Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-2.005-0116-C01
Наименование на проекта "ИНТЕГРИРАНЕ НА ЗАДРУГАТА"
Бенефициент 205519517 Сдружение "Младежка инициатива за развитие"
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 05.04.2024
Дата на стартиране 01.09.2024
Дата на приключване 01.02.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423)

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение е насочена да удовлетвори потребността от активно приобщаване и достъп до заетост на участници в неравностойно положение от територията на Южен централен  регион с фокус област Пазарджик. 

ЦЕЛЕВИ ГРУПИ на проекта са 77 лица - 10 лица с увреждания и 67 лица - групи в неравностойно положение на пазара на труда - безработни младежи, безработни над 50-годишна възраст; безработни лица с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация; други групи безработни лица.

ОСНОВНАТА ЦЕЛ на проектното предложение е насочена към повишаване качеството на живот и насърчаване на социалното включване на представители на групи в неравностойно положение, чрез мерки за интегрирана подкрепа и приобщаване към пазара на труда.

ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ:
1. Идентифицирани 77 лица от целевата група;
2. Предоставена информация и осъществени комплексни мерки за подкрепа в търсене на работа на 77 лица според техните индивидуални нужди;
3. Подпомогнати 77 лица в осъществяване на контакти с институции и организации; 
4. 24 лица получили Удостоверение за професионална квалификация;
5. 36 лица получили Сертификат за придобити умения по ключова компетентност. 
6. 45 лица започнали да търсят работа в следствие на проектните дейности; 
5. Осигурена заетост на 8 лица. 

ОСНОВНИ ДЕЙНОСТИ:
- Откриване и включване на лица от целевата група и разработване на индивидуален план;
- Избор на индивидуален мениджър на случай на всяко лице;
- Подкрепа за търсене на работа, връзка с работодатели и подготовка за включване в заетост;
- Подпомагане осъществяването на контакти с институции/организации;
- Активна работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата;
- Включване в обучения за професионална квалификация/преквалификация;
- Включване в обучения за придобиване на ключова компетентност. 
Дейности
  • Дейност: 1. „ПОДБОР И НАЕМАНЕ НА ПЕРСОНАЛ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ“ (обвързана с б.р. 1.1.): Екипът за управление на проекта ще селектира специалисти. Ще бъдат наети 6 лица: петима мениджъри на случаи и един психолог, които ще работят по основните дейности по проекта. Въз основа на тяхната работа ще се изготвят длъжностни характеристики със съответните трудови договори на пълен работен ден, като психолога ще бъде на непълен работен ден. Основната им цел ще бъде за всяко лице от целевата група да бъде оказана подкрепа и да бъде разработен индивидуален план, който улеснява достъпа до пазара на труда. Екипът ще участва по изпълнението на следните дейности: 1. ОТКРИВАНЕ И ВКЛЮЧВАНЕ НА ЛИЦА ОТ ЦЕЛЕВАТА ГРУПА И РАЗРАБОТВАНЕ НА ИНДИВИДУАЛЕН ПЛАН: ЦЕЛ: Дейността отговаря на специфична цел 1 ОПИСАНИЕ: Мениджърите на случаи ще работят на терен и ще селекционират 77 лица от целевата група от община Пазарджик и община Пещера и цялата област Пазарджик. На всяко лице ще бъде извършена оценка с реални нужди и потребности и ще бъде изготвен индивидуален план. Мерките за тяхното личностно развитие ще бъдат пригодени и разписани в индивидуален план. За всяко лице ще бъде изготвено субективно досие, което ще бъде попълвано по етапно. 2. ИЗБОР НА ИНДИВИДУАЛЕН МЕНИДЖЪР НА СЛУЧАЙ НА ВСЯКО ЛИЦЕ: ЦЕЛ: Дейността отговаря на специфична цел 1 ОПИСАНИЕ: Дейността ще стартира през третия месец от проекта с организиране на екипна среща на мениджърите на случаи и психолога за разпределение работата по индивидуалните случаи. Всеки мениджър ще работи средно с 15-16 случая. Съгласно идентифицирането в Дейност 1, всеки КМ ще работи с отделна целева група, съгласно тяхните индивидални характеристики и потребности, описани подробно в т. 10 от настоящото проектно предложение. Индивидуалната работа включва активно подпомагане на лицето и проследяване участието му в мерките, определени за него и включва: 2.1. Предоставяне на информация и подкрепа за лицата, според техните индивидуални нужди - тази под дейност ще се изпълнява съобразно индивидуалния план и включените в него комплексни мерки. Ще се изпълнява от всеки мениджър по модела "водене на случай"; 2.2. Подкрепящи мерки за мотивационно обучение за активно поведение на пазара на труда - тази под дейност ще се изпълнява от мениджърите по случаи по модела "мотивационно интервю/консултация"; 2.3. Професионално ориентиране и кариерно консултиране - тази под дейност ще се изпълнява от мениджърите при използване методите за професионално ориентиране и кариерно консултиране. За определени сесии ще бъде привлечен външен експерт в тази област; 2.4. Психологическа подкрепа за лицата от целевата група - тази под дейност ще стартира също през третия месец на проекта. Ще се се изпълнява от наетия психолог. Той ще предоставя психологическа подкрепа според индивидуалните нужди, заложени в профила и индивидуалния план, като използва актуални и адекватни методи на работа. Предоставената експертиза ще включва: - Индивидуални психологически консултации с представителите на целевата група и техните семейства; - Подпомагане на мениджърите по случаи в тяхната работа за: насочване на лицата за придобиване на умения за успешно справяне на работното място; адаптиране към работните условия; развитие на различни навици и умения за живот; - Групова работа с представителите на целевата група; - Кризисна интервенция при необходимост; - Супервизия за екипа от мениджъри на случаи; ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ: 1. ОТКРИВАНЕ И ВКЛЮЧВАНЕ НА ЛИЦА ОТ ЦЕЛЕВАТА ГРУПА И РАЗРАБОТВАНЕ НА ИНДИВИДУАЛЕН ПЛАН - 1-15 мес.; 2. ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ИНДИВИДУАЛЕН МЕНИДЖЪР НА СЛУЧАЙ НА ВСЯКО ЛИЦЕ И АКТИВНО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА КОМПЛЕКСНИ МЕРКИ СЪГЛАСНО ИНДИВИДУАЛНИЯ ПЛАН - 2- 17 мес. , Договорена стойност: 214 896.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: 2. "ПЛАНИРАНИ ДЕЙНОСТИ" (обвързана с б.р. 2.1.): Дейността е обвързана с бюджетен ред 2.1 и включва дейности, които влизат в Единната ставка от 40%. Включва следните дейности: 6. ВКЛЮЧВАНЕ В ОБУЧЕНИЯ ЗА ПРОФЕСИОНАЛНА КВАЛИФИКАЦИЯ/ПРЕКВАЛИФИКАЦИЯ НА ЛИЦАТА ОТ ЦЕЛЕВАТА ГРУПА: ЦЕЛ: Дейността отговаря на специфична цел 4 ОПИСАНИЕ: Мениджърите на случаи ще насочват лица от целевата група за включване в обучения за професионална квалификация/преквалификация съобразно индивидуалните нужди на всяко лице, набора от мерки, включени в индивидуалния план и възможностите на трудовия пазар - най-вече работните места при работодателите, с които се работи в рамките на дейност 5. На база предварителното проучване във връзка с подготовката на проектното предложение и спецификата на целевата група, се предвиждат следните възможни професионални обучения по част от професия с втора СПК: - Наименование и код на професията, наименование и код на специалността: Професия "Фризьор" код 815010, Специалност "Фризьорство" код 8150101; Професия "Офис-секретар" код 346020, Специалност "Административно обслужване" код 3460201; Професия "Продавач-консултант" код 341020, Специалност "Продавач-консултант" код 3410201 и Професия "Готвач" код 811070, Специалност "Производство на кулинарни изделия и напитки" код 8110701; - Хорариум на обучението на всяка една от тези професии: 300 учебни часа (40% часове по теория, 60 % часове по практика); - Форма на обучение – дневна (присъствена форма на обучение, съгласно Рамкови програми Д, в частност Рамкова програма Д4 за начално професионално обучение, за придобиване на квалификация по част от професия с втора СПК, за лица навършили 16 г. - включва присъствени занятия и изпити, разпределени съгласно учебния план и програма за професията и специалността, изготвени въз основа на ДОС за съответната професия и специалност. Дневната форма на обучение разпределя учебните часове за не повече от 8 уч. часа на ден, за не повече от 6 дни в седмицата; - Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение, номенклатурен номер 3-37 на МОН; - В рамките на тази дейност, на база набелязаните от мениджърите на случаи индивидуални мерки, както посредничеството с конкретни работодатели, ще бъдат сформирани 2 групи по 12 лица от целевата група, които ще бъдат включени в обучения по някоя от гореизброените професии; - На участниците в обучението по всяка конкретна професия ще бъдат осигурени стипендии. 7. ВКЛЮЧВАНЕ В ОБУЧЕНИЯ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА КЛЮЧОВА КОМПЕТЕНТНОСТ: ЦЕЛ: Дейността отговаря на специфична цел 4 ОПИСАНИЕ: Мениджърите ще насочват лица от ЦГ за включване в обучения по ключови компетентности, съобразно индивидуалните нужди на всяко лице и набора от мерки, включени в индивидуалния план. На база предварителното проучване във връзка с подготовката на проектното предложение и спецификата на целевата група, се предвиждат следните обучения по КК: - Обучение по ключова компетентност 4 "Цифрова компетентност", базово ниво - 55 уч. часа; Брой на обучаваните лица в една група - 12; Документ, доказващ завършеното обучение: Сертификат; - Обучение по ключова компетентност 6 "Гражданска компетентност" - 30 уч. часа; Брой на обучаваните лица в една група - 12; Документ, доказващ завършеното обучение: Сертификат - В рамките на тази дейност, на база набелязаните от мениджърите на случаи индивидуални мерки, ще бъдат сформирани една група по КК 4 с 12 лица и две групи по КК 6 с по 12 лица; - На участниците в обученията по КК ще бъдат осигурени стипендии. ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ: 6. ВКЛЮЧВАНЕ В ОБУЧЕНИЯ ЗА ПРОФЕСИОНАЛНА КВАЛИФИКАЦИЯ/ПРЕКВАЛИФИКАЦИЯ НА ЛИЦАТА ОТ ЦЕЛЕВАТА ГРУПА - 6-17 месец; 7. ВКЛЮЧВАНЕ В ОБУЧЕНИЯ ЗА ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА КЛЮЧОВА КОМПЕТЕНТНОСТ - 6-17 месец. , Договорена стойност: 85 958.40 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: 1. „ПОДБОР И НАЕМАНЕ НА ПЕРСОНАЛ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ“ (обвързана с б.р. 1.1.) - ПРОДЪЛЖЕНИЕ: 3. ПОДКРЕПА ЗА ТЪРСЕНЕ НА РАБОТА, ВРЪЗКА С РАБОТОДАТЕЛИ И ПОДГОТОВКА ЗА ВКЛЮЧВАНЕ В ЗАЕТОСТ: ЦЕЛ: Дейността отговаря на специфична цел 3 ОПИСАНИЕ: Дейността се изпълнява от мениджърите с подкрепата на психолога чрез индивидуална и групова работа, която ще включва подкрепа на лицата за справянето със следните проблеми: - Преодоляване стреса на работното място - Профилактика и справяне с бърнаут синдрома - Подобряване на комуникативните умения - Умения за работа в екип и повишаване на екипната съвместимост - Методи и техники за решаване на конфликти на работното място - Повишаване мотивацията за работа - Управление на времето Също така ще подпомогнат и процеса по: подготовка на документи за кандидатстване (cvS, мотивационно писмо, търсене в интернет на информация за работа и др.), подготовка за явяване на интервю, подготовката на документи за започване на работа, посредничество между лицата от целевата група и потенциални работодатели за по-добра интеграция в работната среда. 4. ПОДПОМАГАНЕ ОСЪЩЕСТВЯВАНЕТО НА КОНТАКТИ С ИНСТИТУЦИИ/ОРГАНИЗАЦИИ: ЦЕЛ: Дейността отговаря на специфична цел 2 ОПИСАНИЕ: Дейността ще стартира през 5-ият месец на проекта и ще се изпълнява от мениджърите по случаи. В рамките на тази дейност мениджърите ще асистират на лицата, за които отговарят, при осъществяването на контакти с релевантни на техните нужди институции или организации. Това могат да бъдат структури на Агенцията по заетостта, Агенцията за социално подпомагане, училища и детски градини, доставчици на социални, образователни, обучителни, здравни услуги, НПО в региона или други подходящи институции и организации. Работата на мениджърите ще бъде насочена към преодоляване на съществуващите пречки пред лицето за социално включване и включване в заетост. Ще бъдат организирани и проведени две еднодневни работни срещи с институции и организации за представяне на проекта и общите профили на лицата от целевите групи. 5. АКТИВНА РАБОТА С ПОТЕНЦИАЛНИ РАБОТОДАТЕЛИ ЗА НАМИРАНЕ НА РАБОТА НА ЛИЦАТА. ЦЕЛ: Дейността отговаря на специфична цел 3 ОПИСАНИЕ: Дейността ще стартира през 6-ия месец на проекта, когато са се събрали случаи и са извършени част от мерките по Дейности 1, 2, 3 и 4. Тя ще се реализира от мениджърите по случаи. Първоначално те ще идентифицират, приложими на профилите на лицата от целевите групи, работодатели и ще изготвят контактен списък. Ще бъде осъществена предварителна комуникация с всички работодатели, включени в списъка. След това мениджърите ще проведат работни срещи с тези работодатели, с които е осъществен позитивен контакт. По време на тези срещи водещите случаи ще работят активно за преодоляване на дискриминационните нагласи на някои от тях и насърчаването им за предоставяне на възможност за получаване на подкрепа при включване в заетост и наемане на лица в неравностойно положение. Ще се търсят съмишленици сред работодателите за необходимостта от ранно включване в заетост на участниците в неравностойно положение, което да предотврати тяхната зависимост от социалните системи. Ще се наблегне върху нуждата за тези групи да се осигури достъпна среда и да се осъществи активно асистиране с цел постигане на устойчивост на работното място. В рамките на дейността се предвижда мениджърите да организират 1 семинар на теми, свързан с трудовата дискриминация на лица в неравностойно положение. Ще се обособи и мобилна трудова борса, която да обхване няколко населени места от територията на областта, на която са идентифицирани по-големи концентрации на представители на целевите групи. В рамките на тези събития те ще осигурят възможност за среща между работодатели и лица от целевата група. ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ: 3. ПОДКРЕПА ЗА ТЪРСЕНЕ НА РАБОТА, ВРЪЗКИ С РАБОТОДАТЕЛИ И ПОДГОТОВКА ЗА ВКЛЮЧВАНЕ В ЗАЕТОСТ - 6-17 мес.; 4. ПОДПОМАГАНЕ ОСЪЩЕСТВЯВАНЕТО НА КОНТАКТИ С ИНСТИТУЦИИ/ОРГАНИЗАЦИИ - 6 - 17 мес.; 5. АКТИВНА РАБОТА С ПОТЕНЦИАЛНИ РАБОТОДАТЕЛИ ЗА НАМИРАНЕ НА РАБОТА НА ЛИЦАТА - 6 - 17 мес., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници, които при напускане на операцията имат работа, включително като самостоятелно заети лица , Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 8.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Участници, които при напускане на операцията са започнали да търсят работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 45.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Участници в неравностойно положение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 77.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 300 854.40 BGN
БФП 300 854.40 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN