Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-5.001-0141-C10
Наименование на проекта Трапезария " Надежда 2021"
Бенефициент 000057250 ОБЩИНА СУНГУРЛАРЕ
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни 2014-2020
Дата на сключване на договора/заповедта 12.02.2021
Дата на стартиране 01.01.2021
Дата на приключване 30.09.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Сунгурларе

Описание

Кратко описание на проекта
В условията на извънредната пандемична ситуация, предоставянето на топъл обяд се оказа в голяма степен значима помощ, тъй като чрез нея има реална възможност, най-бедните и уязвими хора да продължават да имат храна, от една страна и от друга, да могат да я получат и в дома си, когато противоепидемичните мерки налагат това. 
За да се осигури бързо стартиране на дейността  ще се използват установените процедури и създаденото партньорство с между УО и община Сунгурларе по операция „Осигуряване на топъл обяд“ по ОП, която се реализираше до 30.04.2020г. и в последствие продължена чрез Целева програма „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация 2020“, финансирана от националния бюджет, за справяне с последиците от епидемична обстановка от COVID-19. 
Социалната услуга "Обществена трапезария"   ще бъде предоставяна на следните целеви групи;
1.Лица  без  доходи  или  с  ниски  доходи  под  линията  на  бедност -хора  в  затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си  или  налични  увреждания  са  в  по-висок  риск  от  заразяване  и  неблагоприятно протичане на инфекцията.
 2.Лица,  поставени  под  карантина-без  доходи  или  с  ниски  доходи под  линията  на бедности нямат близки, които да им окажат подкрепа.
3.Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка,са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.
Поради големият брой лица от целевите групи ,  евентуалното текучество  на потребителите при изпълнението на проекта, няма да  бъде точно фиксиран брой по целеви групи, а ще се  бъде като общ брой потребители - 1000. Топлият обяд ще се доставят  на 1000 лица от 01.02.2021 до 31.12.2021 и от 01.01.2022г.  до 30.09.2022 на 750 лица. По проекта ще се предлагат   съпътстващи дейности - консултиране (и здравни консултации за предпазване от CoVid-19) и проследяване спазване на правилен  хранителен режим.
Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите групи: В съответствие с основните принципи на Европейския стълб на социалните права, операцията е планирана в отговор на пандемията от COVID-19 в страната и осигурява подкрепа за задоволяване на базовата нужда от храна на хората, които се нуждаят от социална закрила в най-висока степен. В съответствие с целите на операцията, целевите групи са: 1.Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2.Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3.Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Община Сунгурларе събра информация различни институции от ДСП за подпомаганите лица към края на Ноември 2020г. които са малко над 800 ,взе информация от Дирекция Бюро по труда за безработните на територията на общината които към края на м. Ноември 2020г. са 485. Използваха се и всякакви други източници на информация - сигнали на граждани по телефона, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина и информацията която общината има от предходните изпълнени проекти - ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА ЗА ХРАНИ , и също и ЦЕЛЕВАТА ПРОГРАМА .По ОП имахме 800 брой лица а по ЦП -170 бр.лица, И оповавайки се на цялата тази база данни кандидатствахме за 1000 лица за подпомагане с топъл обяд. Дейността „Определяне на целевите групи“ започна преди стартирането на договора, и ще се изпълнява през целия период на неговото действие. За идентифицирането на нуждаещите се лица Общината ще използва описания в одобреното проектно предложение механизъм за идентифициране на най-нуждаещите се лица - целева група по операцията, който е базиран на прилагания подход по оперативната програма до момента, където е приложимо и отговорящ в най-пълна степен на нуждите на хората в обективната пандемична ситуация. Преди да стартира дейността по приготвяне и доставка на топлия обяд, всички идентифицирани от ПО нуждаещи се лица ще са потвърдени от ДСП Карнобат за принадлежност към допустимата целева група. С цел недопускане на двойно финансиране, общината предоставя писмо до Дирекция „Социално подпомагане“ Карнобат за проверка на обстоятелството, че включените потребители не ползват на друго основание услуги, включващи хранене– при стартиране на проекта и при промяна на потребителите. Бедното и застаряващо население в селата ни дава основание да мислим, че потребностите са дори по-големи от планирания брой от 1000 лица. Процесът на подбор на потребителите и най-вероятно ще бъде така до края на програмата, тъй като не може да бъде предвидено кои и колко лица ще заболеят от COVID-19., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Приготвяне на топъл обяд.: Приготвянето на топлия обяд е възложено на външен доставчик след проведена процедура по реда на Закона за обществените поръчки. Избраният изпълнител „Кей Енд Ви“ ООД да отговаря на всички необходими изисквания за материална база, квалификация на кадрите си и опит в приготвяне на големи количества храна. Има регистрация на по Закона за храните в регистрите на БАБХ. „Кей Енд Ви“ ООД е създала необходимата организация за изпълнение на дейностите, така че работата на служителите да бъде не само ефективна, но също така прецизна и с най-висока степен на отговорност. В работата на фирмата са възприети принципите и механизмите за контрол и проследяемост на производството предоставени от международните стандарти за качество на продукта (ISO 9001:2015) и безопасност на храните (ISO 22000:2005). Екипът експерти, включващ технолог по храните, диетолог и главен готвач, съставя седмично меню за изпълнение. Екипът подбира храни, които да осигуряват здравословно и питателно хранене на бенефициентите. При изборът на храни освен нормативно определените изисквания екипът се съобразява и с културните и религиозни особености на потребителите на услугата и не допуска дискриминация. Рецептите на предложените ястия се съгласуват от диетолога и технолога по храните, за да се прецени от практическа гледна точка по отношение на сезона, наличността на продукти и суровините и съответствието с изискванията за здравословно хранене на всички потребители на услугата, като съобразява спецификата на хранене на лицата със здравословни проблеми. Одобрените ястия биват организирани в меню, което да дава максимално разнообразие и същевременно осигурява оптимални дневни количества хранителни вещества и енергийна стойност. При необходимост менюто съдържа частичен или цялостен диетичен вариант. Готовото меню се предава на Възложителя за одобрение, чрез офис сътрудник, който ще осигурява цялата необходима комуникация с Възложителя. След одобрение менюто се предава на технолога на „Кей Енд Ви“ ООД. Ежедневно технологът консултира главния готвач за начина, по който да бъдат изпълнени рецептите на ястията от менюто за деня. Главният готвач разпорежда на общите работници в кухнята кои продукти в какво количество и вид да бъдат приготвени (измити, обелени, настъргани, нарязани и др.) и организира работата на готвачите по отделните рецепти. Готвачите изпълняват рецептите с предоставените им продукти. Тяхната работа се контролира от главния готвач, който следи всички пропорции на продуктите да бъдат спазени, всяка термична и друга обработка да бъде оптимална за ястието, което се приготвя. Главният готвач следи за температурата на готовност на ястията и води дневник на достигнатите градуси, за да се избегне развитието на опасни микроорганизми в храната. В края на процеса по изпълнение на дневното меню се изготвят калкулационни ведомости на база вложените в производството суровини и броя приготвени порции от всяко ястие. Кей Енд Ви ООД разполага и с майстор на тестени изделия, който е под ръководството на главния готвач и неговото задължение е да приготвя тестени десерти, когато има такива по меню. Купуването на хранителни продукти в Дружеството се извършва в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин, и при гарантиране спазването на принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата. През последните няколко години „Кей Енд Ви“ ООД диверсифицира и преструктурира своята дейност, с което си осигури добра финансова стабилност и висока ефективност на използване на ресурсите. Благодарение на това, Дружеството е в състояние дългосрочно да гарантира упражняване на дейността и непрекъснатост на процеса на доставка на социалната услуга. Предоставянето на топлия обяд ще стартира на 01.02.2021 г. и ще приключи до 30.09.2022 г. Продължителността на услугата ще бъде 415 работни дни., Договорена стойност: 916 966.20 , Отчетена стойност: 916 966.20
  • Дейност: Предоставяне на топъл обяд: След като ястията са кулинарно готови, се предават на кухненските работниците за порциониране в съдове за еднократна употреба, а технологът завежда в технологичен дневник всички приготвени ястия с уникален партиден номер и описва вложените във всяко ястие продукти по количество и партида на производителя. Готовата за експедиция храна се товари и се извозва до обектите за раздаване от шофьорите с лекотоварни автомобили регистрирани за превоз на храни. Транспортираните храни са придружени от набор документи удостоверяващи произхода на храната, показващи вида на ястията, състав, срок на годност, начин на съхранение, номер на партида, декларация за съответствие, приемно-предавателен протокол. Документите се съставят непосредствено преди експедиция от отговорник за Анализ на опасностите и контрол на критичните точки (НАССР), който проследява целия процес на производството на храна – от доставката на суровините, съхранението им, кулинарната обработка и порционирането до експедицията. Отговорникът по НАССР води документация за доставката на суровините (дневник входящ контрол – доставчик, продукт, начин на съхранение, срок на годност, партиден номер и др.), температурен дневник на хладилните съоръжения, дневник за изходящ контрол на готовата продукция, чек листи за почистването на обекта и личната хигиена на персонала. В задълженията на отговорника по НАССР влиза и проверката на дневниците водени от главния готвач и технологичния дневник. Готовата храна се доставя по пунктовете за раздаване в определения от Възложителя времеви диапазон – всеки работен ден между 11:00 и 12:00 часа на обяд. „Кей Енд Ви“ ООД притежава собствени превозни средства, които са поддържани чисти и в безупречно състояние и предоставят условия, които не позволяват замърсяване на храните. Специализираните транспортни средства са регистрирани по реда на чл.246 от Закона за ветеринарномедицинската дейност и чл. 6 от Регламент (ЕО) № 852/2004. СПИСЪК- НА ТРАНСПОРТНИТЕ СРЕДСТВА НА РАЗПОЛОЖЕНИЕ НА ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, РЕГИСТРИРАНИ В ОДБХ: 1. Ситроен Джъмпер- ДКН СН 3341 АС , Удостоверение ОДБХ №730/14.11.2017 2. Форд Транзит ДКН СН 2368 АР Удостоверение ОДБХ №716/05.09.2017 3. Ситроен Джъмпер ДКН СН 0158 АС Удостоверение ОДБХ №695/09.06.2017 4. Ситроен Джъмпер ДКН СН 0118 АС Удостоверение ОДБХ №694/09.06.2017 5. Ситроен Джъмпер ДКН СН 3340 АС Удостоверение ОДБХ №729/14.11.201 6. Ситроен Джъмпер ДКН СН 7547 АТ Удостоверение ОДБХ №844/20.05.2019 7. Ситроен Джъмпер ДКН СН 0119 АС Удостоверение ОДБХ №696/09.06.2017 8. Мерцедес Спринтер ДКН СН 3121 АК Удостоверение ОДБХ №10/26.05.2011 9. Рено Мастер ДКН СН 5342 ВВ Удостоверение ОДБХ №131/25.11.2011 10. Дачия Логан ДКН СН 3422 ВВ Удостоверение ОДБХ №2027000305/ 26.09.2009 , Договорена стойност: 45 848.31 , Отчетена стойност: 45 848.33
  • Дейност: Реализиране на съпътстващи мерки: Основна цел на настоящата процедура е превенция на социалното изключване. В периода на предоставяне на топъл обяд община Сунгурларе ще контактува близко с над хиляда преки потребители, които също имат връзка със свои съграждани/ съселяни. Това е добра възможност да се подкрепят хората в трудната пандемична обстановка не само с храна. Има актуална информация за възникващи тревожност, несигурност, дезориентация. Ширят се слухове, които повишават нивото на безпокойството и предизвикват гранични състояния, близки до психични разстройства. В кризисната ситуация, свързана със загуба на работа, респективно на доходи, болести - реални и въображаеми, драми в семействата, зачестяващи случаи на домашно насилие, социална изолация, хората се нуждаят от разностранна подкрепа. Община Сунгурларе ще предостави следните съпътстващи услуги: • Индивидуално консултиране/насочване за предоставяне на социални помощи ; • Индивидуално консултиране/насочване за предоставяне на социални услуги; • Оказване на съдействие за ползване на здравни услуги; • Оказване на съдействие за ползване на образователни услуги; • Оказване на индивидуална подкрепа, в съответствие с индивидуални нужди и проблеми на конкретни представители на целевите групи; • Дейности за повишаване на осведомеността , като разработване и/или разпространение на целенасочени рекламни и информационни материали и кампании; • Провеждане на индивидуални беседи относно основните социални права на гражданите на РБ, възможностите за предоставяне на различни видове социални услуги, здравословно хранене, противоепидемични мерки и други актуални теми., Договорена стойност: 45 848.31 , Отчетена стойност: 45 848.33

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 750.00 , Достигната стойност: 1 187.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 008 662.82 BGN
БФП 1 008 662.82 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 1 008 662.82 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 100.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN