Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 127 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Прилагане на всички допустими за финансиране с БФП задължителни енергоспестяващи мерки предписани в обследването за ерегийна ефективност и техническото обследване за постигане на най-малко клас „С“ енергопотребление на двадесет и три многофамилни жилищни сгради на територията на град Севлиево, като се цели да се повиши енергийната ефективност на сградите и намаляване на разходите за енергия, подобряване на експлоатационните характеристики за удължаване на жизнения цикъл на сградите, осигуряване на условия на жизнена среда в съответствие с критериите за устойчиво развитие. В съответствие с Насоките за кандидатстване по процедурата, проектното предложение предвижда следните дейности: Проектиране - изготвяне на инвестиционни проекти на двадесет и три многофамилни жилищни сгради, обект на интервенция на база задължителните мерки от направените в процеса на подготовка енергийно и техническо обследване на сградите; Строително-монтажни работи за въвеждане на енергоефективни мерки; Осъществяване на авторски и строителен надзор; Осъществяване на дейности по информация и публичност; Осъществяване на дейности по одит и Организация и управление на изпълнение на предвидените дейности.
Реализацията на проектното предложение ще допринесе за подобряване на жизнената среда на 294 домакинства и ще подобри експлоатационните характеристики за удължаване на жизнения цикъл на сградите. В съответствие с хоризонталните политики на ЕС, проекта ще допринесе до изпълнение на политиките на местно и национално ниво в областта на рационално използване на енергийните ресурси и опазване на околната среда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление: Целта на дейността е качествено изпълнение и управление на проекта - навременно осъществяване на проектните дейности, ефективна работна организация при реализацията и успешното му приключване. Със заповед на Кмета на общината ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще изпълнява задълженията си по проекта почасово, както следва: - Ръководителят на проекта ще изпълнява задълженията си до 80 часа/месечно, като организира и координира цялостното изпълнение на дейностите по проекта; - Юристът ще изпълнява задълженията си до 80 часа/месечно, като осъществява юридически консултации по въпроси, свързани с дейностите по проекта; - Счетоводителя по проекта ще изпълнява задълженията си до 80 часа/месечно , като контролира правилното разходване на средствата по Проекта, в рамките на предвидения бюджет и създава организация на счетоводния процес, която да осигури навременно и точно осчетоводяване на документи. - Координатора ще изпълнява задълженията си до 80 часа/месечно, като координира дейността на екипа за управление на проекта, подпомага ръководителя на проекта при изпълнение на неговите задължения и следи и отговаря за спазване на изискванията за публичност и визуализация на Управляващия орган при разработването и разпространението на всички продукти в рамките на проекта; - Специалист "Инвеститорски контрол" ще изпълнява задълженията си до 8 часа/ден, като оказва необходимата подкрепа и съдействие при определянето, подготовката, възлагането, изпълнението и отчитането на дейностите, попадащи в обхвата на проекта - в това число подготвя справки, отчети, становища и др. документи по компетентност; - Предвид броя на обектите на интервенция и с цел качествено изпълнение на дейностите по проекта са заложени двама технически сътрудници: Технически сътрудник 1 ще изпълнява задълженията си до 80 часа/месечно, като ще отговаря за отчитане изпълнение на дейностите по проекта, ще води архива на проекта и ще изготвя и подава необходимата информация в ИСУН и ИСУП. Технически сътрудник 2, ще изпълнява задълженията си до 8 часа/ден като координира, наблюдава чрез ежедневни посещения на място всички обекти на интервенция и съвместно с инвеститорския контрол ще извършва проверка на актовете в строителството. Той ще следи работата на изпълнителите по проекта по отношение на СМР и в техническото изпълнение на проекта, ще подпомага Технически сътрудник 1 в отчитането на дейностите по проекта. Ще се разпределят задачите и отговорностите между членовете на екипа, ще бъде актуализиран и детайлизиран план-графикът по проекта, подготовка за изпълнението на основните дейности по проекта, чрез изготвянето на документация и възлагане на обществените поръчки. Екипът за организация и изпълнение на проекта ще спазва клаузите на Договора за безвъзмездна финансова помощ, както и всички указания и изисквания, разработени и предоставени от Управляващия орган, както при подписване на договора, така и в процеса на неговата реализация. Всички членове на екипа ще спазват изискванията за поверителност и конфиденциалност, предотвратяване конфликт на интереси, кодекса за етично поведение и всички вътрешни правила, свързани с изпълнението на проекти. Екипът ще отговорен за подготовката на документацията за избор на изпълнители съгласно ЗОП. 75 485.71 65 908.06
Осъществяване на дейности по информация и публичност: Дейността предвижда изпълнение на дейности по информация и публичност на проекта в съответствие с изискванията за Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата информация и комуникация 2014-2020. Предвидено е да бъдат монтирани два билборда, като след приключване на проекта билбордовете ще бъдат заменени с две постоянни обяснителни табели. С цел информиране на обществеността за приноса на ЕС и държавата във всяка от сградите на интервенция ще бъде поставен плакат. Предвидени са организиран и провеждане на две публични събития - пресконференция при стартиране и приключване на дейностите по проекта. Планирано е да се организират и проведат две официални церемонии: церемония "Първа копка" - при стартирането на строителните дейности и официална церемония след тяхното приключване. В интернет - страницата на община Севлиево в секция проекти ще бъде поставена информация за хода на изпълнение на проекта, ще бъде поместена и информация за подписването на договора за БФП, стартирането на дейностите по проекта, както и за приключването на проекта. С цел информиране на обществеността за получената подкрепа Европейския фонд за регионално развитие и държавния бюджет на Р България. След приключването на строителните дейности върху фасадата на подходящо място ще бъдат поставени 23 постоянни обяснителни табели. 21 471.04 25 765.24
Осъществяване на дейности по одит: В съответствие с насоките кандидатстване ще бъде избран квалифициран одитор за изготвяне на доклад за фактически констатации (финансов одит) към окончателното искане за плащане, като ангажимент за договорени процедури по проекта. Докладът ще бъдат изготвен в хода на подготовка на окончателното искане за средства и ще бъде приложен към същия. Доклада ще обхваща проверка на извършените разходи по отношение на действителност, точност и допустимост в съответствие с договора за БФП. 25 000.00 30 000.00
Строителен надзор и оценка на съответствието, съгласно ЗУТ: Дейността предвижда оценка на съответствието на изготвените в резултат на процедура по инженеринг работни проекти за енергийна ефективност, упражняване на строителен надзор, координация по безопасност и здраве и изготвяне на технически паспорт на сградите обект на интервенция съгласно изискванията на ЗУТ. Избраният за изпълнител ще извършва надзорни и контролни дейности, съгласно действащите нормативни документи в Република България. Ще проверява качеството и количеството на извършеното строителство. Ще отчита ефекта от него и ще следи за възникване на конфликт на интереси, като при появата на такива ще сигнализира своевременно. Ще контролира документооборота с цел избягване на всякакви злоупотреби и незаконни действия. Според спецификата на предложените дейности независимият строителен надзор ще започне своята дейност паралелно с изготвянето на инвестиционните проекти. Негово задължение ще бъде и откриването на строителна площадка, изготвянето и съгласуването на заповедна книга за обекта. Той ще присъства на извършването и ще документира всички видове скрити работи с цел доказване на направените разходи, за което ще издава необходимите актове. За да се избегне конфликт на интереси, тези актове ще се подписват и от член на екипа по управление на проекта или от изрично упълномощено от кмета на общината лице. За напредъка на работата и спазването на заложените в договора срокове, надзорникът ще съставя доклади. При приключване на обекта, независимият строителен надзор ще представи окончателен доклад, според изискванията на ЗУТ. 83 333.33 26 119.20
Проектиране, строителство и авторски надзор: Дейността предвижда осъществяване на дейности по инженеринг - проектиране, строителство и авторски надзор на обектите на интервенция. За целите на изпълнение на дейността ще бъде избрани външни изпълнители, които на база изготвените технически и енергийни обследвания ще изготвят технически проект за всеки отделен обект на интервенция с обхват и съдържание съгласно нормативните изисквания на Наредба №4/2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, Наредба № 7 / 15.12.2004 г. за енергийна ефективност на сгради, изм. – ДВ, бр. 90 от 20.112015 г., а така също и специфичните изисквания за всеки обект на интервенция. В обяснителните записки проектантите следва подробно да опишат необходимите изходни данни, дейности, технико-икономически показатели, спецификация на предвидените за влагане строителни продукти (материали, изделия, комплекти) с технически изисквания към тях в съответствие с действащи норми и стандарти и технология на изпълнение, количествени и стойностни сметки. Техническите проекти ще бъдат надлежно съгласувани и одобрен по реда на ЗУТ. В дейността се предвижда осигуряване на изходни данни за проектирането, одобряване на инвестиционните проекти от компетентните органи и издаване на разрешение за строеж. Техническото изпълнение на строителството ще включва: За сградите с под 60% енергийни спестявания: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най - малко клас на енергопотребление "С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно техническите паспорти на сградите, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2 "Необходими мерк иза поддържане за безопастна експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"); - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания и съгласно въпросите и отговорите по процедурата. За сградите с над 60% енергийни спестявания: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най - малко клас на енергопотребление "С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно техническите паспорти на сградите, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2 "Необходими мерк иза поддържане за безопастна експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"); - изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническите обследвания; - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания и съгласно въпросите и отговорите по процедурата. Дейностите по авторски надзор ще бъдат осигурени от проектанти по всяка част на техническия проект с цел точното спазване на инвестиционните проекти при изпълнението на СМР. Изпълнителите посредством отделни правоспособни лица, ще осъществят авторски надзор съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за изпълнение. С осъществяването на надзор от проектантите – автори на отделни части на технически проект ще се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. 3 599 727.33 4 294 156.03
Въвеждане на обектите в експлоатация: Установяване на функционалната пригодност за ползване, съобразно издадените строителни книжа на сградите на 23 обекта. 30 507.41 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.