Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-3.002-0036-C01
Наименование на проекта "Обяд за всеки в нужда"
Бенефициент 000159458 ОБЩИНА БЕЛОГРАДЧИК
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 18.07.2016
Дата на стартиране 06.06.2016
Дата на приключване 30.09.2016
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Видин, Белоградчик

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение изпълнява дейности за допълване и надграждане на предоставяната услугата Обществена трапезария на територията на Община Белоградчик, финансирана от националната програма за подпомагане на обществените трапезарии чрез осигуряване на топла храна на най-бедните и уязвими групи от населението в общината .
Дейности
  • Дейност: Определяне на потребителите на услугата "Обществена трапезария " в Община Белоградчик : Обществената трапезария" ще бъде с капацитет 90 лица. Ще бъдат включени лица, които са целева група по проекта, описани в Наредбата за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативната програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица. Три са основните целеви групи по проекта за предоставяне на топъл обяд в Община Белоградчик, а именно : 1 - ва група : лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социалното подпомагане - включени 50 лица, както и 2-та група: лица с доказана липса на доход и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция Социално подпомагане - включени 3 лица; и 3 -ра група: самотно живеещи лица и семейства, които не могат да се издържат чрез имуществото си или труда си и получават пенсии в минимални размери - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност;наследствени пенсии; пенсии несвързани с трудова дейност - включени 37 лица; Общо 90 лица. Няма регистрирани случаи в Дирекция "Социално подпомагане" на нуждаещи се лица от 4-та и 5-та целева група от Наредбата: Скитащи и бездомни деца и лица и Лица от уязвими групи- граждани на трети страни, по смисъла на параграф 1 т.17 от Допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. По проекта ще бъде определена допълнителна целева група, на която ще бъде раздаван приготвен, но не получен топъл обяд. Поради големия брой на лица от първа целева група - " лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9..." те ще бъдат и допълнителната група за получаване на нераздаден топъл обяд. Ще бъде разработен механизъм за не разхищение на храна по проекта, чрез списък на допълнителната целева група, като всяко лице от този списък, ще бъде информиран за възможността да получи нераздаден топъл обяд. Информация за целевите групи и техния брой ще бъде предоставяна от Дирекция "Социално подпомагане" . След 25 май 2016г. със Заповед на Кмета на Общината ще бъде сформирана Комисия с постоянен характер, която да определи лицата нуждаещите се от подпомагане с топла храна, съгласно разработена и утвърдена Процедура за подбор. С обявление на сайта и на информационното табло ще бъде извършен прием на заявления на лицата, желаещи да ползват услугата, както и обяви по селата на територията на общината. След заседание на комисията ще бъдат определени 90 лица, който ще получават топла храна. С определените лица ще бъдат сключвани договори от 06 юни 2016г. Определената комисия за подбор на потребители на социалната услуга ще актуализира списъка на бенефициентите при нужда. От работата си ще изготвя протоколи. Във връзка с избягване възможността за двойно финансиране на целевите групи по проекта, се предвижда провеждане и проучване при подаване на заявления за включване в проекта, статуса на лицата, които ще декларират (в заявленията по образец), дали ползват друга социална услуга, от която да получават безплатна храна, финансирана от националния бюджет и/или европейските фондове. Проверката за двойно финансиране ще се извършва, при всеки един потребител на услугата от Комисията за подбор по телефон до социалните услуги на територията на Общината , като такъв вид СУ са: Домашен социален патронаж (ДСП) и Дневен център за стари хора (ДЦСХ). Безплатният топъл обяд се приготвя и предоставя в ДСП и персонала работещ в патронажа, също ще следи за недопускането на двойно финансиране и дублирането на имена на потребители в двете услуги. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки : Съпътстващите мерки се изразяват в индивидуално или групово консултиране и съдействие на потребителите на услугата. Консултирането ще бъде извършвано от определения екип по проекта, служители на общинска администрация: администратор и счетоводител. Консултирането ще бъде насочено към възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива финансирани от ЕСФ; ползване на административни общински услуги, подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, консултиране относно управление на семейния бюджет, относно здравословно и балансирано хранене с акцент при многодетните семейства с малки деца; или съдействие, индивидуално или групово консултиране в отговор на конкретно анализирани и проучени проблеми и конкретни нужди на лицата по проекта. Ежемесечно ще бъдат провеждани консултативни срещи между потребителите на услугата „Топъл обяд” и експерти от екипа по проекта. От същите ще бъдат изготвяни протоколи и формуляри. Ще бъде изработен плакат на социалната услуга с цел информираност на населението. Също така ще бъде изработен диплян, в който ще бъде описана социалната услуга със своите специфики и възможности. При изработването им ще бъде спазено изискването за информираност и публичност по Оперативната програма и Ръководството на схемата. , Договорена стойност: 859.05 , Отчетена стойност: 859.08
  • Дейност: Осигуряване на "Топъл обяд": Социалната услуга ще стартира на 06 юни 2016г. с капацитет 90 лица, като след 01 юни 2016г. ще бъде изпратена заявка за доставка на хранителните продукти. Предоставяне на топъл обяд има за цел задоволяване потребностите от храна на хора, които не могат да си я осигурят сами или с помощта на своите близки, поради финансови или битови затруднения. Трапезарията се намира на адрес: гр. Белоградчик, ул."Стара планина" №6, в сградата на Домашен социален патронаж, общинска собственост.Обектът разполага с материално – техническа база: Кухненски блок с необходимата техника за приготвяне на храна, складово помещение и хладилна техника за съхраняване на продукти. . В обекта могат да бъдат ангажирани за изпълнение дейностите по проекта следния персонал: Домакин 1 бр.; Главен готвач 1 бр.; Помощник готвач 4 бр.; Работник кухня 1 бр. Домашен социален патронаж – гр. Белоградчик ще приготвя и предоставя храната за нуждите на Обществена трапезария на определен пункт в сградата. Лицата които имат проблем с придвижването и не могат да отидат до пункта за раздаване на храната, упълномощават устно свои близки, които фигурират в заявлението на ползвателя (за които лица от целевите групи е приложимо) които от тяхно име получават полагащата им се храна и им я доставят вкъщи.Община Белоградчик се задължава да доставя храната до адреса на потребителя, с установена трайна физическа невъзможност за придвижване и само при липса на упълномощени лица. "Топъл обяд" ще включва : супа, основно и хляб. Чрез поименен списък всеки делничен ден ще бъде предоставяна храна на потребителите срещу подпис в рамките на четири месеца: месец юни 2016г.- 19 работни дни ;месец юли 2016г. - 21 работни дни; месец август - 23 работни дни; месец септември - 20 работни дни. Общо работни дни на предоставяне на социалната услуга за периода на проекта: 83 дена. Топлата храна ще бъде предоставяна в сградата на Домашен социален патронаж, като наетия персонал на патронажа: готвач, помощник готвач, домакин, работник кухня ще бъдат ангажирани при приготвянето на храната. Ще бъде доставян "Топъл обяд"по домовете на трудноподвижните лица, а тези които имат възможност, ще получават храната си на място в ДСП. За лицата живеещи по селата, храната ще им бъде доставяна от Домашен социален патронаж, като по проекта ще бъдат начислени разходи за транспорт. По проекта са предвидени административни разходи, разходи за транспорт и съхранение на храните. За предоставяне на услугата ще се изготвя месечно меню. , Договорена стойност: 859.05 , Отчетена стойност: 859.08
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти за предоставяне на "Топъл обяд": По проекта ще бъдат закупувани хранителни продукти чрез заявка до доставчиците, като за нуждите на "Топъл обяд" ще бъде изпратена първата заявка след 01.06.2016г. и считано от 06.06.2016г. ще бъде осъществено същинското предоставяне на социалната услуга. По целеви групи ще бъде предоставяна социалната услуга, както следва: 1 - ва група : лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социалното подпомагане - включени 48 лица, както и 2-та група: лица с доказана липса на доход и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция Социално подпомагане - включени 4 лица; и 3 -ра група: самотно живеещи лица и семейства, които не могат да се издържат чрез имуществото си или труда си и получават пенсии в минимални размери - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност;наследствени пенсии; пенсии несвързани с трудова дейност - включени 38 лица; Общо 90 лица. Хранителните продукти ще бъдат доставяни от доставчици, които имат сключени договори с община Белоградчик за различните хранителни продукти чрез проведена Обществена поръчка по реда на чл.16, ал.8 от ЗОП (отм. ДВ, бр.13 от 16.02.2016). Сключените договори са както следва: - Договор № 28 от 01.03.2016 г. за доставка на хранителни продукти „Мляко и млечни произведения”,„Месо и месни произведения” - Договор № 29 от 01.03.2016 г. за доставка на хранителни продукти «Пакетирани храни» - Договор№ 30 от 01.03.2016 г. за доставка на хранителни продукти «Пресни плодове и зеленчуци» - Договор№ 31 от 01.03.2016 г. за доставка на хранителни продукти «Хранителни продукти, предназначени за доставка от специализирани предприятия или кооперации на хора с увреждания» В техническите спецификации към сключените договори са заложени прогнозни количества на хранителни продукти, които са предназначени за Обществена трапезария функциониращи към Домашен социален патронаж, в случай на финансиране от Операция тип 3 - “Осигуряване на топъл обяд“ по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица в България за периода 2014-2020 година или от фонд „Социална закрила“ към МТСП за доставките на хранителни продукти, необходими за осигуряването на топъл обяд. За доставка на хляб при осигуряването на топъл обяд се предвижда да бъде сключен договор по конкретната схема по реда на чл.20, ал.4 от ЗОП. При приготвянето на храната ще бъдат спазвани изискванията за безопасност на храните, националните стандарти и норми за хранене и изискването за принос към балансирания режим на хранене. Продуктите ще отговарят на изискванията на законодателството. В Домашен социален патронаж където се приготвя топъл обяд е разработена и внедрена система за безопасност на произвежданата готова кулинарна продукция /ДПП и НАССП/., Договорена стойност: 17 181.00 , Отчетена стойност: 17 181.56

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "И.Д. Фамилия" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 680.68 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "ИПК БИЗНЕС" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ВИТАН-Ж - ТОДОРКА МЛАДЕНОВА ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 1 908.08 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЕТ "Здравец 2000- Цветан Петков", Договорена стойност по проекта*: 2 241.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "Иванов и Нешев Комерс" ООД, Договорена стойност по проекта*: 9 827.91 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: КРИД ООД, Договорена стойност по проекта*: 523.89 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 90.00 , Достигната стойност: 91.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 18 714.28 BGN
БФП 18 714.28 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 18 714.28 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения при изпълнението на сключения договор с изпълнител 37.39 0.00 37.39 Финансова корекция на ниво проект
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 147.43 0.00 147.43 Финансова корекция на ниво проект

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Доставка на хранителни продукти и перилни препарати за нуждите на бюджетните звена на територията на Община Белоградчик" по обособени позиции, Прогнозна стойност: 526 881.00
  • Обособена позиция 1: №1 Мляко и млечни произведения
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: №2 Месо и местни произведения
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: №3 Пакетирани храни
    Изпълнител: ВИТАН-Ж - ТОДОРКА МЛАДЕНОВА ЕТ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 908.08
  • Обособена позиция 4: №4 Пресни плодове и зеленчуци
    Изпълнител: КРИД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 523.89
  • Обособена позиция 5: №5 Хранителни продукти предназначени за доставка от специализирани предприятия или кооперации на хора с увреждания
    Изпълнител: "И.Д. Фамилия" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 680.68
  • Обособена позиция 6: № 6 Почистващи и перилни препарати
    Изпълнител: "ИПК БИЗНЕС" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN