Идентификация

Номер от ИСУН BG-RRP-4.020-0045-C01
Наименование на проекта "Енергийно обновяване на сградата на народно читалище „Светлина – 1945” с. Полковник Дяково, община Крушари“
Бенефициент 000852754 ОБЩИНА КРУШАРИ
Източник на финансиране МВУ ==> Национален план за възстановяване и устойчивост
Дата на сключване на договора/заповедта 21.05.2024
Дата на стартиране 21.05.2024
Дата на приключване 21.05.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Добрич (BG332), Крушари, с.Полковник Дяково

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото предложение за изпълнение на инвестиция,която община Крушари планира да реализира, обхваща дейности за  прилагане на устойчиви интегрирани високоефективни енергийни мерки за подобряване енергийните характеристики на сградата на читалището в с. Полковник Дяково,което е част от националния публичен сграден фонд за културна на РБългария.Сградата на Читалище "Светлина -1945г." е двуетажна с частичен сутерен.Планираните дейности обхващат предписаните ЕСМ в доклада за енергийно обследване и  подобряване на съществуващата достъпна архитектурна среда. Финансирането по процедурата ще подпомогне кандидата да увеличи дела на обновената и енергийно ефективна нежилищна инфраструктура на територията на общината, което да подобри условията за работа като резултат от достигнат клас на енергопотребление "В",постигне  минимум 57,70% спестяване на първична енергия и намали с  24,73%  емисиите парникови газове. 
Предвидени ЕСМ: топлоизолиране на външни стени, покривни и подови конструкции, подмяна на стара дограма и на всички стари осветителни тела. Общината ще съфинансира допълнителните СМР по проекта.
По време на СМР ще се упражнява авторски и строителен надзор, като след издаването на Акт №15 ще се изготви независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор, която да докаже постигнатите стойности на заложените индикатори в ПИИ. ИПП предвижда въвеждане на сградата в експлоатация.С оглед съблюдаване на принципите на добро финансово управление, икономичност, ефикасност, прозрачност и устойчивост, както комуникиране и публичност на финасирането от Механизма, ще се изпълни дейност за организация и управление, и за информация и публичност на инвестицията. След реализирането на проекта изцяло ще бъде енергийно обновена и въведена в експлоатация 1 сграда с обща РЗП 826,07  кв.м., с достигнат клас на енергопотребление "В".
Общата стойност на предложението за изпълнение на инвестиция  възлиза на 719 309.81лв. ДДС,като общ размер на исканите средства 546 927.04 лв. с ДДС.
Дейности
  • Дейност: Дейности по подготовка на предложението за инвестиция: Настоящата дейност включва всички предварително извършени дейности и разходи, проведени за подготовката на необходимата документация за кандидатстване с предложение за изпълнение на инвестицията. За подготовката на настоящата инвестиция се възложиха на законно избрани фирми по реда на Закона за обществените поръчки изготвянето на задължителната документация за кандидатстване по процедурата. Община Крушари кандидатства с пълна проектна готовност, за която са извършени следните възлагания и разплащания: 1. Изготвяне на обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, изготвяне на ТО и технически паспорт; 2. Проектиране; 3. Извършване на оценка на съответствието; Докладът от обследването за енергийна ефективност е изготвен в обхват и съдържание съгласно изискванията, опредени в приложимата подзаконова нормативна уредба (актуалната към момента на кандидатстване Наредба по чл. 48 от ЗЕЕ). Сертификатът за енергийни характеристики на административната сграда е издаден в съответствие с изискванията към енергийните характеристики, определени в Наредба № РД-02-20-3 от 9.11.2022 г. за технически изисквания към енергийните характеристики на сгради (обн. ДВ, бр. 92 от 2022 г.). Благодарение на предварително извършени дейности ще се спести време и ще се стартира възлагането на строително-монтажните дейности веднага след подписване на договор за финансиране. Предварително извършените разходи по тази дейност ще се отчетат с изготвянето на първите технически и финансов отчет на инвестицията. , Договорена стойност: 5 160.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Организация и управление на инвестицията, публичност и информация: Кметът на общината организира изпълнението на всички възложени отговорности при спазване на Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор, "Указания за осъществяване на предварителен контрол за законосъобразност в организациите от публичния сектор“ и „Указания за последващи оценки на изпълнението в организациите от публичния сектор“, утвърдени от министъра на финансите, включително управление на рисковете за постигане на горните цели чрез адекватно разделение на отговорностите по изпълнение на инвестицията и подходящи превантивни, разкриващи и/или коригиращи контролни дейности, които включват най-малко: -система за двоен подпис;-правила за достъп до активите и информацията;-процедури за предварителен контрол за законосъобразност;-процедури за текущ контрол върху изпълнението на поети финансови ангажименти и сключени договори;-процедури за последващи оценки на изпълнението;-процедури за обективно, точно, пълно, достоверно и навременно осчетоводяване на всички стопански операции;-процедури за управление на човешките ресурси;-процедури за спазване на лична почтеност и професионална етика. С оглед гарантиране на целите на организацията и адекватното управление на рисковете за постигането им, общината:-Изпълнява всички изисквания на приложимото европейско и национално законодателство, на споразумението с МФ и на одобрената система за управление и контрол(СУК);-Определя екип за изпълнение на инвестицията. Екипът включва ръководител, експерт за финансово отчитане - счетоводител, експерт за техническо отчитане, юрист. При необходимост може да се включват и допълнителни експерти с необходимата експертиза. При наличие на различни компетенции на избраните експерти някои от функциите в екипа могат да се съвместяват. Кметът на общината отговаря за осигуряване на необходимия административен капацитет за изпълнение на инвестицията, като при поискване предоставя информация на МФ и на СНД;-КП възлага дейностите за изпълнение на инвестицията по реда на ЗОП и ППЗОП;-Екипът за изпълнение осъществява контрол върху изпълнителите с оглед качествено и в срок изпълнение съгласно сключените договори. Тази дейност се документира и съответната одитна следа се осигурява от КП;-КП представя в ИС за ПВУ финансово-технически отчет (ФТО) за изпълнението на инвестицията и информация за наличие на двойно финансиране;-Текущо попълват информация в ИС за ПВУ;-Осигуряват аналитична счетоводна отчетност за всички разходи и извършени плащания по инвестицията;-Осигуряват достъп за извършване на проверка на място на инвестицията;-КП отговарят, съгласно чл.132 от Финансовия регламент, за съхранението на документация и разходооправдателни документи;-Съгласно член 34,ал.2 от Регламент (ЕС) 2021/241 на ЕП и на Съвета от 12.02.2021 г. за създаване на МВУ, получателите на финансиране от ЕС следва да посочат неговия произход и да осигурят видимост на това финансиране. Екипът ще информира обществеността за получената финансова подкрепа, като:- Включи на официалния си уебсайт – кратко описание на проекта, неговите цели и резултати и др.;- Постави по един плакат с информация за проекта (А3) на входа на сградата на общината и сградата на читалището;- Във всеки документ по проекта, ще се посочи финансовата подкрепа от ЕС;- По време на изпълнението на СМР на видимо място ще се постави временен билборд с големи размери;- След извършените СМР дейности ще се постави постоянна обяснителна табела (плака);- КП ще организира две публични събития-при старта и приключване на инвестицията, като ще се разпространят прессъобщения до средствата за масово осведомяване и на интернет-страницата на КП. На тези събития ще бъдат поканени представителите на местната власт, гражданското общество, медиите и други. При всички мерки за информация, комуникация и публичност ще бъде указан произходът на финансиране чрез поставяне на: Емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“., Договорена стойност: 8 880.38 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Енергийно обновяване чрез ремонтни дейности на сградата на народно читалище „Светлина – 1945” с. Полковник Дяково, община Крушари: Тази дейност се явява основна по отношение на изпълнение на инвестицията. Във връзка с изготвеното енергийно и техническо обследване на сградата общината ще предприеме действия по изпълнение на предписаните задължителни мерки за енергийна ефективност с цел постигане на минимум 30% спестяване на първична енергия, както и достигане на нормативно изискваните нива на енергийна ефективност - най-малко клас на енергопотребление „В“. За постигане на целите на предложението, при съблюдаване на принципа за „ненанасяне на значителни вреди“, ще се изпълни: 1.Мерки за енергийна ефективност: Група В: Мерки за подобряване на енергийните характеристики на ограждащите конструкции и елементи В1- Топлоизолиране на външните стени на сградата; В3- Топлоизолиране на покривните конструкции в сградата; В4- Топлоизолиране на подовите конструкции в сградата; В5- Подмяна на дограма в сградата. Група С: Мерки по системите за генериране на топлина/студ и по системите за отопление, охлаждане С12- Подмяна на осветлението 2. СМР: -демонтаж и монтаж на сцена; -демонтаж и монтаж на столове; -изграждане на ВиК инсталация и санитарни възли; -довършителни работи по стени и подови настилки. 3.Мерки за подобряване на достъпа на лицата с увреждания: -направа на рамка за хора с увреждания; След въвеждане на мерките за ЕЕ ще се постигнат: -Намаляване на емисиите на парникови газове - 24,73 тона/годишно -Процент на енергийно спестяване в годишното потребление на първична невъзобновяема енергия в резултат на енергоспестяващите мерки за сградата:* Процентът е равен на (117668,78/203929,26)*100=57,7% - Първична невъзобновяема енергия след изпълнение на ЕСМ от избрания пакет (общо kWh/год.):*-86206,486 Критерий : 455011,06/117668,78= 3,87 лв. /КвЧ спестена енергия Община Крушари ще предостави съфинансиране като поеме със собствени средства разходите, свързани със: - СМР за - демонтаж и монтаж на сцена;-демонтаж и монтаж на столове;-изграждане на ВиК инсталация и санитарни възли;-довършителни работи по стени и подови настилки. - СМР за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно Наредба №РД-02-20-2/26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията., Договорена стойност: 640 045.70 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Извършване на строителен надзор на инвестицията и въвеждане на обекта в експлоатация: Дейността включва извършване на консултантските услуги за упражняване на строителен надзор, съгласно ЗУТ при извършване на СМР дейности в сградата на читалището в с. Полковник Дяково. Изпълнението на дейността ще включва дейности за: - Упражняване на строителен надзор, съгласно ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, свързани с неговото прилагане; - Законосъобразно стартиране на строежа; - Коректно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Извършване на СМР и внедряване на енергийни мерки съобразно одобрен технически проект и спецификации; - Контрол по спазване условията на безопасност на труда, съгласно проекта за организация на строителството, както и изпълнение на функцията на Координатор по безопасност и здраве, съгласно Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнението на строително - монтажни работи; - Опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните работи; - Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с техническите спецификации; - Технически контрол по част "Конструктивна"; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Проверка на коректността и спазването на договорните и нормативните условия за разплащане на извършените строително-монтажни работи; - Годност на строежа за въвеждане в експлоатация; - Предоставяне на помощ и съдействие на Възложителя за изпълнение на договора за СМР във времето за съобщаване на дефекти и последващите дейности за документално и финансово приключване на договора за строителни работи. - Други задължения, произтичащи от действащото законодателство и от договора за възлагане на дейностите. Съгласно чл. 177 от Закона за устройство на територията строежите от четвърта и пета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на удостоверение за въвеждане в експлоатация от органа, издал разрешението за строеж, при условия и по ред, определени в наредбата по ал. 2. Удостоверението се издава в 7-дневен срок от постъпване на заявлението по ал. 1 след проверка на комплектоваността на документите и регистриране въвеждането на строежа в експлоатация, като по преценка на органа може да се извърши и проверка на място. Удостоверенията за въвеждане в експлоатация се публикуват в Единния публичен регистър по устройство на територията по чл. 5а., Договорена стойност: 36 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Извършване на авторски надзор на инвестицията: Дейността ще включва извършване на консултантски услуги за Авторски надзор на инвестицията. Задължението за изпълнение на авторски надзор е съгласно изискванията и разпоредбите на действащата нормативна уредба, в частност разпоредбите на чл. 162 от Закона за устройство на територията (ЗУТ). Дейностите по упражняване на авторски надзор на изпълнението на техническия проект е задължителна по всички части за всички строежи от първа до пета категория включително. При изпълнението на дейността ще се осигури, следното: - Точно спазване на изпълнение на проектната разработка; - Изразяване на несъгласие от страна на проектанта в случай на неправилно професионално или в разрез с действащите нормативни актове вземане на решения за промени. Несъгласието ще се изрази със становище вписано в заповедната книга на обекта. Задълженията, които ще бъдат осигурени от страна на изпълнителя ще са: - Да упражнява авторския надзор своевременно и ефективно, като се отзовава на повикванията на Възложителя. - Да следи за точното и правилно изпълнение на проектната разработка. Консултира Възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях . - При всяко посещение на обекта оглежда и установява състоянието му и дава решения на възникналите проблеми. В случай че даден проблем не може да бъде решен веднага на място, поема задължението във възможно най-кратък срок да направи необходимите проучвания и да направи съответното решение. Всички констатации и решения се записват в заповедната книга на обекта. - В случай че Изпълнителят е възпрепятстван да изпълнява авторския надзор или доказано системно не го изпълнява своевременно и ефективно той е длъжен да даде писмено съгласие за възлагането му на друг проектант, посочен от него или от Възложителя. - Изпълнителят няма да носи никаква отговорност за направени промени в проектната разработка от Възложителя или друго лице без негово съгласие и/или знание. В случай че установи такива промени, той ще е длъжен незабавно да уведоми писмено Възложителя за тях и за възможните последствия., Договорена стойност: 18 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Изготвяне на независима експертна оценка: За целите на отчитането на постигнатите резултати (индикатори) по настоящата процедура е необходимо след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, Крайният получател - община Крушари да изготви независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването на сградата, заложено в настоящото предложение за инвестиция по процедурата. Веднага след извършване на дейностите по внедряване на мерки за енергийна ефективност екипът за изпълнение ще възложи на независим експерт изпълнението на тази дейност., Договорена стойност: 6 000.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕВГЕНИЯ, Договорена стойност по проекта*: 7 300.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЯНИЦА, Договорена стойност по проекта*: 1 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 24.82 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Завършено енергийно-ефективно обновяване на нежилищни сгради — обновена площ на обществени сгради (подмярка 2), Мерна единица: m2, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 826.07 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Понижаване на годишното потребление на първична енергия, Мерна единица: kWh/година, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 117 668.78 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Завършено енергийно-ефективно обновяване на нежилищни сгради — брой на обновените сгради (подмерки 2 и 3), Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 714 086.08 BGN
БФП 541 703.31 BGN
Собствено финансиране 172 382.77 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.33 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Внедряване на енергийно ефективни мерки в сградата чрез ремонт на сградата та читалище в с. Полковник Дяково, Прогнозна стойност: 640 045.70
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на услуга за строителен надзор на инвестицията и оценка на съответствието, Прогнозна стойност: 36 360.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на услуга по авторски надзор на инвестицията, Прогнозна стойност: 18 000.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на услуга по изготвяне на независима експертна оценка, Прогнозна стойност: 6 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN