Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-2.001-0049-C04
Наименование на проекта Грижа в дома в Община Пловдив
Бенефициент 000471504 Община Пловдив
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 12.12.2022
Дата на стартиране 04.01.2023
Дата на приключване 04.01.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Пловдив

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект допринася за изпълнението на Специфична препоръка 4(2019г.) и 2 (2020г.), както и Принцип 18 „Дългосрочни грижи“ от Европейския стълб за социални права, и е насочен към предоставяне, на територията на Община Пловдив, на социални и интегрирани социално-здравни услуги в домашна среда, вкл.-в контекста на пандемични ситуации, за възрастни хора в невъзможност от самообслужване и хора с увреждания. Комбинираната почасова мобилна услуга „Грижа в дома“ ще предостави на потребителите, съобразно индивидуалните им потребности, възможност да се възползват от: медико-социално обслужване, психологическа подкрепа и консултации със специфични специалисти в домашна среда, в т.ч. - доставка на храна и продукти, вкл.-от първа необходимост, както и да получат информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания. За целта, в рамките на проекта, ще се назначат специалисти (екип за управление на услугата, медицински персонал, психолози, сътрудници "Социални дейности", диетолози, работници поддръжка, фризьори, консултанти здравно-социални дейности и др., съобразно  идентифицираните нужди на лицата от целевата група, в резултат на извършена оценка на индивидуалните потребности и подбор на потребителите), които ще обгрижват 1055 лица от целевата група. Чрез специализирания офис, обособен в рамките на проекта, на потребителите ще се осигури постоянна и директна връзка с мобилните екипи за обслужване, което ще улесни достъпа им до услугите и съответно - своевременното им предоставяне. Предвижда се, интегрираната мобилна здравнo-социалнa услуга „Грижа в дома“ да бъде предоставяна почасово, за срок от 23 месеца, като, в рамките на проекта, същата ще бъде безплатна за потребителите.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1 - Предоставяне на грижа в дома : Чрез процедура за подбор ще бъде назначен персонал, който да осигури предоставянето на интегрираната здравно-социална услуга „Грижа в дома“ (ГД), предвидена за разкриване в рамките на настоящия проект. Процедурата ще бъде организирана максимално законосъобразно и прозрачно, с оглед създаването на възможност за конкурентност и равно третиране на кандидатите. С лицата ще бъдат сключени договори, съгласно нормативните уредби.Екипът за управление на услугата (ЕУУ) и персоналът ще включват общо 200 експерти с различен професионален опит и компетенции. ЕУУ ще се състои от следните специалисти – управител на услугата, юрист, сътрудници социална работа/диспечери, ТРЗ, технически сътрудници и т.н., а за предоставяне на услугата-психолози, рехабилитатори, медицински сестри, сътрудници социални дейности, хранителни консултанти/диетолози, консултанти здравно-социални дейности и др., според идентифицираните нужди на лицата от целевата група, в т.ч.- оценката на индивидуалните им потребности и т.н. При остатък на средства ще бъде назначен допълнителен персонал, който ще осигури по-голям обем дейности, от които ще се ползват потребителите. При текучество - ще се използват възможностите за резервно класирани кандидати за съответните позиции (,ако е приложимо) или ще се провеждат нови процедури за подбор. Назначените специалисти по проекта ще разполагат с офис, разположен в помещение, собственост на Кандидата с адрес: град Пловдив, ул. „Петко Д. Петков“ №33. Функционирането на услугата „ГД“ ще бъде определено в съответен/ни правилник/ци, вкл.-ще се разработи документацията за обслужване на потребителите(рег.форми, индивидуални планове и др.).Същинското предоставяне на услугата ще включва етапи като: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания; 2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата, в т.ч.- заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите); 3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост; 4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.Комплексът от проектни мерки за 1055 възрастни в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания в Община Пловдив ще се осигурява от назначените мобилни екипи за предоставяне на изброените в т.1-3 интегрирани здравно-социални услуги, според индивидуалните нужди и заявените услуги от страна на потребителите.Заетостта на специалистите и работният им график ще бъдат определяни и координирани от управителя на услугата „ГД“, съвместно с диспечерите на услугата. Заявките за потребление на услугата ще се обработват по ред на постъпване и ще се приоритизират с оглед максимална ефективност при планиране графика на специалистите и качественото и комплексно задоволяване потребностите на ползвателите. За специалистите по предоставяне на услугите, ще бъде осигурено закупуването на транспортни карти, с които ще се облекчи придвижването на екипите до домовете на потребителите в максимално кратък срок, създавайки им възможност за гъвкавост и ефективност при изпълнение на задълженията им. Ще се проведат и въвеждащи и надграждащи обучения на персонала на услугата, както и периодични екипни и групови супервизии, които ще допринесат за поддържане високото ниво на компетентност на персонала и предоставянето на качествени здравно-социални услуги, осъществяването на регулярен мониторинг и т.н.Всички обучения ще бъдат планирани и съобразени с условията на НК, като ще се проследява стриктно същите да не са преминавали подобно обучение до момента., Договорена стойност: 10 601 053.14 , Отчетена стойност: 7 534 146.95

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници в неравностойно положение с подобрени условия на живот в резултат на интервенция от ЕСФ+, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1 055.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Участници в неравностойно положение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1 055.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 10 601 053.14 BGN
БФП 10 601 053.14 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 8 480 842.51 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 82.17 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN