Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.010-0496-C02
Наименование на проекта Майсторски клас: Създаване на "зелено" социално предприятие в Община Средец
Бенефициент 000056878 Община Средец
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 27.06.2018
Дата на стартиране 01.08.2018
Дата на приключване 01.11.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Бургас, Средец, гр.Средец

Описание

Кратко описание на проекта
Целта на проектното предложение е да бъде създадено специално "зелено" социално предприятие в община Средец. По този начин ще се улесни достъпа до заетост и ще се осигури подкрепа за социалното включване на уязвими групи чрез създаване на подходящи условия за тяхната професионална интеграция в сферата на социалната икономика. 
Специфичните цели на проекта са:
Да бъде създадено "зелено" социално предприятие от Община Средец;
Да се улесни достъпът до заетост на уязвими групи;
Да се създадат подходящи възможности за реализация на уязвимите групи, включени в заетост;
Да се популяризират социалните предприятия.
"Зеленото" социално предприятие на Община Средец ще постигне целите си, като изхожда от богатия си опит за работа по различни проекти в общината, свързани с предоставяне на социални услуги и търсене на възможност за подкрепа на уязвимите групи в общината. Община Средец е една от най-големите териториално - административни единици в страната. Включва 33 населени места с население 14 268 човека (към 15 юли 2015 г). Към края на май 2015 г. икономически активните лица са 5 100. Равнището на безработица е 23.82 %, което е с близо 10 % повече от 2005 г., като той е по - висок в селата на общината. Само за м. януари 2017 г новорегистрираните за община Средец са 65, а с възстановена регистрация съответно – в Средец 41 /увеличение с 0,19% спрямо предходния месец/. Това подчертава необходимостта от създаване на възможности за реализация на уязвимите групи на пазара на труда, които са поставени в неблагоприятна ситуация. Със създаването на социалното предприятие Общината ще предложи възможност за реализация на представители на целевата група, като с приоритет са тези, живеещи в селата на общината, социална и психологическа подкрепа и ще направи в максимална степен възможна трудовата реализация на представители на уязвимите групи в дейност, за която те имат нужните качества и способности.
Дейности
  • Дейност: Подбор и включване в заетост за 12 м. на лица от целевата група: Тази дейност предвижда да бъдат идентифицирани и подбрани лица от идентифицираната целева група по проекта (23 лица), която е подробно описана в т. 11.4., а именно Лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица.. След като бъдат идентифицирани лица, които попадат в целевата група, с тях ще бъде направен специализиран подбор, ще бъдат подкрепени да подготвят докуемнтите си за кандидатсване за работа, както и в процеса на лични срещи и подбор. Тези, които преминат процеса на подбор ще бъдат включени в трудова заетост за 12 месеца. Предвижда се дейността да бъде проведена на следните етапи: 1. Популяризиране на социалното предприятие, информиране и набиране на желаещи. Този етап изисква не само публикуване и разпространяване на обяви, но и взаимодействие с потенциални заинтересовани представители на целевата група, консултации със заинтересованите страни. 2. Помощ и подкрепа за подготовка на документите и подпомагане на кандидатите за ориентиране във възможностите, които им се предлагат от социалното предприятие. Това се налага, тъй като представителите на целевите групи в по-голямата си част не притежават добри социални умения или нямат практически трудов опит, за да могат самостоятелно да се справят с този процес. 3. Провеждане на подбор, интервюта и пробен период. При провеждането на интервюто е необходимо да има участници със специфични професионални умения в областта на интеграцията на пазара на труда и психологическа специфика. Проведеното интервю ще се води от един от участниците – интервюиращи- а друг ще документира какво се случва и ще изготвя профил на лицето. За кандидатите, преминали на следващо ниво – ще бъде задълбочено изготвянето на трудовия профил. Той включва въпроси като способности и умения, мотивация, силни и слаби страни, опит или не от трудова дейност, и имат за цел да подпомогнат екипа за изработване на правилна стратегия за интегриране на работното място. На последно място се провежда пробен период – в който кандидатът ще бъде включен в реален работен процес, ще му бъдат поставяни задачи и ще бъде наблюдаван за способностите и уменията, както и за готовността да се учи и да се развива. В подбора ще участват експерти от Община Средец, които имат опит в работа с уязвими групи. Предвижда се да бъдат наети следните лица от целевата група: Работник озеленяване - 17 Код по НКПД 9214-0015 Техник озеленител - 2 Код по НКПД 3112-3020 Дърводелец - 2 Код по НКПД 7115-2002 Домакин/снабдител – 1 Код по НКПД 4321-2014 Шофьор - 1 Код по НКПД 8322-2007 С тях ще бъдат сключени трудови договори до 12 м. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 141 524.23
  • Дейност: Социална и професионална интеграция на лицата от целевите групи: Тази дейност предвижда да бъдат насочени специални усилия и да се работи непрекъснато с лицата от целевата група наред с трудовата им заетост, за да се постигне социална и професионална интеграция. В процеса на функциониране на социалното предприятие е предвидено да има социална програма за включените представители на целевата група. За разлика от наставничеството в дейност 3, което е ориентирано към изпълнение на задачите и дейността в предприятието, социалната програма е насочена към развитие на личностните качества на назначения персонал. Предвижда се да се провеждат индивидуални ежемесечни срещи и ще се подпомага човекът в неговото психологическо адаптиране, в изграждането на трудов образ и ще подпомага готовността му за вписване и приучаване на трудова дисциплина и трудов ред. Специалистите, които ще работят с лицата от целевата група ще подпомагат развитието на различни навици и умения за живот, намиране и прилагане на стратегии за преодоляване на конфликти. Тази подкрепа трябва да бъде продължителна и да продължи през целия период на изпълнение на проекта. Като част от тази дейност ще бъдат включени мерки, насочени към поощряване участието на наетите лица от целевите групи в социалния и професионалния живот съобразени със спецификите на всеки отделен случай. Това може да бъде постигнато чрез: Развитие на умения за общуване и работа в група; Развитие на различни навици и умения за живот; Придружаване и подкрепа в процеса на обучение и/или по време на работа; Организиране на свободното време, отдих и развлечения (в т.ч. културни и развлекателни дейности, любителски и професионален спорт и др.); Професионално ориентиране, подкрепа за формиране на трудови навици, съдействие за намиране на подходяща работа; Дейности, които поощряват автономността и независимостта (помагате на лицето да поддържа личната си автономност, помагате на лицето да осъзнае индивидуалните си способности и ресурси, помагате на лицето да намира собственото си жизнено пространство); Разработване на индивидуални трудови, терапевтични и интеграционни програми за хората от целевите групи и тяхното прилагане. За да бъде извършена тази дейност ще бъдат назначени двама специалисти социални дейности (Код по НКПД 2635-6013) на трудов договор за 12 м. Специалистите ще бъдат с необходимата квалификация и професионален опит за изпълнение на тези дейности., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 7 850.89
  • Дейност: Осигуряване на наставници за заетите лица: Тази дейност предвижда да бъдат идентифицирани и назначени 6 наставници , които да работят с лицата от уязвимите групи , назначени в социалното предприятие. Наставниците ще подпомагат новоназначените работници за период до 6 месеца. Наставниците ще отчитат отработените часове с наставляваните работници. Тъй като това е ново социално предприятие, наставниците също ще бъдат новоназначени, но това ще бъдат хора с опит в професията и които имат възможност да предадат знания и трдуови навици на служителите от целевата група.Наставниците ще бъдат назначени на трудов договор, в който ще бъде определено разпределението на работното време и всички други условия за изпълнение на наставничеството. Осъществяването на ефективно наставничество осигурява по-бързо и по-качествено навлизане на новопостъпилите служители в организацията. С предаване на натрупани професионални и личностни знания и умения чрез утвърдени специалисти, новонаетите лица ще се приспособят към спецификите на работния процес, прилаганите технологии, както и да бъдат мотивирани да покажат най-добрите си умения, за да постигнат целите на социалното предприятие. В рамките на проекта ще се осигурят 6 наставника. Техният брой е съобразен с броя на наетите лица (23 лица) и дейностите, които ще извършват по групи. Работата на наставниците ще подкрепи целевата група в адаптирането й към трудовия процес и ще позволи на наетите лица да взаимодействат помежду си много по-равнопоставено. В този смисъл използването на подобен подход е от полза и за двете страни при предаване на важен ресурс – опит, умения, компетенции. Дейността ще бъде извършена на два етапа: 1. Подбор на наставниците едновременно с подбора на целевата група 2. Назначаване на настваниците 3. Осъществяване на процесите по наставничество. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 9 908.31
  • Дейност: Ремонт на помещения и оборудване и обзавеждане на новоразкритите работни места: Тази дейност предвижда да бъдат извършени следните етапи: 1. Ремонт на помещения, предвидени за социалното предприятие, извършени за сметка на община Средец; 2. Доставка на оборудване и инвентар, необходими за функциониране на социалното предприятие и 3. Доставка на материали и консумативи за функциониране на социалното предприятие. Етап 1. Предвидено е помещение, собственост на община Средец - част от училищна сграда (108 кв. м), което ще бъде приспособено за нуждите на социалното предприятие - помещения и санитарни възли за персонала, както и помещения за съхранение на оборудването и инвентара, които ще бъдат използвани от работниците. Предвижда се ремонтът да включи следното: Подмяна на електрическата инсталация – предвижда се подмяна на съществуващото електрическо табло, на контактната, звънчевата, осветителната и мълниезащитната инсталация; Ремонт на фасади - подмяна на външната дограма с PVC – стъклопакет; Ремонт на помещения - шпакловка, запазване, подмяна на подови настилки и прочие; Ремонт на санитарни възли - обособяване на помещения за санитарни възли - настилка от теракотни плочи; облицовка с фаянсови плочки; подмяна на санитарни прибори; подмяна на вратите с PVC. След преценка на специалист и при необходимост ще бъдат извършени ремонтни дейности и на покрива.За нуждите на предприятието ще бъдат закупени компютърни системи - 2 бр и мултифункционално устройство - 2 бр. . Етап 2. Включва доставка на оборудване и инвентар, необходими за двата вида дейности, които ще бъдат осъществявани от социалното предприятие - благоустройство и озеленяване и поддържане на зелените площи и ремонт и поддръжка. За тази цел ще бъдат достaвени следното оборудване и инвентар: Самоходна косачка /шир. Косене 90-100/, Трактор /15-20 к.с./ с прикачен инвентар, - фреза с изместваща секция /шир. 850мм./, - свредел/ямокопател, Резачка „Щил” /270 с шина 40 см./ - 1 бр.; Храсторез – 1 бр.., Моторна косачка /захват 50/70 см./, Ножица лозарска /гелотина/ – 10 бр., Гребло за листа /регулируемо/, Ножици за клони /гелотина/ - 5 бр., Ножица за жив плет /вълнообразна/ - 5 бр., Гребло голямо /32 зъба, 60 см./ - 5 бр.; Лопатка широка – 5 бр., Комплект сита за пресяване на тор и почва – 2 бр., Прави лопати – 15 бр. ; Обикновени лопати – 20 бр.; Ръчна количка /с едно колело/ - 5 бр.; Лейки за поливане /с цедки/ - 20 бр.; Щипка за отпадъци /дължина 70 см./ - 12 бр.; Гребла /за сняг/ - 10 бр.; Пръскачка /гръбна/ - 5 бр.; Тесла /с дървена дръжка/ - 8 бр.; Етап 3 предвижда доставката на материали и консумативи, работно облекло и ЛПС за новоназначените служители. Семена за трева и озеленяване, разсад за цветя, храсти и декоративна растителност, Гориво автомобил; Ремонтът ще бъде изпълнен в началото на проекта, за да бъдат пригодени помещенията, доставката на обордуване и обзавеждане - веднага след стартиране на ремонта, а доставката на материали - перидоично по време на изпълнение на проекта., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 80 204.42
  • Дейност: Формиране и управление на социалното предприятие: С финансирането по Процедурата Кандидатът ще разкрие по Проекта Социално предприятие с развиваща се дейност, имаща изразен социален ефект спрямо лицата от уязвими групи в най-широк смисъл с цел: -Подобряване на жизненото им равнище -Осигуряване на заетост -Предоставяне на услуги и други форми на пряка подкрепа, чиито краен резултат е ефективното им социално включване. Управлението на приходите на Социалното предприятие ще бъдат използвани единствено за постигане на определените в Устройствения му акт цели без възможност за разпределение на печалба. Ще бъдат спазени изискванията на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 1296/2013 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 11 декември 2013 година относно Програма на Европейския съюз за заетост и социални иновации („EaSI“) и за изменение на Решение № 283/2010/ЕС за създаване на Европейски механизъм за микрофинансиране, както и съществуващите законови понятия в Българското законодателство. Създаване на Социално предприятие с предмет на дейности, насочени към осигуряване на подкрепа на хора принадлежащи към други рискови групи (безработни, неактивни, в неравностойно положение) във връзка с осигуряване на заетост. С подкрепата на безвъзмездната финансова помощ в предприятието ще бъдат назначени за 12 месеца Управител (кодпо НКПД 1321-3001) , счетоводител (код по НКПД 2411-6004) и технически координатор (код по НКПД - 4419-3010). Етапите на изпълнение на тази дейност са: - Разкриване на Социално предприятие НЕПОСРЕДСТВЕНО ПРЕДИ СКЛЮЧВАНЕ на Административен договор с УО -- Назначаване на екип на Социалното предприятие за срок от 12 месеца - Назначаване на 23 лица от уязвимите целеви групи на пазара на труда, за срок от 12 месеца. - Оборудване на работните места - Управление и отчетност на Социалното предприятие. За да функционира социалното предприятие ще бъде назначен и екип. Екипът ще включва управител на социалното предприятие, счетоводител и продажби, консултант - бизнес развитие и стратегия за устойчивост и технически сътрудник. Управителят на социалното предприятие ще организира и управлява дейността на предприятието съобразно действащото законодателство, правилника за работа, наредбите и решенията на Общинския съвет и заповедите на Кмета на Общината. Управителят ще сключва, изменя и прекратява трудовите договори на работещите в предприятието, утвърждава длъжностните им характеристики и урежда трудовите правоотношения с тях съгласно Кодекса на труда. При осъществяване на дейността си управителят ще изпълнява следните функции: 1. Планира, организира и координира работата на работниците и служителите в предприятието, в т.ч. утвърждава правилник за вътрешния ред и други вътрешни актове във връзка с предмета на дейност и делегираните му правомощия. 2. Разработва и дава предложения за подходяща структура и разписание на длъжностите пред Кмета на Общината. 3. Организира и контролира разходването на средствата и утвърдената годишна план-сметка и отговаря персонално за взети от него решения. 4. Контролира и носи отговорност за спазване на финансово-счетоводната дисциплина и използването на материалните и паричните активи. 5. Разработва и прилага система за финансово управление и контрол в Общинското предприятие. 6. Разработва и предлага на Кмета на Общината проект на план–програма за озеленяване и зацветяване и план-сметка за следващата бюджетна година, в срок до 1-ви декември на текущата, а след приемането им от общински съвет организира тяхното изпълнение. 7. Разработва годишна програма за дейността на Общинското предприятие. Счетоводителят на социалното предприятие ще отговаря за осигуряване на счетоводната отчетност и финансовото управление на предприятието. Техническият координатор ще обезпечава технически работата на целия екип по управление на социалното предприятие. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 25 823.01
  • Дейност: Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика: Промотиране на услугите и Модела на социалното предприятие. Дейността ще включи следното: информиране на населението в Община Средец за възможностите предоставяни от социалното предприятие в рамките на настоящия проект. Информирането ще стане чрез предоставяне на информация на страницата на общината, както и предоставяне на информация в кметствата в населените места от общината, различните социални услуги, бюрото по труда, учебните заведения. Подготовка и провеждане на три промоционални информационни събития на открито в различни населени места в Община Средец. Ще бъдат организирани празници на открито, за да се демонстрира дейността на социалното предприятие, като едновременно с това се подкрепят кампании за почистване на населените места. Ще бъде организиран и конкурс за озеленяване и облагородяване на публични пространства. Събитията ше бъдат проведени във втората част на проекта между 9 и 15 месец като всеки месец ще има по едно събитие. Всяко събитие по предварително изготвен сценарий ще включва интерактивна част и предоставяне на информация и материали., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Неактивни и безработни участници в заетост след приключване на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 23.00 , Достигната стойност: 23.00
Индикатор 2 Неактивни или безработни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 23.00 , Достигната стойност: 29.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 284 286.24 BGN
БФП 284 286.24 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 256 843.02 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN