Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът включва осигуряването на топъл обяд за 170 потребители от следните целеви групи:
- Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност-хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната,хора,които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията.
- Лица,поставени под карантина-без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки,които да им окажат подкрепа.
- Лица,обект на социално подпомагане,за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка,са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.
Приготвянето и доставката на храната ще се извършва от служители на Домашен социален патронаж/част от ОССУ град Велинград за 56човека и ЕТ„Том и Нези-91-Тома Пачалов“, за 114човека, като считано от 01.04.2022 г. се преразпределят съответно ДСП за 70 човека и 100 човека от външния изпълнител.Топлият обяд ще се предоставя на потребителите единствено чрез доставка до домовете им при спазване на всички противоепидимични мерки в продължение на 435дни,за период от 01.01.2021г. до 30.09.2022г.
На представителите на целевите групи ще се предоставят съпътстващи мерки, изразяващи се в индивидуално консултиране и съдействие за:
-	възможностите за ползване на други соц.услуги,предоставяни на територията на общината,включително и такива,финансирани от ЕСФ; 
-	ползването на административни общински услуги,съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица,за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги,за управление на семейния бюджет,за здравословно и балансирано хранене,консултиране за изискванията,свързани с въведените противоепидемични мерки и др.
-	други форми на индивидуална подкрепа,съдействие, консултиране,реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната соц.изолация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи: Целта на дейността е да се определят представителите от допустимите целеви групи, на които ще се осигурява топъл обяд през работните дни за срок от 21 месеца (от 01.01.2021 г. до 30.09.2022 г.). Кандидатът използва разнообразни механизми и начини за идентифицирането на нуждаещите се лица на територията на общината, които попадат в обхвата на целевите групи. Източниците на информация, които са използвани за определянето им са: - наличната база данни в общинска администрация; - информация от доставчици на социални услуги и институции на територията на община Велинград; - справка от РЗИ за броя на лицата, поставени под задължителна карантина; - информация от граждани, подадена по телефон и/или мейл за лица, които са с ниски доходи. В резултат на събраната и анализирана информация, бенефициентът предвижда в проектното предложение да се включат 170 потребители от следните целеви групи: - Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. - Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. - Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. За да се гарантира, че подборът на потребителите е съобразен с изискванията за допустимост и е извършен по прозрачен и обективен начин, екипът по управление на проекта е разработил методика за подбор на конкретните представители на целевите групи, на които ще се предоставя топъл обяд за периода на изпълнение на ДБФП. Като приоритетни критерии са заложени: лица, които поради възрастта си не могат да се самообслужват; самотно живеещи лица и лица с трайни увреждания. Преди включването на всеки нов потребител в основния или резервен списък, екипът за управление на проекта ще следи за предотвратяване на двойно финансиране на едни и същи дейности за един и същи представители на целевата група по едно и също време. Обяд, който е приготвен, но не е получен в съответния ден ще бъде предоставен на други лица от допустимите целеви групи. Индентифицирането на конкретните лица, на които ще се предостави неполучения топъл обяд ще се извършва от отразените като резерви в протоколите от извършения подбор по тяхната поредност. По този начин ще бъде сведено до минимум разхищението на храната. За осигуряването на непрекъснатост в предоставянето на топъл обяд на най-засегнатите и уязвими граждани на град Велинград след приключване на Целева програма „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация-2020г.“, бенефициентът е стартирал дейността, свързана с определяне на целевите групи преди стартиране на договора за безвъзмездна помощ. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Изпълнението на дейността стартира непосредствено след приключване на подбора и сключване на договори с лицата от целевите групи и е със срок на реализация: 01.01.2021 г. -30.09.2022 г.Топъл обяд, включващ–супа,основно ястие,хляб и поне веднъж седмично десерт,ще се предоставя на 170 потребителя за общо 435 бр.р.дни. Начините, по които кандидатът – община Велинград предвижда да приготвя топлия обяд са следните: Чрез възлагане по реда на ЗОП за доставката на хр. продукти ще се извършат дейностите по предоставяне на услугата на 56лица от представителите на целевата група.За посочения брой потребители храната ще се приготвя и разнася от Д"СПатронаж"/част от структурата на Общ.служба за соц.услуги гр.Велинград/. За 114 потребители е сключен Договор за кетъринг–приготвяне и доставяне на храна, договор№ 111/15.02.2022г. с фирма ЕТ„ Том и Нези- 91- Тома Пачалов“ със седалище и адрес на управление гр. Велинград, бул. "Петър Берон" №72, вписано в Търговския регистър към Агенция по вписвания с ЕИК 112068024, представлявано от Тома Стоянов Пачалов– собственик, със срок на изпълнение на договора е от дата 01.03.2022 г. до дата 30.06.2022г. да реализира дейностите по приготвяне и доставка на Топъл по домовете на потребителите, по процедура BG BG05FMOP001-5.001-0089-C06 „3.1 Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19. Подписано е допълнително споразумение към договора със същия изпълнител със срок до 30.09.2022 г. От 01.04.2022 г. разпределението ще бъде 70 човека от ОССУ гр. Велинград и 100 човека от ЕТ „Том и Нези – 91 – Тома Пачалов“. Кухня към Д"СПатронаж"/част от структурата на ОССУ гр. Велинград, съгласно акт за частна общинска собственост № 487 от 04.02.2005 г. удостоверява правното основание за ползването на материалната база за приготвяне храната с адрес: гр. Велинград, ул. „Съединение“ №288, с регистрационен номер на обекта № 132500293. Кухнята е с площ 53 кв. м. и е модерно оборудвана с Професионална електрическа печка с 3 фурни, Готварска електрическа печка с 6 плочи за готвене, Професионален фритюрник, Пасатор-професионален, Миксер, Казан - 40 литра /алпака/ 2 броя, Тръбна скара – професионална, Кухненски робот – професионален и транжорна маса, хладилници, фризери и три складови помещения. Обектът,,Кухня майка” на фирма ЕТ„ Том и Нези- 91- Тома Пачалов“ е разположен на площ 500 кв.м.В него са обособени следните функционални помещения: складово помещение с площ от 120 кв.м. с хладилна камера за съхранение на продукти в рамките на 24 часа; складово помещение на зеленчуци с площ от 20 кв.м.; помещение за обработка на месо и яйца с площ от 20 кв.м.; помещение за съхранение на консумативи с площ от 20 кв.м; миялно помещение с площ от 30 кв.м; миялно помещение с площ от 10 кв.м. и два коридора съответно за внасяне и изнасяне на продуктите. Кухненски блок е с площ от 200 кв.м. Кухненския блок е оборудван с конвектомат за 20 тави – 1 бр.; конвектомат за 10 тави -1бр.; хладилници -2 бр.; газова печка с 4 котлона -1 бр.; електрическа фурна – 3 бр.; газови горелки -4 бр.; картофобелачка, резачка за зеленчуци.; комбиниран миксер с капацитет 50л. Материалната база за приготвяне на храната за потребителите на кухненски блок към училището с адрес: гр.Велинград, ул. ,,Кристал” №10 с регистрационен номер на обекта 13070016. Помещението, в което ще бъде приготвян топъл обяд за представителите на целевите групи, с адрес гр.Велинград, бул. ”Съединение” № 228, е регистрирано по реда на Закона на храните. Регистрационния номер на обекта, в който ще се приготвя храната е регистриран по Закона на храните е 132500293. Разносът на храна на потребителите обслужвани от външния изпълнител ще се извършва от кухненски работници всеки работен ден в продължение на 435 дни, за периода от 01.01. 2021 г. до 30.09.2022г., като се използва автомобил, който е оборудван за целта- с рег.№ 6016 КА - съответно и шофьор. Храната се приготвя в кухните на двете заведения през всеки работен ден за периода от 01.01.2021г до 30.09.2022г. 202 973.90 202 973.90
Предоставяне на топъл обяд: Бенефициентът предвижда предоставянето на топъл обяд да се извършва единствено чрез доставка до домовете на потребителите при спазване на всички противоепидимични мерки. Доставката на храната ще се извършва от служители на Домашен социален патронаж /част от структурата на Общинска служба за социални услуги град Велинград и ЕТ„ Том и Нези- 91- Тома Пачалов“, гр. Велинград. Ще бъде създадена организация за раздаване на храната на потребителите при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи. Опаковането на обяд ще се извършва в съдове за еднократна употреба. И двете заведения разполагат с необходимата техническа възможност за разнос на приготвената храна до домовете на потребителите, както следва: - Общинска служба за социални услуги град Велинград - Разносът на храната се извършва от двама души от персонала на домашен социален патронаж, като се използват два автомобила, които са оборудвани за целта – „Фолксваген Пасат” и „Рено Меган”, съответно и шофьори. - ЕТ„ Том и Нези- 91- Тома Пачалов“, гр. Велинград. Храната се пригатвя в кухните на двете заведения през всеки работен ден за периода от 01.01.2021г до 30.09.2021г. Разносът на храна ще се извършва от кухненски работници всеки работен ден вкато се използва автомобил, който е оборудван за целта- с рег.№ 6016 КА - съответно и шофьор KC - съответно и шофьори. 10 148.69 10 148.69
Реализиране на съпътстващи мерки: Община Велинград разполага с административен капацитет за осигуряване предлагането на съпътстващи мерки. Общинска администрация има богат опит в реализирането на редица проекти, финансирани по различни програми и има обучен персонал за предоставянето на богат набор от социални услуги. Прилагането на съпътстващи мерки ще се осъществява от екипа по организация и управление на настоящия и други изпълнявани проекти със социална насоченост; служителите на общинска администрация отговарящи за предоставяне на социални услуги на територията на общината, за административни, здравни и други услуги. Натрупаният опит на бенефициента гарантира своевременното информиране на представителите на целевата група по настоящия проект за всички други възможности, от които могат да се възползват потребителите. Бенефициентът ще организира реализирането на съпътстващи мерки при спазване на всички противоепидимични и санитарно-хигиенни изисквания с цел ограничаването на COVID-19. Ще се оказва индивидуална подкрепа на потребителите в отговор на конкретно установените нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията от продължителната социална изолация Предвижда се да бъдат предоставяни на представителите на целевите групи съпътстващи мерки, изразяващи се в индивидуално консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията продължителната социална изолация. 10 148.70 10 148.70

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.