Идентификация

Номер от ИСУН BG65ISNP001-5.016-0002-C03
Наименование на проекта Развитие на Националната ДНК база данни и интегрирането й с полицейските системи
Бенефициент 000695235 МИНИСТЕРСТВО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ - Национален институт по криминалистика (НИК)
Източник на финансиране ФВС ==> Фонд "Вътрешна сигурност"
Дата на сключване на договора/заповедта 24.11.2020
Дата на стартиране 24.11.2020
Дата на приключване 01.08.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
С изпълнение на проектното предложение се цели да се повиши обема на информационния обмен с държавите членки на ЕС и неговата сигурност, както и ще бъдат включени нови държави-членки на ЕС. Ще бъде подобрена възможността за работа в условията на отдалечен достъп до Националната ДНК база данни на сектор „ДНК анализи“ при БНТЛ към ОДМВР – Бургас, както и  евентуално новосъздадени ДНК лаборатории към ОДМВР – Варна, Плевен и Пловдив. 
 Дейностите по конкретния проект включват доставка на хардуерно оборудване и ъпгрейд на съществуващия управляващ софтуер, включително и интегрирането му към полицейските системи, и закупуване на консумативи за профилиране на 14 000 лица с криминална регистрация.  
Проектът ще се реализира на територията на НИК-МВР. Доставените консумативи, технически средства и програмни продукти ще се ползват от експерти в сектор „ДНК анализи” при НИК и БНТЛ към ОДМВР – Бургас.  


Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Доставка на хардуерно оборудване и ъпгрейд на съществуващия управляващ софтуер: Дейността предвижда управляващият софтуер на НДНКБД да бъде разширен с добавяне на нови функционални възможности при търсенията и извършването на статистическа обработка и справки, повишаване на сигурността на обмена на информация и осигуряване на възможност за свързване на нови потребители с отдалечен достъп, каквито ще бъдат планираните за изграждане ДНК лаборатории в ОД МВР Пловдив, Варна и Плевен. Ще се извърши и интегрирането му към другите полицейски бази данни, с което ще се осигури автоматизиран обмен на информация между тях и съответно ще се елиминира субективния фактор, като източник на грешки. Това налага обновяване на използваното хардуерно оборудване - работни станции, сървър, система за създаване на резервни копия, комуникационно оборудване и др., така че да отговаря на изискванията на обновените софтуерни продукти, вкл. и обновения управляващ софтуер на базата данни. , Договорена стойност: 237 200.00 , Отчетена стойност: 221 876.40
  • Дейност: Дейност 2: Закупуване на консумативи за ДНК профилиране на 14 000 ДНК проби от лица-обекти на полицейска регистрация.: Успешното функциониране на Националната ДНК база данни, както и нормативната уредба изискват да се осигури регулярното й попълване с профилите на новорегистрирани лица. С увеличаване на обема на базата данни рязко нараства нейната ефективност, свързана с установяване на съвпадения в нея. Това е и тясно свързано с ефективността на международния обмен, което е свързано пряко с изпълнението на договора от Прюм. За постигане на тези цели е необходимо осигуряване на консумативи, спомагателно лабораторно оборудване и оборудване за съхранение на материали по ДНК регистрации. , Договорена стойност: 364 601.60 , Отчетена стойност: 363 154.64
  • Дейност: Дейност 3 Информация и публичност на проекта: Дейността включва: - Организиране на откриваща и закриваща пресконференция, изработването на информационна табела и рекламни материали(термочаши, чаши, метални бутилки, настолен органайзер, тефтери и химикалки). Информация за планираните откриваща и закриваща пресконференция, както и за изпълнението на проекта, ще бъде публикувана на сайта на НИК-МВР. Рекламните материали, задължително ще носят логото на Фонд „Вътрешна сигурност “. На доставеното оборудване ще бъдат поставени стикери с логото и наименованието на проекта и начина на финансиране., Договорена стойност: 4 080.00 , Отчетена стойност: 2 678.00
  • Дейност: Дейност 4 Управление и изпълнение на проекта : Дейността е необходима за успешната реализация на проекта. НИК ще предприемат действия за осигуряване на адекватен експертен екип и организация на дейността му. За реализация на проекта ще бъде издадена заповед за определяне на екипа, за управление и изпълнение на проекта. Функциите на членовете на екипа за управление на проекта са разпределени в заложените дейности и ще бъде сформиран след одобрението на проекта и сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ – през първия месец от неговото изпълнение и ще осъществява дейността си през целия период на проекта. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. Екипът се състой от членове на следните длъжности: Ръководител на проект , Координатор проект, Счетоводител/финансист по проекта от ДПУБ ,Технически сътрудник от НИК , Експерт обществени поръчки от ДУССД, експерт от НИК в специфичната област -ДНК. Екипът за управление на проекта ще осъществява изпълнението и отчитането на дейностите по проекта, съобразно графика за изпълнение,включително ще следи за правилното и навременно изпълнение на дейностите възложени на външни изпълнители. Екипът ще изготвя междините и окончателните технически доклади и отчети, искания за плащания и други документи, свързани с изпълнението на проекта и изисквани от Програмния оператор; ще въвежда своевременно информация в информационната система ИСУН 2020 и води кореспонденция с заинтересованите страни по проекта. Екипът за управление на проекта ще е отговорен и за подготвянето на подробна информация за проекта и организиране на публикуването й на подходящо място на интернет страницата на НИК. Етапите на изпълнение са както следва: 1.Подбор на експерти с необходимата квалификация и опит. 2. Разработване на детайлизиран план график за изпълнение на проектните дейности. 3. Определяне на механизми за комуникация и провеждане на обучения. 4.Изпълнение на текущи дейности, в периода на реализация на проекта и проследяване на напредъка по проекта. 5.Отчитане на проекта – техническо и финансово. За успешното изпълнение на дейността се предвижда: да бъдат създадени ясни комуникационни канали между отделните членове на екипа; да се следи навременното изпълнението на дейностите по проекта; да подпомага и контролира разработването на документации за възлагане на обществени поръчки, които в максимална степен да гарантират избора на изпълнители; да следи план графика за изпълнение на проекта и да се предприемат корективни мерки при отклоняването от графика; да се спазват Вътрешните правила, СУК, Регламентите и др. нормативни актове. Предвиден период на изпълнение и обосновка: В График на проекта е предвидено дейността да се изпълнява през целия период на реализация на проекта, с оглед на спецификата на дейността и задълженията на екипа, които целят успешно приключване на проекта. Изготвена е детайлизирана поименна справка за размера на възнаграждението на екипа за управление и изпълнение по проекта. , Договорена стойност: 31 369.97 , Отчетена стойност: 21 935.46

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ Дивелопмънт ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 658.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: РАДИКОМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 9 291.60 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СИНМЕД БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 281 197.34 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Сamp;Т България ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 97 196.40 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: АНТИСЕЛ БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 271 649.75 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ПЕРФЕКТ ПЛЮС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 125 880.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой създадени или модернизирани оперативно съвместими автоматизирани информационни системи за обмен на информация с ИТ системи и база данни на ЕС и други държави членки в областта на превенцията и противодействието на престъпността, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой структурни звена, които са въвели или модернизирали съществуващи инструменти за обмен на информация с други държави членки/агенции на ЕС, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 2.00
Индикатор 3 Брой закупено IT оборудване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 20.00 , Достигната стойност: 20.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 608 157.48 BGN
БФП 608 157.48 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 608 157.48 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 75.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Публичност и визуализация на проект „Развитие на Националната ДНК база данни и интегрирането й с полицейските системи“, Прогнозна стойност: 3 250.00
  • Обособена позиция 1: „Публичност и визуализация на проект „Развитие на Националната ДНК база данни и интегрирането й с полицейските системи“
    Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ Дивелопмънт ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 658.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на хардуерно оборудване за съществуващата Националната ДНК база данни, Прогнозна стойност: 81 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на хардуерно оборудване за съществуващата Националната ДНК база данни
    Изпълнител: Сamp;Т България ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 97 196.40
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на консумативи за ДНК профилиране на 14 000 ДНК проби от лица-обекти на полицейска регистрация - 2 ра процедура, Прогнозна стойност: 61 760.55
  • Обособена позиция 1: Закупуване на консумативи за ДНК профилиране на 14 000 ДНК проби от лица-обекти на полицейска регистрация
    Изпълнител: АНТИСЕЛ БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 271 649.75
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на консумативи за ДНК профилиране на 14 000 ДНК проби от лица-обекти на полицейска регистрация, спомагателно лабораторно оборудване и оборудване за съхранение на материали по ДНК регистрации., Прогнозна стойност: 303 834.67
  • Обособена позиция 1: Закупуване на реактиви за изолиране, STR амплификация и пробоподготовка за фрагментен анализ на ДНК
    Изпълнител: СИНМЕД БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 281 197.34
  • Обособена позиция 2: Закупуване на лабораторни консумативи
    Изпълнител: РАДИКОМ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 291.60
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Обновяване на съществуващия софтуер на Националната ДНК база данни и интегрирането му с полицейските бази данни., Прогнозна стойност: 116 666.67
  • Обособена позиция 1: Обновяване на съществуващия софтуер на Националната ДНК база данни и интегрирането му с полицейските бази данни.
    Изпълнител: ПЕРФЕКТ ПЛЮС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 125 880.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN