Придобиване на издувна машина за иновативно автоматизирано едностъпково производство на продукт бутилки от полиетилен с вместимост до 2 л. вкл., водеща до намаляване на използваната суровина полиетилен висока плътност и до по-ефективно управление на отпадъците чрез предотвратяване образуването на Отпадъци от пластмаси и намаляване на отпадъка от пластмасови опаковки: В рамките на дейността е планирана реализацията на първоначална инвестиция в ДМА,свързана с разширяване капацитета на съществуващия стопански обект и представляваща пилотна за България технология,резултираща в реализацията на производствена (процесна) иновация-издувна машина за иновативно автоматизирано едностъпково производство на продукт бутилки от полиетилен с вместимост до 2 л.
Към момента за производството на опаковки от полиетилен с вместимост до 2 л. вкл. се прилага единствената съществуваща на пазара технология-на производство с бластавтомат,при който се задава дебелината на заготовката-шлаух,която излиза от екструдера на машината за леене под налягане и се подава към матрицата, където се надува под налягане,за да заеме плътно зададената форма.Отлятото изделие се охлажда и след изваждането му от матрицата ръчно се отстраняват излишни парчета пластмаса,образувани от външната му страна при събирането на 2те половини на матрицата, представляващи отпадък от пластмаси.Некачествените изделия,както и остатък от полиетилен,смесен с оцветител,са негодни за употреба/повторно връщане в началото на производствения цикъл и в резултат са налице значителни загуби на суровина.Количествата генерирани отпадъци са значителни поради невъзможността за повторно смилане и използване на негодна продукция,загубата на годна суровина,смесена с оцветител и на ръчното смесване на гранулата и оцветителя и необходимостта от настройване на сместа за постигане на желания цвят на изделията.
С цел ефективно преодоляване на изложените недостатъци на съществуващата технология по отношение на ресурсна ефективност на производствения процес и ефективно управление на отпадъците,както и с цел разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект и реализиране на производствена иновация в рамките на дейността е планирано придобиването на издувна машина за иновативно автоматизирано едностъпково производство на продукт бутилки от полиетилен с вместимост до 2 л. вкл., водеща до намаляване на използваната суровина полиетилен висока плътност и до по-ефективно управление на отпадъците чрез предотвратяване образуването на Отпадъци от пластмаси и намаляване на отпадъка от пластмасови опаковки.
Планираната инвестиция ще доведе до спестяване на суровини полиетилен и оцветител и до намаляване на специфичното количество генерирани отпадъци посредством внедряването на пилотна технология,позволяваща:
•Изработване на заготовка/преформа и незабавното производство на изделието - Изработването на заготовка на желаното изделие в иновативната машина и незабавната й преработка до желаното изделие позволяват прецизно и точно управление количеството подадена суровина и елиминират технологичния брак-загубата на суровина от излишни парчета от външната страна на изделието.
•Система за прецизно програмирано дозиране на оцветителя, елиминираща загубата на оцветител и полиетиленов гранулат поради неточно съотношение на двете в сместа или недобро смесване при съществуващата към момента технология. В допълнение, пилотното решение елиминира необходимостта от предварително подготвяне на смес от гранулат и оцветител,която да остане неизползваема след изпълнение на поръчката и да представлява отпадък.
Инвестицията гарантира намаляване на количеството използвана суровина и на количеството образувани отпадъци за ед. продукт при повишаване на качеството на изделията. Благодарение на значителното ускоряване на най-времеемките процеси в производството и липсата на необходимост от охлаждане на заготовката и повторното й нагряване преди издуване, при запазване на равни други условия е възможно повишаване на производителността до 150% от текущата.
Стъпки за изпълнение:
1.Съгласуване с УО на график за избор на изпълнители-1ви м.
2.Предоставяне на проект на документация за избор на изпълнител за предварителен контрол-2ри м.;
3.Провеждане на процедура и сключване на договор с избран изпълнител-3-4 м.;
4.Доставка на ДМА и подписване на ППП(4-16ти м.) |
630 000.00
|
630 000.00
|
Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е: Настоящата проектна дейност обхвана изготвянето на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е.
Дейността е абсолютно необходима и има пряк принос за изпълнение на проекта с оглед на обстоятелството, че тя представлява предпоставка за допустимост на проектното предложение по настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с оглед на изискването проектът да се основава на извършен одит за ресурсна ефективност по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти съгласно Приложение Е към Условията за кандидатстване.
Дейността, също така, попада в обхвата на допустимите по настоящата процедура дейности по Елемент В "Други инвестиции, услуги и мултиплициране на резултатите“".
В рамките на обследването за ресурсна ефективност на проекта бе обоснован ефектът от реализация на инвестиция по елемемент А "Внедряване" - в издувна машина за иновативно автоматизирано едностъпково производство на продукт бутилки от полиетилен с вместимост до 2 л. вкл., по отношение на намаляването на използваната суровина полиетилен висока плътност и до по-ефективно управление на отпадъците чрез предотвратяване образуването на Отпадъци от пластмаси и намаляване на отпадъка от пластмасови опаковки
Реализацията на проектната дейност обхвана следните стъпки:
1. Избор на изпълнител
2. Извършване на одит за ресурсна ефективност на проекта по образец
3. Подписване на приемо-предавателен протокол.
Видно от изложените стъпки за реализация, настоящата проектна дейност, в съответствие с изискванията на процедурата, е извършена след датата на обявяване на настоящата процедура и преди подаване на проектното предложение, като при описание на дейността, в месец за стартиране на дейността е посочена стойност "1", а в продължителност на дейността в месеци е посочена реалната продължителност на дейността. |
14 500.00
|
14 500.00
|
Организиране и провеждане на събития за мултиплициране на резултатите от проекта - дейността ще бъде изпълнена чрез организиране и провеждане на 2 публични събития - 1 кръгла маса и 1 пресконференция: Целта на настоящата проектна дейност е постигане на мултиплициращ резултат на въведените в рамките на проекта пилотни технологични решения и методи.
Целева група на планираните за реализация в рамките на проектната дейност събития са предприятия, осъществяващи същата или подобна дейност и заинтересовани страни от сектора/подобни сектори (работодателски/браншови организации и асоциации), където може да бъде въведена внедрената в рамките на проекта пилотна технология. Целта на тези действия е да се подобри информираността и да се покаже и популяризира ефектът относно въвеждането на подобни пилотни технологии и да се насърчат и други предприятия да въведат такива ресурсноефективни решения. На планираните събития ще бъде представена ползата от пилотната технология, в т.ч. приносът й за устойчиво развитие на предприятията в бранша и икономическата й целесъобразност като фактори за повишаване на мотивацията за внедряване на иновативната технология.
С оглед на изложеното в рамките на проектната дейност е планирано организирането и провеждането на следните събития:
- 1 кръгла маса, на която ще бъдат поканени браншови, работодателски организации и конкретни предприятия, за които внедряваната по проекта технология би представлявала интерес - планира се провеждане на кръгла маса в наета за целта зала, разполагаща с необходимото оборудване, в т.ч. мултимедиа, прожектор, микрофони и др. Залата е планирано да бъде с капацитет не по-малък от 50 човека, а събитието се планира да бъде еднодневно.
- 1 пресконференция, в рамките на която ще бъдат представени постигнатите резултати от проектната реализация пред представители на медиите- планира се провеждане на пресконференция в наета за целта зала, разполагаща с необходимото оборудване, в т.ч. мултимедиа, прожектор, микрофони и др. Залата е планирано да бъде с капацитет не по-малък от 50 човека, а събитието се планира да бъде полудневно.
Необходими стъпки за изпълнение на дейността:
1.Избор на изпълнител (12-ти месец)
2. Организиране и провеждане на събитията, в т.ч. таргетиране и информиране на целевите групи с цел привличане на максимално широк кръг заинтересовани страни и участници на събитията. Подписване на приемо-предавателен протокол с избрания изпълнител след провеждане на планираните събития (15-19ти месец)
През целия период на изпълнение на дейността-спазване на мерките на информация и комуникация от страна на Бенефициента във връзка с всички документи/публикации, свързани с изпълнение на проекта. |
6 000.00
|
5 600.00
|
Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта (дейността ще бъде изпълнена посредством реализацията на 6 публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта): Целта на настоящата проектна дейност е постигане на мултиплициращ резултат на въведените в рамките на проекта пилотни технологични решения и методи.
Целева група на планираните за реализация в рамките на проектната дейност публикации в традиционни и дигитални медии са предприятия, осъществяващи същата или подобна дейност и заинтересовани страни от сектора/подобни сектори (работодателски/браншови организации и асоциации), където може да бъде въведена внедрената в рамките на проекта пилотна технология. Целта на тези действия е да се подобри информираността и да се покаже и популяризира ефектът относно въвеждането на подобни пилотни технологии и да се насърчат и други предприятия да въведат такива ресурсноефективни решения.
С оглед на изложеното в рамките на проектната дейност е планирано да бъдат направени 6 броя публикации в традиционни и дигитални медии. С цел постигане на оптимален мултиплициращ ефект и достигане на информацията до максимално широк кръг заинтересовани страни, се планира 2 публикации да бъдат извършени в регионални традиционни медии, 2 в дигитални медии и 2 броя публикации - в национални традиционни медии.
Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. Всички публикации ще съдържат минимум емблемата на ЕС, Изписване на фразата Европейски съюз, наименование на съфинансираюия фонд, общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието на финансиращата ОПИК, Наименованието на Бенефициента.
Планирано е публикациите да бъдат извършвани в паралелно в периода на изпълнението на проектна дейност 3, свързана с организиране и провеждане на събития за мултиплициране на резултатите с цел постигане на оптимален ефект от проектните дейности.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнител (12ти м.)
2. Подготовка на съдържание на всяка една от публикациите (12-19 месец)
3. Извършване на публикациите (12-19 месец)
4. Подписване на приемо-предавателен протокол с избран изпълнител (20ти м.)
|
3 600.00
|
3 300.00
|
Визуализация на проекта: В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информация и комуникация. Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие-Бенефициентът) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регламент 1303/2013.Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. С оглед на това, в рамките на дейността се предвижда:
- при всички мерки за информация и комуникация(в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта) ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие(ЕФРР) на ЕС чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност.
По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като:
-включи на своя уеб сайт подробно описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС - публикацията, ще бъде направена в рамките на 2 дни от сключването му и ще съдържа минимум: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на Оперативна Програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020, наименование на проекта и общата му стойност, в т.ч. размер на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева;
-постави 2 бр. плакати с минимален размер 50х70 см информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място-напр. входа на сградата, в която ще се осъществява проектът.Билбордите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел;обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;начална и крайна дата на изпълнение.
- ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на актива (и по-голяма съставна част на актив), закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “Европейски съюз”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номера на договора.
Необходими стъпки за изпълнение на дейността:
1.Избор на изпълнител (1ви месец)
2.Изработка на материалите за визуализация, доставка и подписване на приемо-предавателен протокол с избрания изпълнител (2ри месец)
3.Поставяне на временни билборди и стикери при доставката на ДМА по проекта
4.През целия период на изпълнение на дейността-спазване на мерките на информация и комуникация от страна на Бенефициента във връзка с всички документи/публикации, свързани с изпълнение на проекта. |
200.00
|
190.00
|