Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.003-2311-C01
Наименование на проекта "Създаване на нови работни места и възможност за професионална реализация в "Нестос фешън" ЕООД"
Бенефициент 203178387 "Нестос фешън" ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 28.04.2017
Дата на стартиране 28.04.2017
Дата на приключване 28.07.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Хаджидимово, с.Абланица

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение на „Нестос фешън” ЕООД е насочено към подпомагане цялостния процес на интеграция на безработните и неактивни лица на пазара на труда чрез създаване на заетост. В рамките на проекта ще бъдат създадени 15 нови работни места в шивашкото производството на фирмата. Целите на проекта ще бъдат постигнати чрез комплекс от последователни дейности за повишаване качеството на работната сила и стимулиране създаването на нови работни места – подбор на представители на целевата група от община Хаджидимово, област Благоевград за включване в проекта, осигуряването на заетост за срок от 12 месеца, повишаване пригодността им за работа чрез провеждане на подходящо обучение за придобиване на професионална квалификация. Също така в рамките на проекта новосъздадените работни места ще бъдат оборудвани с необходимите машини за нормалното протичане на трудовия процес. За периода на реализация на проекта включените в заетост лица ще получават възнаграждения в размер на минималния осигурителен доход.
Дейности
  • Дейност: Наемане на безработни и неактивни лица за период до 12 месеца: Целевата група по проекта включва 15 безработни и неактивни лица, като минимум 50% от тях ще бъдат безработни лица с ниска степен на образование, безработни младежи до 29 год. и такива на възраст над 54 г. Изпълнението на дейността ще започне с подбор на лицата от целевата група на процедурата, които ще бъдат включени в изпълнението на проектните дейности. Подборът ще се извърши от кандидата - в качеството му на работодател. Подборът ще започне след сключване на договора за финансова помощ, като се предвижда да продължи 1 (един) месец. Лицата ще бъдат подбрани и включени чрез дирекции "Бюро по труда", чрез използване на лични контакти, контакти с професионални гимназии и др. Подборът ще се осъществи измежду безработни лица, т.е. които не работят, търсят работа и имат готовност да започнат работа, и неактивни лица, които не са част от работната сила, и са заявили желание за участие в проекта. След заявяване на желание за участите в проекта, се предвижда да се извърши подбор по документи. На база извършения подбор по документи, лица от целевата група ще бъдат поканени на интервю. След интервюирането на участниците ще се извърши окончателното класиране на представителите на целевата група за включване в дейностите на проекта. В рамките на тази дейност фирмата ще осигури заетост за период от 12 месеца на лица от допустимата целева група. За целта ще бъдат създадени 15 нови работни места. Лицата от целевата група ще бъдат назначени на новоразкрити работни места на длъжности: - код 8153-2003 Машинен оператор, преса за гладене – 1 чов. - код 8153-2004 Машинен оператор, шиене – 14 чов. Длъжностите попадат обхвата на единичните групи професии от клас 8 от НКПД 2011 г. Назначението на лицата от целевата група не представлява нетно увеличение на броя на персонала в предприятието на кандидата в сравнение със средния брой на персонала през последните 12 месеца. Лицата от целевата група ще бъдат наети на трудово правоотношение. Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на дейността лица ще бъдат уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Новите работни места ще бъдат разкрити във връзка със сключването на нови договори за изработка на трикотажни изделия на ишлеме. Моделите се доставят разкроени от клиента, поради което новите длъжности са свързани с ушиването на облеклата, т.е. разпределението по длъжности е съобразено с обема на работата и вида на работните операции. Лицата от целевата група следва да отговарят на минималните образователни изисквания за заемане на длъжността, определени от работодателя. В случай, че дадено лице от целевата група не отговаря на минималните прагове за заемане на длъжността, за която се разкрива съответното работно място по проекта, същото ще бъде включено и в съпътстващо обучение за придобиване на професионална квалификация. В рамките на дейността работодателят ще осигури оборудвани работни места и здравословни и безопасни условия на труд на новоназначените лица. Работодателят задължително ще осигури обслужване на работниците от Служба по трудова медицина като за целта сключи договор със съответна организация. След приключване на дейностите по проекта, работодателят ще запази за още 12 месеца минимум 50% от наетите лица. Намерението му обаче е да остави в заетост, т.е. запази всички работни места с оглед изпълнение на сключените търговски договори, и да използва мотивацията на наетите лица, както и техните трудови умения и повишена квалификация. , Договорена стойност: 98 028.64 , Отчетена стойност: 97 630.27
  • Дейност: Предоставяне на професионално обучение за придобиване на професионална квалификация на лицата от целевата група: Обученията за придобиване на професионална квалификация ще се извършат в съответствие с нуждите на работодателя и представителите на целевата група, и съобразно изискванията за новите длъжности във фирмата. Професионалното обучение ще обхваща част от новоназначените във фирмата лица. Предвид профила на целевата група на проекта и изискванията за заемане на съответната длъжност, в дейността се планира да бъдат включени всички представители на целевата група по проекта. Предвижда се да бъде предоставено професионално обучение: По професия 542050 Оператор в производството на облекло, специалност 5420501 Производство на облекло от текстил – II квалификационна степен – 15 чов.: - хорариум 660 уч. часа, от които 312 уч.часа теория и 348 уч. часа практика; - документ, доказващ завършеното професионално обучение – обучението ще доведе до придобиване на степен за професионална квалификация и ще бъде удостоверено със Свидетелство за професионална квалификация. Професионалното обучение ще се осъществява паралелно със заетостта. Професионалното обучение ще се осъществява в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО). Професиите и специалностите са включени в Списъка на професиите за професионално образование и обучение, утвърден от министъра на образованието и науката. , Договорена стойност: 18 000.00 , Отчетена стойност: 18 000.00
  • Дейност: Закупуване на оборудване, свързано със създаването на новите работни места: Доставката на оборудване в рамките на дейността се налага, за да се осигури разкриването на нови 15 устойчиви работни места. Към момента капацитетът на наличното оборудване във фирмата-кандидат е напълно усвоен от наличните работници, и той не разполага с достатъчно шевни машини за нормален производствен процес и изпълнение на трудовите задължения от включените в заетост лица. Оборудването на работното място на един оператор, шиене трябва да включва както съответния вид машина, така и стол с облегалка, помощна маса, количка или щендер, ножица и др. Оборудването на работното място на оператора за гладене трябва да включва специализирана гладачна техника. Основните етапи на производствения процес, в който ще участват представителите на целевата група, включени в проекта са: изработване на изделията в шевния участък, гладене и опаковка. Въз основа на технологията за изработка на изделията, фирмата се е спряла на следното оборудване за целите на производството: 1) едноиглова права машина за леки до среднотежки материали – 6 бр. Предвижда се машината да осигурява автоматично отрязване на конците, автоматични затяжки в началото и края на шева и програма за шиене в четиристранен затворен цикъл (етикет). 2) двуиглов четириконечен оверлог – 8 бр. Посредством микролифтера, при работата с деликатните материали ще се постигне високо качество на шева. 3) трииглова петконечна плоска покривна машина – 1 бр. 4) машина за почистване на конци – 1 бр. Шевните машини ще бъдат използвани от лицата на длъжност 8153-2004 Машинен оператор, шиене (14 чов.). В рамките на дейността ще бъде закупено и гладачно оборудване, което ще се ползва от лицето, назначено на длъжността 8153-2003 Машинен оператор, преса за гладене, а именно: - гладачна система с парогенератор и гладачна маса – 1 бр. В сектора производство на облекла, важен момент от работната среда е съобразяване на оборудването и обзавеждането с ергономичните изисквания. Такъв елемент е подходящият стол, предвид това, че работната поза е в седнало положение. В рамките на дейността е предвидено закупуването на 15 бр. работни столове. Работните столове трябва да имат облегалка, и възможност за корекция съобразно ръста, работната поза на работещите и характера на производствения процес. Работната среда в производствените помещения, където ще бъдат разположение новите работни места трябва да гарантира запазване здравето на работниците, съхраняване на силите им и повишаване на производителността и качеството на труда. Върху доброто състояние на работника оказват влияние температурата, шумът, топлината и вентилацията, влажността и скоростта на движение на въздуха. Важен фактор за определяне на комфорта при работа са климатичните условия. Ниските температури, силното движение на въздуха и високата влажност влияят негативно върху производителността на трудещите се. При продължително излагане на неподходящи климатични условия работниците заболяват и увреждат здравето си. За осигуряването на подходяща температура в работните помещения, се предвижда закупуването на 3 бр. климатика. Работните места ще бъдат оборудвани така, че да не се създават препятствия за движение в производствените помещения. В рамките на дейността е предвидено закупуването на работно облекло: 15 бр. работни престилки и 15 бр. ватирани елеци. Кандидатът ще запази предназначението на закупеното оборудване за срок не по-кратък от 5 години след приключване на проекта., Договорена стойност: 39 426.00 , Отчетена стойност: 37 724.00
  • Дейност: Информиране и публичност на проекта: Дейността включва подходящи мерки за осигуряване на публичност на проекта в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Фирма "Нестос фешън" ЕООД в качеството си на бенефициент ще прилага необходимите комуникационни мерки по отношение на дейностите, съфинансирани от ЕС, за да бъдат участниците в проекта и обществеността информирани за това финансиране. При всички мерки за информация и комуникация, предприети в рамките на дейността, изрично ще се указва съфинансирането от Европейския социален фонд (ЕСФ) чрез поставянето на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики с упоменаване на Европейския съюз, чрез упоменаване на ЕСФ, който оказва подкрепа на проекта, чрез поставяне на общото лого на програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, ще се посочва, че ОП РЧР 2014-2020 се осъществява с подкрепата на ЕСФ. Във всеки присъствен списък или друг доказателствен материал също ще се посочва, че ОП РЧР 2014-2020 г. се осъществява с подкрепата на ЕСФ. Целта на тази дейност е постигане на оптимална публичност на проекта и отразяване ролята на ЕС чрез ЕСФ за неговото реализиране. Дейността включва следните мерки, насочени към обществеността за повишаване на информираността и публичност на проекта, в съответствие с Единния наръчник: 1. Организиране и провеждане на публично събитие - пресконференция при стартиране на проекта – 1 бр. 2. Платена публикация в регионална или национална медия - интервю с управителя на фирмата – бенефициент – 1 бр. 3. Организиране и провеждане на публично събитие - заключителна пресконференция – 1 бр. 4. Публикация в регионална медия във връзка с изпълнението на проекта – 1 бр. 5. Изработка и монтиране на информационна табела – 2 бр. Информационната табела ще информира за наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС и чрез ЕСФ и съфинансирането от държавния бюджет, и ще бъде поставена на подходящо място – на официалния вход на бенефициента. 6. Поставяне на информационни стикери върху закупеното оборудване за новите работни места – 50 бр. 7. Отпечатване на плакати с информация за проекта – 50 бр. Плакатът следва да съдържа следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз”; наименование на съфинансиращия фонд – ЕСФ; общото лого за програмен период 2014-2020 г. със съответното наименование на финансиращата програма – ОП РЧР 2014-2020 г.; наименование на проекта и главната му цел; обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 8. Изработка на информационен банер – 1 бр. 9. Печат и разпространение на информационни печатни материали - брошури - 1000 бр. 10. Изработка на бродерия на закупеното работно облекло – 15 бр. Дипломите и сертификатите от проведените обучения в рамките на проекта ще съдържат емблемата на ЕС, упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020 г. със съответното наименование на финансиращата програма, адресът на Единния информационен портал. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва съфинансирането на проекта от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. чрез поставяне на: а) емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; б) упоменаване на ЕСФ, който оказва подкрепа на проекта; в) общото лого на програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност., Договорена стойност: 2 935.00 , Отчетена стойност: 2 415.00
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Дейността има за цел да се осигури ефективното и ефикасно управление на проекта в съответствие с приложимата нормативна уредба и правилата на ОП РЧР. За целите на дейността ще се сформира четири членен екип от специалисти с опит в управление на проекти, които ще отговарят за цялостното изпълнение на дейностите по проекта. Те ще са на позиции, както следва: - ръководител на проекта; - координатор по проекта; - счетоводител по проекта. Предвижда се ръководителят на проекта да бъде ангажиран в рамките на 600 часа, координаторът за 600 часа, а счетоводителят за 2250 часа, които ще бъдат разпределени за 15 проектни месеца в зависимост от ангажиментите на членовете на екипа по изпълнението на дейностите. Екипът ще бъде ангажиран с подготовката и реализацията на дейността за професионално обучение, с подбора на лицата, наблюдението и координацията на адаптирането на новонаетите служители на техните нови работни места. На счетоводителя ще бъде вменена финансова отговорност при разходването на средствата по проекта. В рамките на техните задължения се включва общото ръководство и наблюдение от страна на бенефициента по изпълнението на проекта в съответствие с договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Осъществяването на координация и комуникация с Договарящия орган и други заинтересовани страни. Екипът по проекта ще носи отговорност за водене на цялостната документация по проекта, включително изготвянето на съответните справки, технически и финансови отчети, искания за междинно и окончателно плащане и друга документация в съответствие с изискванията на Договарящия орган. Екипът по проекта ще бъде ангажиран и ще носи отговорност и за избор на външни изпълнители за реализацията на дейностите по проекта в съответствие с разпоредбите на ПМС № 118/20.05.2014 г., Договорена стойност: 15 331.68 , Отчетена стойност: 9 426.15

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "ТИНКА- 47 ТИНКА МОСТАНЕВА" ЗЛАТОГРАД ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 600.00 , Отчетена стойност**: 600.00
  • Изпълнител: АЛЕГРО 2000 СОФИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 15 090.00 , Отчетена стойност**: 7 545.00
  • Изпълнител: ФЕРЕКС КОНСУЛТ СТМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 175.00 , Отчетена стойност**: 1 175.00
  • Изпълнител: ДЖАК БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 59 158.00 , Отчетена стойност**: 29 579.00
  • Изпълнител: Зейнеп, Договорена стойност по проекта*: 8 943.48 , Отчетена стойност**: 7 154.79
  • Изпълнител: Татяна, Договорена стойност по проекта*: 2 839.20 , Отчетена стойност**: 2 271.36
  • Изпълнител: АЛИЗАН, Договорена стойност по проекта*: 3 549.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: БЪЛГАРСКА ФИНАНСОВА ГРУПА ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 415.00 , Отчетена стойност**: 2 415.00
  • Изпълнител: ПБ 2013 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 18 000.00 , Отчетена стойност**: 18 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията придобиват квалификация, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.00 , Достигната стойност: 15.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 8.00 , Достигната стойност: 12.00
Индикатор 3 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.00 , Достигната стойност: 16.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 173 721.32 BGN
БФП 173 721.32 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 165 195.42 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за доставка на оборудване и обзавеждане на новите работни места (едноиглови прави машини, двуиглови четириконечни оверлози, трииглова покривна машина, машина за почистване на конци и гладачна система с парогенератор и гладачна маса), Прогнозна стойност: 29 826.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на оборудване и обзавеждане на новите работни места по проект "Създаване на нови работни места и възможности за професионална реализация в "Нестос фешън" ЕООД", както следва: едноиглова права машина за леки до среднотежки материали - 6 бр.; двуиглов четириконечен оверлог - 8 бр.; трииглова петконечна плоска покривна машина - 1 бр.; машина за почистване на конци - 1 бр.; гладачна система с парогенератор и гладачна маса - 1 бр.
    Изпълнител: ДЖАК БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 29 579.00
  • Обособена позиция 2: Избор на изпълнител за доставка на оборудване и обзавеждане на новите работни места (едноиглови прави машини, двуиглови четириконечни оверлози, трииглова покривна машина, машина за почистване на конци и гладачна система с парогенератор и гладачна маса)
    Изпълнител: ДЖАК БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 29 579.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за доставка на работно облекло (дамска работна престилка и дамски ватиран елек), Прогнозна стойност: 750.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на работно облекло (работна престилка и ватиран елек)
    Изпълнител: "ТИНКА- 47 ТИНКА МОСТАНЕВА" ЗЛАТОГРАД ЕТ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 600.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за доставка на стопански инвентар (климатик и работни столове), Прогнозна стойност: 8 850.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на стопански инвентар (климатик и работни столове)
    Изпълнител: АЛЕГРО 2000 СОФИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 545.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за изпълнение на дейности по информиране и публичност, Прогнозна стойност: 2 935.00
  • Обособена позиция 1: Изпълнение на дейности по информиране и публичност
    Изпълнител: БЪЛГАРСКА ФИНАНСОВА ГРУПА ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 415.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за предоставяне на професионално обучение за придобиване на професионална квалификация на лицата от целевата група, Прогнозна стойност: 18 000.00
  • Обособена позиция 1: Изпълнител на професионално обучение за придобиване на професионална квалификация по професия 542050 "Оператор в производството на облекло", специалност 5420501 "Производство на облекло от текстил"
    Изпълнител: ПБ 2013 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 18 000.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител на дейност по организация и управление на проекта - Координатор на проекта, Прогнозна стойност: 2 839.20
  • Обособена позиция 1: Изпълнител на дейност по организация и управление на проекта - Координатор на проекта
    Изпълнител: Татяна
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 839.20
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител на дейност по организация и управление на проекта - Счетоводител на проекта, Прогнозна стойност: 8 943.48
  • Обособена позиция 1: Изпълнение на дейност по организация и управление на проекта - Счетоводител на проекта
    Изпълнител: Зейнеп
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 943.48
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител на дейности по Закона за здравословни и безопасни условия на труд (трудова медицина), Прогнозна стойност: 1 290.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител на дейности по ЗЗБУТ (трудова медицина)
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Избор на изпълнител на дейности по Закона за здравословни и безопасни условия на труд (трудова медицина)
    Изпълнител: ФЕРЕКС КОНСУЛТ СТМ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 175.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN