Организация и управление на проекта: Цел на дейността е ефективно и качествено изпълнение на проекта и добро финансово управление на дейностите.
Успешното изпълнение на проекта изисква оптимална организация и управление на проектните дейности. За целта Община Арилци ще предостави помещение, в което те ще се осъществяват и ще се съхранява проектната документация.
За реализиране на дейността ще се сформира екип за управление на Проекта, включващ ръководител, координатор и счетоводител. Функционалните задължения на членовете на Екипа за управление на проекта ще бъдат разписани в техните длъжностни характеристики.
Екипът за управление ще е пряко ангажиран в изпълнението на всички проекти дейности и тяхното отчитане. Ще провежда регулярни срещи за реализиране на проектните дейности, разпределение на отговорностите и вземане на решения, осигуряващи оперативното управление на Проекта.
Екипът за управление на Проекта ще извършва ежемесечни проверки и периодични оценки за качеството на предоставените почасови услуги от Центъра за интегрирани услуги.
Ефективната организация и управление на Проекта ще гарантира поддържането на високо ниво на качеството на почасовите услуги на потребителите. |
42 200.00
|
26 247.76
|
Осигуряване на публичност и информация: Цел на дейността: популяризиране на проекта и съфинансирането от Европейския социален фонд, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020.
Община Априлци ще информира обществеността и потенциалните потребители за получената финансова подкрепа от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 чрез Европейския социален фонд . В изпълнение на дейността за осигуряване на публичност и информация ще бъдат разяснени както проектните дейности, така също и комплексните услуги, които ще се предоставят от Центъра за интегрирани услуги.
При провеждане на информационната кампания ще бъдат спазени правилата на Европейския съюз за комуникация и визуализация.
Новосъздаденият Център за интегрирани услуги в общността или в домашна среда ще предложи иновативен подход при предоставянето на услугите за задоволяване конкретните нужди на потребителите. Това изисква подготовка и разпространение на информация за подробно запознаване на обществеността и кандидат - потребителите с дейността на Центъра и възможностите за ползване на услугите.
Информационната кампания ще включи публикации в регионален вестник и обявления в сайта на общината, изготвяне и разпространение сред заинтересованите страни на информационни брошури, рекламни папки и рекламни химикали, изработване на информационни табели.
Предвижда се провеждането на заключителна конференция за медиите за отчитане на резултатите от реализацията на проекта и споделяне на добри практики. |
2 400.00
|
958.32
|
Социална оценка на потребностите на кандидат – потребителите: Целта на дейността е прилагане на индивидуален подход при предоставяне на интегрираните услуги на потребителите.
Оценката на индивидуалните комплексни потребности на кандидат-потребителите е особено важна за гарантирането на иновативния интегриран подход при предоставянето на почасовите услуги за социално включване в общността или в домашна среда.
Дейността ще се осъществи чрез анкетиране в дома, комплексно идентифициране на нуждите и проблемите на представителите на целевата група, изготвяне на индивидуална социална оценка на всеки кандидат - потребител от специалист "Социални дейности" и конкретизиране необходимостта и вида на почасовите услуги.
Изготвяне на социални оценки ще се осъществи както в началото на проекта, така също и при постъпване на нови заявления от кандидат-потребители през периода до 21-ви месец на изпълнение на проекта.
Изготвянето на социалните оценки на потребностите ще се извърши от външни експерти, притежаващи необходимата квалификация и опит, наети от община Априлци.
През месец февруари 2016 година ще се изготвят социални оценки на потребностите на потребителите, ползващи услугата "Личен асистент" по процедура "Нови алтернативи" , подали заявления за продължаване на услугата по настоящия проект. |
3 800.00
|
3 300.00
|
Обучение на персонала: С настоящата дейност се цели придобиване и надграждане на уменията на личните асистенти, домашните помощници и екипа на Центъра.
Осигуряването на достъп и предоставянето на качествени интегрирани услуги според специфичните потребности на потребителите изисква те да се извършват от обучен и квалифициран персонал на Центъра.
Обучението ще е насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на познанията и практическите умения на персонала за предоставяне на почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда, за осигуряване на качествена и адекватна грижа за хората с увреждания и възрастните хора.
При обучението ще бъде прилаган интерактивен подход, включващ теоретични познания и практически умения.
Обучителният процес ще е ориентиран към запознаването на участниците в него с добри практики от нашия и чуждестранен опит.
Предвижда се провеждане през 2-ри проектен месец на въвеждащо обучение в 1 модул от 3 дни за запознаване с философията, целите и обхвата на услугите, с организацията на работа, функциите, отговорностите и задълженията на всички назначени, не преминали до момента обучение.
Надграждащото обучение ще се проведе през 5-ти и 7-ми месец след стартиране предоставянето на почасовите услугите – 2 модула по 2 дни с всички назначени в Центъра и има за цел надграждане на придобитите професионални умения и знания за развитие на екипни принципи на работа.
Надграждащото обучение включва запознаване с добри практики при интегриран подход на предоставяне на почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда. |
1 500.00
|
1 500.00
|
Осигуряване на достъп до почасови услуги чрез създаване на „Център за интегрирани услуги” : Дейността има за цел да осигури на достъп до интегрирани услуги, според специфичните нужди на всеки отделен потребител, чрез осъществяване на гъвкаво почасово предоставяне на услуги за социално включване или в домашна среда на лица с увреждания, техните семейства и възрастни хора над 65 години с органичения или в невъзможност за самообслужване в община Априлци и включва две поддейности.
Поддейност 1: Ремонт, обзавеждане и оборудване на Центъра и назначаване на специалисти.
Дейността ще се реализира през първия и втори проектен месец. С Решение № 590 от 25.06.2015 година на Общински съвет - Априлци е предоставено помещение с размер 13,7 кв.м, публична общинска собственост, което предстои да бъде ремонтирано и пространството адаптирано.На предоставеното помещение е необходимо да се направи подова замазка и постави подова настилка - ламинат. Помещението е позиционирано на първия етаж на сградата със стъпала към него. Осигуряването на достъпна среда за потребителите на услуги - хора с увреждания и възрастни хора изисква изграждането на рампа и парапет към нея.
За осъществяване на цялостната дейност на Центъра е необходимо офиса на персонала за управление на Центъра да бъде подходящо оборудван и обзаведен.
Осигуряването на адекватни условия на труд на персонала - управител, социален работник и медицинска сестра. и документиране дейностите на Центъра, разписани в Проекта изисква оборудване на офиса с техника, бюра, кардекс, столове и щори за прозорци. Предвидените компютърни конфигурации и копирна техника ще оборудват техните работни места и ще бъдат използвани в пряката им работа по документиране на услугата - договори с потребителите, социални доклади, оценки на потребностите, графици, документи по мониторинга и качеството.
Функционирането, управлението и предоставянето на услугите за социално включване в общността или в домашна среда от Центъра за интегрирани услуги ще бъде обезпечено с назначаването екип от трима специалисти - 1 управител, 1 социален работник и 1 медицинска сестра, с което ще се гарантира мултидисциплинарния подход при предоставяне на почасовите услуги.
Екипът ще осъществява цялостната организация на дейността на Центъра включваща изготвяне на индивидуални планове на потребителите, изготвяне на графици за ползване на почасовите услуги за социално включване в общността или в домашна среда, изготвяне на работни графици за предоставяне на почасови услуги, ще предоставя социални, здравни и други услуги на потребителите.Социалният работник периодично ще актуализира информацията за потребностите на всеки потребител и ще се изготвя актуализирани социални оценки на потребностите. Ще извършва планиране на необходимостта от почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Здравният работник ще предоставя почасови здравни услуги както в офиса на Центъра, така също и в домашна среда.
Поддейност 2: Предоставяне на почасови интегрирани услуги
Дейността ще се реализира в продължение на 24 месеца и стартира от трети проектен месец.
Предоставянето на почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда, съобразно индивидуалните потребности на потребителите, осигуряващи интегриран достъп до здравни, социални и други услуги ще се осъществява от минимум 21 лични асистенти и 3 домашни помощници. Тяхна проектна численост е съобразена с предварителното проучване за потребностите от почасови услуги направено от община Априлци, като според конкретните потребности ще бъдат назначени на пълно или непълно работно време.
За осигуряването на здравните услуги е необходимо закупуването на апарат за измерване на кръвно налягане, апарат и лентички за измерване на кръвна захар. Организационно техническото и документално обезпечаване дейността на Центъра предполага и осигуряването на материали и консумативи - папки, хартия, тонери, дневници и други. |
435 480.00
|
309 629.33
|
Разработване на Методология за дейността на Центъра : Целта на дейността е да се разработят детайлни правила и изисквания за целия комплекс от услуги, с което да се гарантира високо качество и мултидисциплинарен подход при предоставяне на почасовите услуги за социално включване в общността или в домашна среда.
Важно условие, гарантиращо качеството на почасовите услуги, е прилагането на интегрирания подход при предоставянето им.
Разработването на Методология за дейността на Центъра ще спомогне всички специалисти, включени в екипа, да разгърнат своите компетентности и да задоволяват максимално потребностите от социални, здравни и други услуги.
Предвижда се разработване от експерти, външни за Общината, на Методология за дейността на Центъра за интегрирани услуги за социално включване в общността или в домашна среда.
В Методологията ще се разпишат правила и процедури, взаимоотношения и интегритет при предоставянето на различните видове услуги - социални, здравни и други. |
2 500.00
|
2 500.00
|
Супервизия и психологическо консултиране на персонала: Дейността цели предоставянето на професионална подкрепа на персонала при трудни и специфични ситуации в работата с целевата група - хора с увреждания, техните семейства и възрастни хора е особено важно за предотвратяване на случаи на емоционално прегаряне.
Дейностите по осъществяване на лична помощ, по оказване на подкрепа, съдействие и придружаване за социално включване в общността и по извършване на комунално-битовите услуги на потребителите в домашна среда са в групата на помагащите професии и носят висок риск от емоционално прегаряне.
Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги – риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като средство за професионална подкрепа с оглед предоставяне на услуги с високо качество.
Супервизията като форма на планирана помощ и подкрепа ще се предоставя от експерти, външни за общината, притежаващи професия и опит, и цели проследяване и проверяване на работата на супервизирания професионалист, с оглед предоставяне на качествена грижа на потребителите и избягране на професионално прегаряне.
Подобряването на работната ситуация ще способства за професионалното развитие на персонала, включително и личностно развитие, оптимизация на организацията на работа, повишаване на специфичната компетентност в социалната работа.
Дейноста включва:
- Провеждане на групови и индивидуални супервизии на персонала
- Подкрепа за изграждане и функциониране на екипа на Центъра за интегрирани на услуги
- Подкрепа на персонала при изработване на актуализирани оценки на потребностите на обслужваните лица за периода на предоставяне на почасовите услуги
- Психологическо консултиране на персонала при възникнали кризисни ситуации. |
6 000.00
|
8 600.00
|
Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услуги: Дейността цели предоставянето на мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите, в зависимост от индивидуалността на конкретния потребител и оценката на неговите нужди.
Дейността предвижда индивидуални срещи с всички потребители на почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда с външни експерти.
За хората с увреждания в трудоспособна възраст се предвижда подкрепата да доведе до подобряване на възможностите за намиране на подходяща работа, създаване и поддържане на приятелски контакти, формиране на социална мрежа. При тези потребители подкрепата ще е насочена към максимално използване на асистентските услуги за социално включване и активен живот.
При възрастните хора на 65 години се предвижда мотивационната и психологическа подкрепа да е в посока използване на асистентските услуги за максимално поддържане и съхранение на обичайния начин на живот, в случаите когато той е променен поради здравословни или възрастови проблеми. Дейността ще е насочена към поддържане и продължаване на приятелски и роднински връзки, преодоляване на ситуации, свързани с траур и загуба, намиране на смисъл в ежедневните занимания |
5 500.00
|
2 709.00
|