Организиране и извършване на граждански мониторинг на изпълнението на Политиката за младежта на местно ниво с формулиране и отправяне на предложения за преформулиране на политики и подобряване на законодателството, включително и за подобряване на средата за гражданско участие в управлението. : Тази дейност е допустима съгласно изискването на Насоките и успешното й изпълнение ще осигури въздействие на местно ниво.
Това е основната дейност на проекта, която ще се осъществи чрез изпълнение на 5 поддейности: (1) подготовка на дейността; (2) сравнителен анализ на новата национална и общинска Стратегия за младежта 2021-2030 и предишната стратегия и степента на покриване на 11-те Европейски младежки цели; (3) проучване и оценка на степента на задоволство от изпълнението и въздействието на общинската политика за младежта; (4) Извършване на граждански мониторинг на изпълнението на младежката политика на местно ниво; (5) формулиране на препоръки.
Дейността е насочена към целевата група на местната власт/администрация и допринася за постигането на двете цели на процедурата – за партньорско управление чрез внесени в резултат на ефективен диалог с младежите предложения и за открито и прозрачно управление чрез подобряване на обмена на данни и информираността на обществото и усъвършенстване на мониторинга и оценката на провежданите политики.
Дейността допринася за удовлетворяване на идентифицирани потребности на всички целеви групи на проекта.
По отношение идентифицирани потребности на администрацията дейността допринася за ефективен диалог на младите хора и администрацията относно планирането и изпълнението на политиката за младежта, създаване на възможност за по-добро съобразяване на планирането на услуги за младите хора, осъществяване на партньорство за по-добра регулаторна среда с подзаконови актове за младежки дейности, увеличен обем обратна връзка от гражданите за местни политика, разширяване на кръга на участниците в обществени обсъждания и усъвършенстване на мониторинга и оценката на провежданите политики.
По отношение идентифицираните потребности на обществената група на младите хора успешното изпълнение на дейността допринася за повишаване на капацитета им за участие в управлението, увеличена информираност за мерките и дейностите за младите хора, залегнали в предложената нова Стратегия за младежта 2021-2030 г. и степента на обхващане от тази стратегия на формулираните в европейския структурен диалог на младежта 11 Европейски младежки цели, овластяване на младите хора за участие в управлението чрез повишаването на капацитета им за това, придобиване на самочувствие и опит от участие в управлението.
По отношение на идентифицираните потребности на СИП дейността спомага за разширяване и засилване на дейността с младите хора на местно ниво, активиране на младежите за гражданско участие, установяването на трайно партньорство с общините с разширяване на дейността на СИП и техните служители предвид конкретната специфика на средата на изпълнение на политика за подобрение на която би допринесло партньорството СИП-община.
Начинът за постигане на това е: (1) за администрацията участие на нейни представители в младежките дебати, в работните срещи, водене на Кръгла маса с младежите, консултиране на разкритите младежки центрове за партньорство с общината, консултиране на изработения модел за партньорство СИП-община, анализ на и съобразяване където това е подходящо с внесените препоръки; (2) за младите хора участие в обучението за граждански мониторинг, участие в младежките дебати и работните срещи с представители на администрацията, в извършването на мониторинг на изпълнението на политиката за младежта на местно ниво, във формулиране и внасяне на предложения като консултативна форма на гражданско участие в процесите на вземане на решения; (3) за СИП начинът на постигане е чрез организиране на младежкото участие, фасилитиране на дебатите и работните срещи, събиране и анализ на предложения, информационна онлайн кампания, застъпничество за равноправието на младите жени за развитие на потенциала им.
Начинът, по който ще бъдат отправени формулираните препоръки, подкрепени от причините за тях, е чрез електронните системи на администрациите и чрез пряко внасяне на твърд носител с входиране в администрациите.
|
30 914.46
|
0.00
|
Застъпническа кампания в защита на равнопоставеността на развитие на потенциала на младите жени като обществено значима кауза: Тази дейност ще се осъществи чрез изпълнението на 2 поддейности: (1) проучване на непокритите специфични нужди на младите жени за развитие на потенциала им и кариераното им развитие, свързано със специфичните им отговорности като майки и обгрижващи: (2) Кръгла маса „Предизвикателствата пред равноправното развитие на потенциала на младите жени“ с отразяване и обсъждане в социалните медии.
Секторът на транспорта продължава да бъде силно доминиран от мъжка заетост и застаряващ персонал – за 2020 г.статистиката показва заетост 24%-30% жени и 7%-8% младежи. Изследователската дейност цели да подпомогне застъпническата кампания чрез извличане на данни за недостатъчната привлекателност на работа в сектора за жените и анализ на причините за това, чрез които да се формулират послания в социалните медии и препоръки за подобряване на политиките.
Проучването на данни и факти на която ще се базира застъпническата кампания, ще изследва и анализира отражението на социално важните фактори като време на бременост, майчинство и домашна заетост с обгрижване върху кариерното развитие на младите жени и наличието или липсата на специфични мерки за развитие на потенциала на младите жени с наваксване в квалификационни мерки и в кариерното им развитие за тези периоди.
Кампанията е насочена към целевата група на местната администрация и вземащите решения за мерки и политики в местната власт, върху които се цели да се въздейства за съобразяване на специфичното положение на младите жени при планиране и изълняване на местни политики и мерки.
Застъпническата кампания е насочена и към целевата група на младите хора, специфично към младите жени като защита на правото им на равнопоставеност за развитие на потенциала им и кариреното им развитие, което обаче като специфична младежка дейност трябва да се съобрази и със специфичните им нужди като майки и често като обгрижващи членове на семейството, нуждаещи се от помощ за всекиденевното им функциониране. Чрез кампанията ще се даде нова възможност гласът на младите жени да бъде чут и с подобряване на услугите към тях да се увелични процентното им участие като работещи в транспорта, в момента силно доминиран от мъжете сектор.
Кампанията е насочена и към целевата група на СИП, която ще разшири разбирането си за характера на пречките пред кариерното развитие на младите жени от тяхна гледна точка.
На проведената Кръгла маса с участие на представители на общината ще се представят и обсъдят потребностите от планиране и изпълнение на специфични мерки и дейности за посрещане на специфичните нужди от настигаща квалификация, преквалификация и кариерно развитие на младите жени, особено в ситуации на бременност, майчинство и домашно обгрижване на член на семейството, когато социално важната им фукция може да попречи на развитието на потенциала им без специфично насочени мерки.
Тази дейност допринася за постигане на конкретната цел „партньорско управление“ чрез влизането на младите жени в ефективен диалог с администрацията в защита на още недостатъчно обслужените им нужди за развитие на потенциала им.
Начинът, по който тази цел допринася за удовлетворяване на идентифицирани потребности на целевите групи е чрез разширяване на осведомеността на администрацията и обществеността за потребностите на младите жени за равнопоставеност в кариерното им развитие за по-добро планиране на бъдещи мерки, дейности и политики и за удовлетворяване на потребността на младите хора да им бъде даден глас, чут от властите и взет предвид при планирането на политики и конкретни дейности.
Начинът за постигане на удовлетворяване на идентифицирани потребности на целевите групи е чрез проучване и анализиране на причините за възникване и неудовлетворяване на идентифицираните потребности и представянето им в обсъждане с присъствие на представители на властите и администрацията, за да бъдат и чути и получат шанс за покриване при планиране на бъдещи политики.
Отговарящ за изпълнението на дейността е кандидатът СТСБ в сътрудничество с партньора СО
|
5 274.40
|
0.00
|
Участие в изпълнението на публичната политика за младежта чрез съвместна дейност (партньорство) между общинска администрация и СИП с активиране на млади хора: Дейността е допустима според изискванията на Насоките за кандидатстване и ще се извърши с разкриване на местни центрове за младежко участие в изпълнение на общински политики и създаване на модел за устойчиво партньорство между общинска администрация и СИП с активиране на гражданско участие .
Участието на гражданите и организациите им в процеса на формиране на местни политики и вземане на управленски решения е важно условие за реализиране на открито и социално отговорно местно управление. Това участие на гражданите и гражданските структури е най-ефективно когато не е спорадично, а устойчиво и под формата на партниране с включване на крайните бенефициенти и гражданските структури, които са най-близо до ежедневните проблеми на местната общност и до съответните на политиките целеви социални групи.
Широко прилагана в Европейския съюз и все повече у нас е „съвещателната демокрация“ с активно включване на гражданите в обсъждането на обществени предизвикателства и нови политики. Когато се отворят обаче страниците на обществените обсъждания и прегледат участниците в гражданските форуми, се вижда, че в обсъжданията участват предимно представители на постоянни организации и единици постоянно активни граждани и експерти, докато редовият неорганизиран гражданин рядко се включва, донякъде и поради неосведоменост и липса на навик да следи за такива обсъждания. В това отношение СИП имат предимството на пряко общуване с гражданите на работните им места и възможност да ги информират и стимулират за участие в управлението в консултативна форма или като пряко включване в дейности и/или мониторинг.
Тази дейност е насочена към всички целеви групи на проекта - община с общинския й съвет с водеща роля за изграждане на ефективно и прозрачно местно самоуправление и с администрацията й, към обществеността с увеличаване на информирането й за възможностите да взема участие в конкретни дейности и към социално икономическите партньори, които могат да действат като партньори на местните власти за привличане на гражданско участие.
Дейността допринася за постигането на двете конкретни цели на процедурата – партньорско и открито и прозрачно управление. Чрез нея се създават местни центрове за насърчаване на гражданското участие първоначално в извършване на мониторинг,а в последствие стимулиране на периодично участие в консултативните процеси с изграждане на култура на активно гражданско поведение.
Дейността допринася за удовлетворяване на идентифицираните потребности на целевите групи. За целевата група на местната власт - вземащите местни решения и администрацията – тя допринася чрез приноса си за поддържане на редовен ефективен диалог с гражданите, увеличено получаване на обратна връзка за степента на задоволство на гражданите от осъществяваните общински политики и подобрен мониторинг на изпълнението им.
За целевата група на СИП дейността допринася със създаването на капацитет за взаимодействие с местната власт и модел за осъществяване на взаимодействието със стимулиране и подготовка на гражданите за ефективно участие.
Дейността допринася и за удовлетворяване на всички идентифицирани потребности на целевата група на обществеността за участие в процеса на местно управление чрез създаването на модел за стимулиране и медиация на гражданското участие с увеличаване на информираността и подготовка за пълноценно участие.
Начинът на постигане удовлетворяване на идентифицираните потребности на целевите групи е чрез установяването на партньорство между СИП като гражданска организация със социален профил на мисията, целите и задачите, по-близка до гражданите поради естеството на основната й синдикална дейност и общинската власт и администрация като създаващи и изпълняващи политики, финансирани с публични средства. Създаването на партньорски отношения допринася за преодоляване на относително подозрителното отношение на гражданите към действията на властовите институции и администрациите им и става механизъм за реализиране на открити и легитимни общински политики.
|
13 780.80
|
0.00
|
Информационни дейности с цел повишаване на гражданското участие в процесите на изпълнение и мониторинг на политики и законодателство.: Дейността е допустима според Насоките за кандидатстване като непосредствено произтичаща и пряко свързана с резултати от изпълнението на предходните допустими дейности (в Насоките дейности по б. „а - г“).
Конкретните дейности в обхвата на тази дейност са (1) Информационна кампания в социалните медии за стимулиране на младежкото включване и (2) Кръгла маса с прес конференция „Приносът на младите хора за местното изпълнение на младежката политика“
Дейността е насочена към целевата група на обществеността с фокус върху младите хора.
Успешното изпълнение на дейността допринася за постигането на конкретната цел на проекта за принос към постигането на открито и отговорно управление, съответна на Цел 2 на процедурата и на Стратегическа цел 3 „Открито и отговорно управление“, която включва като цел 3.1. Подобряване на обмена на данни и информираността на обществото.
Начинът, по който целта допринася за удовлетворяване на идентифицираните потребности на целевите групи, е като отговаря на обществената нужда от увеличаване на информираността на гражданите за изпълнението на политики и информираността им как могат да се включат в управлението чрез консултативния процес по политиките и участие в граждански мониторинг на изпълнението на общински политики.
Начинът, които проектът е планирал за постигане на това, е чрез използване на социалните медии като най-често ползвани от младите хора медии и засилване на информираността с гражданско активиране на младежите чрез организиране и провеждане на Кръгла маса „Приносът на младите хора за местното изпълнение на младежката политика“, с която да се повиши информираността на обществеността и специално на младите хора относно възможността младите хора да повлияят на изпълнението на политиката за младежта на общинско ниво чрез включване в процеса на планирането, изпълнението и мониторинга й. Прес конференцията, съпътстваща кръглата маса, е планирана за разширяване на разпространението на информацията с възможност за отразяване и в официалните печатни и електронни медии.
|
3 314.20
|
0.00
|