Определяне на целевите групи: Дейността по определянето на целевите групи по проекта цели идентифицирането на потребителите на услугата по предоставянето на топъл обяд, финансирана по Операция тип 3, процедура за БФП BG05FMOP001-3.002 „ОСИГУРЯВАНЕ НА ТОПЪЛ ОБЯД-2016-2020“, чрез Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица (ФЕПНЛ) за периода 2014-2020 г., съобразно изискванията, определени в Насоките за кандидатстване по процедурата, а именно – от основна целева група, обхващаща 130 лица. Тази целева група включва представители на :
Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане;
Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“;
Семейства и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи и не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си;
И от допълнителна целева група:
• Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта;
• Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 и 5 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД);
• Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за ученици, записани в първи клас,покриване част от разходите в началото на учебната година по чл. 10а от ЗСПД;
• Лица с трайни увреждания, с определено право на чужда помощ, които имат ниски доходи и получават месечна добавка за социална интеграция по ЗИХУ;
• Лица и семейства, които получават месечни помощи за отглеждане на дете с трайно увреждане по реда на чл. 8д ЗСПД;
• Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето (ППЗЗД).
• Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение.
Идентифицирането на лицата от основната и допълнителната целева група е предвидено да се извършва на база разработена и утвърдена процедура за подбор на потребители за ползване на услуга „Топъл обяд“ по проект „Топъл обяд за най-нуждаещото се население от Община „Родопи“. Процедурата кореспондира с критериите за получаване на помощ по процедура за БФП BG05FMOP001-3.002 „ОСИГУРЯВАНЕ НА ТОПЪЛ ОБЯД-2016-2020“.
При изработването на процедурата са взети предвид препоръките на основни партньори като Дирекция „Социално подпомагане“, нормативната база, касаеща подкрепата на най-нуждаещите се лица и семейства.
|
0.00
|
0.00
|
Закупуване на хранителни продукти: Изпълнението на дейността цели закупуване на хранителни продукти, с които да се приготвя топъл обяд за представителите на целевата група.
Дейността по закупуване на хранителни продукти от 01.05.2019 година до 29.02.2020 година ще се осъществява от изпълнителя по договор сключен чрез директно възлагане по чл.20, ал.4, т.2 от ЗОП, с предмет - приготвяне и доставка на топла пакетирана храна за обяд, отговаряща на изискванията на ЗХ по предварителна заявка на Възложителя, по предложени от Изпълнителя и утвърдени от Възложителя седмични менюта, във връзка с предоставяната от Община Родопи социална услуга „Топъл обяд за най-нуждаещото се население от Община „Родопи“.
Определянето на видовете хранителни продукти, които ще бъдат закупени за приготвяне на топлия обяд се извършва от фирма ЕТ“Христо Стоянов-94“, с която е сключен посочения по-горе договор, при спазване на изискванията за безопасност на храните, националните стандарти и норми за хранене и изискването за принос към балансирания режим на хранене.
Принципът на икономичност изисква ресурсите, използвани за осъществяване на дейностите да се предоставят своевременно, в подходящо количество и при най-добра цена. Принципът на ефикасност се отнася до най-доброто съотношение между използваните ресурси и постигнатите резултати. Принципът на ефективност се отнася до осъществяване на целите и постигане на резултатите. При реализиране на предвидените в проекта дейности се отчита възможното влияние на климата при закупуване на храни, с цел намаляване на разхищението им.
Изпълнението на дейността стартира непосредствено след приключване на процедура по подбор и сключване на договори с лицата от основната целева група. Срокът на реализация на дейността е: 02.05.2018 г. - 29.02.2020 г. Топъл обяд ще се предоставя на 130 потребителя за общо 458 брой работни дни
Общата финансова стойност на дейността възлиза на 148 850,00 лв. / = 458 р. дни х 130 потребителя х 2.50 лв. с ДДС/дневно/.
Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа-сключен договор с изпълнител № 24 от 19.04.2018г. /не е посочена информация за проведена обществена поръчка/процедура и Уникален номер в РОП/. |
148 850.00
|
120 900.00
|
Осигуряване на топъл обяд: Предоставянето на помощ, под формата на порцион – топъл обяд, за лица от целевите групи, определени съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата процедура за БФП BG05FMOP001-3.002 „Осигуряване на топъл обяд-2016-2020“, е основен фокус в изпълнението на настоящия проект „Топъл обяд за най-нуждаещото се население от Община „Родопи“, по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане.
Предоставянето на топлия обяд ще бъде за определената основна целева група по проекта, а при възникването възможност ще се предоставя и на представители от допълнителната целева група, определена въз основа на насоките за кандидатстване по проекта и разработена и утвърдена процедура за подбор на потребители за услугата „топъл обяд“.
За реализирането на тази дейност ще бъдат използвани ресурсите и капацитета на фирма ЕТ“Христо Стоянов-94“ изпълнител по договор № 24 от 19.04.2019 година, сключен с Община „Родопи“. Приготвянето на храната ще се извършва в база/помещения/ на изпълнителя, отговарящи на изискванията на чл.12 на Закона за храните с удостоверение на регистрация № 01148 от 07.10.2013г. Същото се намира в гр. Кричим, ул. „Владая“ 5А и представлява КУХНЯ-МАЙКА С ДЕЙНОСТ КЕТЪРИНГ.
Материалната база се състои от: два склада; 2 подготвителни; отделни кътове за подготовка на рибни продукти, за местни продукти, за пакетирана храна; помещения за подготовка на салати; съоръжения за съхраняване на: яйца, меса, сирене и млечни продукти, колбаси; помещение за хлориране на яйца; помещение за почистване на посуда и помещение за хлориране на посуда;
За персонала има обособени баня и санитарен възел, стая гардеробна.
Кухненската част разполага с оборудване включващо: 2 конвекторни фурни, 3 електрически печки, 6 котлона, 7 хладилника, 3 фризера, машина за стреч опаковане.
Фирмата разполага с персонал, състоящ се от 13 човека – 3 гл. готвача, 7 работника кухня и калкулант и 2 шофьори, който ще бъде ангажиран в изпълнение на дейността „осигуряване на топъл обяд“.
Потребители ще получават определения порцион в обособените пунктове за раздаване на храна във включените населени места по проекта, а за трудноподвижните - по домовете им, като доставката му ще бъде организирана от посочения по-горе изпълнител на дейността.
Храната ще бъде превозвана с 1/един/товарен автомобил „МЕРЦЕДЕС СПРИНТЕР 208 ЦДИ“ с ДК № РВ 0980 МХ с товароподемност 2 т., отново отговарящ на нормативните изисквания за пренос и доставка на хранителни продукти, съгласно раздел IV към Наредба №5/25.05.2006 година за хигиена на храните от МЗ с удостоверение № 2120 от 08.11.2011 год.
Услугата по проекта ще се предоставя за 130 лица, в населените места от общината , ежедневно до 13.30ч., за период от 22 месеца / от 02.05.2018г. до 31.12.2019 г./само в работни дни от месеца, както следва:
За м.05.2018г. – 20 дни; за м.06.2018г. – 21 дни; за м.07.2018г. – 22 дни; за м.08.2018г. – 23 дни; за м.09.2018г. – 18 дни; за м.10.2018г. – 23 дни; за м.11.2018г. – 22 дни; за м.12.2018г. – 18 дни;
2019 г - 249 работни дни
2020 г. 42 работни дни
- общо 458 работни дни за целия период на изпълнение на проекта.
Със заповед на Кмета на Община „Родопи“ е сформиран екип, който ще е ангажиран с реализирането на проекта и дейността, и ще гарантира изпълнението на мерки за публичност, информиране и осъществяването на други дейности по проектното предложение, описани в Секция 11 към него.
За изпълнението на дейността разходите са в съответствие с изискванията на Програмата и са на стойност, ненадвишаваща 5% от допустимите по проекта преки разходи, предназначени за закупуването на хранителни продукти.
Във връзка с подадено искане за промяна от 11.06.2018 г - потребителите имат възможност да получават топлия си обяд в 6 регистрирани пункта. |
7 442.50
|
34 986.25
|
Предоставяне на съпътстващи мерки: Община“Родопи“ разполага с административен капацитет за осигуряване предлагането на съпътстващи мерки. Общинска администрация има опит в реализирането на редица проекти, финансирани по различни програми и има подготвен персонал за предоставянето на набор от социални услуги.
Съпътстващите мерки ще се реализират ежемесечно, през целия период на изпълнение на дейностите по проект „Топъл обяд за най-нуждаещото се население от Община „Родопи“. Те ще се изразяват в разнообразни начини за предоставяне на подкрепа за нуждаещите се, уязвими групи от населението, за повишаване на информираността на лицата от целевите групи, свързана със съществуващите възможности за подпомагане и подкрепа на местно ниво. Изпълнението на настоящата дейност е в пълно съответствие с изискванията на ръководството на програмата и методическите указания по предоставянето и отчитането на съпътстващите мерки по операция тип 3 „Осигуряване на топъл обяд 2016 – 2020 г.“. Разходите, определени за изпълнение на дейността, са в съответствие с определените в изискванията на програмата, и са на стойност, ненадвишаващи 5% от допустимите по проекта разходи, предназначени за закупуване на хранителни продукти.
|
7 442.50
|
7 848.75
|