Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.002-0225-C01
Наименование на проекта „Разработване на интелигентна информационна система за ранно оповестяване на земетресения – "AlarmQuake”
Бенефициент 203851894 НОВАНОР ГРУП ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 11.05.2017
Дата на стартиране 11.05.2017
Дата на приключване 10.08.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Описание

Кратко описание на проекта
Общата цел на настоящото проектно предложение е: разработването на иновативен продукт –Интeлигeнтната информационна система за ранно оповестяване на земетресения ‐ AlarmQuake, попадаща в приоритетно направеление на Иновационната стратегия за интелигентна специализация (ИСИС) „ −„роботика и автоматизация на процеси, в т.ч. 3-D моделиране на роботизирани автоматизирани системи“ част от тематична област „Мехатроника и чисти технологии“.

За постигането на посочената цел, в рамките на проект „Разработване на интелигентна информационна система за ранно оповестяване на земетресения – AlarmQuake” - ще бъдат реализирани следните дейности:
-	Разработване на прототипна версия на иновативната система за ранно оповестяване на земетресения AlarmQuake чрез придобиване на софтуер за анализ на данни в реално време;
-	Тестване, усъвършенстване и валидиране на прототипната версия на AlarmQuake;
-	Осигуряване на визуализация и публичност на дейностите по проекта чрез разработване на информационни материали;

Изпълнението на гореописаните дейности ще доведе до реализацията на следните резултати за "Нованор Груп" ООД:
-	разработен софтуерен продукт от ново поколение – интелигентна информационна система за ранно оповестяване на земетресения AlarmQuake;
-	създаване на предпоставки за успешно и динамично навлизане на пазара на софтуерни решения с фокус върху сеизмологичните процеси и явления;
-	повишен капацитет на кандидата по отношение разработването на иновативни софтуерни продукти и управление на интелектуална собственост;
-	повишен иновационен и институционален капацитет;
Предвид гореописаните положителни ефекти, настоящото проектно предложение ще бъде основен инструмент за повишаване иновационния капацитет и конкурентоспособността на „Нованор Груп“ ООД на българския и международния пазари.
Дейности
  • Дейност: Създаване и тестване на прототипи ( дейността ще бъде реализирана чрез закупуването на софтуер за анализ на данни в реално време - бюджетно подперо 4.1. от т.5 Бюджет): Настоящата дейност ще протече в 2 основни етапа, както следва: 1) Доработка на прототипната версия на AlarmQuake Към момента AlarmQuake е на етап прилагане на алгоритъма с машинно самообучение за анализ на вибрациите в експериментална среда и извеждане на първите резултати, които са демонстрирани в Протокол No 03/15.04.2016. За да може да бъде доразработена цялостно системата, така че да бъде пригодна за тестване в операционна среда, е необходимо интегрирането на софтуер за анализ на данни в реално време (4.1. от 5 Бюджет), който да бъде интегриран в програмния код на AlarmQuake. В настоящия си „суров“ вид AlarmQuake има следните ограничения: - Не може сама да филтрира информацията относно вибрационните данни от мобилните устройства. Извършваните към момента експерименти са осъществени с предварително обработена от екипа на Нованор Груп ООД информация и предадена към алгоритъма. Интегрирането на софтуера за анализ на данни в реално време в AlarmQuake ще позволи приема на огромни количества „сурови“/ първични вибрационни данни от множество мобилни устройства. Софтуерът за анализ на данни ще обработва и филтрира входните данни и ще предава към алгоритъма с машинно самообучение на AlarmQuake само селектираните данни, необходими за разпознаване на вида вибрация. Този процес ще се осъществява благодарение на модула за предварителен анализ и категоризиране на данни и съхранение в съответната база от данни, с който софтуерът за анализ на данни ще разполага. Предварителната филтрация на данните преди да бъдат подадени към алгоритъма с машинно самообучение значително ще ускори работата на AlarmQuake, което всъщност ще осигури основното й конкурентно предимство пред всички останали алтернативи на пазара, а именно ранно оповестяване – преди настъпване на анормалното сеизмично явление. - Не може самостоятелно да получава информация от мобилни устройства – информацията трябва да бъде подадена с човешка намеса, което при наличието на множество мобилни устройства не би могло да се осъществява ефективно. Това ограничение ще бъде преодоляно благодарение на наличния в софтуера за анализ на данни Модул за автоматизарано събиране на данни от клъстер, състоящ се от мобилни “смарт” устройства. Софтуерът за анализ на данни ще може да приема и и филтрира информация от множество смарт устройства, която да предава към алгоритъма с машинно самообучение на AlarmQuake за секунди. 2) Тестване в операционна среда Интегрирането на софтуера за анализ на данни ще доведе до изграждането на прототипна версия на AlarmQuake, пригодна за тестване в операционна среда, което ще позволи осъществяването на следните видове тестове: - тестване на вътрешносистемния обмен на информация – предаването на входящите данни от различните модули на софтуера за анализ на данни в реално време към алгоритъма с машинно самообучение на AlarmQuake. Ще бъде осъществено чрез генериране на вибрационни данни от смарт устройства и подаването им към софтуера за анализ на данни; - цялостно тестване работата на системата и извеждане на процентни резултати от машинното самообучение за точността на данните. Етапи на изпълнение 1) Сформиране на експертен екип по проекта (наемане на експерти през месец 1 от проекта; период на заетост от месец 1 до 13); Отговорен: Управител 2) Подготовка и провеждане на тръжна процедура (месец 2-3); Отговорен: Ръководител на екипа по проекта 3) Избор на изпълнител и сключване на договор (м 3-4); Отговорен: Ръководител на екипа и Управител 4) Доставка на ДНА (месец 4-6) – избран изпълнител 5) Доработка на прототипна версия на AlarmQuake (м 7-10); Отговорни: Софтуерни експерти и експерт Сеизмолог, посочени в т.9 Екип 6) Тестване на прототипна версия на AlarmQuake в операционна среда (месец 11-12); Отговорни: Софтуерни експерти и експерт Сеизмолог, посочени в т.9 Екип 7) Усъвършенстване на софтуера въз основа на резултатите от тестването (месец 12-13) -целият експертен екип, Договорена стойност: 432 500.00 , Отчетена стойност: 432 000.00
  • Дейност: Визуализация на проекта (дейността ще бъде реализирана чрез изработка на визуализационни материали – бюджетни подпера 14.1 до 14.3 от т. 5 Бюджет): Фирма „Нованор Груп“ ООД ще осигури визуализация на дейностите извършени по проекта съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. След стартиране на проекта ще бъде изработен плакат размер А3, който ще бъде поставен на видно място в помещенията на „Нованор Груп“ ООД в град Плевен, където ще бъде мястото на изпълнение на проекта. След доставка на предвидения за закупуване по настоящия проект софтуер, ще се изработят следните информационни материали: 1) 5 броя стикери (бюджетно подперо 14.1 от т. 5 Бюджет), които ще ще включват информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК и ще бъдат поставени върху компютърните конфигурации, с които ще се разработва AlarmQuake. 2) 1 информационна табела (бюджетно подперо 14.2 от т. 5 Бюджет), която ще бъде поставена в помещенията на „Нованор Груп“ ООД в град Плевен, така че да е видима за всички клиенти и контрагенти, партньори и други заинтересовани страни с цел да осигури публичност на дейностите по проекта. 3) 1 брой пълноцветен информационен плакат размер А3 (бюджетно подперо 14.3 от т. 5 Бюджет), който ще бъде изработен в началото на проекта и ще бъде поставен в помещенията на „Нованор Груп“ ООД в град Плевен, така че да е видим за всички клиенти и контрагенти, партньори и други заинтересовани страни с цел да осигури публичност на дейностите по проекта. Освен това в рамките на разработения по настоящия проект софтуер AlarmQuake ще бъде предвидена и вградена подходяща визуализация за сметка на кандидата, подчертаваща финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. Всички предвидени мерки и материали, имащи за цел да осигурят визуализация, информация и публичност на проекта ще съдържат всички задължителни елементи съгласно изкисванията, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Етапи на изпълнение на дейността 1) Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител „Три предложения“ (месец 1 от изпълнение на проекта) 2) Оценяване на събраните предложения и сключване на договор с доставчик на услугата (месец 2) 3) Изработка и предоставяне на информационните материали от избрания доставчик на услугата (месец 3), Договорена стойност: 252.00 , Отчетена стойност: 190.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: АРТИПО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 171.00 , Отчетена стойност**: 190.00
  • Изпълнител: ТЕЛЕРАЙЗ ЛИМИТЕД, Договорена стойност по проекта*: 388 800.00 , Отчетена стойност**: 432 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Финансирани проекти за еко-иновации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Научни изследвания, иновации: Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за иновации или за научноизследователски и развойни проекти, Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 22 126.26 , Достигната стойност: 22 097.86

Финансова информация

Обща стойност на проекта 432 160.00 BGN
БФП 388 944.00 BGN
Собствено финансиране 43 216.00 BGN
Общо реално изплатени суми 388 944.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Липса на добро финансово управление 100.00 388 944.00 43 216.00 432 160.00 Финансова корекция на ниво проект

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на специализиран софтуер за анализ на данни в реално време , Прогнозна стойност: 432 500.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на специализиран софтуер за анализ на данни в реално време
    Изпълнител: ТЕЛЕРАЙЗ ЛИМИТЕД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 388 800.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Изработка на визуализационни материали, Прогнозна стойност: 252.00
  • Обособена позиция 1: Изработка на визуализационни материали
    Изпълнител: АРТИПО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 171.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN