Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-1368-C02
Наименование на проекта Успешен старт за 5Ателие ООД
Бенефициент 205415002 5АТЕЛИЕ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 28.08.2019
Дата на стартиране 28.08.2019
Дата на приключване 21.07.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Сливен (BG342), Сливен, гр.Сливен

Описание

Кратко описание на проекта
Дружеството 5Ателие ООД е новорегистрирано предприятие, което си е поставило амбициозната цел да е сред иноваторите в България в областта на  предоставянето на комплексни услуги от инеженерен и архитектурен характер . В постигането на поставените високи цели компанията ще се уповава на опита и експертизата на предприемача и на членовете на Екипа на кандидата, от една страна, а от друга ще разчита на високата добавена стойност от инвестициите в ново високотехологично оборудване и специализиран софтуер. С оглед на успешната пенетрация на един силно конкурентен пазар ще бъде разработен пазарен анализ, които да подпомогнат стартиращото предприятие. Техниката и софтуерът, която се предвижда да се закупи по проекта ще позволи прилагането на модерни методи на работа в сектора на предоставянето на комплексни инженерни и архитектурни услуги.  Експертният състав на компанията включва опитни инженери и архитекти, чиито високо образователно ниво и професионален опит ще позволят да се предлагат разнообразни и комплексни услуги на своите клиенти, включващи разработването на цялостни инвестиционни проекти с придружаващите ги:
- предпроектни проучвания
- проектна документация и инженерни чертежи;
- координиране на преструктурирането в съответните органи с последващи промени в плановете;
- основни ремонти и авторски надзор върху изпълнението на проекта;
- интериорни проекти и завършване на обекта с мебели и различни декоративни материали.
- сертифициране на сградата или интериора по различни сертификационни системи за зелено строителство.

Новорегистрираното предприятие ще развива своята основна икономическа дейност в Секторите, свързани с преодоляване на европейски и регионални предизвикателства - М71.12 „Инженерни дейности и технически консултации“ и M71.11 „Архитектурни дейности“.
Дейности
  • Дейност: Дейност за реализиране на пазара на предприемачески идеи (продукти – стоки и/или услуги): Дружество 5Ателие ООД е новорегистрирано предприятие, което си е поставило амбициозната цел да е сред иноваторите в България в областта на предоставянето на комплексни инженерни и архитектурни услуги на своите клиенти, обхващащи различни компоненти и етапи от цялостния строителен процес. Условно изпълнението на дейността може да бъде разделено на няколко етапа, очертаващи логичното развитие на стартиращата компания. Етап 1 В първия месец след сключване на договор за безвъзмездна финансова помощ с Управляващия орган, дружеството ще сключи договор за наем на помещение, в което ще се осъществява дейността на предприятието. Също така, в рамките на един месец след влизането в сила на Административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ ще бъдат наети на трудов договор предприемачът и членовете на Екипа. Тъй като се предвижда Предприемачът да работи заедно и съвместно със своя Екип всички поименно посочени лица ще бъдат наети за период от 17 м., предприемачът Светлана Дядкова и Симона Кабадова ще бъдат наети на 4-часов работен ден, а Стамена Славова, Ана Дядкова и Михаил Димитров на пълен 8-часов работен ден. Предвижда се във втората половина на проекта да бъде нает и Експерт "Строителство-Архитектура" за период от 6 месеца на 4 часа. Етап 2 След успешното приключване на първия основополагащ етап от настоящата дейност компанията 5Ателие ООД ще се насочи към същинската част от изпълнението на проекта, а именно придобиването на оборудване, представляващо ДМА, и специализиран софтуер, представляващ ДНА, необходими за реализирането на пазара на предприемаческата идея. В случая оборудването, благодарение на което компанията ще предлага комплексни инженерни и архитектурни услуги, представлява висок клас хардуерни компютърни устройства (1 бр. преносим и 4 бр. настолни, вкл. монитори), специализиран принтер (със скенер), позволяващ обработката на материали във формат А3, Плотер, 3D принтер (вкл. консумативи и материали за неговото функциониране), позволяващ създаване на висококачествени и сложни детайли.Компютърните устройства са необходими за изготвяне на инженерни и архитектурни планове и проекти, докато специализираните принтер и плотер са необходими на ежедневна основа при разпечатването на чертежи и документи с размер до А0 и в повечето случаи минимум с размер А3. Екипът на компанията е заложил и допълнителен разход за придобиването на 3Д принтер (вкл. консумативи и материали за неговото функциониране), с помощта на който ще бъдат отпечатвани в детайл обектите, предмет на проекта, резултатите от направените анализи и мерките за оптимизация, предвидени от консултантския екип. По този начин ще бъде предложен един иновативен подход за визуализация и ще бъде улеснено възприемането на представената информация. Предвидени и специализирани софтуерни решения за архитектура и дизайн, които предлагат фокус върху архитектурата, дизайна и творчеството в съчетание с най-съвременни технологии и иновации. Етап 3 След като бъде успешно завършен и втория етап, състоящ се от придобиването на специализираното оборудване, 5Ателие ООД ще се насочи към изпълнението на финалната фаза на настоящата дейност и на проекта като цяло - усилията за успешна пазарна реализация на предлаганата услуга. Секторът на строителството , към който може да се причисли предлагането на нашите инженерни и архитектурни услуги, е наситен с множество компании и утвърждаването на този конкурентен пазар ще изисква специални целенасочени усилия. Поради горепосоченото и с оглед на постигането на успешната пенетрация на един силно конкурентен пазар ще бъде разработено пазарно проучване и анализ, което да подпомогне стартиращото предприятие при анализа на конкурентите, търсенето на клиенти и позиционирането в определена специфична пазарна ниша., Договорена стойност: 247 790.00 , Отчетена стойност: 228 080.37
  • Дейност: Дейност за визуализация на проекта.: С цел осигуряване на визуализация на финансирането от страна на Европейския съюз ще бъдат изработени и поставени 1 бр. информационна табела и 8 бр. стикери с визуализация (с логото на ЕС и ОПИК) на придобитото оборудване, като за целта ще бъдат използвани услугите на външна фирма изпълнител. Информационните материали ще бъдат разработени, съгласно всички изисквания на Европейския Съюз и по-конкретно съгласно разпоредбите, залегнали в глава II на Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 и ще съдържат всички задължителни елементи, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Информационните материали ще бъдат изработени от външна фирма изпълнител, прилагайки разпоредбите, залегнали в Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ), по специално глава IV Специални правила за определяне на изпълнител от бенефициенти на БФП., Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 1 980.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: КОШИН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 57 920.00 , Отчетена стойност**: 72 400.00
  • Изпълнител: РАЯ - 52 ООД, Договорена стойност по проекта*: 18 632.00 , Отчетена стойност**: 23 290.00
  • Изпълнител: ЕЙДИДИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 983.20 , Отчетена стойност**: 9 979.00
  • Изпълнител: СТЕМО ООД, Договорена стойност по проекта*: 22 240.00 , Отчетена стойност**: 27 800.00
  • Изпълнител: ДИАГАЛПРИНТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 584.00 , Отчетена стойност**: 1 980.00
  • Изпълнител: ЕВРО КОНСЕПТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 200.00 , Отчетена стойност**: 4 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 67.66 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.18 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.50 , Достигната стойност: 1.50

Финансова информация

Обща стойност на проекта 235 437.00 BGN
БФП 188 349.60 BGN
Собствено финансиране 47 087.40 BGN
Общо реално изплатени суми 184 048.33 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на материали и консумативи за 3Д принтер , Прогнозна стойност: 4 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на материали и консумативи за 3Д принтер
    Изпълнител: ЕВРО КОНСЕПТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 200.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за доставка на специализирано оборудване, Прогнозна стойност: 6 300.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 4: Доставка на принтер
    Изпълнител: СТЕМО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 000.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 5: Доставка на плотер
    Изпълнител: СТЕМО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за доставка на специализирано оборудване, Прогнозна стойност: 33 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на 1бр. лаптоп
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Доставка на компютри (вкл. монитори) – 4 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Доставка на специализиран софтуер
    Изпълнител: ЕЙДИДИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 983.20
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за доставка на специализирано оборудване , Прогнозна стойност: 47 690.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 6: Доставка на 3Д принтер
    Изпълнител: КОШИН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 38 080.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за доставка на специализирано оборудване , Прогнозна стойност: 23 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на 1бр. лаптоп
    Изпълнител: СТЕМО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 240.00
  • Обособена позиция 2: Доставка на компютри (вкл. монитори) – 4 бр.
    Изпълнител: СТЕМО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 240.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за изготвяне на пазарно проучване и анализ за реализацията на предприемаческа идея, Прогнозна стойност: 25 000.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за изготвяне на пазарно проучване и анализ за реализацията на предприемаческа идея
    Изпълнител: КОШИН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 19 840.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за изготвяне на публичност и визуализация по проект, Прогнозна стойност: 2 000.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Наем на работно помещение за 17 месеца, Прогнозна стойност: 23 800.00
  • Обособена позиция 1: Наем на работно помещение за 17 месеца
    Изпълнител: РАЯ - 52 ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 18 632.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN