Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 296 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящата ситуация, свързана с разпространението на COVID-19 и нейните икономически и социални ефекти върху различни публични сектори, поставиха системите за социална защита пред сериозни изпитания. Извънредната ситуация доведе до увеличаване ръста на безработица, бедност и липса на доходи за голяма част от домакинствата. Една от формите на социална закрила, с които може да се подпомогнат нуждаещите се лица,  е предоставянето на топло приготвена храна на хора в неравностойно положение, самотно живеещи лица и семейства поставени под карантина.  С реализирането на проект "Топъл обяд в условията на пандемия от COVID-19" СО, район "Подуяне" ще  подпомогне до 200 лица от най-бедните и уязвими групи с топла храна, получавана до дома им, съобразно противоепидемичните мерки, за период от 435 работни дни /от  01.01.2021 до 30.09.2022 г. вкл./.Мястото на изпълнение на проекта е територията на район "Подуяне" включваща : ж.к."Хаджи Димитър; ж.к. "Сухата река"; ж.к."Левски Зона В"; ж.к."Левски Зона Г"; кв. "Левски", част от кв. "Малашевци".  
Храната ще се приготвя  и доставя на потребителите от изпълнител избран по реда на ЗОП. Определянето на ястията, които ще се предоставят на крайните потребители и осигуряването на здравословна, качествена и разнообразна  храна ще са отговорност на СО район "Подуяне", като партньорска организация - бенефициент. Проектните дейности предвиждат и предоставяне на съпътстващи мерки, съобразени с индивидуалните нужди на потребителите, при спазване на санитарно хигиенните изисквания ,с цел ограничаване разпространението на COVID-19 ,които ще се реализират от бенефициента.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи. : В съответствие с целите на настоящата операция, целевите групи, които СО район "Подуяне" идентифицира, са: 1.Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2.Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3.Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Източниците за идентифициране на нуждаещи се лица и семейства са: сигнали на граждани, получени по телефони на отдел "ОСДКСИЗ" в районната администрация, информация от РЗИ за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги, от БЧК, ДБТ "Сердика", ДСП "Оборище" , домоуправители, ромски медиатори, директори на училища и детски градини и др. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група ще се потвърждава от ДСП "Оборище" въз основа регистрите на подпомаганите лица, на проверка, събиране на допълнителна информация, индивидуална преценка и др. за всеки отделен случай. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Дейността ще започне от 04.01.2021 година и ще продължи до 30.09.2022 година/ вкл./- 435 работни дни. Топлият обяд ще се приготвя от фирма - изпълнител, избрана чрез процедура по ЗОП и уникален номер на обществената поръчка в Регистър на обществените поръчки - 01270-2020-0020. Сключен е договор № РПД20-ДГ55-19/22.12.2020 г. между СО район "Подуяне" и „Джое Кетъринг“ ООД за приготвяне и предоставяне на топла храна. Адресът на кухнята, в която ще се приготвя храната, е : гр. София, бул. „Ситняково“ № 21 ,стола на 23 СУ "Фредерик Жулио Кюри".Фирмата -изпълнител „Джое Кетъринг“ ООД е с регистрационен № 222500778, съгласно удостоверението по чл. 12 от Закон за храните. Помещението, в което ще се приготвя храната отговаря на всички изисквания за извършване на тази дейност. Разделено е по следния начин: Помещение за персонала, в което той се облича и привежда във вид отговарящ на изискванията за работа в условията на епидемия; Помещение за получаване на стоката; Помещение за обработка на зеленчуци; Подготвително помещение; Кухня за приготвяне на храна; Помещение за пакетиране на храна; Склад за сухо съхранение. Оборудване: Конвектомат “Racionai” за 20 бр. тави – 2 бр. ; Конвектомат „Tomeko”за 10 бр. тави – 2 бр.; Съдомиялна – професионална – 2 бр.; Професионален хладилник „Gastromat”с две крила – 4 бр.; Фризери -4 бр.; пасатор – т.е професионално кухненско оборудване /Filmar/. 232 500.60 146 742.12
Предоставяне на топъл обяд: Приготвеният топъл обяд ще се предоставя до домовете на потребителите от фирмата- изпълнител "Джое- кетъриг"ООД, избрана чрез процедура по ЗОП, съгласно сключен договор № РПД20-ДГ55-19/22.12.2020 г. Дейността ще се осъществява 435 работни дни, за до 200 броя потребители. Получаването на топъл обяд от всеки потребител ще се основава на предварително подписан договор между СО район "Подуяне" и одобрения потребител, преди включването му в услугата. Получаването на топъл обяд ще е удостоверява от потребителите в Дневник на потребителя /Приложение № 23/, където те ще се подписват за получената храна ежедневно и потвърждават получени съпътстващи мерки, както и отразяват мнението си за получаваните услуги. В края на всеки месец потребителите ще предават на СО район "Подуяне" дневниците си и получават нови за следващия месец. В случай на невъзможност конкретен потребител да предостави приключен месечния си дневник на районната администрация, то при отчитане дневника се замества с декларация от представляващия СО район "Подуяне" или от упълномощено от него лице с потвърждаване на предоставената за месеца подкрепа и отразен периода на предоставяне. С цел недопускане разхищението на храни в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация се предоставя на определените от район "Подуяне" резерви. Със същите се сключват договори и те се подписват при предоставянето на обяда също в дневник на потребителя . 11 625.03 97 383.52
Реализиране на съпътстващи мерки: Реализирането на съпътстващи мерки е съобразено с противоепидемичните мерки с цел ограничаване на разпространението на COVID-19 и със специфичните нужди на хората в тези условия. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на анализ и установени специфични потребности за всеки отделен потребител. Ще бъде използван индивидуален подход на предоставянето им предвид пандемията от COVID 19. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд, се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно актуалните противоепидемични мерки и индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел преодоляване на последствията от продължителната социална изолация. Принципите при предоставяне на съпътстващите мерки са: зачитане на човешкото достойнство, личния и семейния живот, правото на защита на личните данни, правата на детето, правата на възрастните хора, равенството между мъжете и жените и забраната на дискриминацията. Съпътстващите мерки ще се предоставят по всяко време планово при предварително идентифицирана необходимост и планирано предоставяне – предварително насрочени срещи с потребители, както и при възникнала спешна необходимост под формата на непланирани консултации или друг вид подкрепа. 11 625.03 11 625.04

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.