Организация и управление на проекта: Основната цел на дейността е да се гарантира изпълнението на проекта в съответствие с изискванията на ОПРР, Договора за БФП, Общите условия за изпълнение на проекти по ОПРР 2014–2020г., както и принципите за добро управление. С изпълнението на проекта ще се ангажира екип от висококвалифицирани специалисти, който ще включва: ръководител проект, юрист и счетоводител. Основна задача на екипа е да осигури коректното изпълнение на предвидените дейности, постигането на целите на проекта и отчитането пред Управляващия орган. Съобразно план-графика на проекта ще се провеждат ежемесечни срещи за отразяване напредъка и при необходимост - предприемане на мерки за коригиране на отклоненията. С редовната вътрешна оценка се осигурява постоянна готовност за предоставяне на данни при проверка от съответните контролни органи, както и своевременна реакция при възникване на проблем, застрашаващ срочното и качествено изпълнение на проекта. Община Пловдив ще предоставя на Управляващия орган и/или упълномощените от него лица, цялата изисквана информация относно изпълнението на проекта. Ще се изготвят доклади, съгласно образците и изискуемите от УО срокове. Членовете на екипа ще изготвят ежемесечни лични отчети. Ръководителят ще съставя обобщен доклад за дейността и степента на изпълнение и постигане на заложените резултати и ще докладва на ръководството на общината. Същият ще контролира техническото изпълнение на СМР от избрания изпълнител и ще отговаря за проследяване съответствието на доставяното с предвиденото за социалните услуги оборудване и обзавеждане. Юристът ще подготви документацията за провеждане на планираните процедури за обществени поръчки, съгласно ЗОП и ще осигури законосъобразното им провеждане, включително-сключването на съответните договори с избраните изпълнители. Счетоводителят ще води редовна и прецизна финансово-счетоводна отчетност за изпълнение на проекта и регулярно ще представя справка за разходването на средствата. Счетоводството по проекта ще бъде извършвано текущо, като се следи за ефективното, ефикасно и целесъобразно разходване на средствата от БФП. Подробно описание на функциите на членовете на екипа е дадено в т. 9 Екип. Проектът обхваща всички елементи на доброто управление. С цел спазване на принципите за прозрачност, Община Пловдив ще предоставя информация за проекта на своя общодостъпен интернет сайт (www.plovdiv.bg), както и чрез информационните събития, планирани по време на проекта. Изборът на квалифицирани експерти за членове на екипа на проекта ще гарантира коректна и стриктна счетоводна и техническа отчетност. При всички дейности ще бъдат застъпени и ще се спазват принципите: равенство, върховенство на закона, капацитет и компетенции и отговорност към нуждите на общността. Проектното изпълнение ще се подчинява на условията за изпълнение, залегнали в АДБФП, Методически указания за изпълнение на договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014- 2020 г. и приложимото национално и европейско законодателство в областта. |
9 034.65
|
0.00
|
Провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители по проекта: Дейността включва подготовката и разработването на технически спецификации и задания за целите на провеждането на процедури за избор на изпълнители на конкретни проектни дейности по реда на приложимото национално и европейско законодателство в съответната област. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на информация и комуникация по проекта: В съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, са планирани следните мерки за информация и комуникация: 1. Банер с линк към официалния интернет сайт на ОПРР. На уеб страницата на Община Пловдив ще се публикува интернет банер с линк към официалния интернет сайт на ОПРР. Банерът, визуализиращ логото на ОПРР, ще бъде позициониран на подходящо място на заглавната страница на Бенефициента и ще бъде активен за периода на изпълнение на проекта. 2. Община Пловдив ще информира обществеността за полученото финансиране, чрез публикации на уебсайта си с подробно описание на проекта, като откроява финансовата подкрепа на ЕС и предоставя периодична информация за напредъка му. Първоначалната публикация ще бъде направена в рамките на 2 дни от датата на сключване на Договора за БФП. 2. Билборд. Община Пловдив ще постави на видимо за обществеността място 1 билборд с размери 4х3 м. На билборда ще бъде отбелязан приносът на ЕС и държавния бюджет, както и следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаване "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд - ЕФРР, общото лого за програмния период 2014 - 2020г., със съответното наименование на ОПРР; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 3. Постоянна обяснителна табела. След приключване на проекта, на 2та обекта ще бъдат поставени постоянни обяснителни табели. Те ще съдържат същите основни елементи като билборда, но без датите за начало и край на проекта. Монтажът на табелите ще се извърши в необходимия срок след датата на отстраняване на билборда. Табелите ще се изработят от подходящ материал, устойчив на неблагоприятни атмосферни условия. Техният размер ще бъде съобразен с размера на полученото публично финансиране. Дизайнът ще бъде съгласуван с УО на ОПРР. 4. Публични събития. Община Пловдив ще организира 2 пресконференции - една в началото и една в края на проекта. Публичните събития ще бъдат предварително анонсирани по подходящ начин чрез разпространение на прессъобщение до националните/регионални медии. При провеждането на пресконференциите, на подходящо място ще бъде монтиран информационен банер, който ще информира за наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС чрез съответния фонд и съфинансирането от държавния бюджет. УО на ОПРР ще бъде уведомен предварително за датите на провеждане на публичните събития. 5. Официални церемонии. Община Пловдив ще организира официална церемония за ефективния старт на проекта - "Първа копка" и за откриване на обектите, защото проектът включва финансиране на инфраструктура и строителни работи, надвишаващи 500 000 лв. Подготовката и организацията на церемониите ще се извършват по методиката, описана в предходната точка. УО на ОПРР ще бъде уведомен предварително за датите на провеждане на събитията. 6. Информационни стикери. При закупуване на планираното по проекта оборудване и обзавеждане, Община Пловдив ще обозначи доставените артикули със стикери. На стикера ще бъдат визуализирани емблемата на ЕС, упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмния период 2014-2020 г. и номера на Договора за БФП. 7. Платени публикации. Ще бъдат излъчени 4 платени публикации, по една в национална /регионална медия в началото и в края на проекта. 8. Постери 100 бр. и брошури - 1000 бр. |
8 850.00
|
0.00
|
Изграждане на ефективна социална инфраструктура за предоставяне на 2 нови социални услуги в Община Пловдив: Дейността обхваща: проектирането - изготвяне на технически и/или работни проекти на обектите; изпълнението на СМР; авторския надзор; осигуряването на необходимите разрешителни документи, изискващи се от националното и ЕС законодателство; въвеждането на обектите в експлоатация. За целите на предоставянето на двете социални услуги ще бъде изграден нов сграден фонд на ул. „Стойчо Мушанов” №33. Община Пловдив не разполага с материална база, която може с по-малко средства от предвидените да бъде реконструирана за нуждите на двата социални центъра за възрастни хора с увреждания и която да е в близост до посочената в изискванията на Управляващия орган здравна инфраструктура. Водещо при избора на местоположението е била доказаната липса на подходяща материална база в рамките на общината. Избран е незастроен имот в източната периферия на централната градска част, който да отговаря на всички други условия, включително близост до съществуващата допълваща социална инфраструктура. Едновременно с това, избраният имот е изключително подходящ за изграждането на ЦГЛФД и ЦГВХНС с индикативна разгърната застроена площ (РЗП) от общо 690 м2, тъй като предлага свободна планировка, с която да се намалят разходите за строителство. Двата центъра за предоставяне на социални услуги могат да бъдат поместени в терена при постигане на почти максимално-допустимата застроена площ (ЗП), без да се нарушават функционалните изисквания за дворното пространство. ЦГЛФД и ЦГВХНС са сгради с изключително трудна архитектура, предвид спецификата и здравния статус на ползвателите им и реконструирането на съществуващи сгради, които не са проектирани за възрастни хора с различни форми на деменция или с невъзможност за самообслужване, би било по-скъпо и от новото строителство. Имотът е частна общинска собственост. С ПУП не е определено конкретното предназначение на имота, а само е фиксирано, че то трябва да е „обществено“. За изграждането на ЦГЛФД и ЦГВХНС няма да е необходимо да се процедира изменение на ПУП за промяна на конкретното предназначение. Планът за застрояване предвижда 2 обема свързани с ниско едноетажно тяло. Имотът попада на границата на комплексното застрояване с кварталната мрежа. По западната граница застрояването е 4-ри етажно сключено с покриване на неизграден калкан. Това би освободило повече дворно пространство за оформяне на уединена градина за обитателите. Уличният фронт на застрояване към ул. „Стойчо Мушанов“ (на юг) е 3 до 5 м (при завоя и калкана), а на изток е по улична регулация. В благоприятната посока изток на 13 м от имота се намира 8-етажен жилищен блок. Улицата между тях не е изградена по регулация, а съществува като път с трайна настилка и по-малки габарити. На юг през ул. „Стойчо Мушанов“, която е широка 14 м, застрояването е на регулация, в момента, едноетажно свободно, но планът предвижда сключено, малко до средно-етажно. И двете улици са с широки тротоари – ул. „Стойчо Мушанов“ с по 3,50 м, а тази от изток – 3 м. Двата Центъра ще бъдат разкрити в самостоятелни сгради с отделни входове, със собствени прилежащи дворни пространства разделени с плътна ограда. Имотът е обезпечен с необходимата техническа инфраструктура – електричество, водопровод и канализация и тя позволява строителството на две сгради, които да бъдат захранени поотделно. Водопроводната мрежа затваря пръстен по неизградената улица от изток. Всеки от двата ЦГ ще се помещава в самостоятелна сграда, която ще обединява всички помещения и прилежащото дворно пространство в самостоятелен обект. Сградите не могат да бъдат проектирани на един етаж, така че следва да се предвиди вътрешна стълба и асансьор (за всеки ЦГ), който да бъде оразмерен за инвалидни колички. Всички входове, фоайета, коридори и помещения ще отговарят на изискванията за достъпна архитектурна среда. За инвестиционното намерение са уведомени Община Пловдив – Район „Централен“ и РИОСВ – Пловдив и компетентният орган е преценил, че не необходимо провеждане на процедура по реда на Глава втора от наредбата за ОС. |
786 747.87
|
0.00
|
Строителен надзор и оценка на съответствието: Дейността е с продължителност 15 месеца, като ще се основава на предварително проведена обществена поръчка и сключен договор с избран изпълнител. Дейността е планирана в съответствие с действащото законодателство. Оценката на съответствието следва да включва проверка на: законосъобразността на издадената скица (виза за проектиране) с указан начин на застрояване, издадена в съответствие с влязъл в сила ПУП; съгласуваността на предпроектни проучвания или идеен проект; спазването на изискванията на действащите нормативни актове за проучване и проектиране и БДС и Еврокодовете, към момента на изработване на проекта; пълнота и структурно съответствие на инженерните и др. изчисления съобразно нормативните изисквания;спазване на изисквания за безопасност на проекта, които вкл.: носимоспособност, пожарна безопасност, хигиена, опазване на околната среда, топлосъхранение и икономия на енергия, безопасност на труда по време на СМР чрез работен проект за изпълнение на същите; съгласуваността на проекта с всички контролни органи и експлоатационни предприятия според вида на строежа;съгласуваността между отделните части на проекта;проверка на правилно проектиране на инсталации и инженерни системи; проверка на пълнота на проектната документация. Строителният надзор ще се упражнява в следния обхват: законосъобразно започване на строежа;пълнота при съставяне на актовете и протоколите по време на СМР; изпълнение на предвидени СМР, съобразно одобрените проекти;контрол по спазването на ЗЗБУТ, съгласно проекта за организация на СМР; опазване на околната среда по време на изпълнение на строежа; качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;правилно изпълнение на строително-монтажни работи;- Годност на строежа за въвеждане в експлоатация.Строителният надзор включва и реализиране на цялостен контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Квалифицирани специалисти по съответните части стриктно ще следят за качеството, както на използваните материали, така и на самата работа. Ще се изискват протоколи, гарантиращи безопасността на изпълнените инсталации и ще съставят необходимите актове в съответствие с действащите нормативи. Ангажиментите на надзора включват и откриване на строителната площадка,заверка на заповедна книга, съставяне на актове по време на строителството (образци 5,6,7 и12), съставяне на акт 14 за изпълнената конструкция (груб строеж); издаване на технически паспорт на обекта, който се представя пред Агенцията по Кадастър и органа, издал разрешението за строеж; изготвяне на констативен акт 15 по чл. 176 от ЗУТ (след завършването на строежа); изготвяне на окончателен доклад (акт 16) до ДНСК (Дирекция за национален строителен контрол), РДНСК или съответната община по чл. 177 ЗУТ; издаване на необходимите становища от общински или държавни органи и институции за въвеждане на обекта в експлоатация – РЗИ, РИОСВ, ВиК, електроразпределителните дружества; подготвяне на пълен комплект документация за въвеждане на сградата в експлоатация. Освен това строителният надзор ще осигури законосъобразно започване, изпълнение и приключване на СМР; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; коректно изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания; контрол по спазване на условията за безопасност на труда; качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност; правилно изпълнение на СМР и др. |
7 867.48
|
0.00
|
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане по проекта: В рамките на Дейност 6 ще бъде закупено, доставено и монтирано оборудване и обзавеждане, необходимо за функционирането на Център за грижа за възрастни хора в невъзможност от самообслужване (ЦГВХНС) и Център за грижа за лица с различни форми на деменция (ЦГЛФД). За целесъобразното реализиране на дейността ще бъде избран, по реда на ЗОП, нарочен изпълнител, който ще бъде изцяло ангажиран в изпълнението на доставката и монтажа на необходимите артикули на оборудването и обзавеждането на двата новоизградени социални центъра, като търсеният краен ефект от изпълнението на дейността е осигуряването на съвременна, благоприятна и подходяща за планираните социални услуги материална база, която да предостави необходимия комфорт и условия за бъдещите потребители. Предвижда се, в изградената по Проекта социална инфраструктура, да бъде доставено и монтирано оборудване и обзавеждане, съгласно приложения към настоящото проектно предложение „Индикативен списък на оборудването“ (Приложение Б1). Същото кореспондира на заложените, съгласно НК по Процедурата, функционални изисквания и параметрите, определени за съответните услуги на национално ниво. За целта се планира придобиването на следното оборудване и обзавеждане, разпределено съгласно спецификите на съответните услуги, както следва: 1) за услугата ЦГЛФД – спални комплекти (легла, гардероби, нощни шкафчета), санитарно-хигиенно оборудване, включително - приспособления за лица със специфични нужди (ръкохватки и др.), обзавеждане за дневни помещения (мека мебел, фотьойли, маси, столове и др.), оборудване на кухненски бокс, оборудване за административни, сервизни и амбулаторни дейности (бюра, етажерки, шкафове за съхранение на лекарствени препарати и т.н.) и други; 2) за ЦГВХНС – обзавеждане за спални, дневни и преходни помещения (спални комплекти с легла, шкафчета и т.н., мека мебел и маси, столове и др.), оборудване за кухненски бокс с трапезария (шкафове, маси със столове и др.), санитарно помещение, включително - съоръжения за осигуряване на достъпна среда и обслужване на лицата със специфични потребности и др. Предвиденото разпределение на оборудването и обзавеждането, планирано за закупуване чрез настоящия проект, гарантира създаването на максимално комфортна, функционална и благоприятна среда, подходяща за живот, развитие, оказване на подкрепа и създаваща условия за подобряване на общото здравословно, психическо и социално състояние на потребителите. Артикулите от оборудването и обзавеждането, за които ресурсът по линия на ОПРР 2014-2020, предвид характера и обема на настоящия проект, е бил по-ограничен, ще бъдат осигурени по линия на съответната схема за БФП на ОПРЧР 2014-2020. |
100 000.00
|
0.00
|