Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към повишаването на възможностите за заетост на хора от уязвими групи чрез прилагането на ефективни механизми за тяхната социална и трудова реализация, включващи мотивиране и обучение, последваща подкрепа и интервенции в средата - създаване на работни места в социално предприятие (СП), социален маркетинг и популяризиране на соц. предприемачество като цяло. 
Инициативата предвижда разширяване на съществуващо СП в сл. направления: 1) разширяване на настоящата дейност чрез закупуването на допълнително оборудване за обществена пералня "Зелена" и наемането на 6 нови служители; 2) развиване на нови дейности: а) ателие "Творилница" - за изработване на арт изделия и социален клуб за творчески занимания в общността срещу заплащане, където ще бъдат наети 3 лица от целевата група; б) интернет страница с онлайн каталог "Магазин за надежда" с оглед на рекламата и пласмента на продуктите и услугите на предприятието, вкл. и на други соц. предприятия в България, популяризираща социалното предприемачество като цяло, която ще осигури заетост на 1 човек от целевата група в ролята на администратор уебсайт. Ще бъде нает и за оперативен счетоводител на цялото предприятие, който също ще бъде от целевата група.
В рамките на проекта 40 безработни лица от уязвими групи ще преминат през мотивационен тренинг с цел повишаване на самооценката, създаване на стимули за подобряване и придобиване на компетенции, търсени на пазара на труда, за намиране на работа. Впоследствие 11 от тях ще бъдат включени в програми за активна социализация и подкрепена заетост с оглед насърчаване на ефективната им икономическа и социална (ре)интеграция и в зависимост от техните способности и желания ще бъдат назначени в различните "отдели" на социалното предприятие, като за тях ще бъдат организирани вътрешни обучения за придобиване на практически умения за опериране с машини в перално стопанство, шиене и плетене, работа с клиенти, обработка на снимки, системи за управление на съдържанието.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост: Проектното предложение се основава на подкрепената заетост като подход към уязвимите групи от хора, които съставляват по-голямата част от дългосрочно безработните лица, и почива на принципите за овластяване, социално включване, достойнство и човешки права. Методологията се базира на 5-стъпковия модел: ангажиране на клиента (целеполагане и изработване на план за действие съвместно с безработното лице); трудов профил (оценка на компетенции, нагласи и реалистични възможности за работа в определена сфера); търсене и намиране на работа; ангажиране на работодателя; подкрепа на и извън работното място. Във връзка с това, проектът предвижда провеждане на първоначално 60-часово мотивационно обучение за 40 лица от следните уязвими групи: хора с увреждания; младежи, вкл. младежи, напускащи институции; самотни майки, дългосрочно безработни лица, изгубили мотивация и трудови навици, обхващащо следните теми: - Работа в екип; - Комуникация и разрешаване на конфликти; - Плюсове и минуси при започване на работа; - Оценка на готовността за започване на работа; - Източници на информация за започване на работа; - Изработване на документи за постъпване на работа; - Свързване с работодатели и интервю; - Адаптиране към работното място; - Задържане на работно място и работна етика; - Независим живот и кризисен план. Участниците ще бъдат разделени на групи и ще преминат през тренинга, след което ще бъдат проведени индивидуални консултации (сесии) с всеки от тях за създаване на трудов профил и план за действие, за чието изпълнение ще получат подкрепа в рамките на проекта. За целта ще бъдат ангажирани двама консултанти (дипломирани психолози), които ще имат следните задачи: 1.1. Изготвяне на обучителни програми с цел осигуряване на заетост на лица от уязвими групи и дългосрочно безработни лица посредством: първоначална оценка, мотивационно обучение, създаване на трудов профил, план за действие, вкл. и последваща подкрепа за търсене, намиране и задържане на работно място; 1.2. Подбор на 40 кандидати от целевата група за включване в мотивационно обучение; Ключова роля в тази дейност ще има организацията - партньор, която е доставчик на социални услуги и, като такава, има богат опит и контакти, което ще бъде ценно с оглед на популяризирането на дейността и набирането на кандидати за обучението. То ще се извърши посредством: насочване на клиенти от социалните услуги, управлявани от фондация "ГИП-София" и нейната партньорска мрежа; чрез обяви в популярни сайтове за работа, като jobs.bg; чрез Дирекциите "Соц. подпомагане" и "Бюро по труда"; разпространение на информация в центрове в общността с голям човекопоток (супермаркети, ДКЦ и др.). Селектирането на участниците в обучението ще бъде извършено въз основа на мотивационно интервю. 1.3. Провеждане на първоначално 60-часово мотивационно обучение (през месец 1-7 от проекта), в рамките на което всеки участник ще изготви свое индивидуално портфолио; 1.4.. Изготвяне на индивидуален трудов профил за всеки от участниците в обучението, включващ описание на квалификацията и интересите на лицето, както и очаквания за желания тип заетост (сфера, позиция, работни задължения, натовареност, времева ангажираност); 1.5. Индивидуално целеполагане (реалистичен план); 1.6. В зависимост от трудовия профил и плана за действие, участниците ще имат следните възможности: 1.6.1. да получат подкрепа в търсене на работа на общия (конкурентния) пазар на труда; 1.6.2. да започнат стаж/ работа в управляваното от ГИП-София ЕООД соц. предприятие, чийто капацитет ще бъде разширен в рамките на настоящия проект, като: машинен оператор в пералня "Зелена"; организатор дейности в арт ателие "Творилница"; специалист маркетинг и реклама, ангажиран в администрирането на уебсайт; шофьор; оперативен счетоводител. 0.00 14 323.32
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика: Икономическата и социалната интеграция, които взаимно се дефинират и обуславят, са основен фактор за пълноценна житейска реализация на личността. В този смисъл, за реализиране на целта на проекта, а и на идеята на социалното предприемачество въобще, ангажиментът към целевата група не приключва с осигуряването на трудова заетост. Дейностите, свързани със създаването на работни места и подпомагане на процеса на формиране на умения за търсене, намиране и задържане на работа, следва да бъдат подкрепени и надградени, адресирайки и друг вид потребности: от принадлежност, общуване, самопознание, формиране на самооценка и самоутвърждаване, престиж и самоусъвършенстване. В рамките на проекта това се търси чрез осъществяване на дейности в посока преодоляване на социалната изолация, осмисляне на личното време, приучаване към работа в екип, творческо общуване, прогресивно възвръщане на комуникативните умения, придобиване увереност в собствените си сили, нарастване на възможностите за реализация и ресоциализация чрез участие в различни програми извън работното време (по избор), като: 1) Социален клуб (социални контакти между членовете на групата, ползване на библиотека и интернет, срещи "на кафе", игри на карти, шах, табла и други развлекателни занимания, гледане на видео-филми); 2) Арт клуб - арт терапевтични сесии, които имат както рехабилитационен, така и образователен характер, включващи представяне на определен стил или художник, разискване на творчеството му, разглеждане на конкретни негови творби, както и на автобиографичния път, ангажиране с художествена дейност; 3) Клуб „Искам да знам", който отговаря както на познавателните потребности на потребителите, така и на нуждата им да изразяват и споделят своите интереси; 4) Фотоклуб и Театрален клуб - в парадигмата на арт терапията, тези дейности имат за цел подпомагане на физическото, когнитивното и социалното развитие на личността чрез креативни занимания при хора, преживяващи психично заболяване, депресия, дълбока емоционална травма или житейски несполуки. С помощта на творчеството и размисъла върху изкуството и самия процес, през който преминават, клиентите получават възможност да обогатят своето познание за себе си и другите, да се справят със заболяване, стрес, травматични преживявания, ниска самооценка и пр. въз основа на мобилизирането на целия си творчески потенциал, което способства за разкриването на възможности, за които дори не подозират; 5) Кино клуб - съвместно гледане на любими филми и въвличане на участниците в дискусии върху съдържанието на филмите и личните им преживявания, свързани с тях; 6) Клуб Музика - представяне на различни и разнообразни теми, свързани с музиката, като потребителите имат възможност да вземат участие чрез споделяне на мнение и дискусия, представяне на значими за тях теми; 7) Литературен клуб - запознаване с литературни произведения, последващо обсъждане и създаване на свои творби; 8) Клуб Здраве - затвърждаване на навиците за здравословно поведение, пълноценно хранене, двигателна активност, непушене, безопасно сексуално общуване, лична хигиена, здравословна околна среда; самоконтрол и саморегулация на здравното поведение. - Друга ключова дейност ще бъде провеждането на практически обучения за новоназначенте лица с цел придобиване на умения за опериране на машини в перално стопанство, плетене и шиене, работа с клиенти, обработка на текст и снимков материал, администриране на интернет страници. - От месец 5 до месец 19 в рамките на проекта наетите лица ще получават и подкрепа за насърчаване на икономическата интеграция в рамките на програма "Подкрепена заетост", която представлява съдействие за търсене, намиране и задържане на работно място - т.е. проследяване на лица, които са вече с осигурена заетост на пазара на труда, посредством групови и индивидуални консултации, интервенции на работното място, ако е необходимо; посредничество при възникнали напрежения с работодатели и колеги. 0.00 19 257.45
Ремонтни дейности и оборудване на новосъздадени работни места: Проектът предвижда разширяване на дейността на съществуващо социално предприятие в следните направления: 3.1. Разширяване на настоящата дейност на социалното предприятие чрез закупуването на допълнително перално оборудване за обществена пералня "Зелена" и наемането на нови лица; 3. 2. Развиване на нова дейност в социалното предприятие: арт ателие "Творилница" - за: изработване на сувенири; работилнички за творчески занимания за широката общественост; 3.3. Създаване на интернет страница с онлайн каталог "Магазин за надежда". По т. 3.1. - съществуващата обществена пералня "Зелена" (гр. София, р-н Слатина, ул. 'Роглец" №17), управлявана от организацията-Кандидат, която е социално предприятие и в нея работят хора с увреждания, ще разшири капацитета си посредством закупуване на допълнително перално оборудване, като това ще помогне за осигуряването на заетост на повече лица от целевата група. Пералнята е създадена по проект, подкрепен от програма МАТРА на Министерството на външните работи на Кралство Нидерландия, и отваря врати през 2010г. Тя се помещава в сграда, предоставена за ползване със заем за послужване на ГИП-София ЕООД. По т.3.2.ГИП-София ЕООД притежава права шевна машина, петконечен оверлог, портативен хоризонтален стан, пирограф, осигурени със собствени средства, като за дооборудване на цех за производство на арт изделия и творчески работилници/социални клубове за общността, "Творилница" ще се нуждае от допълнителна техника, материали и консумативи, които ще бъдат закупени в рамките на проекта. Арт ателието ще се помещава в сграда, отдадена под наем на Фондация "ГИП-София" в столичен комуникативен район (адрес: р-н Лозенец, ул. Димитър Хаджикоцев №20), в близост до здравно заведение (XIII ДКЦ). Помещенията се нуждаят от ремонт, за да могат да бъдат да бъдат адаптирани и използвани като арт ателие за производство на сувенири и като център за общността, предлагащ арт занимания - работилнички срещу заплащане. Във връзка с оборудването на работно място за служителя от целевата група, който ще бъде ангажиран с поддържането на интернет страницата по т.3.3, която ще бъде създадена в рамките на проекта, е необходимо закупуването на преносим компютър и фотоапарат. 0.00 34 115.56
Подкрепа и осигуряване на заетост за период до 12 месеца: Подкрепата за трудова реализация се разгръща в два компонента, както следва: - Компонент 1 - Осъществяване на програма "Подкрепена заетост" от месец 5 до месец 19 в рамките на проекта, която представлява оказване на подкрепа и проследяване на лица, които са вече с осигурена заетост на пазара на труда, посредством групови и индивидуални консултации, интервенции на работното място, ако е необходимо, посредничество при възникнали напрежения с работодатели и колеги - при нужда (Дейност 2). - Компонент 2 - ГИП-София ЕООД ще осигури заетост за 12 месеца (месец 5-19) на 11 човека от преминалите през мотивационно обучение 40 лица (Дейност №1), както следва: шест лица ще бъдат наети в пералня "Зелена" като "машинен оператор, пералня" (5 лица) и шофьор (1 позиция); трима души - в арт ателие "Творилница" на позиция "Организатор дейности", като те ще се занимават с производство на сувенири и провеждане на арт клубове; едно лице ще бъде ангажирано като "Специалист, маркетинг и реклама" в ролята на администратор на интернет страницата, която ще бъде създадена в рамките на проекта и ще има за цел да рекламира продуктите и услугите на социалното предприятие (Дейност 6); едно лице - като оперативен счетоводител на предприятието. 0.00 91 507.79
Осигуряване на наставник за новонаетите лица: С цел въвеждане и обучение на работното място, предоставяне на подкрепа и менторство в рамките на трудовите отношения, за новоназначените лица ще бъдат осигурени наставници за периода 5-10 месец, както следва: - Наставник на лицата, заети в пералнята, ще бъде лице от целевата група, което от 3 години работи в ГИП-София ЕООД като машинен оператор, пералня; - Наставник на служителите в арт ателието ще бъде новоназначено лице с професионални квалификации и опит в сферата на текстилната промишленост и шивачеството; - Наставник на администратора на уебсайта, който ще бъде създаден в рамките на проекта за реклама и реализиране на продуктите и услугите на социалното предприятие и популяризиране на социалното предприемачество и корпоративната социална отговорност (Дейност 6), ще бъде новоназначеният "Специалист, маркетинг и реклама" (Дейност 6); - Наставник на оперативния счетоводител ще бъде финансов мениджър на организацията-партньор по проекта, за което няма да бъде търсено финансиране в рамките на проекта. Забележка: сумите са изчислени въз основа на размера на минималната работна заплата към датата на подаване на проектното предложение, завишена с 10% - предвид очакваното увеличение на минималния размер на работната заплата и на минималния размер на осигурителния доход от 2018 г. Наставниците отговарят за обучението на работното място на новонаетите лица, както и за цялостния процес на адаптация, мотивиране, развитие и усъвършенстване на служителите, за които отговарят. Необходимостта и важността на ролята им в дадения случай се предопределя и от специфичните характеристики на целевата група – лица, изискващи по-високо равнище на подкрепа и менторство. 0.00 7 831.10
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Корпоративната социална отговорност е феномен, който вече има традиции и се разпознава като компонент от маркетинговия микс на всяка организация. Инвестициите в социално отговорни практики не са запазена територия само за големите международни компании в България. Малкият и среден бизнес у нас също се ангажира. При все това, социалното предприемачество все още се възприема като благотворителна дейност и филантропия, във връзка с което проектът предвижда дейности за популяризиране сред широката общественост и целевите групи по проекта на концепцията за социалното предприемачество и социалния ефект от икономическата дейност за обществото. Най-резултатният път за постигане на това е през маркетинга на самото предприятие, който в тесен смисъл няма да се различава от маркетинга на което и да е бизнес предприятие, но като добавена стойност ще си поставя допълнителни цели в посока: насърчаване на инициативност, солидарност, социална чувствителност и критичност у всички участници в обществения живот; формиране на гражданско съзнание и граждански добродетели, и умения, и нагласи за отговорно гражданско поведение; зачитане значимостта на всяка човешка личност в многообразието от нейните идентичности, признаване правото и ценността на различието, приемане на равнопоставеността на всички в общото социално пространство. С оглед на времето, креативността, енергията и отдадеността, които се изискват за успешно реализиране на такава амбициозна задача, през месец 1 от проекта ще бъде назначен специалист по маркетинг и реклама, който ще има следните отговорности: - по отношение на продуктите - развитие на нови продукти, разработване на стратегии за продажба и програми за насърчаване на продажбите, ценообразуване, проучване на оценка на предлаганите от конкуренцията продукти; - връзки със съществуващи и идентифициране на потенциални клиенти, изграждане на устойчиви отношения с корпоративни клиенти (напр. магазини за сувенири, фирми за събития и конферентен туризъм, маркетингови отдели на големи корпоративни организации и пр.); - връзки с обществеността, медийно отразяване - избор на медии, създаване и поддържане на бази данни с контакти на медии, подготвяне и периодично изпращане на прес съобщения, иницииране на публикации в медиите (участие в ТВ и радио програми и интервюта и др.); - участие в търговски изложения, форуми за корпоративна социална отговорност (напр. ежегодните Наградите за социално отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите), Панаир на социалните предприятия, включване в уебсайтове за онлайн търговия и пр.; - маркетингови комуникации: печатни и електронни брошури, каталози, ценови листи и др.; - създаване и поддържане на връзки със социални предприятия, доставчици на соц.услуги и НПО и координиране на различни общи инициативи; - дейности, популяризиращи социалното предприятие, социалното предприемачество и корпоративната социална отговорност като цяло - събития (напр. откриването на арт ателие "Творилница").; - съдействие при изработването на 2 инф. дипляни, всяка с тираж 500 бр. и организиране на откриващо и заключително публично събитие с мин. 50 участници (за двете събития) - по дейност "Информация и комуникация"; - важен инструмент за постигане на целите на маркетинг специалиста ще бъде създаването на интернет страница с цел реклама и пласмент на продуктите и услугите на социалното предприятие (пералня "Зелена", сувенири, арт изделия за бита, творчески работилнички/кръжоци в общността). Това ще бъде уебсайт с кауза, с оригинално и въздействащо съдържание (новини, лични истории и информация за събития в социалната сфера), което ще й осигури популярност и наред с икономическия ефект, ще има и възпитателно въздействие. За администрирането на интернет страницата ще бъде наето лице от целевата група, чийто наставник ще бъде новонаетият "Специалист, маркетинг и реклама". 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.