Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Модернизиране на образователна инфраструктура в областта на предучилищното и училищното образование" е изготвен съгласно одобрения ИПГВР на община Монтана, насочен към подобряване качеството на стандарт на живот, социална интеграция, възстановяване и опазване на културни и природни ценности и развитие на екологична инфраструктура, водеща до устойчиво и балансирано развитие и модернизация на техническа инфраструктура и градската среда. В дългосрочен план изпълнението на ИПГВР ще подпомогне постигането на визията на града, която определя гр. Монтана като динамично развиващ се агломерационен център с конкурентоспособна икономика, високи нива на заетост и чиста благоустроена градска среда с грижа за хората в перспектива до 2020 г. 
В рамките на Приоритетна ос 1 "Устойчиво и интегрирано градско развитие" дейностите в проекта съответстват на изпълнението на инвестиционен приоритет "Инвестиции в образованието, обучението, включително професионалното обучение за придобиване на умения и ученето през целия живот посредством изграждането на образователна инфраструктура и на инфраструктура за обучение."
Групите обекти, които ще бъдат включени в проекта, с цел постигане на посочения инвестиционен приоритет, и които са в обособените градски територии с определен социален характер и обществена значимост, включени в ИПГВР, са следните:
- ЦДГ 7 „Приказен свят”: сграда и дворно място;
- ЦДГ 4 „Калинка”: сграда и дворно място;
- IV-то ОУ „Иван Вазов” и ОУ "Д-р Петър Берон": сграда, физкултурен салон и дворно място;
- ПМГ „Св. Климент Охридски” и ГПЧЕ "Петър Богдан": сграда, физкултурен салон и дворно място.
В рамките на тези обекти ще бъдат изпълнени всички задължителни енергоспестяващи мерки, предвидени в направеното обследване за енергийна ефективност, като ще бъдат осъществени дейности по реконструкция и обновяване на съответните сгради и прилежащите дворни пространства и подобряване на достъпа на лица с увреждания до посочените сгради.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Реконструкция и обновяване на общински учебни заведения: В рамките на тази дейност ще бъдат изпълнени всички задължителни енергоспестяващи мерки, предвидени в направеното обследване за енергийна ефективност, като ще бъдат осъществени дейности по реконструкция и обновяване на сгради и прилежащите дворни пространства и подобряване на достъпа на лица с увреждания в следните общински учебни заведения: * Зона за въздействие с преобладаващ социален характер: - ЦДГ 7 „Приказен свят”: сграда и дворно място; - ЦДГ 4 „Калинка”: сграда и дворно място; - IV-то ОУ „Иван Вазов” и ОУ "Д-р Петър Берон": сграда, физкултурен салон и дворно място; * Зона на публични функции с висока обществена значимост - ПМГ „Св. Климент Охридски” и ГПЧЕ "Петър Богдан": сграда, физкултурен салон и дворно място. Дейностите по реконструкция и обновяване във всеки един отделен обект се предвижда да включват следното: *ЦДГ 7 „Приказен свят”: •Подмяна на вътрешна ВиК инсталация •Подмяна на отоплителна инсталация •Подмяна на Електро инсталация •Подобряване на енергийната ефективност на сградата •Изграждане на соларна инсталация за топла вода •Изграждане на система за вътрешно и външно видео наблюдение •Осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания •Подмяна на подови настилки •Подмяна на стенни и таванни покрития •Подмяна на хидроизолация по покрив •Монтиране на нови водосточни тръби •Изграждане на дренажна система около сградата •Изграждане на тоалетен възел за хора с увреждания •Изграждане на 6 броя детски площадки и облагородяване на двора. *ЦДГ 4 „Калинка”: •Подмяна на вътрешна ВиК инсталация •Подмяна на отоплителна инсталация •Подмяна на Електро инсталация •Изграждане на соларна инсталация за топла вода •Изграждане на система за вътрешно видео наблюдение •Осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания •Подмяна на подови настилки •Подмяна на стенни и таванни покрития •Подмяна на хидроизолация по покрив •Ремонт и заустване на съществуващите водосточни тръби •Изграждане на тоалетен възел за хора с увреждания •Изграждане на 5 броя детски площадки и облагородяване на двора. *IV-то ОУ „Иван Вазов” и ОУ "Д-р Петър Берон": •Топлоизолация •Подмяна на прозорци с нови PVC • нова хидроизолация, покривни и тенекиджийски работи •Подмяна на врати с нови от МДФ и Алуминиеви профили • Ремонт на санитарни възли •Възстановяване на съществуващите настилки от мозайка • Основно почистване и запечатване на циментова настилка; •Двукратно боядисване с латекс на стени и тавани •Циклене и двукратно лакиране на дюшеме в помещение № 9, 1-ВИ ЕТАЖ; •Направа на винилова настилка за спорт върху плоскости OSB в помещения № 1, 35 и 36 - физкултурни салони. •Направа на настилка от ламиниран паркет •Оформяне на делатационни фуги в подове, стени, тавани и фасадни плоскости •Ремонт на козирката над главния вход с полагане на армирана циментова замазка •Ремонт на физкултурен салон/зала, включително подмяна на настилки и покрив; •осигуряване на достъпна среда чрез доставка и монтаж на платформа за хора в неравностойно положение *ПМГ „Св. Климент Охридски” и ГПЧЕ "Петър Богдан": •Работи по Енергийна ефективност - външна топлоизолация, силиконова мазилка, пренареждане на скатен покрив, нова хидроизилация по покриви •Конструктивни работи - монтиране на алуминиеви профили с вложка от термопласичен каучук по тавана, вътрешните и фасадните стени и в подовете между плочите на отделните блокове •Ремонтни работи - възстановяване на съществуващите настилки от мозайка, основно почистване и запечатване на циментова настилка, двукратно боядисване с латекс на стени и тавани, полагане на настилка от ламиниран паркет, ремонт на санитарни възли, подмяна на врати с нови от МДФ и PVC, направа на Спортна хомогенна винилова настилка във физкултурен салон •Изграждане на достъпна среда •Осигуряване на пожарна безопасност Всички СМР дейности ще бъдат съпроводени от строителен и авторски надзор и ще завършат с въвеждането на обекта в експлоатация. 8 613 444.39 11 296 589.57
Одит на проекта: Главната цел на одита е да се предоставят констатации (потвърждения), че отчетените по проекта разходи са действително извършени, точни и не превишават допустимата норма на финансиране. Одиторският екип ще предостави доклад за фактически констатации. Разходите за одит на проекта ще бъдат извършени във връзка с необходимостта от предоставянето на доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта, извършен от регистриран одитор, който следва ще бъде приложен към искането за окончателно плащане по проекта. Допустимостта на разходите се определя като правилно и целесъобразно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът следва да докаже, че всички декларирани разходи са действително извършени, допустими и целесъобразни, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите. Одитът представлява система от набиране, архивиране и проверка на данни с цел доказване на достоверността и правилното изразходване на безвъзмездната финансова помощ по Договор. Одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят до разхода, който следва да оправдават; Одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; Одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. 9 996.00 9 600.00
Информация и комуникация: За да отговори на общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Община Монтана ще изпълни необходимите мерки за осъществяване на информация и комуникация на финансирането и изпълнение на проекта. Предвиждат се следните дейности и мерки за осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проект "Модернизиране на образователна инфраструктура в областта на предучилищното и училищното образование": - организиране на пресконференция с минимум 30 участника за стартиране на проекта, представяне на целите и дейностите на проекта, очакваните резултати, финансовата подкрепа от Европейския съюз; - публикуване на уебсайта на общината и на наличните уебсайтове на учебните заведения на информация с кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз; - организиране на пресконференция с минимум 30 участника за оповестяване резултатите от изпълнението на проекта финансиран с подкрепата на Европейския съюз; - поставяне на постоянни обяснителни табели на завършените 4 обекта - ще бъдат изработени и поставени на видно място 4 постоянни обяснителни табели отбелязващи приноса на Европейския съюз и носещи следната минимална информация - емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма - Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г.; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране в български лева; - във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда. Информирането на максимално широк кръг аудитория ще окаже съществено значение върху въвличането на гражданското общество в процеса на обогатяване на механизмите за прозрачност и достъпност на администрацията и мултиплицирането на ефектите от проекта. 1 843.20 1 752.00
Организация и управление на проекта: В рамките на тази дейност ще се обезпечи цялостното управление на проекта. За целта ще се сформира висококвалифициран екип, притежаващ необходимата експертиза и опит за изпълнение и управление на инфраструктурни проекти. Екипът по проекта ще вкл. следните експерти: - Ръководител на проекта (външен експерт)-нает на граждански договор за целия период на проекта (22 месеца) на 4 часов раб. ден (общо 1760 часа). - Технически и финансов персонал - Счетоводител по проекта (експерт от община Монтана) - за 20 месеца на 4 часов раб. ден (общо 1600 часа). - Административен/помощен персонал-Координатор по проекта (експерт от община Монтана) - за целия период на проекта (22 месеца) на 4 часов раб. ден (общо 1760 часа). - Технически и финансов персонал-СМР експерт (експерт от община Монтана) - за периода на извършване на СМР (14 месеца) на 4 часов раб. ден (общо 1120 часа). - Технически и финансов персонал - Технически сътрудник (експерт от община Монтана) - за периода на извършване на СМР (14 месеца) на 4 часов раб. ден (общо 1120 часа). Ръководителят на проекта ще бъде отговорен за осъществяване на непрекъснат текущ контрол върху изпълнението на заложените проекти дейности и ще съблюдава за постигане на заложените цели и резултати. Основни негови отговорности са: управление и изпълнение на проекта; управление и изпълнение на проекта; управление на бюджета; организиране на процедури; колаборация с доставчици; контакти с управляващия орган и др. Счетоводителят на проекта отговаря основно за: Цялостният процес по водене на изрядна финансова отчетност и документация на разходите, свързани с реализацията на дейностите по проекта; Изготвяне на детайлни финансово-счетоводни справки по проекта; Съхраняване на първичните счетоводни документи; Изготвяне на междинни и окончателен финансов отчет по проекта. Координаторът по проекта носи отговорност за следното: да ръководи оперативно изпълнението на проекта; да ръководи и контролира изготвянето на документация за избор на подизпълнители от страна на бенефициента и провеждането на тръжните процедури; да ръководи изготвяне на отчети по проекта и да следи за изпълнението на дейностите, съгласно план-графика; да координира отношенията с подизпълнителите. Основните отговорности на СМР експерта са следните: проследяване качественото изпълнение на предвидените СМР дейности по проекта; осигуряване спазването на одобрените план-графици с избраните изпълнители; постоянна комуникация и координация с екипите на избраните изпълнители на СМР дейностите; постоянна комуникация и координация с избраните изпълнители на авторски и строителен надзор; участие в изготвянето на междинни и финален отчет. Техническият сътрудник по проекта ще участва в изготвянето на документацията за избор на изпълнители от страна на бенефициента и провеждането на планираните тръжни процедури по проекта. Техническият сътрудник ще участва и в проследяване качественото и навременно изпълнение на подписаните договори, както и в изготвянето на междинните и окончателния технически и финансови отчети по проекта. През цялото време на изпълнение на проекта ще бъдат прилагани механизми за мониторингов контрол, проследяване, оценка и самооценка, чрез които да се гарантира, че изпълнението на проекта е контролирано, отговаря на договорените обхват, времеви график и бюджет, така че да се постигнат заложените в него индикатори. През цялото време на изпълнение на проекта ще бъдат прилагани механизми за мониторингов контрол, проследяване, оценка и самооценка, чрез които да се гарантира, че изпълнението на проекта е контролирано, отговаря на договорените обхват, времеви график и бюджет, така че да се постигнат заложените в него индикатори. 49 440.00 39 285.96

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.