Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-8.005-0002-C03
Наименование на проекта Подкрепа на Министерство на културата за успешното управление и изпълнение на проектите по приоритетна Ос 3 "Регионална образователна инфраструктура" на ОПРР 2014-2020 г.
Бенефициент 000695160 МИНИСТЕРСТВО НА КУЛТУРАТА
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 24.01.2017
Дата на стартиране 24.01.2017
Дата на приключване 21.12.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Министерство на културата е конкретен бенефициент по приоритетна Ос 3 "Регионална образователна инфраструктура" на ОПРР 2014-2020 г. с два сключени договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ:
1. Договор за безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-3.001-0001 - C01 „Реконструкция и модернизация на НУИ „Добри Христов“ – гр. Варна по оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. (ОПРР);
2. Договор за безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-3.001-0006 - C01 „Реконструкция и нова многофункционална зала на НУФИ „Филип Кутев“ – гр. Котел“;
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта. : За осъществяване на всички задачи по организацията и управлението на проекта ще се сформира екип, който ще отговаря на високи професионални критерии, както и на всички изисквания от Насоките за кандидатстване по процедура BG16RFOP001-8.005. Екипът за организация и управление на проекта ще бъде сформиран от служители на Министерство на културата с образование, професионален опит и квалификация, съобразени със спецификата на предвидените за изпълнение дейности. При определянето на членове в екипа по проекта ще се вземат предвид индивидуалните качества и професионалната квалификация на всеки един член с цел постигане на допълняемост и максимална ефективност при изпълнение на задачите във връзка с отделните проектни дейности. Екипът ще се състои от трима души: ръководител-координатор, финансист и юрист. За екипа са предвидени разходи за командировки до гр. Варна и гр. Котел, където се намират съответните училища, и се изпълняват проектите финансирани по Приоритетна ос 3 "Регионална и образователна инфраструктура" на ОПРР 2014- 2020г. Заложените разходи за командировки са с цел внедряване и даване на инструкии и указания за работа със специализираната информационната система, която ще подпомага дейностите по управление и координация на проектите. Систамата се предвижда да се закупи по дейност 5 "Специализирана информационна система подпомагаща дейностите по управление и координация на проектите финансирани поПриоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020 г." При изчисляването на общата стойност за дейността от 4 333,33 лв. са взети предвид Наредбата за командировките в странта и нормативната уредба за плащане на допълнителни възнаграждения на държавните служители в страната и вътрешни заповеди на Министерство на културата за определяне размера на възнгражденията на служителите в министерството, като конкретно са взети предвид тези за диркетор на дирекция, главен юрис консулт и държавен експерт. При изчисленията са взети предвид срокът за който следва да бъде реализиран проекта и възнаграьденията които ще бъдат изплащани на екипа за управление и контрол на проекта. Допусканията за начина на изчисляване на общата стойност и представените параметри за начина на изчисляване на общата стойност на съответната дейност са индикативни и в процеса на изпълнение на бюджетната линия тези параметри търпят промени. , Договорена стойност: 4 333.33 , Отчетена стойност: 8 678.61
  • Дейност: Подготовка и провеждане на процедурите за възлагане на обществени поръчки: Прецизната и качествената подготовка на документацията за обществени поръчки е основна предпоставка за законосъобразното провеждане на процедурите, навременното изпълнение на проектните дейности с желаното качество и обем и в рамките на планирания бюджет. Разработването на документацията ще гарантира законосъобразността на провеждане на обществените поръчки, както и ще защити интересите на бенефициента в най-голяма степен, тъй като ще се осигури законосъобразен избор на най-добри изпълнители при възможно най-изгодни условия. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 50.00
  • Дейност: Подобряване на ефективността и ефикасността на екипа за управление на проектни предложения по Приоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020, с конкретен бенифициент Министерство на културата и информация и публичност.: Планираната дейност цели укрепване на капацитета, усъвършенстване и повишаване на професионалната компетентност на служителите, включени в екипите за управление на проекти по Приоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020. Основната задача, е екипите за управление /само служители на бенефициента/ по двата сключени договора - "Реконструкция и модернизация на Национално училище по изкуства "Добри Христов" - град Варна" и "Реконструкция и нова многофункционална зала на Национално училище за фолклорни изкуства "Филип Кутев" - град Котел" да придобият умения и да споделят опита на на други държави по отношение изпълнението на Оперативните програми и проекти, финансирани от Европейските Структурни и инвестиционни фондове. Чрез участието в специализираните обучения, екипите на бенефициента ще придобият иновационни подходи за управление на проектите, както и управление на рисковете при изпълнение на проектите. Чрез участие в специализирани обучения, членовете на екипи ще развият своите компетенции в областта на управлението, реализирането и отчитането на проекти по Приоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020, по процедура BG16RFOP001-3.001 "Култура и спорт в училище". Екипите за управление на двата проеткта по Приоритетна ос 3 на ОПРР ще бъдат ще вземат участие в 2 бр. специализирани обучения на теми в областта на изпълнението на проектите. Членовете на екипите ще бъдат включени в минимум два семинара, свързани с обмен на опит и добри практики, както и запознаване с опита на други държави по отношение изпълнението на Оперативните програми и проекти, финансирани от Европейските Структурни и инвестиционни фондове за които ще бъдат поети разходите съгласно Наредбата за командировките в страната и Наредба за служебните командировки и специализации в чужбина, както и таксите за участия. Обученията ще се провеждат в един обучителен център на територията на страната, а участията в семинари и работни групи могат да бъдат както в рамките на страната, така и извън нея. Също така ще бъде изработен и процедурен наръчник за контрол и мониторинг при управление и изпълнение на проектите по Приоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020 г. Изработване на минимум 2 броя плакати с размер А3 за информиране на участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата които ще съдържат информация за бюджетната линия в която ще се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз и ще бъдат поставени на видно за обществеността място. На сайта на бенефициента /http://mc.government.bg/ ще бъде описана на кратко информация за бюджетната линия, включително на нейните цели и постигнатите резултати, като се откроява финансовата подкрепа на Европейския съюз. Изпълнението на всички дейности ще бъдат изпълнени съгласно общите и специално условия към административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОПРР и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. При изчисляването на общата стойност за дейността от 10 000лв. са взети предвид разходите за изработка на плакатите, неръчника и контролните листа и общия брой на провежданите специализираните обучения. Допусканията за начина на изчисляване на общата стойност и представените параметри за начина на изчисляване на общата стойност на съответната дейност са индикативни и в процеса на изпълнение на бюджетната линия тези параметри търпят промени. , Договорена стойност: 8 950.00 , Отчетена стойност: 8 910.00
  • Дейност: Доставка на хардуер за бенефициента във връзка с изпълнението на ОПРР 2014 - 2020 г.: Тази дейност ще включва доставка на техническо оборудване - компютри, информационни системи, включително за осъществяване на комуникация и координация. Допусканията за начина на изчисляване на общата стойност и представените параметри за начина на изчисляване на общата стойност на съответната дейност са индикативни и в процеса на изпълнение на бюджетната линия тези параметри търпят промени. При изчисляването на общата стойност за дейността от 22 500лв. са взети предвид пазарните цени за доставка на Многофункционално устройство, Мобилни телефони, Преносими и Настолни компютри,Факс апарат,Външни батерии USB. Заложеното оборудване ще послужи за качественото изпълнение на задълженията на екипите по проектите. Като част от задълженията на екипите по проектите по Ос 3 включват: За ръководител - Осигурява цялостното управление, координира и контролира реализирането на отделните дейности, заложени в проекта; • Организира дейността на проектния екип като разпределя задълженията и отговорностите между членовете; • Подписва всички документи в хода на изпълнението на проекта (след надлежно упълномощаване от Министъра на културата); • Организира и координира процедурите за определяне на изпълнители на строителството, изпълнението на строителния надзор и на другите дейности, свързани с проекта и съблюдава законосъобразното им провеждане; • Изисква от останалите членове на екипа отчет за изпълнението на дейностите и на проекта като цяло, както и месечен отчет за дейността за персоналната им ангажираност; • Управлява всички дейности и осъществява оперативни контакти с договарящия орган; и други За Счетоводителя : • Отговаря за счетоводната отчетност в рамките на проекта; • Контролира коректното счетоводно отчитане на разходите по проекта, включително верифициране на разходите; • Изготвя исканията за авансово и междинно плащане по договора за безвъзмездна финансова помощ; • Извършва текущ и последващ контрол по своевременното завеждане на стопанските операции и разходването на средствата по договора за безвъзмездна финансова помощ; и други. За координатора: • Координира и контролира количествата и качеството на предвидените по проекта строително-ремонтни дейности; • Следи пряко за процесите по изпълнението на дейностите, като осъществява директен контрол над работата на изпълнителите, за да се увери, че всички стандарти и изисквания за качество и срокове са постигнати; • Съдейства на изпълнителя за своевременното разглеждане и решаване на възникнали в процеса на работата проблеми; • Организира регулярни срещи с представители на изпълнителите за обсъждане на напредъка на изпълнението на работите и възникнали евентуални рискове; • Обобщава събраната информация за статуса и качеството на изпълнение на строително-ремонтните работи и я представя регулярно на Ръководителя на проекта; и други За инвеститорски контрол: - Контрол на качеството и количеството на строителните продукти, влагани в строежа, както и качеството и количеството на на извършените СМР; - . Координация на строителния процес до въвеждане на строежа в експлоатация; - Участие в изготвяне на техническия паспорт на строежа, съгласно наредба № 5/28.12.2006 г. - Координация на изпълнението на строежа в т. ч между изпълнители, доставчици, проектанти и др. участници; - Упражняване на контрол по време на отстраняване на проявени скрити дефекти през гаранционните срокове. - Участие в съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация и други. Допусканията за начина на изчисляване на общата стойност и представените параметри за начина на изчисляване на общата стойност на съответната дейност са индикативни и в процеса на изпълнение на бюджетната линия тези параметри търпят промени. , Договорена стойност: 22 500.00 , Отчетена стойност: 27 000.00
  • Дейност: Специализирана информационна система подпомагаща дейностите по управление и координация на проектите финансирани поПриоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020 г.: Чрез системата ще се водят в електронен вид досиетата на проектите. За всеки проект ще се въвеждат информация с данни за проекта, извършени плащания, осъществен контрол, информацията необходима за отчитане на проекта. Чрез системата ще се поддържа в електронен вид също така информация за сключените договори за изпълнение по проектите. За всеки проект ще се поддържа данни за договора, етапи, приемания и плащания. Създаването на електронно досие ще допринесе за по-лесното и ефективно управление, координация и отчитане на проектите. Също така системата ще служи на екипите за управление на проектите, финансирани по Приоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020 г. като електронен архив., тъй като деловодната система на Министерство на културата е предназначена само за документи, свързани с дейността на ведомството и не е насочена към управлението на проекти. Достъп до тази система ще се предоставя на ръководителите на екипите или на определени от тях лица, като администратор на системата ще бъде дирекция "Европейски програми и проекти". При изчисляването на общата стойност за дейността от 23 750лв. са взети предвид пазарните цени в страната за изработка на информационни системи свързани с отчитане на проекти. Допусканията за начина на изчисляване на общата стойност и представените параметри за начина на изчисляване на общата стойност на съответната дейност са индикативни и в процеса на изпълнение на бюджетната линия тези параметри търпят промени. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "Ди Ем Ай Дивелопмънт" ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 10.00 , Отчетена стойност**: 60.00
  • Изпълнител: "Стемо" ООД, Договорена стойност по проекта*: 27 000.00 , Отчетена стойност**: 27 000.00
  • Изпълнител: Вера, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Теодор, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Владимир, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "Далинвест семинари" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 8 900.00 , Отчетена стойност**: 8 900.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Обучени служители на бенефициентите, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 12.00 , Достигната стойност: 12.00
Индикатор 2 Закупено и доставено оборудване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 27.00 , Достигната стойност: 27.00
Индикатор 3 Изготвени документи във връзка с мониторинг и контрол при управление и изпълнение на проектите по приоритетна ос 3 „Регионална образователна инфраструктура“ на Оперативна програма „Региони в растеж” (ОПРР) 2014-2020 г., Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 39 302.36 BGN
БФП 39 302.36 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 39 302.36 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на хардуер за бенефициента във връзка с изпълнението на ОПРР 2014 - 2020 г., Прогнозна стойност: 22 500.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на хардеур за бепефициента във връзка с изпълнение на ОПРР 2014-2020
    Изпълнител: "Стемо" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 27 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на екип ръководител, Прогнозна стойност: 2 500.00
  • Обособена позиция 1: Вера Миланова Миланова
    Изпълнител: Вера
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на екип счетоводител, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Владимир Петров Върков
    Изпълнител: Владимир
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на екип юрист, Прогнозна стойност: 2 500.00
  • Обособена позиция 1: Теодор Генчев Генев
    Изпълнител: Теодор
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Изработка на плакати за публичности и информация, Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Подобряване на ефективността и ефикасността на екипа за управление на проектни предложения по Приоритетна ос 3 на ОПРР 2014-2020, с конкретен бенифициент Министерство на културата, Прогнозна стойност: 8 950.00
  • Обособена позиция 1: Провеждане на обучения на екипите за управление и изпълнение ва проекти по ОПРР 2014-2020 г. и изработване на процедурен наръчник
    Изпълнител: "Далинвест семинари" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 900.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN