Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-3.002-0101-C05
Наименование на проекта Осигуряване на топъл обяд в община Тополовград
Бенефициент 000970464 ОБЩИНА ТОПОЛОВГРАД
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни 2014-2020
Дата на сключване на договора/заповедта 20.09.2016
Дата на стартиране 01.10.2016
Дата на приключване 29.02.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Хасково, Тополовград, гр.Тополовград

Описание

Кратко описание на проекта
Чрез "Осигуряване на топъл обяд" се дава възможност на потенциалните потребители да имат топла храна през целия период на годината. Ще бъде предоставено разнообразно седмично меню, с което да се осигури балансирано хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. За изпълнение на проекта ще се ползва безвъзмездно персонала и базата на „ Домашен социален патронаж”, който е дейност на Община Тополовград. Домашният социален патронаж разполага със столова с капацитет 40 места, която е оборудвана с необходимите мебели и посуда и се отоплява с парно отопление. В него са заети 15 служители и работници, от които 1 главен готвач, 2 помощник готвачи, 2 готвачи, 6 социални асистенти, 1 касиер - домакин, 1 сътрудник „ Социални дейности” и 2 шофьори, които обслужват 150 потребители на социалната услуга в гр. Тополовград и селата Орешник, Мрамор, Синапово, Княжево, Срем, Хлябово, Орлов дол, Каменна река и Владимирово. Домашният социален патронаж разполага с 2 транспортни средства, с които се разнася ежедневно храната на потребителите.
Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите групи: Целта на дейността е да обхване голяма част от нуждаещите се лица и семейства през целия период на проекта, за да има успешна и навременна реализация. По проект "Осигуряване на топъл обяд" се предоставя възможност на община Тополовград да надгради дейността си в социалната област. Основните целеви групи налични на територията на община Тополовград са: 1.1 Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП; 1.3 Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, наследственост , наследствени пенсии несвързани с трудова дейност; Дейността включва: 1. Определяне на лица, чрез предоставен списък с лица и семейства, чрез предоставен списък с лица попадащи в целевата група по проекта от дирекция "Социално подпомагане" град Тополовград; 2.Предвиждат се кампания по информираност и публичност с периодични материали и публикации в местните медии и на сайта на община Тополовград, за стартиране на Проекта на територията на Общината. 3. Регистрация на подадените Заявления за участие в услугата "Топъл обяд", Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти: Дейността по закупуване на хранителните продукти се извършва в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин. Обществената поръчка е открита на 15.07.2016г. с Решение №484 и уникален номер в АОП - 740710. Общия брой дни, в който ще се предоставя топъл обяд е 856 работни дни от 01.10.2016г.- 29.02.2020г. , както следва 01.10.2016г. до 30.04.2017г. – 22 508,46лв. От 01.05.2017г. до 29.02.2020г. – 707 работни дни * 2,50лв. единица продукт „топъл обяд“ * 70бр. потребители = 123 725,00лв Общо за храна на 70 потребители – 146 233,46лв. Потребителите ще са 70 лица от основната целева група. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00721-2018-0001, и № на договор с избран изпълнител - №61-ХСД/ 02.03.2018 r. Община Тополовград ще сключи договор с изпълнител за доставка на хранителни продукти от 01.01.2020г. Предвид разпоредбите на ЗОП, бенефициентът определя нова прогнозна стойност за месеците Януари – Април 2020г. с натрупване по чл.21, ал.8 от ЗОП, което дава възможност да се сключи Договор с изпълнителя по чл.20, ал.4, т.3 от ЗОП /тъй като прогнозната стойност на Договора е 7 350,00 лв. с ДДС; 6 125,00 лв. без ДДС/. , Договорена стойност: 146 233.46 , Отчетена стойност: 60 538.96
  • Дейност: Осигуряване на топъл обяд: Община Тополовград ще реализира Проектът „ Осигуряване на топъл обяд” чрез базата на „ Домашен социален патронаж” – Тополовград, находящ се на ул. " Света Богородица" №5, гр. Тополовград. Базата на „ Домашен социален патронаж” разполага с: - кухненски блок - 63.49 кв. м. - миялно помещение - 6.76 кв. - складова база - 35.12 кв. м. - помещение за хранене за 40 човека - 47.32 кв. м. - помещение за разфасоване на зеленчуци - 6.00 кв. м. - разливачно - 9.20 кв. м. Професионално оборудване за приготвяне на храна, състояща се от: - пекарна - 3 броя; - фурни - 5 броя; - котлони - 22 броя; - хладилници - 1 брой; - фризери - 2 броя; - хладилни витрини- 2 броя; - професионална скара - 1 брой; - зеленчукорезчка - 1 брой; - картофобелачка - 1брой; - аспирация; - монофазен; - транспортно средство за разнасяне на храна - 2броя Домашният социален патронаж разполага с 15 служители, от които 1 главен готвач, 2 помощник готвачи, 2 готвачи, 6 социални асистенти, 1 касиер - домакин, 1 сътрудник „ Социални дейности” и 2 шофьори, които обслужват 140 потребители на социалната услуга в гр. Тополовград и селата Орешник, Мрамор, Синапово, Княжево, Срем, Хлябово, Орлов дол, Каменна река и Владимирово. Домашният социален патронаж разполага с 2 транспортни средства, с които се разнася ежедневно храната на потребителите. Храната ще се предоставя на потребители в съдове от алпака в помещението за хранене, а за бенефициентите, поради невъзможността им да се хранят в столовата, харната ще се разнася по домовете. Храната ще се раздава на място в обекта на „ Домашен социален патронаж” – Тополовград, находящ се на ул. " Света Богородица" №5, гр. Тополовград от 12:00 часа до 13:00 час всеки работен ден от 01.10.2016 г. - до 29.02.2020г., Договорена стойност: 7 311.67 , Отчетена стойност: 87 867.50
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: По време на изпълнение на проекта ще бъдат изпълнявани задължителни съпътстващи мерки, които ще се реализират от Център за социална рехабилитация и интеграция / ЦСРИ/. ЦСРИ осъществява дейности за подкрепа, свързани с подкрепа на индивидуалното развитие, поддържане и подобряване на нови способности и самостоятелност на лица с различен вид и степен на увреждане, както и подкрепа на лица от различни рискови групи, чрез целенасочени дейности за интеграция и превенция на социалното изключване. Услугата включва разнообразни консултативни, терапевтични и рехабилитационни дейности, насочени към създаване, поддържане и разширяване на социалните умения както и обучение за водене на самостоятелен начин на живот. Консултативните, терапевтичните и рехабилитационните дейности се осъществяват от специалисти, които съдействат и подкрепят потребителите и техните семейства посредством индивидуални и/или групови занимания. Звеното за обществена подкрепа функционира в отделна зала, в която са обособени сектори на логопеда, психолога, специалиста по социални услуги, сектор за групова работа и сектор за компютърни занимания. На потребителите се осигурява съдействие за получаване на медицинска помощ и рехабилитация от служители с нужното медицинско образование, които са отговорни за изпълнението на стандартите и критериите за здравни грижи; осигурен е достъп до информация; възможност за създаване на нови социални контакти; възможност за участие в културни мероприятия. , Договорена стойност: 7 311.67 , Отчетена стойност: 12 450.34

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "Валера-77" ООД Тополовград, Договорена стойност по проекта*: 96 606.32 , Отчетена стойност**: 6 601.62
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 70.00 , Достигната стойност: 124.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 160 856.80 BGN
БФП 160 856.80 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 160 856.80 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на хранителни продукти и хляб за нуждите на Община Тополовград по проект, Прогнозна стойност: 67 375.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на хранителни продукти и хляб за нуждите на Община Тополовград по проект
    Изпълнител: "Валера-77" ООД Тополовград
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 67 374.62
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на хранителни продукти и хляб за нуждите на Община Тополовград по проект "Осигуряване на топъл обяд в община Тополовград" по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане., Прогнозна стойност: 19 590.00
  • Обособена позиция 1: Договор № 164 - ХСД/30.09.2016
    Изпълнител: "Валера-77" ООД Тополовград
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 106.70

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN