Дейност 1. Подготовка на проектното предложение: Дейност 1. Подготовка на проектното предложение е допустима съгласно Насоките за кандидатстване и необходима дейност за стартиране на основните дейности по проекта. Дейността цели да се изготви проектно предложение, което да отговаря на всички изисквания на Насоките за кандидатстване по обявената процедура и приложимото законодателство. Дейността е изпълнена преди подаване на проектното предложение и включва изпълнението на следните основни задачи:
− Избор на изпълнител по ЗОП и сключване на договор за изготвяне на проектното предложение за кандидатстване по процедурата с цел постигане на пълна проектна готовност на общината за кандидатстване по процедурата. За целта община Плевен изготви документация, в т.ч. техническо задание на основата на задълбочено проучване на основните изисквания за кандидатстване по обявената процедура по ОПОС 2014-2020 г. и сключи договор с външен изпълнител.
− Изготвяне на анализ относно остойностяването на дейностите, включени в проектното предложение. Бяха извършени анализи на документи, проучвания за изпълнение на сходни дейности, интернет проучване, запитвания за предварителни ценови предложения - оферти, въз основа на които беше изготвен документ, в който е обосновано остойностяване на дейностите по проекта.
− Изготвяне на бюджет на проекта. Бюджетът е разработен въз основа на анализа за остойностяване и е съгласно изискванията, ограниченията и указанията за изготвяне на бюджета, в т.ч. за ДДС, посочени в Насоките за кандидатстване, указанията на Министерство на финансите и приложимата нормативна уредба.
− Разработване на проектното предложение. Проектното предложение е изготвено в пълно съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване. Тази задача включва разработване на план за действие с детайлно и обосновано описание на всички дейности и график за изпълнение; план за външно възлагане; организация за изпълнение на проекта; екип за изпълнение на проекта; описание на трудностите и рисковете по проекта и мерки за тяхното преодоляване; мерки за спазване на хоризонталните принципи; мерки за информация и публичност; осигуряване на устойчивост и качество. При подготовка на информацията и анализите са отчетени и изискванията относно „Допустими дейности“ и „Приложим режим на минимални/държавни помощи“, така че общината да е в съответствие с разпоредбите относно тези изисквания.
− Изготвяне на документи, които са изисквани приложения към проектното предложение. Бяха подготвени документи, изисквани съгласно т. 24. Списък на документите в Насоките за кандидатстване.
− Проследяване за евентуални промени в приложимото законодателство отнасящо се до подготовката на проектното предложение. В процес на подготовка на проектното предложение се осъществяваше проследяване на приложимите нормативни актове за евентуални изменения, както и на всички разяснения на УО на ОПОС 2014-2020 г. по Насоките за кандидатстване, като релевантните към проектното предложение на общината разяснения са взети предвид при разработване на проектното предложение.
− Подготовка и окомплектоване на пакета от документи. Всички изисквани документи са окомплектовани съобразно посочените изисквания за съдържание и формат в Насоките за кандидатстване по процедурата.
В резултат от изпълнението на Дейност 1 е изготвено проектното предложение на община Плевен за кандидатстване по процедура №BG16М1ОР002-5.0, обявена от Управляващия орган на ОПОС 2014-2020 г.
|
8 400.00
|
8 400.00
|
Дейност 2. Подготовка на документации за избор на изпълнител за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП : Целта на дейността е да се изготвят документации за възлагане на две обществени поръчки - обществена поръчка за изготвяне на Комплексна програма на община Плевен за КАВ за периода 2021-2025 г. и обществена поръчка за изпълнение на мерки за информация и комуникация.
Изпълнението на Дейността ще започне веднага след сключване на Административен Договор за безвъзмездна финансова помощ с УО на ОПОС (АДБФП – индикативна дата 30.04.2019 г.).
Дейността включва подготовка на документации за избор на изпълнител за:
1. Възлагане на обществена поръчка с предмет „Разработване на Комплексна програма на община Плевен за КАВ за периода 2021-2025 г.“.
2. Възлагане на обществена поръчка с предмет "Изпълнение на мерки за информация и комуникация"
Предназначението на документациите е да създаде предпоставките за избор на най-добрия кандидат за извършване на услугата, предмет на възлагане. В този контекст, практиката и опитът на общината показват, че изготвянето на документация за възлагане по Закона за обществени поръчки (ЗОП) е ключов етап в процеса на планиране на обществените поръчки, чието добро изпълнение гарантира в голяма степен успешно възлагане и изпълнение на възложените дейности, а оттам и успешно изпълнение на проектите, финансирани със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЕСИФ) и от националния бюджет.
В този контекст, Дейност 2 включва изготвяне на всички изисквани компоненти на документацията съгласно ЗОП, вкл.:
- технически спецификации
- методиката за определяне на комплексната оценка на офертата
- образци на документи, както и указание за подготовката им
- проект на договор
- други документи, които възложителят предоставя или на които се позовава, за да определи характеристиките на поръчката и реда за провеждане на процедурата, или които са необходими за подготовката на офертите
При разработване на документациите ще се спазват хоризонталните принципи, приложими за обществени поръчки - равнопоставеност и недопускане на дискриминация, публичност и прозрачност.
При изготвяне на Техническите спецификации ще се съблюдават и всички изисквания, посочени в Насоките за кандидатстване и приложимото законодателство относно изпълнението на проекта, вкл. посочените в т. 13.5. изисквания относно осигуряване на качество и устойчивост.
В резултат от изпълнението на Дейност 2 ще бъдат подготвени документации за възлагане на услуги по реда на ЗОП. Така ще се постигне готовност община Плевен бързо да стартира избора на изпълнители на Дейност 3: Разработване на Комплексна програма на община Плевен за КАВ за периода 2021-2025 г. и на Дейност 5. Изпълнение на мерки за информация и комуникация, възможно най-скоро след подписване на АДБФП. |
7 200.00
|
5 871.40
|
Дейност 3. Разработване на Комплексна програма за качество на атмосферния въздух за периода 2021-2025 г. на община Плевен: Целта на Дейност 3 е да се изготви Комплексната програма. Тази цел пряко допринася за постигане на целите на проекта и за изпълнение на заложените индикатори за проекта и процедурата.
Като се вземат предвид приложимата нормативна уредба, Насоките за кандидатстване и Инструкцията за разработване на програми за намаляване на емисиите и достигане на установените норми за вредни вещества, в районите за управление и оценка на качеството на атмосферния въздух, в които е налице превишаване на установените норми, утвърдена със Заповед № РД-996/20.12.2001 г. на министъра на околната среда и водите, дейността включва изпълнението на следните основни задачи:
• Набиране, систематизиране и анализ на пълнотата и качеството на информация за КАВ;
• Набиране на допълнителна информация за КАВ;
• Провеждане на социологическо проучване;
• Комплексна оценка на КАВ в района за оценка и управление;
• Дисперсионно моделиране на разпространението на замърсяването и приноса на отделните източници на емисии, извършено за базовата година, включително анализ на резултатите от моделирането;
• Анализ на причините за превишаване на нормите за КАВ:антропогенни източници, метеорологични и климатични фактори и т.н.;
• Анализ на вече планираните /прилагани мерки за подобряване на КАВ;
• Изготвяне на основни изводи и препоръки;
• Формулиране на мерки/проекти за подобряване на КАВ в краткосрочна, средносрочна и дългосрочна перспектива;
• Прогнозно моделиране на въздействието на мерките върху нивата на замърсителите за съответната целева (крайна) година на Комплексна програмата, въз основа на разработения сценарий за постигане на нормите;
• Прогнозно моделиране на въздействието на мерките върху нивата на замърсителите за междинна година;
• Разработване на количествени показатели за въздействието на бъдещите мерки върху нивата на замърсителите/намаление на годишните емисии в резултат на приложената мярка;
• Проучване и анализ за прогнозните разходи и възможни източници на финансиране за реализация на мерките;
• Изготвяне на предварителен вариант на Комплексната програмата;
• Обществено обсъждане и съгласуване със заинтересовани институции;
• Изготвяне на окончателна Комплексна програма;
• Дейности, свързани с екологична оценка (ЕО) по ЗООС.
В съответствие с Наредбата за условията и реда за извършване на ЕО на планове и програми, ЕО се извършва в последователност: уведомяване на компетентния орган (КО) за определяне на приложимата процедура по ЕО на най-ранен етап от разработването; преценяване на необходимостта за ЕО; определяне на обхвата и съдържанието на ЕО; изготвяне на доклад за ЕО; провеждане на консултации с обществеността, заинтересувани органи и трети лица; отразяване на резултатите от консултациите по доклада за ЕО; издаване на становище по ЕО; наблюдение и контрол при прилагането.
Изпълнителят на дейността ще изготви уведомлението по реда на чл. 4 от Наредбата за ЕО по образец, и допълнителна информация, ако компетентния орган изиска това. В зависимост от приложимата процедура, изпълнителят ще подготви необходимата информация по чл.8а от Наредбата. При решение на КО да се извърши ЕО ще се подготви доклад за ЕО по реда на Наредбата за ЕО.
Съдържанието на Комплексната програма ще отговаря на изискванията на нормативната уредба и по-специално на Приложение №15 (раздел I) към чл. 38, ал. 1 и чл. 40, ал. 2 на Наредба № 12/2010 г. Комплексната програма ще включва цели, етапи и срокове за тяхното постигане, средства за обезпечаването им, система за отчет и контрол за изпълнението и система за оценка на резултатите и др, съгласно изискванията на ЗЧАВ.
Още в началото на дейността ще бъде проведено представително социологическо проучване с цел отчитане мнението на гражданите по въпросите на КАВ. Комплексната програма ще бъде съгласувана със заинтересованите страни, ще бъде осигурен обществен достъп до проекта на Комплексната програма с цел отчитане мнението на гражданите, бизнеса, НПО, институции.
|
206 016.00
|
166 800.00
|
Дейност 4. Организация и управление на проекта : За осигуряване на качественото изпълнение на дейностите и постигане на резултатите на проекта, се предвижда организационна структура от проектен тип, която е избрана предвид значителните преимущества на този тип организация от гледна точка на проекта. Тази структура е гъвкава, координацията между функционалните звена в проекта се осъществява на най-високо йерархично ниво и обхваща целия проект вместо негови сегменти, ръководителят на проекта носи почти цялата отговорност, времето за реакция и вземане на решения е максимално съкратено. В съответствие с това, общата организация и управление на проекта е предвидено да се осъществява чрез сформирано Звено за управление на проекта (ЗУП), назначено със заповед на кмета на община Плевен. ЗУП ще се състои от служители в общинска администрация Плевен. Разпределението на отговорностите между членовете на екипа е направено по начин, който гарантира разделение на функциите и надеждни механизми за контрол върху работата на екипа за управление и на изпълнителите на дейности, възложени на външни изпълнители по проекта. Функциите и отговорностите на всеки член на екипа са описани по-долу в т. 9. Екип.
Йерархичните връзки ще се осъществяват на две нива. Вертикалните линии на взаимодействие са свързани с йерархичната субординация във връзка с възлагане на задачите и отчитане на тяхното изпълнение. Ръководителят на проекта контролира изпълнението на задачите съобразно разписаните функции на всеки експерт. Отчитането на работата ще се извършва отдолу нагоре – всички експерти в ЗУП ще предават на ръководителя на проекта индивидуални месечни отчети. Ръководителят на проекта ще представя месечни справки за финансовото и физическото изпълнение на проекта на кмета на община Плевен.
Екипът от експерти от ЗУП ще работи в офисите в сградата на общинска администрация Плевен, вкл. за съхранение на оперативния архив по проекта.
|
22 109.59
|
18 231.93
|
Дейност 5. Изпълнение на мерки за информация и комуникация: Изпълнението на мерките за информация и комуникация има следните цели:
1.да се повиши информираността на населението на община Плевен за ролята и приноса на ЕС за развитието на регионите
2.да се подобри общото разбиране и признаване сред населението на необходимостта и ползите от проекта и от Комплексната програма на община Плевен, която ще бъде разработена и приета в резултат на изпълнението на проекта.
Дейността ще включва следните задачи:
• В двудневен срок след подписване на АДБФП, община Плевен ще публикува на интернет страницата си описание на проекта, вкл. цели и резултати и финансовия принос на Кохезионния фонд на ЕС и на българската държава чрез ОПОС 2014-2020 г. за реализацията на проекта. Общината ще постави банер с линк към официалния интернет сайт на ОПОС 2014-2020 г.
• Ще бъде подготвен текст съобразно изискванията, указващ приноса на ЕС, който ще бъде поставян на изготвените писмени материали и документи в рамките на проекта.
• Ще бъде произведен банер, който ще се поставя на видно място в сградата на общината и при провеждане на публичните събития /прес-конференции, публични обсъждания на програмата). Банерът ще съдържа задължителните елементи за визуализация, вкл. емблемата на ЕС, пълните наименования „Европейски съюз“ и „Кохезионен фонд“; общото лого за ЕСИФ за програмен период 2014-2020 г., логото и слогана на ОПОС 2014-2020 г., наименованието на проекта; общата стойност на проекта и размера на европейското и националното съфинансиране, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. При дизайна ще бъдат спазени изискванията за технически характеристики, вкл. графични стандарти.
• Ще бъдат произведени промоционални материали, които ще се брандират съобразно изискванията (флаш памет и торбичка за многократна употреба)
• Ще бъдат проведени две публични събития за популяризиране на проекта – пресконференция в началния етап от изпълнение на проекта и при общественото обсъждане на проекта на Комплексна програмата за КАВ в крайния етап от физическото изпълнение на проекта. Публичните събития ще бъдат предварително анонсирани чрез съобщение на интернет страницата на общината и/или съобщения в местните средства за масово осведомяване.
• Ще бъде надлежно събиран и архивиран доказателствен материал за изпълняваните мерки за информация и комуникации.
При провеждане на мерките за информация и комуникации, винаги, когато се изисква или е необходимо, ще бъдат осъществявани предварителни консултации/уведомяване/ с УО на ОПОС.
Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за задължителни мерки и за технически характеристики на материалите и продуктите, посочени в Приложение 2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. и в „Насоки за информация и комуникация на проекти, финансирани по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“.
|
2 220.00
|
2 220.00
|