Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект е фокусиран върху прилагането на интегрирани мерки с оглед изпълнението на правомощията на Община Полски Тръмбеш, свързани с осъществяването на отговорностите и по реда на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. С проекта се цели, чрез укрепването на общинския капацитет в сферата, да се подкрепят процесите по реформирането на системата на социалните услуги и да се улесни преходът към новите механизми на местно ниво. Реализацията на проекта ще обхване лица от целевите групи и ще допринесе за безпроблемното въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ и ще ускори предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението. За целта ще се реализира комплекс от взаимно свързани мерки, включващ: създаване на фронт-офис, доставка на оборудване и обзавеждане за фронт-офиса; наемане, обучение и супервизия  на персонала за прилагане на мерките по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ на общинско ниво;  предоставяне на информация за ползване на личната помощ, социални и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания. 
Изпълнението на комплекса от мерки и дейности по проекта ще осигури необходимата подкрепа и условия за повишаване на капацитета  на Община Полски Тръмбеш за упражняване правомощията и задълженията на местната власт, свързани с прилагането на ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ и ще доведе до повишаване на ефективността и качеството на предоставяните услуги в общността за местните уязвими групи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност- 1 Наемане на персонал, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общината по ЗЛП,ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общината за ползване на социални услуги.: Целта на дейността е сформирането на обучен екип от специалисти, които да бъдат ангажирани с изпълнението на правомощията на Община Полски Тръмбеш по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Във връзка с нарасналия обем от функции и задължения на общините с оглед прилагането на новите нормативни изисквания в областта на социалните услуги с цел ефективно административно обезпечаване на дейността и плавен преход към новите нормативни изисквания в сферата на социалните услуги ще бъдат назначени 2 лица на длъжност "Сътрудник социални дейности", имащи следните задължения: да осъществяват директна комуникация с лицата, желаещи да ползват конкретна социална услуга; да насочват заинтересованите лица към подходящата за тях социална услуга; да обработват първичната документация във връзка с кандидатстване и насочване на лицата; да оказват административна подкрепа на служителите пряко ангажирани с предоставяне на конкретна социална услуга и други дейности произтичащи от задълженията на общината по прилагане на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Техните задълженията ще бъдат посочени в длъжностните им характеристики. Наред с изпълнението на правомощията на Община Полски Тръмбеш по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, служителите пряко ще са ангажирани и в работата по предоставяне на информационно-разяснителни мерки, свързани с услугите. Изборът на служителите ще се извърши чрез подбор, при спазване на нормативните изисквания в областта на заеманата длъжност, отчитане на спецификите на бъдещата работа и потребностите на целевата група. Процедурата ще бъде организирана прозрачно през първия месец от стартиране на проекта. Комисия, определена със заповед на кмета на общината ще разгледа и оцени представените от кандидатите документи. С кандидатите, преминали успешно етапа на документална проверка, ще бъде проведено събеседване, като на последващ етап - ще се извърши и класиране на участниците, с цел назначаване на най-подходящите за заемане на съответната длъжност лица. С избраните лица ще бъдат сключени съответните договори, съгласно действащото законодателство и нормативната уредба в България. Назначените 2 лица на длъжност "Сътрудник социални дейности" ще работят 14 месеца, като ще започнат работа от втория месец на стартиране на проекта. Планираните разходи за възнаграждения и дължими осигурителни вноски са в размер на общо 44 651,43 лв. за назначените 2 лица на длъжност "сътрудник социални дейности" за 14 месеца- съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР 2021-2027, от тях: - за трудови възнаграждения 37 450,00 лв.; - за дължими осигурителни вноски от работодателя- 7 201,43 лв. 44 651.43 31 085.77
Дейност -2 Подготовка за обезпечаване правомощията на Община Полски Тръмбеш по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ, в т.ч.: създаване на фронт-офис, провеждане на обучения и супервизия.: Дейността по подготовката за обезпечаване на правомощията на Община Полски Тръмбеш по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ, ще включва: Създаване на фронт-офис в помещение собственост на Община Полски Тръмбеш, с осигурена достъпна среда, в т.ч. за хора с увреждания. В рамките на проекта за фронт-офиса ще бъде закупена необходимата офис техника, оборудване и обзавеждане с цел осигуряването на подходяща работна среда на назначените по проекта две лица на длъжност "Сътрудник социални дейности". Ще се обезпечи предоставянето на услуги, доставката на канцеларски и други материали, консумативи, разходи и всичко необходимо ,свързано с функционирането на офиса и изпълнението на дейностите по проекта, произтичащи от задълженията на общината по прилагане на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Назначените лица на длъжност "Сътрудник социални дейности" по Дейност 1 ще осъществяват директна комуникация с лицата, желаещи да ползват конкретна социална услуга; ще насочват заинтересованите лица към подходящата за тях социална услуга; ще обработват първичната документация във връзка с кандидатстване и насочване на лицата; ще оказват административна подкрепа на служителите пряко ангажирани с предоставяне на конкретна социална услуга и други дейности произтичащи от задълженията на общината по прилагане на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Те ще работят съвместно със служителите на общината ангажирани в сферата на социалните услуги и в създадения по проекта фронт-офис. По проекта ще се разработят информационни материали за възможностите за предоставянето на лична помощ, социалните интегрирани здравно-социални услуги, както и за информираността на обществото на местно ниво относно социалните услуги и възможностите за разрешаване на проблемите, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания. За реализацията на проекта ще се осъществява експертна и методическа помощ от 10 служители имащи ангажименти свързани с дейността на общината по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП за които не е предвидено допълнително възнаграждение. В рамките на проекта ще бъдат проведени 2 бр. обучения по ЗСУ в частта свързана с насочването на общините за ползване на социални услуги. В обученията ще бъдат включени общо 12 служители свързани с насочването на общините за ползване на социални услуги: назначените Сътрудници социални дейности по Дейност 1 и 10 служители, които са пряко ангажирани с дейностите на общината по прилагане на задълженията по ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ; работещи в социалните услуги в общината, делегирани държавни дейности и служителите от общината свързани с насочването за ползване на социални услуги. Обученията ще се фокусират върху информирането и насочването за ползване на социални услуги, разработване и прилагане на програми за развитие на качеството на социалните услуги. Обученията ще гарантират качественото изпълнение на задълженията на назначените Сътрудници социални дейности и актуализирането и повишаването на нивото на знанията и умения, пряко свързани с изпълнение на задълженията на 10-те служители свързани с дейностите на общината по прилагане на ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ с насочването за ползване на социални услуги. На назначените 2 лица "Сътрудници социални дейности", както и включените 10 служители от общината ще бъдат осигурени 2 групови супервизии. Планираните разходи за дейността в размер на 17860,57 лв. разпределени както следва: - 2 броя компютърни конфигурации - 2400 лв. - 1 бр. мултифункционално устройство- 3406 лв. - канцеларски и други материали и консумативи - 1000 лв. - управление, видимост, прозрачност и комуникация - 5161,54 лв. - информационни материали / 2 % от преките разходи/ - 893,03 лв. - 2 бр.обучения и 2 бр. супервизии в размер на 5000 лв. 17 860.57 12 434.31

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.