Дейност 1 "Организация и управление на проекта": Дейността по управление е необходима за успешната реализация на проекта, като за тази цел Община Гоце Делчев ще предприеме действия за осигуряване на адекватен експертен екип и организация на дейността му. Възлагането на задължения на екипа за управление ще бъде в съответствие с Постановление №189 от 28 юли, а именно: В случай, че членовете на екипа за управление са служители на бенефициента задълженията по управление могат да бъдат вменени в рамките на установеното работно време посредством длъжностна характеристика или изъвн рамките на установеното работно време, чрез заповед на органа по назначаване/работодателя на служителя/работника по служебно/трудово правоотношение в държавната администрация, с негово съгласие и срещу възнаграждение за възлагане на допълнителни задължения във връзка с управлението и/или изпълнението на проект; или сключен трудов договор по реда на чл. 110 от Кодекса на труда във връзка с управлението и/или изпълнението на проект; бенефициентът може да възложи изпълнението на дейностите и на лица външни за организацията посредством сключване на трудов договор само за изпълнение на дейностите по управление на проекта.
Екипът за управлението на проекта ще бъде сформиран след одобрението на проекта и сключване на договор за безвъзмездна финансова помощ с УО на ОПРР - през първия месец от неговото изпълнение и ще осъществява дейността си през целия период на проекта. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. Екипът се състои от членове на следните длъжности: Ръководител проект, Координатор проект, Счетоводител проект, Инженер по проекта, Експерт "Обществени поръчки".
Екипът за управление на проекта ще осъществява изпълнението и отчитането на дейностите по проекта съобразно графика за изпълнение, включително ще следи за правилното и навременно изпълнение на дейностите, възложени на външни изпълнители. Екипът ще изготвя междинните и окончателните технически доклади и финансови отчети, искания за плащане. Ще отговаря за изготвяне на необходимите документи за осигуряване на мостово финансиране от банки или фондове/кредитни институции, ако това се налага, прогнози за плащанията, график за провеждане на процедурите за определяне на изпълнители, както и други документи, свързани с изпълнението на проекта и изисквани от УО на ОПРР.
Тъй като повечето от дейностите по проекта ще се изпълняват от външни подизпълнители, избрани по приложимия ред по ЗОП, в екипа за управление на проекта е включен Експерт "Обществени поръчки", който ще е отговорен за подготовката на документациите за възлагане на обществените поръчки по проекта и провеждането на процедурите за възлагане. В подготовката на документациите за възлагане на обществени поръчки ще участва и инженерът на екипа, който ще разработва техническите спецификации по поръчките за строителство, авторски и строителен надзор, като по този начин ще се осигури необходимата експертиза за качествено изпълнение на дейността. Останалите членове на екипа също ще подпомагат разработването на документациите, в съответствие с квалификацията и опита си.
Екипът за управление на проекта ще бъде длъжен да въведе система/механизъм за водене на кореспонденцията и архивиране на цялата документация по проекта, съгласно изискванията на УО на ОПРР. Това ще позволи документацията да е лесно достъпна и налична при извършване на проверка на място от страна на Управляващия орган на ОПРР 2014-2020 г., както и други компетентни контролни и одитни органи.
|
28 098.24
|
28 067.22
|
Дейност 2 „Изпълнение на инженеринг“: Изпълнение на инженеринг – проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР на общинската сграда, предназначена за обособяване на социални жилища.
Дейността ще бъде възложена за изпълнение на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП.
Проектирането ще осигури изготвянето на инв.проекти, които ще бъдат одобрени и съгласувани с компетентните експлоатационни дружества. Инвестиционните проекти ще бъдат предадени на избран изпълнител за изготвяне на комплексни доклади за Оценка на съответствието (Дейност 3 "Изготвяне на комплексни доклади за Оценка на съответствието"). На база одобрени и съгласувани инв.проекти ще бъдат издадени Разрешително за строеж за обекта, предмет на интервенция. За начало на СМР, съобразно издаденото Разрешително за строеж ще се счита денят на съставяне на протокола за откриване на стр.площадка и определяне на стр.линия и ниво. В настоящото проектно предложение е включен един обект на интервенция, а именно сграда със жилищно предназначение - спално помешение от бивше военно поделение.
Сградата е ситуирана в УПИ І-5247, квартал 277 по плана на гр.Г.Делчев. Състои от три секции разделени вертикално с технологични фуги. Средната секция е стълбище, другите две секции са симетрично разположени от двете страни на стълбището. Предвижда се преустройство на сградата, като се обособяват 30 жилища на първи етаж на кота 0,00м и на втори етаж на кота +3,30, от който 6 бр.едностайни, 10бр. двустайини и 14бр.тристайни. Първият етаж на кота 0,00м е достъпен за хора с увреждания, в двата частични приземни етажа на кота -3 има възможност да се обособят складови, сервизни и обслужващи помещения. В дворното пространство са предвидени интервенции за благоустрояване, изграждане на подходи, оформяне на места за паркиране и др.
Обхватът на инженеринга ще включва всички дейности, необходими за цялостната реконструкция на общинската сграда и прилежащо дворно пространство. Т.е. като резултат от изпълнението на инженеринга целата сграда ще бъде обновена и въведена в експлоатация, ще бъде обновено и прилежащото дворно пространство.
В процеса на изпълнение на СМР ще участват Възложителят, Строителят, Проектантът, Консултантът, Техническият ръководител и Физическо лице, упражняващо технически контрол по част "Конструктивна". Горепосочените участници ще носят отговорност съгласно правомощията, предвидени в ЗУТ.
Инженерингът ще се изпълни при пълно спазване техническото задание/спецификация.
За целта ще се използват данните и от заснеманията на съществуващото положение, обследванията, докладите и паспортите, изготвени преди подаването на проектното предложение и приложено към проектното предложение: арх.заснемане на съществуващото положение на сградата; доклад за обследване по части Архитектура, Конструкции, ВиК, Електро; Обследване за енергийна ефективност на съществуващата сграда - изготвени сертификати; Архитуктурен-план схема, зеверен от главния архитект на общината, Кол.-стойностна сметка по окрупнени показатели;
Стойността на дейностите по инженеринг е в размер на 1 438 450.00 лева без ДДС, формирана от следните стойности:
-разходи за СМР - 1203000,00 лв. без ДДС, съгласно приложена КСС по уедрени показатели и 15% инфлационна добавка -180450,00 лв. без ДДС;
-разходи за проектиране - 46000,00 лв без ДДС;
-разходи за авторски надзор - 9000,00 лв без ДДС;
Невъзстановимият ДДС за горепосочените разходи е в размер общо на 251600,00 лв., с което общата стойност на инженеринга е 1509600,00 с ДДС.
Към проектното предложение са приложени отделни финансови обосновки за реалистичност и икономичност на предвидените разходи.
Преди подаването на настоящото проектно предложение са изготвени:
- архитектурно заснемане, обследване за установяване на техническите характеристики и изготвяне на технически паспорт - общо на стойност 20000,00 лв без ДДС, по сключен договор с външен изпълнител;
- обследване за енергийна ефективност и сертификат за актуално състояние - на стойност 5500,00 лева без ДДС, по сключен договор с външен изпълнител; |
1 438 450.00
|
1 797 304.56
|
Дейност 3 "Изготвяне на комплексен доклад за Оценка на съответствието": В резултат на изпълнение на първия етап от Дейност 2 се очаква изпълнителя на инженеринг да изготви работен инвестиционен проект по всички части за реконструкцията на сградата-обект на интервенция по проекта.
Съгласно Наредба 1 / 30.07.2003г. за номенклатурата на видовете строежи се очаква сградата-обект на интервенция по проекта/проектираният строеж да е от четвърта категория.
Съгласно чл.142 от ЗУТ инвестиционните проекти подлежат на съгласуване и одобряване и са основание за издаване на разрешение за строеж.
Всички части на инвестиционните проекти, които са основание за издаване на разрешение за строеж, се оценяват за съответствието им с основните изисквания към строежите. Оценката обхваща проверка за съответствие на изготвените инвестиционни проекти със: предвижданията на подробния устройствен план; правилата и нормативите за устройство на територията; взаимната съгласуваност между частите на проекта; пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива и други.
За издаване на Разрешително за строеж за обекта е необходимо да има изготвени комплексни доклади за Оценка на съответствието на основание чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ и Оценка на съответствието на изготвените инвестиционни проекти със съществените изисквания по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ, изготвена по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради.
Оценката се извършва от регистрирана фирма-консултант/строителен надзор, който има специалисти по всички специалности. Тези специалисти преглеждат представения проект, проверяват количеството и качеството на представената проектна документация и с подписите си гарантират, че проекта отговаря на техническите и нормативните изисквания. На база изготвените от специалистите проверки и становища, консултанта изготвя Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти, който се входира заедно със проектите по всички части за издаване Разрешение за строеж. |
2 350.00
|
4 230.00
|
Дейност 4 „Изпълнение на Строителен надзор и въвеждане на обекта в експлоатация“: В рамките на дейността ще бъде осъществен надзор в строителството в обхват съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, в съответствие с изискванията на Възложителя и останалите нормативните правила, като лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност най-малко за следното:
• законосъобразно започване на строежа;
• осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
• спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3; от ЗУТ
• осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
• недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
• подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството.
• изготвяне на окончателен доклад до Възложителя.
• изготвяне и окомплектоване на документация за въвеждане на обекта в експлоатация в съответствие с действащото законодателство;
Съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ), по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант.
Въвеждането на обектите в експлоатация ще се извърши с участието на всички участници в процеса – възложител, строител, строителен и авторски надзор, които съвместно са отговорни за подготовката на документацията за въвеждане на обектите в експлоатация, съгласно разпоредбите на действащия Закон за устройство на територията (ЗУТ). |
17 147.00
|
19 376.40
|
Дейност 5 "Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане": "Социалните жилища" са социална услуга, чрез която се осигурява подслон и нормални условия на живот на уязвими, малцинствени и социално слаби групи от населението и други групи в неравностойно положение, които не могат да си позволят собствен дом или жилище под наем на пазарни цени. Този факт изисква в жилищата да се създадат подходящи условия за обитаване на настанените лица, чийто финансови възможности не позволяват закупуване на основно жилищно обзавеждане и оборудване. В проектното предложение е предвидено доставка и монтаж само на най-необходимото оборудване и обзавеждане на обособените социални жилища, свързано с осигуряване на основните битови условия, а именно кухненски шкафове, маси, столове, легла и гардероби. Видът и количеството на необходимото оборудване и обзавеждане е подробно посочено в техническата спецификация, която е част от проектното предложение и е изготвена на база изготвените от архитект архитектурни схеми за сградата.
Жилищата състоящи се от спални, дневна и кухня и баня с тоалетна, ще бъдат снабдени с необходимия минимум от ел.уреди, кухненски шкафове, легла, гардуроби и др. за осигуряване на нормални условия на живот на наемателите. Задоволяването на техните основни битови нужди ще бъде предпоставка за постигане на социалното им включване и интегрирането им в обществото. |
86 970.00
|
104 364.00
|
Дейност 6 „Дейности за публичност и визуализация“: Осигуряването на публичност и визуализация на дейностите по проекта е задължителна дейност, която ще се изпълнява в продължение на целия проект. Тя ще бъде осъществявана в пълно съответствие с изискванията от Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Нейната основна цел е да популяризира сред общността реализацията на значим обществен проект, финансиран с подкрепа от Структурните и инвестиционни фондове на ЕС. Планираните дейности по информация и комуникация са насочени към популяризирането на целите, финансирането и резултатите от проекта. В дейността са включени следните под-дейности:
• Организиране и провеждане на 2 пресконференции. С цел осведомяване обществеността за целите на проекта и източниците на финансиране, изпълнението на дейностите и представяне на постигнатите резултати, при стартирането и в края на проекта ще бъдат организирани и проведени по една пресконференция. На пресконференциите ще бъдат поканени представители на регионални и местни печатни и електронни медии и телевизионни канали, както и представители на целевите групи и заинтересованите страни.
• Изработване на 1 рекламно-информационен банер, който ще се използва за визуализация на проекта по време на публичните събития.
• Изработване на временен билборд и постоянна обяснителна табела за обозначаване на обекта на интервенция и визуализация на финансовата помощ от страна на ОПРР и ЕФРР. По време на изпълнението на СМР ще бъде поставен 1 бр. временен билборд, а след приключване на строителните работи ще бъде поставена 1 брой постоянна обяснителна табела.
на подходящо място в границите на обекта.
• Публикации в медиите и на уебсайта на общината - по време на изпълнението на целия проект да бъдат направени общо 8бр.платени публикации за проекта в печатни и електронни медии. Също така на уебсайта на общината регулярно ще бъде публикувана информация за хода на изпълнение на проекта.
• Изработване и поставяне на информационни стикери - ще бъдат изработени 1000 бр. информационни стикери, които ще бъдат поставени на доставеното оборудване и обзавеждане.
• Официални церемонии - "първа копка" по повод стартиране на СМР и официална церемония за откриване на обекта след приключване на изпълнението на СМР и доставка на оборудването и обзавеждането
• Отпечатване на брошури/дипляни с резултатите от изпълнението на проекта. Ще бъдат подготвени и отпечатани 500 бр. дипляни с резултатите от изпълнението
на проекти. Те ще бъдат разпространени сред общността.
• За всяко от събитията (пресконференции и официални церемонии) ще бъдат изготвени и залепени на определине места плакати, информиращи местната общност за предстоящото събитие. Предвидени са и комплект рекламни материали за участиците в пресконференциите, включващи брандирани папка, тефтер, химикалка, чадър и преносима батерия; |
7 927.30
|
9 512.76
|
Дейност 7 „Одит на проекта“: С оглед стойността на исканата безвъзмездна финансова помощ по настоящия проект, а именно над 200 000 лв., община Гоце Делчев в качеството й на бенефициент е длъжна да осигури извършването на независим одит по проекта. В рамките на дейността ще бъде извършена одитна проверка на изпълнения проект с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС.
За окончателното искане за плащане по проекта, одиторът ще провери дали декларираните от бенефициента разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, и ще изготви доклад за фактически констатации съгласно приложение 11.11 Образец на доклада за фактически констатации.
Одитът ще се извършва в съответствие с действащото законодателство, указания на УО на ОПРР и Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС, на ниво бенефициент, издадена от дирекция „Национален фонд”, Министерство на финансите. |
14 000.00
|
16 800.00
|