Идентификация

Номер от ИСУН BG06RDNP001-7.001-0049-C03
Наименование на проекта "РЕКОНСТРУКЦИЯ И РЕХАБИЛИТАЦИЯ НА СЪЩЕСТВУВАЩИ УЛИЦИ И ТРОТОАРИ В ГР. КУЛА, ОБЩИНА КУЛА"
Бенефициент 000159629 ОБЩИНА КУЛА
Източник на финансиране ЕЗФРСР ==> Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)
Дата на сключване на договора/заповедта 16.05.2019
Дата на стартиране 16.05.2019
Дата на приключване 16.05.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Сключен
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Кула, гр.Кула

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение "РЕКОНСТРУКЦИЯ И РЕХАБИЛИТАЦИЯ НА СЪЩЕСТВУВАЩИ УЛИЦИ И ТРОТОАРИ В ГР. КУЛА, ОБЩИНА КУЛА" предвижда реконструкция и/или рехабилитация на пет улици от уличната мрежа на град Кула, община Кула с обща дължина 915м:
•	ул. Неофит Бозвели от ОК169 до ОК177 , гр. Кула, община Кула - 120м;
•	ул. Отец Паисий от ОК167 до ОК178 , гр. Кула, община Кула - 196м;
•	ул. Родопи от ОК81 до ОК82 , гр. Кула, община Кула - 85м; 
•	ул. Шипка от ОК56 до ОК75 , гр. Кула, община Кула - 71м; 
•	ул. Васил Левски от ОК170 до ОК258 , гр. Кула, община Кула - 443м.
Всички улици са оразмерени за леко движение и се предвижда да се изпълни асфалтова настилка. Широчината на улиците е съобразена с действащата Кадастрална карта на гр. Кула. При изграждането на уличните платна се предвиждат реконстукция и на прилежащите тротоари.
Дейности
  • Дейност: Строително-монтажни работи по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула, община Кула": С проектно предложение "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула, община Кула" се предвижда подобряване на транспортно-експлоатационните качества на пътните настилки на пет улици в гр. Кула, община Бойчиновци, а именно: • ул. Неофит Бозвели от ОК169 до ОК177 , гр. Кула - 120м; • ул. Отец Паисий от ОК167 до ОК178 , гр. Кула - 196м; • ул. Родопи от ОК81 до ОК82 , гр. Кула - 85м; • ул. Шипка от ОК56 до ОК75 , гр. Кула - 71м; • ул. Васил Левски от ОК170 до ОК258 , гр. Кула - 443м. Общата дължина на предвидените за реконструкция и рехабилитация улици е 915 метра. Съществуващата настилка на всички улици е в много лошо състояние, с многобройни дупки, кръпки и пукнатини, което води до дискомфорт за пътуващите по пътното платно и е предпоставка за пътнотранспортни произшествия. Износващият пласт асфалт на улиците с асфалтово покритие е в лошо състояние. Настилката на тротоарите е разбита. Не е осигурена достъпна среда за хората в нерайностойно положение и майки с колички. Средата е нееднородна и липсва естетическа стойност. Всички улици са оразмерени за леко движение и се предвижда да се изпълни асфалтова настилка. Широчината на улиците е съобразена с действащата Кадастрална карта на гр. Кула. При изграждането на уличните платна се предвиждат реконстукция и на прилежащите тротоари. Избран тип асфалтобетонова настилка за реконструкция на улица: - 4 см плътен асфалтобетон тип А,Е = 1200Mpa; - 6 см битумизирана баластра - E = 800Mpa; - 45 см - трошен камък с подбрана зърнометрия; - земна основа, Еgt;30 Mpa. Избран тип тротоарна настилка: - 5 см - тротоарни плочи; - 5 см пясъчна подложка; - 20 см трошен камък с побрана зърнометрия; - земна основа, Еgt;30 Mpa. Избран тип настилка пред гаражи: - 15 см - Бетон B25 - плоча; - Горна и долна армирана мрежа и столчета за площ; - доставка и полагане на настилка от трошен камък; - земна основа, Еgt;30 Mpa., Договорена стойност: 668 766.71 , Отчетена стойност: 650 071.11
  • Дейност: Строителен надзор по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула, община Кула": Строителния надзор ще се изпълнява в задължителния обхват съобразено изискванията на Закона за устройство на територията, Изискванията на Наредба 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове в областта на строителството в Република България. Избраният/те консултант/и ще имат следните основни задължения: - строителен надзор съгласно разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му актове, - в частност ще извършва услуги свързани с осъществяване на надзор върху изпълнението на строително-монтажните дейности на обектите в рамките на инвестиционния проект, включително осъществяване на контрол върху законосъобразното започване на строежа; - надзор за пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - надзор за спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - надзор за спазване на всички изисквания по отношение на годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания, в съответствие със законодателството; - контрол върху документирането на всички обстоятелства, свързани със строежа, като предаването и приемането на строителната площадка, строителните и монтажните работи, подлежащи на закриване, междинните и заключителните актове за приемане и предаване на строителни и монтажни работи и други; -контрол за годността на строежа/обекта за въвеждане в експлоатация, постигането на проектните критерии и за гаранционен период на цялото съоръжение; - координация на строителния процес до въвеждането на строежа/обекта в експлоатация; - други съгласно договора за строителен надзор. При приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до Възложителя; Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството., Договорена стойност: 13 375.33 , Отчетена стойност: 12 375.00
  • Дейност: Авторски надзор по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула, община Кула": Дейностите, който ще извършва изпълнителя на дейността авторски надзор по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула, община Кула" са следните: - Осъществява пълни, адекватни и съобразени изцяло с изискванията па Възложителя дейности за упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на СМР по изготвения инвестиционен проект във всички отделни негови части до издаване на „Разрешение за ползване”, респективно „Удостоверение за въвеждане в експлоатация”. - Посещения на обекта (строежа) по време на упражняване на авторския надзор. Изпълнителят се явява за упражняване на авторски надзор при всяко повикване от страна на инвеститорския контрол в срока, посочен от него, като не възпрепятства изпълнението на СМР; - Съдействие на община Кула при реализацията на проекта; - Експертни дейности и консултации; - Изготвяне и заверка на екзекутивна документация; - Участие в приемателна/и комисия/и; - Упражнява качествено авторски надзор, съгласно нормативните изисквания, касаещи проектирането и изпълнението на строителството - Закон за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове към него. - Упражнява Авторски надзор по смисъла на чл. 162 от ЗУТ и носи отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрения инвест. проект и изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; - Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3/31.07.2003г.; - Контролира изпълнението на всички СМР в съответствие с проекта, техническите правила, условия и изисквания; - Консултира Възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях; - Упражнява авторски надзор в присъствието на инвеститорски контрол, посочен от Възложителя на обекта; - Внася и отразява в процеса на строителството направените изменения на проекта след одобряването им от Възложителя; - Нарежда чрез вписване в заповедната книга на обекта отстраняването в определен срок на некачествено извършени работи и допуснати отклонения от утвърдения проект, вложени в строежа или доставени некачествени и нестандартни материали, конструкции и изделия; - За проблеми, възникнали при изграждането на обекта, да дава незабавно компетентни решения и оказва техническа помощ, в срокове посочени от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ. - Представя становища и предписания, като вписва в заповедната книга на обекта всички взети решения, промени и/или уточнения на възникналите въпроси в хода на строителството. - Записва в заповедната книга на строежа предписания за изпълнението на строителството или на отделни СМР при установени нарушения и отклонения от утвърдения проект; - Вписва в заповедната книга на обекта състоянието на прегледаните работи и всички нареждания дадени от него по изпълнение на строителството; - Извършва проверки за спазване на дадените от него разпореждания; - Проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ стр. надзор спазването на условията за безопасност, съгл. проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; - Проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ стр. надзор спазване на изискванията за ЗБУТ и ВОБД; - Изготвя и съгласува екзекутивни чертежи, съгласно чл.175, ал.1 и ал.2 от ЗУТ; - Участва в удостоверяването с акт годността на конструкцията преди започване на довършителните работи; - Предлага на Възложителя да не изплаща на строителя некачествено извършени СМР, когато не са отстранени или поправени своевременно;, Договорена стойност: 6 687.67 , Отчетена стойност: 2 000.00
  • Дейност: Консултантски услуги за управление на проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула, община Кула": Предоставянето на Консултантски услуги в процеса на управление, изпълнение и отчитане на проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула, община Кула" е важен компонент за реализирането му. Ефективното, управление, изпълнение и отчитане на проекта ще допринесе до постигане на заложените индикатори за въздействие и резултат. В рамките на настоящата дейност на община Кула ще се предоставят консултантски услуги свързани с управление, изпълнение и отчитане на проекта, както следва: - Осигуряване стриктното изпълнение и недопускане на съществени отклонения от договора за безвъзмездна финансова помощ, сключен между Община Кула и Държавен фонд «Земеделие»; - Предоставяне на консултантска помощ на община Кула при изготвянето на доклади, становища, писма и кореспонденция със заинтересованите страни относно управлението, изпълнението и отчитането на проекта, както и участие в срещи между представители на Бенефициента – община Кула и заинтересованите страни; - Предоставяне на консултантски услуги на община Кула в процеса на верификация на разходите по проекта, както и по изготвяне и подаване на искания/заявки за средства чрез ИСУН 2020 пред Държавен фонд «Земеделие» - Разплащателна агенция; - предоставяне на консултантска помощ на община Кула в процеса на осъществяване на документални проверки (верификации) върху представените от изпълнителите по отделните договори фактури и други документи с еквивалентна доказателствена стойност. Проверката ще включва проверки на: 1. реквизитите на съответния документ - името на Държавен фонд «Земеделие», № на Договора за БФП и името и № на проекта да са посочени в основанието за плащане на фактурите; 2. точността на заявените суми включваща – (1) при договори за услуги ще се проверява дали е спазена схемата за плащане, приемо-предавателните протоколи за свършената работа и платеното до момента; (2) при договори за доставка ще се проверява по съответния договор какво вече е доставено и разплатено; при договори за строителство ще се проверява дали разходите за съответните СМР не са вече поискани); 3. допустимостта на разходите - ще се проверява дали разходът е в съответствие с договора с конкретния изпълнител, с ценовата оферта, когато тя позволява, както и с начинът на плащане, заложен в съответния договорите с изпълнител; 4.приложени документи, за да се получи увереност, че направените разходи отговарят на физическото изпълнение. От съществено значение за успешната реализация и отчитане на проектите е тяхното добро познаване и стриктно изпълнение. В тази връзка консултанта ще извършва цялостен преглед, както на подготвения инвестиционен работен проект, така и на актовете и протоколите по време на строителството, а също и другите подкрепящи документи към исканията за плащане – сертификати, гаранции и др. От ключово значение за успешното изпълнение на дейностите и приключване на договора за безвъзмездна финансова помощ е ефективното и ефикасно финансово управление на паричните потоци. Успешното управление на паричните потоци по проекта е решаващо за ритмичността на плащанията и верифициране на искания от страна на Държавен фонд „Земеделие” – Разплащателна агенция. Управлението, изпълнението и отчитането на съответния проект е онзи елемент, който сам по себе си включва същината на реализиране на проекта. Този етап се характеризира с техническото и финансово изпълнение на проекта. Именно в тази си част ще проличи реалната ситуация и роля на проектите, както и практическото им отражение върху местното население и региона като цяло. Качественото управление, изпълнение и отчитане на проектите, несъмнено ще създаде благоприятна предпоставка за получаване на максимален размер субсидия, посредством която ще се постигнат всички желани резултати и компоненти. Крайния срок за изпълнение на съответната дейност е до датата на внасяне на искане/заявка за окончателно плащане по финансирания проект., Договорена стойност: 6 687.67 , Отчетена стойност: 6 455.53
  • Дейност: Информация и комуникация по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула, община Кула": При изпълнението на дейността ще се следи спазването на мерките за публичност, съгласно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., публикуван на сайта на Държавен фонд "Земеделие" - http://www.dfz.bg/bg/prsr-2014-2020/prsr--2014-2020-pulic/. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от община Кула изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта чрез чрез поставяне на: 1. Емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, прието от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; 2. Упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта; 3. Общото лого на програмен период 2014-2020 г. Във връзка с изпълнение на дейността Община Кула ще включи на уеб-сайта на общината кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва, че финансиращата Оперативна програма за развитие на селските райони се осъществява с подкрепата на Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони. По време на изпълнение на дейността община Кула ще постави на видно за обществеността място /в близост до строителната площадка/ временен билборд/ове. На билборда/овете ще се отбележи приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет, емблемата на ЕС и упоменаването на "Европейски съюз", наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименование на Програмата за развитие на селските райони, наименование на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. Не по-късно от три месеца след приключване на проекта община Кула ще постави постоянен билборд/ове на видимо за обществеността място. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Ди Ей Би Консултинг ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 13 675.11 , Отчетена стойност**: 13 055.53
  • Изпълнител: ПСТ ВИДИН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 780 147.05 , Отчетена стойност**: 650 071.11
  • Изпълнител: ПЪТИНВЕСТ-ИНЖЕНЕРИНГ АД, Договорена стойност по проекта*: 14 850.00 , Отчетена стойност**: 12 375.00
  • Изпълнител: ДИН ПЛАН ООД, Договорена стойност по проекта*: 21 600.00 , Отчетена стойност**: 21 200.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Няма

Финансова информация

Обща стойност на проекта 648 180.07 BGN
БФП 648 180.07 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 976 528.44 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Изпълнение на строително – монтажни работи по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула община Кула", Прогнозна стойност: 668 766.71
  • Обособена позиция 1: Изпълнение на строително – монтажни работи по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула община Кула"
    Изпълнител: ПСТ ВИДИН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 780 147.05
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на информация и комуникация по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула, община Кула", Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на Консултантски услуги при управлението, изпълнението и отчитането на проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула община Кула", Прогнозна стойност: 6 687.67
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Упражняване на авторски надзор при изпълнение на СМР по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула община Кула", Прогнозна стойност: 6 687.67
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула община Кула", Прогнозна стойност: 13 375.33
  • Обособена позиция 1: Упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР по проект "Реконструкция и рехабилитация на съществуващи улици и тротоари в гр. Кула община Кула"
    Изпълнител: ПЪТИНВЕСТ-ИНЖЕНЕРИНГ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 850.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN