Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-3.002-0006-C05
Наименование на проекта Осигуряване на топъл обяд в община Болярово
Бенефициент 000970051 ОБЩИНА БОЛЯРОВО
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 19.07.2016
Дата на стартиране 03.05.2016
Дата на приключване 30.04.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Ямбол, Болярово

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът предвижда да се надгради дейността на трапезариите , действащи  в община Болярово като се осигури храна на представителите на избраните целеви групи - 1.1 Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП; 1.2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях; 1.3 Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии- за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност.
Предоставянето на храната ще се извършва в две трапезарии : Трапезария 1 , обхващаща 40 потребителя, която ще предоставя храна в периода май 2016 г - септември 2016 г.; Трапезария 2, обхващаща 66 потребителя за периода  май 2016 - септември 2016 г., а от 1 октомври 2016 г. обхващаща 106 потребители за периода октомври 2016 – април 2020г. Предвидените дейности са: 
1. Подбор на потребителите - ще се извърши в тясно сътрудничество с Дирекциите "Социално подпомагане", съгласно изискванията за кандидатстване и като се съобрази реалността и потребностите във всяко населено място на общината;
2.Закупуване на хранителни продукти - при спазване изискванията на ЗОП за избор на доставчици, както и нормативната уредба, регламентираща производството и търговията с храни;
3.Осигуряване на топъл обяд - включително осигуряване на балансирано хранене на целевите групи, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене;
4.Изпълнение на съпътстващи мерки, насочени към подкрепа и съдействие за решаване на конкретни проблеми на целевите групи.
Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите групи: Потребителите ще бъдат обхванати в две трапезарии. Трапезария 1, включваща 40 лица ще функционира в периода май 2016 г. - септември 2016 г. ( 5 месеца). Тя ще обхваща лица от седем населени места от територията на община Болярово, а именно : град Болярово, селата: Попово, Дъбово, Вълчи извор, Ружица, Камен връх, Оман. Разпределението по целеви групи е следното: 1.1 Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП - 26 души; 1.3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии- за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност-- 14 души; Общо: 40 души Трапезария 2 ще функционира в периода от май 2016 г. включва 66 лица до 30.09.2016 г. и ще обхваща лица от осем населени места от територията на община Болярово, а именно селата: Воден, Стефан Караджово, Мамарчево, Шарково, Златиница, Крайново, Голямо Крушево и Горска поляна. Тя ще обхваща лица от осем населени места от територията на община Болярово, а именно : селата: Воден, Стефан Караджово, Мамарчево, Шарково, Златиница, Крайново, Голямо Крушево и Горска поляна. Разпределението по целеви групи до 30.09.2016 г. е следното: 1.1 Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП - 45 души; 1.2.Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях- 10 души; 1.3 Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии- за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност-11 души. Общо: 66 души От 01.10.2016 г. ще включва 106 лица и ще обхваща лица от 15 населени места от територията на община Болярово, а именно селата: Воден, Стефан Караджово, Мамарчево, Шарково, Златиница, Крайново, Голямо Крушево, Горска поляна, Попово, Дъбово, Вълчи извор, Ружица, Камен връх, Оман и гр. Болярово. Разпределението по целеви групи от 01.10.2016 г. е следното: 1.1 Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП - 71 души; 1.2.Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях - 10 души; 1.3 Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии- за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност - 25 души. Общо: 106 души от 01.10.2016 г. до 30.04.2020г., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти за трапезария 1: През 2012г. Община Болярово, проведе обществена поръчка по реда на чл. 16, ал. 8 от ЗОП с предмет „Доставка на хранителни продукти и хигиенно-санитарни материали за нуждите на учебните, детски и социални заведения на територията на Община Болярово, Област Ямбол“ по четири обособени позиции с период на изпълнение до провеждане на нова процедура през 2016 година, включваща доставка на следните типове хранителни продукти: хляб и хлебни изделия, месо и месни изделия, други хранителни продукти /плодове, зеленчуци – преработени или консервирани, варива, подправки, захарни изделия, млечни изделия/ и хигиенно-санитарни материали. Доставката на хранителните продукти се извършва на база количество в зависимост от хранещите се и се определя с предварителна седмична заявка. Доставените продукти следва да отговарят на БДС, както и на законите и подзаконовите нормативни актове във връзка с производството и търговията с храни. Срокът на годност на доставените продукти не може да бъде по-малък от остатъчния срок на годност. Доставените продукти следва да бъдат придружени със сертификат за качество и произход, да отговарят на изискванията съгласно Закона за храните, да съдържат данни съгласно чл.10 от Закона за храните за наименованието, под което храната се продава, списък на съставките на храната и количество на някои от тях, срокът на трайност и условията, при които трябва да се съхраняват, нетното количество на предварително опакованите храни, име, фирма, седалище и адрес на производителя или на лицето, което пуска храната на пазара, както и информация в съответствие с Наредба № 23/17.05.2001 г. за условията и изискванията за представяне на хранителната информация при етикетирането на храните и Наредба №16 от 28.05.2010г., изм.бр.71 от 13.09.2011г. за изискванията за качество и контрол за съответствие на пресни плодове и зеленчуци издадена от МЗХ. Предприятията, които ще доставят месо и месни продукти трябва да са сертифицирани със стандарт ISO 22000:2005.Сключени са четири договора по различните обособени позиции със срок на изпълнение до провеждане на нова процедура през 2016 година. В момента се провежда открита процедура за доставка по четири обособени позиции, включваща доставка на следните типове хранителни продукти: хляб и хлебни изделия, месо и месни изделия, други хранителни продукти /плодове, зеленчуци – преработени или консервирани, варива, подправки, захарни изделия, млечни изделия/ и хигиенно-санитарни материали. Към момента на подаване на проектното предложение процедурата е на етап изготвяне на протокол за определяне на изпълнител след отваряне на ценовите оферти. Началната дата на стартиране на дейността на трапезария 1 е 03.05.2016 г., а крайната дата - 30.09.2016 г. Храна ще се предоставя в работните дни на всеки месец, както следва: Май 2016 г. - 19 дни Юни 2016 г. - 22 дни Юли 2016 г. - 21 дни Август 2016 - 23 дни Септември 2016 г. - 20 дни общо: 105 дни Общият брой на лицата, включени в обхвата на трапезарията е 40 души., Договорена стойност: 9 783.87 , Отчетена стойност: 9 384.96
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти за трапезария 2: През 2012г. Община Болярово, има проведена обществена поръчка по реда на чл. 16, ал. 8 от ЗОП с предмет „Доставка на хранителни продукти и хигиенно-санитарни материали за нуждите на учебните, детски и социални заведения на територията на Община Болярово, Област Ямбол“ по четири обособени позиции с период на изпълнение до провеждане на нова процедура през 2016 година, включваща доставка на следните типове хранителни продукти: хляб и хлебни изделия, месо и месни изделия, други хранителни продукти /плодове, зеленчуци – преработени или консервирани, варива, подправки, захарни изделия, млечни изделия/ и хигиенно-санитарни материали. Доставката на хранителните продукти се извършва на база количество в зависимост от хранещите се и се определя с предварителна седмична заявка. Доставените продукти следва да отговарят на БДС, както и на законите и подзаконовите нормативни актове във връзка с производството и търговията с храни. Срокът на годност на доставените продукти не може да бъде по-малък от остатъчния срок на годност. Доставените продукти следва да бъдат придружени със сертификат за качество и произход, да отговарят на изискванията съгласно Закона за храните, да съдържат данни съгласно чл.10 от Закона за храните за наименованието, под което храната се продава, списък на съставките на храната и количество на някои от тях, срокът на трайност и условията, при които трябва да се съхраняват, нетното количество на предварително опакованите храни, име, фирма, седалище и адрес на производителя или на лицето, което пуска храната на пазара, както и информация в съответствие с Наредба № 23/17.05.2001 г. за условията и изискванията за представяне на хранителната информация при етикетирането на храните и Наредба №16 от 28.05.2010г., изм.бр.71 от 13.09.2011г. за изискванията за качество и контрол за съответствие на пресни плодове и зеленчуци издадена от МЗХ. Предприятията, които ще доставят месо и месни продукти трябва да са сертифицирани със стандарт ISO 22000:2005.Сключени са четири договора по различните обособени позиции със срок на изпълнение до провеждане на нова процедура през 2016 година. В момента се провежда открита процедура за доставка по четири обособени позиции, включваща доставка на следните типове хранителни продукти: хляб и хлебни изделия, месо и месни изделия, други хранителни продукти /плодове, зеленчуци – преработени или консервирани, варива, подправки, захарни изделия, млечни изделия/ и хигиенно-санитарни материали. Към момента на подаване на проектното предложение процедурата е на етап изготвяне на протокол за определяне на изпълнител след отваряне на ценовите оферти. Началната дата на стартиране на дейността на трапезария 2 е 03.05.2016 г., а крайната дата - 30.04.2020г. Храна ще се предоставя в работните дни на всеки месец общо: 251 дни до 30.04.2017г., разпределени по месеци, както следва: май 2016 г. - 19 дни; юни 2016 г. - 22 дни; юли 2016 г. - 21 дни; август 2016 г. - 23 дни; септември 2016 г. - 20 дни; октомври 2016 г. - 21 дни; ноември 2016 г. - 22 дни; декември 2016 г. - 21 дни; януари 2017 г. - 22 дни; февруари 2017 г . - 20 дни; март 2017 г. - 22 дни; април 2017 г. - 18 дни а от 01.05.2017 г. за периода от 48 месеци в рамките на общо 749 работни дни. Общият брой на лицата, включени в обхвата на трапезарията е 66 души до 30.09.2016г. и от 01.10.2016 г. до 30.04.2020 г. – 106 души., Договорена стойност: 246 649.20 , Отчетена стойност: 247 357.51
  • Дейност: Осигуряване на топъл обяд: Предвижда се в рамките на проекта да се реализират две трапезарии. Трапезария 1 обхваща 40 потребителя и осигурява топъл обяд за пет месеца, времето, в което трапезариите, подпомагани от фонд "Социална закрила" не функционират. Трапезария 2 обхваща 66 потребителя и функционира 12 месеца и от 01.10.2016г. още 40 потребители до 30.04.2020г. Храната и за двете трапезарии ще се приготвя в собствена за община Болярово оборудвана кухня за приготвяне на топла храна, отговаряща на чл.12 от Закона за храните. Тя се намира на ул. „Георги Димитров“ № 16, гр. Болярово, Община Болярово, Област Ямбол и разполага с 9 помещения от които една кухня - оборудвана с газов котлон, две газови пиростии, 3 електрически печки с по 2 фурни всяка, машина за рязане на лук и електрическа скара, помещение за белене на картофи – оборудвано с 2 електронни кантара, склад за пакетирани продукти – оборудван с 3 рафта, склад за плодове и зеленчуци, хладилно помещение – оборудвано с хладилна витрина, хладилник - фризер и 1 фризер, стая за персонал, баня и тоалетна. Кухнята разполага и с помещение за дарения и общ склад. Обслужващият персонал се състои от главен готвач, помощник-готвач, домакин, двама работници в кухня. При транспортирането по населени места и домове, храната се придружава от социални работници, на разположение са двама социални работника. Налични технически и транспортни средства. По населени места и до домовете на трудноподвижните или неподвижни лица храната се транспортира ежедневно с автомобили - 3 на брой, собственост на община Болярово., Договорена стойност: 12 821.65 , Отчетена стойност: 12 837.14
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Болярово разполага с 42 добре оборудвани офиса с компютърна техника, копирни машини, скенери, и др. подобни. Основен приоритет на местната власт е развитието и прилагането на социална политика, ориентирана към потребностите на населението. В резултат в общината са разкрити и функционират следните социални заведения и услуги в общността: Дом за възрастни с увреждания в село Малко Шарково, Дом за стари хора в село Воден, Защитено жилище за хора с умствена изостаналост в село Малко Шарково, Защитено жилище за хора с умствена изостаналост в град Болярово, Защитено жилище за възрастни хора с увреждания в град Болярово, Център за настаняване от семеен тип за лица с деменция - с.Мамарчево, Център за настаняване от семеен тип за лица с физически увреждания - с. Мамарчево ,Център за социална интеграция и рехабилитация в град Болярово, Обществена трапезария и домашен социален патронаж, Личен асистент.В бюджета на общинския съвет са планирани средства за подпомагане на нуждаещи се жители на общината. В общинската администрация работи и обучен здравен медиатор за хората от ромски произход. В същото време в общинската администрация има специалисти социални дейности, както и в центъра за социална рехабилитация, които са обучени за работа с потребители и за оказване на консултации и конкретна информация за нуждаещите се от отделните социални услуги – от наличността на социалните услуги, до подготовка на документи и прием в тях. В общинската администрация специалистите в отдел „Проекти“ са обучени и са участвали в провеждането на редица информационни кампании и те ще приложат своят опит в подкрепа на социалните работници, които ще осигурят съпътстващите мерки. Съпътстващите мерки е предвидено да се осъществят от община Болярово. През първият месец от започването на проекта ще се изготви на достъпен език информационен лист с всички социални услуги, предоставяни на територията на община Болярово. Листът ще се разпространи от социалните работници от Центърът за социална рехабилитация и интеграция, социалния работник на община Болярово, кметовете и кметските наместници и здравният медиатор сред жителите на община Болярово. Листите ще се разпространяват периодично. За информация ще служат отчетите на лицата, разпространили информационните материали. В местния вестник „ Крайгранична искра“ ще се публикува периодично информация за предоставяните социални услуги и за достъпа до тях . За периода на изпълнение на проекта ще се направят поне 3 публикации. Ще се приложат съответните броеве и периодичността на изданието. Ще се проведат изнесени приемни на социалните работници от ЦСРИ , социалният работник на община Болярово и здравният медиатор във всички населени места на община Болярово с цел запознаване на целевите групи с възможностите за ползване на социални услуги, ползването на административни общински услуги, достъп до здравни и образователни услуги и др. под. - ще се организират и проведат общо 6 изнесени приемни по населените места на общината. Ще се приложат снимки от организираните приемни и протоколи от поставените въпроси и дадените отговори., Договорена стойност: 12 821.66 , Отчетена стойност: 12 837.14

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СТРАНДЖА-СИС - РАДКА СТОЙКОВА ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 18 000.00 , Отчетена стойност**: 4 938.77
  • Изпълнител: СТРАНДЖА-МП ООД, Договорена стойност по проекта*: 72 000.00 , Отчетена стойност**: 18 029.98
  • Изпълнител: ДРАГОМАНОВА-57 - ПЕНА ДРАГОМАНОВА ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 139 200.00 , Отчетена стойност**: 36 716.22
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 106.00 , Достигната стойност: 237.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 282 076.38 BGN
БФП 282 076.38 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 282 076.38 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на хранителни продукти и санитарно-хигиенни материали по 5 обособени позиции, Прогнозна стойност: 1 422 500.00
  • Обособена позиция 1: ОП 1Доставка на хляб и хлебни изделия
    Изпълнител: СТРАНДЖА-СИС - РАДКА СТОЙКОВА ЕТ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 18 000.00
  • Обособена позиция 2: ОП 2 Доставка на месо и месни изделия
    Изпълнител: СТРАНДЖА-МП ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 72 000.00
  • Обособена позиция 3: ОП 3 Доставкана други хранителни продукти
    Изпълнител: ДРАГОМАНОВА-57 - ПЕНА ДРАГОМАНОВА ЕТ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 55 200.00
  • Обособена позиция 4: ОП 4 Доставка на други хранителни продукти - предназначена позиция
    Изпълнител: ДРАГОМАНОВА-57 - ПЕНА ДРАГОМАНОВА ЕТ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 84 000.00
  • Обособена позиция 5: ОП 5 Доставка на санитарно-хигиенни материали
    Изпълнител: ДРАГОМАНОВА-57 - ПЕНА ДРАГОМАНОВА ЕТ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN