Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Чрез реализиране на дейностите по настоящия проект ще се предоставят интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване и хората с увреждане, като ще се съчетаят комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, вкл. социални и здравни услуги в общността или в домашна среда.  
Чрез предоставяне на услугите  „личен асистент” , "социален асистент" и "домашен помощник"ще се осигури превенция на институционализацията на целевите групи, ще се подобри качеството им на живот и ще се подпомогнат възможностите им за независимост и за социално включване. 
Ще се разшири обхвата на ползваните услуги, като се осигури достъп не само до социални, но и до здравни и др. вид услуги предоставяни в общността.
Едновременно с това ще се осигури заетост на безработни лица в трудоспособна възраст, а чрез проведеното обучение ще се повиши тяхната компетентност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Организация и управление на проекта: Екип за организация и управление на проекта : Ръководител проект – ръководи, координира и контролира дейностите по проекта; Счетоводител – носи финансова отговорност за отчитане на дейностите, проверка и контрол на междинните и финалния финансови доклади; Технически сътрудници – двама - завеждат документацията и кореспонденцията по Проекта, събират, класират и отговарят за съхранението на цялата документация по Проекта; Изпълняват и други дейности, възложени от ръководителя на проекта. Екипа планира и организира дейностите по проекта, следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори за изпълнение и за резултат, целесъобразно разходване на средствата и осъществява мониторинг относно предоставянето на услугата. Екипът е отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му. Поддържа и съхранява необходимата документация, съгласно изискванията на Управляващия орган. Участва в администриране провеждането на процедури за избор на изпълнители по ЗОП за целите на проекта. Екипа по проекта ще разработи всички правила и процедури за подбор на потребителите персонала за предоставяне на социалните услуги /лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници/, както и за персонала , който ще бъде нает в новосъздадения Център за почасово предоставяне на социални услуги - медицинските специалисти, провеждане на обученията, специалистите ангажирани при изготвянето на оценката на потребностите и др. Екипа ще разработи процедура за вътрешен контрол и мониторинг на проекта и процедура за недопускане на двойно финансиране на дейностите по проекта. В хода на реализирането на Проекта той ще осъществява мониторинг на всички дейности по проекта. Целта на мониторинга е правилно водене и съхранение на документацията – техническа и финансова; пряко наблюдение на проектните дейности и изпълнение на заложените в проекта индикатори за изпълнение и за резултат. Конкретните ангажименти на екипа за организация и изпълнение на проекта ще бъдат детайлно разписани в сключените договори /трудови или за услуга/. 32 260.00 38 929.07
Дейност 2 .Подготовка и провеждане на процедура по ЗОП за извършване на строително ремонтни дейности.: Целта на дейността е да бъде избран изпълнител за извършване на строително ремонтните дейности в помещението, което ще бъде предоставено за реализиране на дейностите на Центъра за предоставяне на услуги за социално включване. Ще бъде сформирана комисия и в зависимост от стойността на строителните работи, при спазване на разпоредбите на ЗОП, ще бъде избран изпълнител. 0.00 0.00
Дейност 3 Извършване на ремонтни дейности, необходими за функционирането на Центъра за предоставяне на услуги за социално включване и доставка на необходимото оборудване.: Целта на дейността е да се осигури подходящо помещение, отговарящо на всички изисквания, необходими за нормалното функциониране на новоразкрития Център. Поради липсата на достатъчен финансов ресурс, общината не разполага с подходящо ремонтирано и оборудвано помещение, в което Центъра за предоставяне на услугите да реализира дейността си. Поради тази причина ще бъде направен текущ ремонт и ще бъдат оборудвани и обзаведени две стаи с обща площ от 35 кв.м., намиращи се в общинска сграда, УПИ XIV, кв.26 по плана на град Якоруда. При извършване на строително-ремонтните дейности ще бъдат спазвани разпоредбите на ЗУТ , както и всички санитаро-хигиенни изисквания, с които трябва да е съобразена дейността на Центъра. Основните видове ремонтни работи, които се предвиждат са: -зидарски работи; -полагане на мазилки и шпакловки по стените; - боядисване с латекс; -полагане на настилка от паркет; -- Доставка и монтаж на две външни PVC врати и поставяне на бяла PVC дограма със стъклопакет. За нормалното протичане на дейностите в центъра е необходимо помещенията да бъдат оборудвани и обзаведени. Със средства по проекта ще бъдат закупени: офис обзавеждане на кабинетите - 2 бр. посетителски столове - 10 бр. медицински шкаф - 1 бр, в който назначения персонал ще съхранява необходимите медикаменти и консумативи за оказване на първа помощ при необходимост лекарска кушетка, която също е необходима за нормалното изпълнение на задълженията на персонала, който ще бъде назначен в центъра постелка за кушетка - 10 бр. апарат за измерване на кръвно налягане кръвно налягане лекарски слушалки 28 080.00 50 760.45
Дейност 4: Подаване на заявления от кандидат - потребителите на социалните услуги. Подаване на заявления от кандидатите за предоставянето на услугите, извършване на подбор и класирането им.: Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати лица в тежко здравословно състояние с ограничения или в невъзможност за самообслужване, необхванати до момента от други програми и проекти и ще надгради постигнатите резултати по операции „Алтернативи” „Нови алтернативи” по ОПРЧР. Кандидати за ползване на социалните услуги „личен асистент”, "социален асистент" и "домашен помощник" ще бъдат: - Хора с увреждания и техните семейства; - Хора над 65 годишна възраст с ограничения или в невъзможност за самообслужване; Процесът на кандидатстване на кандидат-потребителите ще се извършва съгласно разработена Методика за извършване на оценка на потребностите от услугата и определяне на индивидуален месечен бюджет поотделно за всяка една от услугите: - за предоставяне на услугата „Личен асистент” - 1680 часа месечно. Целевата група, към която е насочена услугата е хора с увреждания и техните семейства - за предоставяне на услугата „Социален асистент” - 1680 часа месечно. - за предоставяне на услугата „Домашен помощник” - 1680 часа месечно. Услугите са насочени към хората над 65 годишна възраст с ограничения или в невъзможност за самообслужване; Лицата, които желаят да бъдат включени в социалните услуги, лично или чрез законния си представител подават заявление по настоящ адрес в общината. Кандидатите вписват в заявлението си и предпочитаното от тях лице, което да предоставя съответната услуга. На всяко подадено заявление се поставя входящ № и заявленията се регистрират в Дневник на заявленията от кандидатите за потребители на социалните услуги . Към заявлението задължително се представя ЕР на ТЕЛК или актуална епикриза или протокол на ЛКК, доказващ, че кандидатът е с ограничения или в невъзможност за самообслужване. На всеки-кандидат-потребител се създава лично дело, което се архивира след приключване на проекта. Лицата, които желаят да предоставят услугите „личен асистент”, "социален асистент" и "домашен помощник" подават заявление, придружено с определени документи по настоящ адрес в общината. В заявлението си лицето има право да посочи потребителя/потребителите, за които искат да полагат грижи. Всеки кандидат, преминал обучение по операция „Алтернативи“ по ОПРЧР 2007-2013, или "Нови Алтернативи" по ОПРЧР 2014-2020 трябва да приложи копие на удостоверение за преминато обучение. Кандидатите имат право да впишат в заявлението си и предпочитания от тях конкретен потребител/и. На всяко подадено заявление се поставя входящ № и заявленията се регистрират в Дневник на заявленията от кандидатите за предоставяне на услугите. Кметът на общината сформира Комисия за оценка и подбор на персонала за предоставяне на услугите. Комисията провежда интервю с кандидатите в срок до 3 (три) дни след изтичане на срока за подаване на заявленията. Съответният кандидат се оценява индивидуално от всеки член на комисията и се изготвя „Формуляр за индивидуална оценка на кандидата ”. Комисията изготвя списък на оценените кандидати (с брой точки, според получената от формулярите средноаритметична индивидуална оценка). Списъкът с резултатите от проведеното интервю се излага на видно място в сградата на общината. Екипът за организация и изпълнение на проекта разработва длъжностна характеристика и Правилник за вътрешния ред. Един личен асистент може да обслужва 1 (един) или повече потребители на услугата. 240.00 0.00
Дейност 5. Извършване на оценка на потребностите и класиране на кандидат-потребителите.: Оценката на индивидуалните потребности на кандидат-потребителите ще се извършва от нает на трудов или граждански договор консултант-социален работник, който ще бъде избран и назначен при спазване на Методология за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020 . В последствие лицето ще бъде ангажирано и за разработване на индивидуалните планове на обхванатите от проекта потребители. Екипа на проекта ще разработи формуляр за оценка на потребностите за ползване на услугите и необходимостта от достъп до здравни услуги. Оценката на потребностите ще отчита индивидуалната специфика на кандидат-потребителите по отношение на вида и степента на увреждане, дейностите за подкрепа и тяхната интензивност, вкл. подкрепа при достъп до здравни услуги – връзка и придружаване до личен лекар или лекар-специалист; предоставяне на съвети за хигиена и хранене; консултиране за хигиена; разпознаване индикациите на застрашаващи живота състояния и предприемане на своевременни действия и други. В 3-дневен срок след подаване на всяко заявление личните досиета на кандидат-потребителите се предават с приемателно-предавателен протокол на избрания и назначен консултант-социален работник, за изготвяне на индивидуална оценка. Специалистът извършва индивидуална оценка на потребностите на кандидатите в дома им до 5 (пет) работни дни след получаване на документите на кандидат-потребителя. Процедурата по оценяването се извършва с активното участие на кандидат-потребителя и/или на неговия законен представител. Служителят консултира кандидат-потребителя и професионално оценява видовете дейности и брой часове за тяхното предоставяне. Служителят вписва в индивидуалната карта за оценка на потребностите месечния бюджет (брой часове по видове дейности за подкрепа, като сборът за месец е не повече от 160 часа). В 3-дневен срок след изготвяне на оценката на потребностите на кандидат-потребителите, Консултантът представя личните дела на кандидат-потребителите с приемателно-предавателен протокол на екипа по проекта. Кметът на общината или упълномощено от него лице сформира комисия за класиране на потребителите. Комисията се произнася с решение за всеки кандидат-потребител. В решението се вписва индивидуалния месечен бюджет на кандидат-потребителя (брой часове), съобразен с оценката на потребностите и определения за съответната услуга бюджет в часове. За всяко заседание на комисията се води протокол. Комисията изготвя списък на класираните кандидати за ползване, като в него указва и вида на социалната услуга, която ще ползва, както и определените им часове за обслужване. На оценените кандидат-потребители, които ще бъдат включени в услугата, се връчват уведомителни писма с информация за определения им индивидуален месечен бюджет и последващите процедури. Уведомителни писма се изпращат и на оценените кандидати, които не са включени в проекта на съответния етап. Списък с класирането на кандидатите за потребители на социалната услуга (без данни за ЕГН и адрес), се излага на видно място в сградата на общината. В 7-дневен срок от получаване на уведомителното писмо с решението на Комисията за класиране на кандидатите, всеки потребител може да подаде възражение до Ръководителя на проекта. Комисията за разглеждане на жалби и сигнали, сформирана от кмета на общината или упълномощено от него длъжностно лице разглежда жалбата и отговаря писмено на кандидат-потребителя. Жалбите и сигналите се разглеждат по реда, начина и сроковете, разписани в изготвена от екипа на проекта Процедура за приемане и разглеждане на жалби и сигнали. Води се Дневник за постъпилите жалби и сигнали. Екипът на местно ниво организира срещи между всеки класиран за включване кандидат за потребител и одобрения личен асистент, съобразно изразените предпочитания на потребителя. 2 692.32 2 486.40
Дейност 6 Обучение на личните асистенти. Поготовка за стартиране на услугите предоставяни в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване.: Одобрените лични асистенти/социални асистенти/домашни помощници, които не са преминали обучение по операция „Алтернативи” по ОП РЧР 2007-2013 г., операция "Нови Алтернативи" по ОПРЧР 2014-2020 или други програми и проекти, изпълнявани от общината , преминават въвеждащо обучение с продължителност 8 часа (два дни по 4 часа). На кандидатите ще се осигури обучение преди да започнат предоставянето на услугата. Всички назначени лица ще преминават поддържащо обучение с продължителност 4 часа. Обученията ще се провеждат по разработени от назначения за целта обучител програми за въвеждащо и поддържащо обучение, утвърдени от Кмета на общината. Програмите за обучения ще са изготвени в съответствие с базисните изисквания на Методиката за предоставяне на социалната услуги в общността, утвърдена от изпълнителния директор на АСП. Екипът на проекта изготвя и представя списък с лицата, които трябва да бъдат включени във въвеждащо обучение на назначения обучител. При изготвянето на списъка екипът взема предвид изискването, че в обучителния курс могат да бъдат включени само тези лица, които не са преминали сходни обучения по други операции. Обучението на одобрените лични асистенти се организира от екипа по проект, а се извършва от избрания и назначен обучител с професионален опит в социалната работа. За провеждането на обученията ще бъде наета подходяща зала. Обучението ще се осъществява в групов формат, но не повече от 25 души в група. На всеки обучен ще се издава удостоверение. Подготовката на стартиране на услугите в новосъздадения център включва подбор на персонала, който ще бъде нает. При спазване на разпоредбите на националното законодателство /ЗОП, КТ и др./ ще бъде проведена прозрачна процедура за подбор на предвидените специалисти. Подборът ще бъде извършен от комисия назначена от Кмета на община Якоруда. Обучение ще бъде осигурено на всички назначени по проекта 60 лица, Въвеждащо обучение ще преминат лицата, които не са преминали такова по схема "Алтернативи". На всички назначени асистенти - общо 60 на брой, ще бъде осигурено поддържащо обучение по време на предоставяне на услугите. 600.00 600.00
Дейност 7: Осигуряване на достъп до интегрирани здравни, социални и други услуги според специфичните потребности на човека в неравностойно положение в новосъздадения Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване.: Социалните услуги в Центъра ще се предоставят 18 месеца, като определеният месечен бюджет в часове за всяка една от тях е както следва: - за предоставяне на услугата „Личен асистент” - 1680 часа месечно, или 30 240 часа за целия срок на проекта, общо 20 лични асистента на 4 часов работен ден; - за предоставяне на услугата „Социален асистент” - 1680 часа месечно, или 30 240 часа за целия срок на проекта, общо 20 социални асистента на 4 часов работен ден; - за предоставяне на услугата „Домашен помощник” - 1680 часа месечно, или 30 240 часа за целия срок на проекта, общо 20 домашни помощника на 4 часов работен ден; Ще бъдат назначени общо 60 лица, които ще предоставят услугите "личен асистент", "социален асистент" и "домашен помощник". Кметът на общината сключва трудов договор с избрания личен асистент/социален асистент/домашен помощник, в съответствие с разпоредбите на Кодекса на труда и КСО, а назначеното лице подписва Декларация за спазване на поверителност на личните данни и информацията. Предоставянето на услугите стартира за всеки потребител, считано от датата, регламентирана в Договора за предоставяне на социалната услуга. Договорът се сключва между Кмета на общината и потребителя и/или негов законен представител. Наетият консултант социален работник, който е извършил оценката на потребностите, ще изготви и индивидуален план на всеки потребител, който включва договорените дейности, които ще извършва личният асистент/социалният асистент или домашен помощник. С потребителя (законния представител) се договаря времето за ползването на услугата. Кметът на общината утвърждава Правилник за вътрешния ред и процедура за вътрешен контрол по предоставяне на социалните услуги, който ще бъде разработен от назначения в Центъра екип. Ще бъдат разработени и процедура за осигуряване на защита на имуществото и финансовите средства на потребителя, която включва и изрични забрани за обслужващото го лице, които минимизират риска от злоупотреба и експлоатация на потребителя и/или неговата собственост както и правила за достъп на асистента или помощника до дома на потребителя. За регистрация на дейностите, извършвани от обслужващото лице, за всеки потребител ще се води Дневник на потребителя. Дневникът се съхранява на сигурно място в дома на потребителя,като в него асистента или помощника регистрира посещението и описва дейностите, които е извършил. След преустановяване ползването на услугата Дневникът на потребителя се архивира в личното му досие в общината. Екипът на проекта осигурява непрекъснатост на социалната услуга, която е договорена с потребителя. При отсъствие на асистент или помощник за повече от една седмица и при съгласие от потребителя, Кметът на общината сключва договор с одобрено и обучено лице, което да замести титуляра за срока на отсъствието му. За правилното и нормално функциониране на центъра ще бъде нает 1 Методик, който ще бъде ангажиран за разработването на правила/методология за дейността на услугата. Ще бъде назначен и Управител, който ще има следните задължения: - Организира, ръководи, координира и контролира цялостната дейност на Центъра; - Контролира спазването на работните графици на персонала, следи за строгото спазване на трудовата дисциплина; - Изготвя програми за работа и отчети за дейността на Центъра; - Контролира воденето на задължителната документация по предмета на дейност; - Осигурява безопасна и сигурна среда за потребителите на социални услуги, защита на техните интереси, както и повишаване на общото им благосъстояние; - Осигурява безопасни условия на труд за персонала; - Осигурява спазването на всички изисквания на компетентните контролни органи; - Предоставя на персонала необходимата за неговата работа документация на Центъра; - Поддържа връзка със семействата и близките на потребителите, разяснява реда и условията за предоставяне на социални услуги в Центъра; 351 867.98 325 194.35
Дейност 8: Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социалните услуги.: За извършването на услугата с цел оказване на психологическа подкрепа и консултиране на персонала нает за предоставяне на услугите в Центъра ще бъдат наети: Консултант-психолог - Ще извършва и супервизия на персонала Консултант- социален работник, който ще извършва услуги в различни направления - предоставяне на компетентни съвети, информация, споделяне на опит, знания и умения спрямо възникнали конкретни ситуации и потребности . 21 549.00 11 728.86
Дейност 9: Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: За осигуряване на достъп до интегрирани социални и здравни услуги ще бъдат назначени на трудов договор или наети за извършване на услуга следните специалисти: - 1 Консултант - психолог , който ще оказва психологическа подкрепа и консултиране, както на персонала нает за предоставяне на услугите, така и на потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност; - 1 Медицинска сестра, която почасово ще предоставя здравни услуги на потребителите, в зависимост от възникналата необходимост; - 1 Консултант-социален работник, който ще извършва услуги свързани с потребителите в различни направления -поддържане на връзка с личния лекар на потребителя, предоставяне на съвети за хигиена и хранене, съдействие за издаване на направление за изследвания и/или лечение, разпознаване индикациите на застрашаващи живота състояния и предприемане на своевременни действия и др. Ще се извърши подбор на кандидатите за работа по идентичен на подбора на личните асистенти начин. В бюджета са заложени разходи за материали и консумативи: хартия, тонер, класьори, папки, химикалки, ръкавици, маски, медицински престилки. 10 514.00 9 596.34
Дейност 10: Дейности по информиране и публичност.: Дейността е планирана съобразно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Предвидени са целенасочени мерки за повишаване на информираността на обществото за планираните действия, целенасочена работа за положителна промяна в обществените нагласи към рисковите групи, включително и достъпно разясняване каква е социалната услуга и за какви целеви групи е предназначена. Предвиждат се следните дейности за информиране и публичност: - Организиране и провеждане на пресконференция, на която ще се обяви стартирането на проекта, ще бъдат представени планираните дейности; целевите групи и очакваните резултати; 1500 - Подготовка и изработване на информационни материали: дизайн, печат и разпространение на: 500 брошури; 500 - Подготовка и изработване на 1 бр. информационна табела; 200 - Публикации в местен ежедневник – 3 броя в рамките на изпълнението на проекта; 600 Текущо ще бъде публикувана информация на интернет- страницата на община Якоруда. Във всички форми и мероприятия за популяризиране на проекта ще се отразява, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОПРЧР, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз. 3 360.00 873.60

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.