Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.021-0001-C01
Наименование на проекта Mодернизиране на производствения процес, повишаване на производствения капацитет и увеличаване на експорта на Попчев стоун дизайн ЕООД, чрез закупуване на ново оборудване в база с. Слънчево
Бенефициент 103750816 ПОПЧЕВ СТОУН ДИЗАЙН ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 12.02.2019
Дата на стартиране 12.02.2019
Дата на приключване 10.02.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Аксаково, с.Слънчево

Описание

Кратко описание на проекта
"Попчев стоун дизайн" ЕООД е  българско дружество, със седалище в с. Слънчево, общ. Аксаково. Основната дейност е производство и търговия със скално облицовъчни материали в разнообразни цветове мрамор, гранит, варовик, оникс, мозайки и разнокаменни изделия от Италия , Гърция и Китай.Успоредно с това предлага на своите клиенти цялото разнообразие от материали, които се добиват в страната ни -български мрамор, врачански варовик, гнайс.
Основната цел за развитие на дружеството е разширяване и оптимизиране на производството. За "Попчев стоун дизайн" ЕООД е най- важно да бъде първи на местния пазар, да предлага качество и стандарт, които го отличават, да се развиват непрекъснато като инвестира във факторите на производството, в материални и нематериални активи и човешкия капитал като основен фактор на растежа. 
Ръководството на Попчев стоун дизайн ЕООД взе решение да кандидатства с проект по процедура № BG16RFOP002-2.021 "МИГ Девня - Аксаково - Капацитет за растеж на МСП" в който е заложено закупуването на:  Мостова режеща машина с ЦПУ и разработване и внедряване на ИКТ базирана система за управление на бизнес процесите в предприятието.
Този проект е продължение на политиката на "Попчев стоун дизайн" ЕООД за развитие на предприятието, за повишаване на конкурентоспособността, за увеличаване на производствения капацитет, намаляване на разходите за производство и въздействие върху околната среда, за създаване на нови работни места и за излизане на нови пазари, включително външни. Не на последно място проектът отговаря и на политиката за развитие на местно ниво за стимулиране на бизнеса и стопанската дейност в региона, за засилване на производствения капацитет на фирмите и създава възможности за нови работни места. Чрез внедряване в производството на нови машини и съоръжения, фирмата става конкурентоспособна и може да отговори на икономическата конюктура и бързоразвиващ се пазар по един достоен, ефективен и ефикасен начин, даващ предимство на местните стоки и услуги.
Дейности
  • Дейност: Дейност за подобряване на производствените процеси и повишаване на експортния потенциал на Попчев стоун дизайн ЕООД .: В рамките на тази дейност ръководството на фирмата ще инвестира в закупуване на ново оборудване в производствената си базата си в с.Слънчево, общ. Аксаково. Базата съществува от създаване на фирмата от 1995г. и произвежда цялата си продукция ръчно, при което точността и производителността изцяло зависят от личните качества и възможности на изпълнителя. Всички операции до момента на универсалните машини и инструменти изискват ръчно управление, много често с повторяеми операции. Поради увеличения интерес към скалните облицовъчни материали с гравирани повърхности и за подобряване на производствените процеси, както и за оптимизиране на производствената верига и повишаване на производителността и производствения капацитет за растеж , "Попчев стоун дизайн" ЕООД ще закупи нова Мостова режеща машина с цифрово управление. С тази инвестиция фирмата ще може да отговори на нуждите на своите чуждестранни контрагенти и други фирми за производство на скални материали на местно равнище. Новата машина ще се използва за рязане на фаши/слабове от мрамор, гранит и агломерати с дебелини до 200 мм с диамантен диск с максимален диаметър 625 мм, монтирана върху стоманени стени Машината е предназначена за производството на: - Плотове за мивки - Плотове за баня - Подови настилки - Вътрешни и външни облицовки - Стъпала - Рамки за прозорци - Както и всякакъв вид изделия използвани в строителството, обзавеждането и гробарството. Мостова режеща машина с ЦПУ уникалнa и абсолютно иновативна машина и за първи път ще бъде внедрен в производството на предприятие от територията на МИГ. Различава се от стандартните машини с пълна автоматизация на главата и режешите ножове.Машината се състои от мост и глава и лазер. Мостът е от здрава стоманена структура със специален профил, чието задвижване се осъществява посредством пиньони и темперирани и закалени гребени с хеликоидална стъпка на зъбите, двигатели brushless и високопрецизни редуктори. Мостът се движи върху две странични релси посредством плъзгачи и линейни водачи тип съчмено винтова двойка, потопени в маслена баня. Въртящата се глава, носеща диска с пълно завъртане, накланяща се глава носи диска до 90°. Видове рязания с диамантен диск са :надлъжни напречни, скосени, наклонени, вълнообразни и в кръг. Разполага със система за рязане на слабове: това са серия от програми за рязане на фаши по размер за направата на подове, правоъгълни и трапецовидни стъпала, подпрозоречни первази, цокли и многоъгълник по размери. Има възможност за запомняне параметрите на 400 типа профили. Разпознава профилите чрез използване на CAD/CAM система. Обработва криволинейни повърхности. Системата за управление позволява на оператора да се движи по време на настройка, притежава защита отпред в работната зона посредством подвижни и сгъващи се заключващи се врати. Система за сигурност съгласно действащите нормативи за защита на работата. Уникална технология, нямаща в момента аналог на пазара., Договорена стойност: 220 000.00 , Отчетена стойност: 220 000.00
  • Дейност: Дейност по подобряване качеството на съществуващите процеси, продукти и услуги чрез създаване и внедряване на базиран на ИКТ софтуер за управление на бизнес процесите в предприятието : Към момента във дружеството има разработена и въведена в Система за планиране и управление на ресурсите,състояща се от 11 модула, а именно: 1.Модул Въвеждане, следене, редакция на доставки,2.Модул Въвеждане, следене, редакция на продажби,3.Модул Производство,4.Модул Оферти,5.Модул Склад,6.Модул Управление на отпадъците,7.Модул Въвеждане, следене, редакция на проекти според специфичните нужди на фирмата,8.Модул Подготовка на материали за монтаж; пресмятане на фира;9.Модул Импортиране и Експортиране на данни;10.Модул Справки и анализи;11.Модул Нотификации за известяване. В рамките на тази дейност се предвижда надграждане на съществуващата система за управление на бизнес процесите, с два нови модула: Модул Ревизия и Модул Поръчки. Модул Ревизия-С помощта на Ревизия да се задава началното състояние на стоките в обекта или да могат да се внасят корекции по фактическото количество на стоките във всеки един момент. След операция Ревизия се приема, че посоченото състояние на складовата наличност съответства на реалното количество. Ревизията се основава върху сравнение на две количества – количеството в програмния продукт и изброеното количество в склада.Въз основа на разликата между двете количества се формира документ с крайна сума, която може да бъде положителна при излишък или отрицателна при недостиг от определени материали.Тази сума се калкулира на база себестойстността на изброените стоки и материали.Модулът дава следните възможности: •Възможност за ревизия на склад/ обект по избор •Възможност за ревизия на отделни стоки, както и на всички такива, независимо от наличността им в програмния продукт. •Да се визуализира количеството на стоките според програмния продукт, което да не може да се променя от потребителя. •Да може да се въвежда Реалното количеството на стоките в ревизирания склад/обект. •След запис на операция Ревизия, в програмния продукт да се записват количествата на стоките, преброени и въведени като реално налични. •Възможност за справки за ревизиите по различни сечения / стоки, наличности, потребител, дата и др./ •Възможност след запис на ревизията, да се показва шаблон за печат и да има възможност за запис на ревизията в pdf формат, за изпращане по e-mail. Модул Поръчки Поръчката е операция, при която се приема заявка от клиент за изработване и продажба на конкретно поръчани от него стоки и услуги. Поръчката не променя количествата на стоките в склада, при нея няма финансови приходи и служи само за информация към предстояща сделка. Тя помага и за анализиране на състоянието на склада и дава информация дали всички стоки са налични към момента.Поръчката може да бъде трансформирана в Доставка, Продажба или Проформа. •Възможност за въвеждане на поръчка от клиент по индивидуални параметри /размери, материал, количество и др./ •Възможност за избор на стоки/ услуги от списък или създаване на нови такива, без да се излиза от документа •При избора на стока да се показват стандартни/ предварително зададени цени, които потребителят да може да променя •При избор на дадена стока от списък, да се показват наличността й в дадения склад •Възможност за издаване на документ за продажба, след запис на поръчката •Възможност след запис на поръчката, да се показва шаблон за печат и да има възможност за запис на поръчката в pdf формат, за изпращане по e-mail. В база с. Слънчево имат нужда от модул поръчки, за да проследяват и изпълняват потвърдените от клиенти проформи.В тази база се изпълняват много от офертите от Варна и Дуранкулак. Модула Ревизии ще им даде възможност периодично да инвентаризират и коригират наличностите в склада, тъй като при производството често се случва получения отпадък да не отговаря точно на заданието, а понякога се налагат и корекции и повторна изработка на детайли.Предвидено е новите два модула да се ползват само в база Слънчево, на територията на Община Аксаково, за целта ще се създаден ограничен достъп модулите от другите бази и за нуждите единствено на база Слънчево., Договорена стойност: 22 000.00 , Отчетена стойност: 21 960.00
  • Дейност: Визуализация на проекта: Чрез изпълнение на дейността ще бъдат осигурени мерки за публичност и информираност съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 г. Дружеството ще информира обществеността за финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 г., като ще бъде изготвена информацията за етапите от изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта. Във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, фирмата ще оповести, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК. По време на изпълнение на проекта, дружеството ще информира обществеността за получената от ЕФРР подкрепа чрез следните мерки: 1. Информационна табела с информация за проекта, в която се упоменава финансовата подкрепа от ЕС. Табелата ще бъде поставена на видно място при производствената сграда на "Попчев стоун дизайн в с. Слънчево , общ. Аксаково. Ще съдържа емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“, "Европейски фонд за регионално развитие", общото лого за програмен период 2014-2020 г.;наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 г. чрез ВОДЕНО ОТ ОБЩНОСТИТЕ МЕСТНО РАЗВИТИЕ - ВОМР; наименование и обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 2. На доставения актив ще бъдат поставени 3бр. стикери, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК и ВОМР, СНЦ „МИГ Девня – Аксаково“, В рамките на дейността ще бъде избран изпълнител за изработка и монтаж на информационна табела - 1 бр. и изработка и доставка на стикери - 3 бр. за новозакупената машина и 250 бр. информационни флайери и 250бр. брошури, раздадени в община Аксаково., Договорена стойност: 1 000.00 , Отчетена стойност: 990.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: АВА АРТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 990.00
  • Изпълнител: СВЕТЛЬО - 68 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 198 000.00 , Отчетена стойност**: 220 000.00
  • Изпълнител: Синтекс Груп ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 19 764.00 , Отчетена стойност**: 21 960.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 243 000.00 BGN
БФП 218 700.00 BGN
Собствено финансиране 24 300.00 BGN
Общо реално изплатени суми 218 655.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за доставка на предвиденото за закупуване в проекта производствено оборудване, Прогнозна стойност: 220 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на мостова режеща машина с ЦПУ
    Изпълнител: СВЕТЛЬО - 68 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 198 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител на визуализация на проекта, Прогнозна стойност: 1 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител по разработване и внедряване на базиран на ИКТ софтуер за управление на бизнес процесите в предприятието, Прогнозна стойност: 22 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN