиатори в Община Твърдица ще проведат седем срещи за изнасяне на здравни беседи на потребителите. Ще бъде изготвен списък с участниците и протокол. Младежкия медиатор ще проведе срещи с потребителите с цел информация относно включването на безработните в трудова заетост.Психолог ще предостави индивидуална и групова психологическа подкрепа на желаещите потребители. Във вестник "Твърдишки глас" ще се публикува информация за предоставяните социални и административни услуги и за достъпа до тях . За периода на изпълнение на проекта ще се направят поне 5 публикации. , Договорена стойност: 94 976.49 , Отчетена стойност: 95 039.76

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: САГРО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 5 000.85
  • Изпълнител: САРА-ВИКТОРИЯ - МАРИЯ НИКОЛОВА ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 379.80
  • Изпълнител: ДОЙЧЕВ КОМЕРСИАЛ - ПАВЛИН ДОЙЧЕВ ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 728.82
  • Изпълнител: АНГЕЛОВ И СИН - АНГЕЛ СТАЙКОВ ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 540.00
  • Изпълнител: ПИГИ-2001 ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 237.81
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 724.00 , Достигната стойност: 1 695.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 2 089 482.85 BGN
БФП 2 089 482.85 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 2 089 450.25 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 1 250.21 0.00 1 250.21 Финансова корекция на ниво проект

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Периодична доставка на хранителни продукти за детски градини,ДСП,Детска млечна кухня -гр.Шивачево,ДВУИ,ДВПР и Дневен дом за стари хора с.Сборище на територията на община Твърдица по седем обособени позиции , Прогнозна стойност: 1 257 657.33
  • Обособена позиция 1: Позиция №1- Хляб и хлебни изделия
    Изпълнител: САГРО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 2: Позиция №2- Месо, местни продукти и риба
    Изпълнител: САГРО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 3: Позиция №3 Мляко и млечни продукти, яйца и яйчни продукти
    Изпълнител: САГРО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 4: Позиция №4-Пресни и сухи плодове и зеленчуци
    Изпълнител: САГРО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 5: Позиция №5- Консервирани хранителни продукти
    Изпълнител: САГРО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 6: Позиция №6- Напитки
    Изпълнител: САГРО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 7: Позиция № 7- Шоколадови, захарни изделия и др.
    Изпълнител: САГРО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN