Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0426-C01
Наименование на проекта Разширение на функционалностите на системата за управление на бизнес процесите в "Просвета - София" АД
Бенефициент 131106522 ПРОСВЕТА - СОФИЯ АД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 13.03.2017
Дата на стартиране 13.03.2017
Дата на приключване 29.05.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение на "Просвета - София" АД е резултат от стратегическото управленско решение за усъвършенстване на цялостната организация на работа на издателството. Изпълнението му ще позволи по-ефективно управление и използване на ресурсите на компанията чрез разработването и въвеждане на нови модули и усъвършенствани функционалности към съществуващата информационна CRM система , която да обедини всички дейности в издателството, свързани с управление на ресурсите, пазарите, разходите, маркетинга, проектите, отпадъците и е средство за подобряване на управлението и за повишаване на ефективността на всички процеси в компанията. 
За постигане целите на проекта ще се разработи и внедри подходяща ИКТ базирана система за управление на компанията и нейните ресурси. Компанията осъзнава, че предлагането на пазара на качествена продукция е съвкупност от множество управленски, административни и технологични процеси, които са важен фактор за повишаване производителността и  конкурентоспособността на издателството, и са предпоставка за насърчаване на износа. Това от своя страна допринася за финансовата и пазарната и независимост на компанията.
Дейностите, посредством които ще се постигнат основната и специфични цели на проекта са:
1. Дейност за насърчаване използването на ИКТ технологии чрез услуги за разширение на функционалностите на внедрена платформа за управление на търговската дейност на издателство "Просвета - София" АД чрез въвеждане на допълнителни модули и функционалности.
2. Визуализация на проекта.
Тези дейности са необходими, за да се управляват успешно процесите в компанията и трайно да се преодолеят проблемите, свързани с контрола и организацията на производствените и административни дейности, обработката, обмена и съхраняването на информация,  създаването на аналитична информация за вземане на ефективни управленски решения, управление отношенията с доставчици, клиенти, управление на търговците, маркетинг, проектите, отпадъците и др.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Дейност за насърчаване използването на ИКТ технологии чрез услуги за проектиране, разработка и внедряване на нови модули и функционалности към CRM платформа за управление на търговската дейност на "Просвета - София" АД : Дейността цели проектиране, разработка и внедряване на нови модули и функционалности към съществуваща CRM платформа за управление на търговската дейност на "Просвета - София" АД, които ще бъдат разработени изключително за нуждите и спецификата на дейността на издателството. Към момента дружеството разполага с внедрен CRM модул с функционалност, която спомага за управлението на базата данни от клиенти и контакти като модулът се нарича „Управление на клиенти и контакти“ и съдържа единствено база-данни с клиенти, управление на контактите и разпращане на автоматизирани електронни съобщения. Целта на дейността е да се разшири обхвата на платформата, чрез разработка и внедряване на нови модули и функционалности към съществуваща CRM система в издателството. CRM платформата представлява софтуерно решение за управление взаимоотношенията с клиентите и търговците на издателството, документооборота, вътрешната комуникация, проектите, анализ и прогноза на финансовите потоци на компанията. CRM системата е необходима за „Просвета”, защото дава възможност за цялостно управление на процесите в издателството. Самата система ще черпи информация от всички отдели и звена на издателството и ще може да се свърже и извлича информация от счетоводната, складовата програма, и от интерактивната платформата e-uchebnik.bg. Инвестицията ще допринесе за качественото изпълнение на дейността и проекта, тъй като ще се постигне увеличаване производителността и рентабилността на издателството, повишаване на приходите, подобряване на финансовите показатели, по-добро и качествено обслужване на клиентите, повишаване ефективността на компанията. CRM системата ще включва следните отделни модули: 1. Управление на пазарното покритие: Субсидиран пазар (държавна поръчка) и Свободен пазар. 2. Управление на разходите за предоставяне на електронни ресурси на преподавателите. 3. Управление на маркетинговите/рекламните дейности и ресурси по отношение на субсидирания пазар. 4. Управление на проекти по издаване на нови артикули. 5. Планиране и управление на ресурсите на компанията. 6. Управление на отпадъците Предварително ще бъдат дефинирани всички етапи от процеса по проектиране, разработка и внедряване на нови модули и функционалности към съществуваща CRM платформа за управление на търговската дейност и ще бъдат установени стандартите за извършване на всяка една дейност. Методологията по внедряване включва следните основни етапи: Етап 1: Анализ и проектиране - включва детайлно запознаване с изискванията на предприятието към новите функционалностите на към CRM системата. Основните дейности, застъпени в този етап са: изготвяне и одобряване на наръчник на системата, провеждане на първоначална среща за запознаване на екипа по разработване и внедряване и екипа на фирмата кандидат, детайлно анализиране на основните процеси, които следва да бъдат обхванати от системата, проектиране на процесите в логиката на системата, подготовка на анализ и приемането му от двете страни. Краен продукт на етапа: одобрен анализ, който бележи цялостния обхват на проекта. Етап 2: Разработка и тестване - включва разработване и тестване на модулите в CRM системата и интеграцията им със съществуващия. Основните дейности, застъпени в този етап са: първоначална миграция на данни в новата система за тестови цели; настройка и/или модификация на стандартни функционалности, както и разработка на нови, настройка на системата, тестване на системата и отстраняване на недостатъци; приемане на работеща система. Краен продукт на етапа: Настроена и тествана система. Етап 3: Въвеждане в експлоатация - включва преминаване към продуктивна работа със системата. Ще бъде предоставена лицензия за работа със софтуера, включително ръководство за работа. Обучени ключови потребители за работа със системата. Етап 4: Поддръжка при стартиране включва съдействие на крайните потребители при ежедневното им опериране със системата. Системата ще бъде уеб базирана и ще може да функционира под различни съвременни браузъри., Договорена стойност: 349 603.20 , Отчетена стойност: 349 603.20
  • Дейност: Дейност 2: Визуализация на проекта: Дейността по информиране и публичност по проекта има за цел да се информира широката общественост за целите по проекта, заложените дейности и постигнати резултати, както и да се популяризират възможностите и приноса на Европейския съюз, Европейския фонд за регионално развитие и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г. В процеса на подготовка и провеждане на кампанията за информираност и публичност, с цел недопускане на отклонения от нормите и правилата се предвижда прилагането на следните методи за изпълнение на дейността, които са изцяло съобразени с изискванията, предвидени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020” и общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ, и особеностите и целите на проекта. Ще се осъществяват периодични дейности, които да информират обществеността за хода на изпълнение на проекта и постигнатите резултати – съобщения и информация в сайта на кандидата. Всички разработени, издадени и разпространени в рамките на проекта материали (информационни табели, тефтери, публикации и съобщения), ще бъдат визуализирани според всички изисквания – емблемата на ЕС; упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014 - 2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма; наименование на проекта, стойност на БФП и т.н. Чрез реализиране на дейността по информиране и публичност ще се популяризира високият социален ефект от постигнатите по проекта резултати и се създаде предпоставка за устойчиво развитие. Дейността ще се изпълни на два етапа: 1). По време на първия ще бъде избран външен изпълнител за осъществяване на дейността, а по време на втория – ще бъдат изготвени, доставени и монтирани информационните и визуални материали, осигуряващи публичността на проекта. Ще бъдат изготвени следните информационни и визуални материали: - Поставяне на 1 брой информационна табела в административния офис на "Просвета - София" АД, с размер 70х50 см, пълноцветен печат, ламарина със самозалепващо фолио, информираща за получената финансова подкрепа по проекта по линия на ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г. На табелата ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; ЕФРР; като тази информация ще заема минимум 25% от площта на табелата; общото лого на програмен период 2014-2020 г.; наименованието на ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г.; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. - Информационни тефтери – 100 бр. - ще бъдат изготвени печатни информационни материали тефтери, които ще съдържат: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020г. с наименованието на ОПИК, адреса на единния информационен портал. - Всички документи, които ще се изготвят по време на изпълнението на проекта ще бъдат на бланка, съдържаща логата и слоганите на ЕС, ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020г. и ОПИК; - Периодично публикуване на информация за напредъка по изпълнението на проекта на интернет страницата на компанията. Информация за приноса на ЕС и ОПИК 2014 - 2020 г. ще бъде включена и в публикуваните обяви за публични покани в интернет порталите http://www.eufunds.bg/ и ИСУН 2020. Информация за проекта ще бъде публикувана и на фирмената интернет страница на компанията. , Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 1 610.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЛЕМАКС БГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 127.00 , Отчетена стойност**: 1 610.00
  • Изпълнител: НЕКСТ КОНСУЛТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 244 722.24 , Отчетена стойност**: 349 603.20
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 53 931.55 , Достигната стойност: 53 872.56

Финансова информация

Обща стойност на проекта 351 603.20 BGN
БФП 246 122.24 BGN
Собствено финансиране 105 480.96 BGN
Общо реално изплатени суми 245 849.24 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Изработване и доставка на материали за визуализация по проекта, Прогнозна стойност: 2 000.00
  • Обособена позиция 1: Изработване и доставка на материали за визуализация по проекта
    Изпълнител: ЛЕМАКС БГ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 127.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Разширение на функционалностите на внедрена CRM платформа за управление на търговската дейност на издателство "Просвета - София" АД чрез въвеждане на допълнителни модули и функционалности, Прогнозна стойност: 349 603.20
  • Обособена позиция 1: Разширение на функционалностите на внедрена CRM платформа за управление на търговската дейност на издателство "Просвета - София" АД чрез въвеждане на допълнителни модули и функционалности
    Изпълнител: НЕКСТ КОНСУЛТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 244 722.24

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN