Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.101-0131-C02
Наименование на проекта Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – община Крушари
Бенефициент 000852754 ОБЩИНА КРУШАРИ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 03.07.2020
Дата на стартиране 16.03.2020
Дата на приключване 31.01.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Добрич (BG332), Крушари, с.Крушари

Описание

Кратко описание на проекта
Проект „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – община Крушари“ ще осъществи превенция разпространението на корона вирус, опазване на общественото здраве и благосъстоянието на населението, при спазване на разпоредбите на националното законодателство в ситуация на пандемична обстановка. 
Общата цел на проектното предложение е осигуряване на мрежа от услуги в домашна среда на територията на община Крушари, които са в посока на подобряване качеството на живот на хората с увреждания и възрастните хора и повишаване на възможностите им за социално включване в условия на наложителен период на социална изолация.
Специфичните цели:
- осигуряване на достъп до услуги на територията на населени места в община Крушари, предназначени за възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, хора с увреждания и техните семейства, лица в карантинен период и възрастни в риск, които са застрашени в най-голяма степен от COVID-19, при спазване на мерките за ограничаване движението на хора в условия на извънредно положение и наложителен период на социална изолация;
- опазване на здравето на лица от целевата група и ограничаване на риска от разпространение на корона вирус, чрез осигуряване на материален и кадрови ресурс за предоставянето на услуги в домашна среда в населени места в община Крушари.
Проектът се предвижда да обхване 16 лица, представители на целевата група.
Дейностите по проекта са:
1. Подбор и наемане на персонал за предоставяне на услуги за преодоляване последиците от коронавируса.
2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги.
3. Транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. Осигуряване на лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за лицата, предоставящи услугите.
Дейности
  • Дейност: Подбор и наемане на персонал за предоставяне на услуги за преодоляване последиците от коронавируса: Дейността ще стартира след подписване на договор за безвъзмездна финансова помощ по процедура BG05M9OP001-2.101“Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 3”. С осъществяване на подбор и наемане на персонал ще се обезпечи човешкия ресурс, необходим за предоставянето на заложените услугите по проекта, за да се намалят негативните последиците от коронавируса. В настоящата се създала ситуация, след въвеждане на извънредно положение в страната, нивата на безработица се повишиха рязко в кратки срокове, поради спиране на дейността голяма част от предприятията и организациите, като наетите се оказаха „на улицата“, без перспектива за доходи, в изключително критичен момент за икономиката на страната. С оглед на изпълнение на Условията за кандидатстване по настоящата процедура, ще се даде възможност да бъдат наети 4 лица по проекта. Това ще допринесе за осигуряване на заетост и доходи на безработни лица, което е превенция за последващо социално изключване и обедняване на населението в общината. Наетите за предоставяне на услугите се определят на база потенциалните потребители и при спазване принципите за ефективност, ефикасност и икономичност на разходите, от гледна точка на брой обслужени лица от едно наето лице. Планира се наемането на лица да бъде на длъжност: - Доставчик - 52430003 Работник, изпълняващ доставки по домовете (съгласно Национална класификация на професиите и длъжностите (НКПД 2011). Община Крушари предвижда наетите доставчиците по проекта да започнат да обслужват първоначално потребители от селата Крушари, Телериг и Коритен, като в процес на реализация на проекта, ще се разшири обхвата и ще бъдат включени допълнително и други населени места от общината, в зависимост от установените потребности на населението. Персоналът ще осигури услуги за задоволяване на ежедневните нужди на лицата от целевата група от битов характер – пазаруване, заплащане на сметки, административни услуги, снабдяване с лекарства и т.н., със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора. Ще изпълняват ежедневни заявки на потребители, обработени от Координатор логистика, като се взима предвид приоритетно заявки/поръчки по спешност. Организацията на трудовата дейност ще бъде допълнително прецизирана в хода на проекта, в зависимост от заявените нужди на потребителите от ползване на услуги по проекта., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 14 843.24
  • Дейност: Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по договора), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги : Дейността се предвижда да стартира веднага след назначаване на персонал по проекта. Предвид разпоредбите за ограничаване движението на хора, Община Крушари ще създаде условия за осигуряване задоволяването на нужди от доставка на продукти и лекарства за представителите на целeвата група, включени в проекта, с цел тяхната защита и ограничаване на риска от заразяването им с COVID-19. Ще опосредства и съдейства на потребителите при нужда да се изпълнят административни услуги (при подаване на документи например) или друга необходимост, произтичаща от напускане на дома на потребителите, като по този начин ще се защити обществения интерес и ще се отговори на нуждите на населението от превенция разпространението на COVID-19 в контекста на създалата се извънредна епидемична ситуация в страната. Организацията на процеса по логистичното изпълнение от момента на подаване на заявка от потребител до нейното изпълнение (доставка до дома на потребителя), ще бъде организирана от Община Крушари, като се ще приложи най-удачния подход за изпълнение и бърза реакция спрямо заявените нужди от потребителите. Ще се приложи най-удачния начин потребителите да получат подробна информация как и при какви случаи могат да използват услугите, предлагани от персонала, назначен по проекта. Ще бъде разяснен процеса за подаване на заявка, потвърждението й от страна на Община Крушари, че е получена и предадена за изпълнение към доставчиците, както и задължително ще се даде възможност на потребителите да могат да дават обратна връзка за удовлетвореността от предоставената услуга и имат ли препоръки за подобрението й. Ще бъдат информирани, че услугите са безплатни по проекта, но доставката на заявените продукти и лекарствени средства, заплащане на битови сметки и т.н. се извършват с личните им финанси и не са обезпечени по проекта. При изпълнение на Дейност 2 Община Крушари ще прилага подход на гъвкавост, прозрачност, приоритизиране и акуратност, като водещ принцип е да се окаже бърза и навременна подкрепа за представителите на целевата група., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. Осигуряване на лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за лицата, предоставящи услугите: Дейността ще започне реализация веднага след сключване на договор по процедурата. Закупуването на хигиенни материали, дезинфектанти, медицински изделия и лични предпазни средства е обусловено поради нуждата от ограничаване разпространението на корона вируса, като се защити здравето както на персонала по проекта, така и на представителите на целевата група. Използването на лични предпазни средства и медицински изделия от персонала по проекта значително ще намалят вероятността от заразяване с нежелани вируси и инфекции, като същевременно се изпълняват мерките за защита на обществения интерес и нуждите на населението на територията на община Крушари от превенция разпространението на корона вирус. Дезинфекциращите средства и хигиенните материали спомагат в борбата срещу вируси, гъбички и бактерии и са предназначени за дермално приложение, дезинфекция на повърхности, подове , машини и съоръжения. Миенето и дезинфекцията на ръцете са основа за предотвратяване на инфекция. В борбата с корона вирус могат да се използват и дезинфекциращ препарат за ръце на алкохолна основа с поне 60% алкохол. Дейността също включва и осигуряване на транспорт на доставчиците, за изпълняване на ежедневните заявки на потребителите, при реализиране на Дейност 2., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица над 18 г., Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 16.00 , Достигната стойност: 22.00
Индикатор 2 Брой доставчици на услуги за социално включване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Участници над 18г., вкл. с увреждания, получаващи грижа във връзка с пандемичната ситуация, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 16.00 , Достигната стойност: 22.00
Индикатор 4 Брой доставчици на услуги за социално включване, разширили обхвата на дейността си, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 26 159.98 BGN
БФП 26 159.98 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 20 780.54 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN