Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-5.002-0002-C01
Наименование на проекта „Изграждане, оборудване и обзавеждане на Център за грижа за лица с умствена изостаналост – гр. Малко Търново“
Бенефициент 000057086 ОБЩИНА МАЛКО ТЪРНОВО
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 02.01.2019
Дата на стартиране 02.01.2019
Дата на приключване 10.05.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Малко Търново, гр.Малко Търново

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение предвижда изграждане (ново строителство) на Център за грижа за пълнолетни лица с умствена изостаналост (ЦГПЛУИ) в град Малко Търново ,  във връзка с процеса на деинституционализация на грижата за възрастни хора и хора с увреждания, за осигуряване на достъп до качествени социални услуги за лица с увреждания и възрастни хора и  в съответствие с Плана за действие за периода 2018-2021 г. за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа. Изграждането на ЦГПЛУИ ще  бъде в съответствие с разработените и утвърдени от Министерство на труда и социалната политика функционални изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата, съобразени с релевантните европейски документи за деинституционализация и живот в общността. След приключване на строителните дейности помещенията ще бъдат оборудвани и обзаведени съобразно  „Изисквания по отношение на оборудване/обзавеждане“ посочени във „Функционалните изисквания за ЦГЛУИ“
Дейности
  • Дейност: Разработване на документации за обществени поръчки за избор на изпълнители на допустимите дейности по проекта - Инженеринг, Консултант по смисъла на ЗУТ, Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване, и мерки за публичност и визуализация . Провеждане на тръжни процедури. Подписване на договори с избраните изпълнители.: Документациите за обществени поръчки ще бъдат изготвени по реда и условията на ЗОП и ППЗОП. Изискванията към изпълнителите и условията за изпълнение на дейностите ще са съобразени с указанията и изискванията по Оперативна програма "Региони в растеж 2014-2020", Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Изпълнение на „Инженеринг за проектиране и изграждане на Център за грижа за пълнолетни лица с умствена изостаналост- гр. Малко Търново“. Извършване на авторски надзор.: Избраната по реда на ЗОП фирма, ще изпълни дейностите по Инженеринг: Извършване на проектиране и изпълнение на строителство и упражняване на авторски надзор по време на строителството (инженеринг) на „Център за грижа за пълнолетни лица с умствена изостаналост- гр. Малко Търново“., Договорена стойност: 396 087.64 , Отчетена стойност: 470 975.53
  • Дейност: Осъществяване на дейностите по Консултант по смисъла на ЗУТ за извършване на оценка на съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на независим строителен надзор при изпълнение на "Инженеринг за проектиране и изграждане на Център за грижа за пълнолетни лица с умствена изостаналост- гр. Малко Търново“. Изготвяне на технически паспорт на сградата.: Съгласно Закона за устройство на територията, по време на строителство, върху обекти от І-ва до ІV-та категория по Наредба №1 на МРРБ, е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензирана фирма. В рамките на настоящата дейност избраният Консултант по смисъла на чл. 168 от ЗУТ ще изпълни: 1. Доклад за оценка на съответствието на работния проект за „Инженеринг за проектиране и изграждане на Център за грижа за лица с умствена изостаналост- гр. Малко Търново“ 2. Независим строителен надзор при реализацията на проект „Инженеринг за проектиране и изграждане на Център за грижа за лица с умствена изостаналост- гр. Малко Търново“, , в това число ще изпълни следното: - ще контролира законосъобразното започване на строежа. - ще следи за хода на изпълнение на СМР съгласно график на строителя, да оценява забавата и да определя какви мерки трябва да се вземат в това отношение. Съгласувано с Възложителя да нарежда извършването на изменения в графика или да взема решения по такива изменения, предлагани от изпълнителя. - ще контролира качеството на влаганите строителни материали и изделия, като изисква от Изпълнителя на строежа сертификати и протоколи от контролните изпитания за влаганите в строежа материали и съоръжения и съответствието им с нормите на безопасност. - ще контролира пълнотата и правилността на съставяните протоколи и актове по време на строителството, като извършва контролно замерване на видовете СМР и проверка на изготвените от строителя подробни ведомости на извършените видове СМР за съответния период. - ще контролира количеството и качеството на изпълнение на строително-монтажните работи, за да определи дали да се извърши плащане на изпълнителя на СМР, за което той претендира. Плащане на изпълнителя на СМР ще се извършва само ако количествено-стойностната сметка за изпълнените СМР (Акт обр. 19) е парафирана от изпълнителя на строителния надзор. - ще изисква провеждането само в негово присъствие и да контролира правилността, пълнотата и законосъобразността на всички функционални проби, пускови изпитания и пробна експлоатация, доказващи годността на строежа за въвеждане в експлоатация. - след проверка на място ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежа, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредбите към него. - съвместно с Изпълнителя на СМР ще подготви и завери екзекутивната документация за строежа съгласно изискванията на чл.175, ал. 2 от ЗУТ, както и да носи отговорност за правилното й комплектоване. - след приключване на строителството ще изготви Окончателен доклад относно законосъобразното изпълнение на строежа и готовността му за въвеждане в експлоатация на основание чл.168, ал.6 от ЗУТ и да го предаде на Възложителя. Както и ще изпълнява и други задължения, не упоменати изрично по-горе, но предвидени в българското законодателство и/или изискванията на ОПРР 2014-2020. - Изготвяне на технически паспорт на сградата. , Договорена стойност: 19 755.00 , Отчетена стойност: 9 558.00
  • Дейност: Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване по проект „Изграждане, оборудване и обзавеждане на Център за грижа за пълнолетни лица с умствена изостаналост- гр. Малко Търново“: Доставката на оборудването и обзавеждането, които ще бъдат предвидени в техничeската документация, цели след приключване на проекта, „Център за грижа за пълнолетни лица с умствена изостаналост- гр. Малко Търново“ да бъде изцяло завършен и готов за предоставяне на социалните услуги. Оборудването и обзавеждането ще бъде съобразено с „Изисквания по отношение на оборудване/обзавеждане“ посочени във „Функционалните изисквания за ЦГЛУИ“ . Оборудването и обзавеждането ще включва голям брой артикули, които са необходими за нормалното функциониране на ЦГПЛУИ и ще осигури безопасна и сигурна среда за лицата с умствена изостаналост. Мебелировката ще осигурява домашен уют и комфорт и бъде съобразена с функцията на помещенията. По този начин ще бъдат изпълнени и спазени стандартите за материална база в ЦГПЛУИ, за осъществяване на процеса на деинституционализация в услугите за възрастни хора и хората с увреждания , Договорена стойност: 31 688.76 , Отчетена стойност: 35 605.80
  • Дейност: Изпълнение на мерки по публичност и визуализация по проект „Изграждане, оборудване и обзавеждане на Център за грижа за пълнолетни лица с умствена изостаналост- гр. Малко Търново“: Настоящата дейност е избрана с цел:  Осигуряване на информираност на обществеността по отношение на проекта и предвидените в него дейности и резултати;  Съблюдаване на изискванията на ЕС по отношение визуализацията на проекти, финансирани от Европейския фонд за регионално развитие; Дейността ще допринесе за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати. Дейността ще бъде изпълнена съобразно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. (Приложение З към Насоките за кандидатстване). С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта проектното предложение предвиждa пресконференция/конференция по повод стартирането на проекта, както и подобно събитие при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. Ще бъдат изготвени един временен билборд по време на строителството и една постоянна информационна табела/билборд след завършване на проекта.Съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., кандидатът в настоящото проектно предложение ще информира обществеността за получената подкрепа като оповести на уеб-сайта си кратко описание на проекта, включващо неговите цели и резултати, и открояващо финансовата помощ от Европейския съюз.Ще бъде проведено и публично събитие "първа копка". В рамките на дейността ще бъде изработен и 1 банер , които да бъде поставян в залите, където се провеждат пресконференциите и работните срещи на екипа. Ще бъдат изработени и информационни стикери за визуализация на закупеното оборудване. , Договорена стойност: 4 480.00 , Отчетена стойност: 5 376.00
  • Дейност: Въвеждане на обекта в екслоатация: След приключване на строителството и представяне на: - документ за собственост (нотариален акт); -разрешение за строеж; - протокол за определяне на строителна линия и ниво, заедно с резултатите от проверките на достигнатите нива; -аверена заповедна книга на строежа; Акт 14 за приемане на конструкцията; Акт 15 за установяване годността на строежа за въвеждането му в експлоатация (с приложени протоколи за успешно проведени 72-часови проби за доказване на техническите параметри на строежа); -документи, удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти със съществените изисквания към строежите по Чл. 169 от ЗУТ; документ от Агенцията по геодезия, картография и кадастър за предадена екзекутивна документация; договори с експлоатационните дружества (Електро, ВиК, газоснабдяване, топлофикация и други) за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура. -Окончателен доклад от консултанта, извършващ строителен надзор, относно законосъобразното изпълнение на строежа и готовността му за въвеждане в експлоатация на основание чл.168, ал.6 от ЗУТ обектът ще бъде въведен в експлоатация. Издаването на Акт 16 гарантира законосъобразността на извършените ремонтни дейности, както и безопасността на нейните обитатели., Договорена стойност: 1 500.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейности по организация и управление на проекта.: Настоящата дейност е избрана с цел:  Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели;  Оптимизиране използването на проектните ресурси;  Постигане на ефективна координация и комуникация с изпълнители;  Осигуряване на информираност при управлението на проекта;  Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението; Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност Дейностите на Екипът, отговарящ за организацията и управлението на проекта ще включват без да се ограничават до: • Организация и ръководене на дейностите па проекта • Организация и съдействие при провеждането на процедурите за възлагане на обществени поръчки за дейностите, попадащи в обхвата на проекта • Изготвяне на документациите за провеждане на обществени поръчки • Координира и поддържа контакт с органи и институции, които имат отношение към изпълнението на проекта; • Координация и комуникация с изпълнителите по проекта ; • Спазване на вътрешните правила/процедури, имащи отношение към управлението и изпълнението на проекта • Организиция изпълнение на предписанията на одитиращите органи и препоръките, съдържащи се в доклади от проверки на място • Наблюдение и контрол върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки и за подготовката, при необходимост, на допълнителни споразумения към тях; • Отговаря за спазването на графика за изпълнение на проекта;, Договорена стойност: 9 070.23 , Отчетена стойност: 8 452.01

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Ирина, Договорена стойност по проекта*: 3 571.32 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Петя, Договорена стойност по проекта*: 3 144.03 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Диана, Договорена стойност по проекта*: 2 354.88 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "Българска училищна индустрия" ООД, Договорена стойност по проекта*: 31 608.00 , Отчетена стойност**: 31 608.00
  • Изпълнител: ТЕРМАЛ ИНЖЕНЕРИНГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 465 300.36 , Отчетена стойност**: 470 975.53
  • Изпълнител: ЕН АР КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 9 558.00 , Отчетена стойност**: 9 558.00
  • Изпълнител: Тонка, Договорена стойност по проекта*: 1 544.80 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: МАЛЬОВИЦА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 423.80 , Отчетена стойност**: 1 423.80
  • Изпълнител: ОБЕЛИСК - НИКОЛАЙ КУНОВ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 376.00 , Отчетена стойност**: 5 376.00
  • Изпълнител: КОМПЮТЪР МАРКЕТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 574.00 , Отчетена стойност**: 2 574.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой подкрепени обекти на социалната инфраструктура в процеса на деинституционализация, Мерна единица: обекти, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 500 189.37 BGN
БФП 500 189.37 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 500 189.37 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 23 265.02 0.00 23 265.02 ТЕРМАЛ ИНЖЕНЕРИНГ ООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Инженеринг за проектиране и изграждане на Център за настаняване от семеен тип за пълнолетни лица с умствена изостаналост- гр. Малко Търново“. Извършване на авторски надзор., Прогнозна стойност: 396 087.64
  • Обособена позиция 1: "Изпълнение на инженеринг / проектиране , изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор/ за обект „ Изграждане на център за грижа за лица с умствена изостаналост – гр. Малко Търново“ по оперативна програма „Региони в растеж“2014-2020г., по процедура BG16RFOP001-5.002 „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания“.
    Изпълнител: ТЕРМАЛ ИНЖЕНЕРИНГ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 465 300.36
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване по проект „Изграждане, оборудване и обзавеждане на Център за грижа за лица с умствена изостаналост – гр. Малко Търново“, Прогнозна стойност: 31 688.76
  • Обособена позиция 1: Доставка на постелъчен инвентар - стоки за нуждите на "Център за грижа за лица с умствена изостаналост - гр. Малко Търново", включени в списъка по чл. 12, ал. 1, т. 1 от ЗОП
    Изпълнител: МАЛЬОВИЦА ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 423.80
  • Обособена позиция 2: ОП 1 "Доставка и монтаж на обзавеждане"
    Изпълнител: "Българска училищна индустрия" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 20 505.60
  • Обособена позиция 3: ОП 2 "Доставка и монтаж на оборудване"
    Изпълнител: "Българска училищна индустрия" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 983.20
  • Обособена позиция 4: ОП 3 "Доставка и монтаж на специализирано обзавеждане и оборудване"
    Изпълнител: "Българска училищна индустрия" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 892.00
  • Обособена позиция 5: ОП 4 "Доставка и монтаж на компютърно и офис оборудване"
    Изпълнител: КОМПЮТЪР МАРКЕТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 574.00
  • Обособена позиция 6: ОП 5 "Доставка и монтаж на градинско обзавеждане"
    Изпълнител: "Българска училищна индустрия" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 227.20
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Екип за управление , Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Ръководител на проект
    Изпълнител: Тонка
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 544.80
  • Обособена позиция 2: Счетоводител на проекта
    Изпълнител: Петя
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 144.03
  • Обособена позиция 3: Технически сътрудник по проекта
    Изпълнител: Диана
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 354.88
  • Обособена позиция 4: Ръководител проект
    Изпълнител: Ирина
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 571.32
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изпълнение на мерки по публичност и визуализация по проект „Изграждане, оборудване и обзавеждане на Център за грижа за лица с умствена изостаналост – гр. Малко Търново“, Прогнозна стойност: 4 480.00
  • Обособена позиция 1: Изпълнение на мерки по публичност и визуализация по проект „Изграждане, оборудване и обзавеждане на Център за грижа за лица с умствена изостаналост – гр. Малко Търново“
    Изпълнител: ОБЕЛИСК - НИКОЛАЙ КУНОВ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 376.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Консултант по смисъла на ЗУТ за извършване на оценка на съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на независим строителен надзор при изпълнение на "Инженеринг за проектиране и изграждане на Център за настаняване от семеен тип за пълнолетни лица с умствена изостаналост - гр. Малко Търново“., Прогнозна стойност: 19 755.00
  • Обособена позиция 1: „Избор на консултант по смисъла на ЗУТ за извършване на оценка на съотвествието на инвестиционния проект и осъществяване на независим строителен надзор при изпълнение на „Инженеринг /проектиране, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор/ за обект „ Изграждане на Център за грижа за лица с умствена изостаналост – гр. Малко Търново“ по оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020г., по процедура BG16RFOP001-5.002 „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания“.
    Изпълнител: ЕН АР КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 558.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN