Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-5.001-0213-C01
Наименование на проекта „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 в община Ново село“
Бенефициент 000159643 ОБЩИНА НОВО СЕЛО
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 30.03.2021
Дата на стартиране 01.01.2021
Дата на приключване 27.04.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Ново село

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение е насочено към надграждането и ефективното развитие на социалните услуги  в община Ново село с основна цел преодоляване на създалата се пандемична ситуация, за подобряване качеството на живот на уязвимите групи в общината, при които се създават рискови фактори от социално изключване. 
Фактори като безработица, бедност, трайна липса на постоянни доходи, ниски доходи на лица в над трудоспособна възраст, непълно семейство, здравословни проблеми формират рискови групи от семейства, лица, деца, хора в неравностойно положение, нуждаещи се от подкрепа и такъв вид социални услуги. Изпълняване на дейностите по настоящия проект с осигуряване на топла храна на най-бедните и уязвими групи от населението в общината ще задоволи потребностите от топла храна за хора, които не могат да си я осигурят сами. Създаването и развитието на социалните услуги са приоритет в общинския план за развитие на община Ново село.
Дейности
  • Дейност: "Определяне на целевите групи": Дейността "Определяне на целевите групи" е стартирала на 19.01.2021г. за предоставяне на социалната услуга топъл обяд с капацитет 100 лица. Набирането на потребители ще продължи през целия период на изпълнение на договора. Целевите групи са:  Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност – хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията;  Лица, поставени под карантина – без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа;  Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. В условията на извънредна ситуация, за да се гарантира, че помощта ще достигне до най-засегнатите от кризата лица, Община Ново село е предприела всички възможни начини да информира населението, като за целта се използват всички източници на информация - сигнали на граждани, телефон за връзка, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги. На сайта на община Ново село е качено обявление за набиране на заявления от желаещи да се възползват от предоставянето на социалната услуга, поставени са обявления на информационните табла на всички населени места на общината , също така е направено обявление и в социалните мрежи. В община Ново село е разработен механизъм за избягване разхищение на храна. Приготвеният, но не получен топъл обяд ще бъде раздаван на невключените в проекта лица от определените целеви групи, включени в допълнителен списък с резерви на лица и семейства. Всяко лице от допълнителния списък ще бъде информиран за възможността да получи нераздаден топъл обяд. Със Заповед на Кмета на Общината е сформирана Комисия с постоянен характер, която да извърши подбор, съгласно изискванията за допустимост по Проекта, регламентирани в Ръководството. Списъци на одобрените лица ще бъдат изнесени на видно място в сградите на кметствата на всички населени места от общината, където ще се изпълнява проекта. Лицата ще бъдат уведомени за възможността да подпишат договори за ползване на услугата от дата 04 февруари 2021 г. Предвид факта, че ще бъдат включени и деца, техните заявленията ще бъдат подавани и подписвани от родители им или настойниците им. Комисията ще има задължението да извършва следните дейности: - да създаде организация за прием на заявления от бенефициенти; - взаимодействие с ДСП-Видин, за идентифициране на всички нуждаещи се лица, както и извършване на проверка, и потвърждаване на лицата за принадлежност към допустимата целева група. - да определи конкретните ползватели на услугата; - да изготви списък на одобрените и да го залепи на определените за целта места; - да съставя протоколи за работа си на всяко свое заседание; - при необходимост да актуализира списъците на бенефициентите; - ще следи за двойно финансиране, което ще се декларира от всеки бенефициент в заявлението. Подобен вид социална услуга е Домашен социален патронаж., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: "Приготвяне на топъл обяд": Приготвянето на топлия обяд ще се осъществява със собствен ресурс на общината. Хранителните продукти ще се доставят от фирми, с които общината има подписани договори към момента на подаването на проектното предложение. Избора на фирми доставчици е извършен след проведена процедура по ЗОП .Уникален номер на обществената поръчка в Регистъра на обществените поръчки: 01246-2018-0004 Номер на договор с избран изпълнител: 1.Договор /хляб/ - №8/01.03.2019г.; 2.Договор /месо,риба, млечни продукти/ - № 39/ 15.10.2018г.; 3.Договор /плд,зеленчук и др. хранит. продукти/ - №40/15.10.2018г. Договорите са действащи до провеждането на нова процедура. По проекта ще бъдат закупувани хранителни продукти чрез заявка до доставчиците. Считано от 04.02.2021 г. ще започне предоставяне на социалната услуга, с крайна дата 27.04.2021 г. Доставките на хранителните продукти ще се осъществяват с транспортните средства на доставчиците, снабдени с необходимите санитарни разрешителни, удостоверяващи, че отговарят на нормативните изисквания за превоз на храни по Закона за храните. Всички хранителни продукти да отговарят на първо качество, БДС или еквивалентни стандарти и да се придружават от необходимите сертификати за качество. При всяка от доставките на храните, домакинът на Домашен социален патронаж ще осъществява контрол по отношение на опаковките, дали са здрави етикетите, дали съдържат пълна информация за вид, съдържание, срок на годност, начин на съхранение и произход на продуктите. Доставките се извършват при спазването на всички санитарно – хигиенни изисквания. Доставките ще са периодични на база направени заявки. При приготвянето на храната ще бъдат спазвани изискванията за безопасност на храните, националните стандарти и норми за хранене и изискването за принос към балансирания режим на хранене. Продуктите ще отговарят на изискванията на законодателството. В Домашен социален патронаж където се приготвя топъл обяд е разработена и внедрена система за безопасност на произвежданата готова кулинарна продукция /ДПП и НАССП/. Безплатната топла храна ще се приготвя в Домашен социален патронаж – Ново село и предоставя от персонала, работещ в него. В останалите четири села общината е разкрила пунктове за раздаването на приготвеният топъл обяд. Общината има готовност в създалата се епидемична обстановка и при необходимост топлият обяд да се доставя до дома на крайния потребител, при спазване мерки за преодоляване на създалата се епидемична ситуация. Общината разполага със собствен автомобил, регистриран съгласно изискванията на БАБХ . Организацията относно предоставяне на социалната услуга "Топъл обяд" ще се реализира от Общината, която разполага с необходимата материална база, човешки ресурс и натрупан професионален опит в изпълнението на същите или сходни на описаните дейности. Обектът, в който ще се приготвя здравословната и питателна храна за нуждаещи се лица, разполага с материално – техническа база, състояща се от кухненски блок, складови помещения и хладилна техника. Обектът е регистриран в БАБХ. Храната за нуждаещите се лица от с. Ново село ще бъде предоставяна на място в сградата на Домашен социален патронаж, находяща се на адрес с. Ново село, ул. "Ар. Илия Попов" № 89. За останалите населени места в общината, същата ще бъда ежедневно доставяна и раздавана в специално регистрираните пунктове. При възникнала необходимост и след преценка на комисията и по предписания от здравни органи, храната може да бъде доставяна и до адреса на крайния потребител. Екип за организация и изпълнение на проект : готвач 1бр., ,работник кухня 4 бр., касиер домакин 1 бр. и шофьор 1 бр., Договорена стойност: 15 660.00 , Отчетена стойност: 15 660.00
  • Дейност: "Предоставяне на топъл обяд": Предоставяне на топъл обяд има за цел задоволяване потребностите от храна на хора, които не могат да си я осигурят сами или с помощта на своите близки, поради финансови или битови затруднения. Социалната услуга ще стартира на 04 февруари 2021 г. с капацитет 100 лица. Домашен социален патронаж – с. Ново село ще приготвя и предоставя храната в сградата на патронажа,а в останалите села ще бъде доставяна готова храна със собствен на общината автомобил и ще се раздавана в регистрираните пунктове на селата .Флорентин, Ясен, Неговановци и Винарово, като по проекта ще бъдат начислени разходи за транспорт. При раздаването на храната ще се спазват мерки за преодоляване на епидемичната обстановка. Лицата които имат установена трайна физическа невъзможност за придвижване и не могат сами да се вземат храната, при липса на упълномощени за целта лица, ще им бъде доставяне в къщи от персонала на патронажа. При предписание на националните органи в хода на изпълнение на проекта, общината ще създаде организация за доставяне на храна по домовете на потребителите на услугата, съответстваща на предписанията на националните органи за спазване на противоепидемични мерки. „Топъл обяд” ще включва: супа, основно ястие,хляб и веднъж седмично десерт. Чрез поименен списък всеки делничен ден ще бъде предоставяна храна на потребителите срещу подпис в рамките на периода 04.02.2021г. до 27.04.2021г.. Дните за приготвяне и предоставяне на топъл обяд са следните: - м. февруари - от 4 включително- 17 работни дни; - м. март - 22 работни дни; - м. април до 27 включително - 19 работни дни Общо работни дни на предоставяне на социалната услуга „Топъл обяд” за периода на проекта 04.02.2021 г. – 27.04.2021 г. е 58 дни. По проекта са предвидени административни разходи, разходи за транспорт, купички за еднократна употреба, съхранение и приготвяне на храната. За предоставяне на услугата ще се изготвят седмични менюта. , Договорена стойност: 783.00 , Отчетена стойност: 783.00
  • Дейност: "Реализиране на съпътстващи мерки": Съпътстващите мерки ще се изразяват в индивидуално консултирането и съдействие на потребителите на услугата за възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива финансирани от ЕСФ; ползване на административни общински услуги; подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги; консултиране относно здравословно и балансирано хранене с акцент при многодетните семейства с малки деца; консултиране относно управление на семейния бюджет или съдействие в отговор на конкретни нужди на лицата по проекта. Консултирането ще бъде извършвано от определения екип по проекта, служители на общинска администрация: администратор и счетоводител. Ще се разработи информационна карта, която ще се попълва от всеки нов потребител на услугата, която ще съдържа информация за нуждите от съпътстващи услуги. Ще бъдат изработени и дипляни, в които ще се опише специфика и възможности, които предоставя социалната услуга, като за целта ще бъде спазено изискването за информираност и публичност. , Договорена стойност: 783.00 , Отчетена стойност: 783.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 100.00 , Достигната стойност: 104.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 17 226.00 BGN
БФП 17 226.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 17 226.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 100.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN