Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Основната цел на проектното предложение е:
Да се подобри работната среда в „КРАН“ ЕООД, с.Калековец, община Марица, посредством осигуряването на добри и безопасни условия на труд, ефективни и гъвкави форми на организация на труд и управлението на човешките ресурси, водещи до подобряване качеството на работните места и повишаване на производителността на труда в предприятието.
В предложението са включени четири от допустимите по процедурата дейности, които са: 
Дейност 1. Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието
мерки за постигане на целите;
Дейност 3. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите с две поддейности : под дейност 3.1 Осигуряване на колективни средства за защита и под дейност 3.2 Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло;
Дейност 4 Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др.
Всяка от дейностите е насочена към постигането на една от специфичните цели на проекта, подробно описани в раздел "Цели на проектното предложение". 
"КРАН" ЕООД е микро предприятие от селски район, извършващо икономическа дейност в сектор с високо ниво на трудов травматизъм, с конкретни и ясни нужди, свързани с подобряване качеството на работните места и производителността на труда във фирмата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието: Дейността има за цел да оптимизира работните процеси и да въведе гъвкави форми на заетост и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот и въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) в "КРАН" ЕООД. Действащата в момента системата за управление на човешките ресурси в дружеството не отговаря на неговите нужди, заради налични организационни слабости от една страна и увеличената численост на заетите в дружеството през последнiтите месеци от друга страна. Необходимостта от въвеждане на промени в системата е обвързана със стратегията за развитие на дружеството за постигане на устойчив растеж, която освен с подобряване на качеството на предлаганите услуги, е насочена и към подобряване на работната среда за служителите и намаляване негативното въздействие върху околната среда. Целта на настоящата дейност е да бъде изградена ефективно функционираща система за управление на човешките ресурси, чрез създаване на вътрешно фирмена нормативна уредба, за прилагане гъвкави форми на заетост и контрол на работното време и удължаване на професионалния живот. Акцентът при въведените нови мерки за управление на човешките ресурси ще бъде поставен върху: - Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост – предвидените промени в системата за управление на човешките ресурси ръководството на дружеството цели да оптимизира раб. процеси, като: 1. Въведе гъвкави граници на работното време; 2. Въведе гъвкави работни часове за определен период; 3. Въведе възможност за промяна на трудовите задължения в рамките на длъжността. Чрез въвеждането на тези мерки ще бъде осигурен възможност, на лицата от целевата група, за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот, както и възможност за учене на работното място. - Насърчаване на по-възрастните служители и удължаване на професионалния им живот - възрастните работещи се очертава да бъдат съществена част от работната сила в България, както поради демографски проблеми, така и поради липсата на лица с подходяща квалификация (заварчици) сред навлизащите на пазара на труда. В тази връзка, а и като част от политиката на дружеството по отношение на служителите над 54-годишна възраст, ръководството на дружеството ще въведе мерки, свързани с адаптирането на личните работни задачи съобразно силните страни, нуждите и възможностите на възрастните служители, като: 1. намаляване на физическото натоварване; 2. въвеждане на кратки почивки в работния процес; 3. менторство от страна на по – възрастните по отношение на младите и неопитни служители. Политиките в посочените по-горе две области ще бъдат практически въведени в дружеството, чрез приемане от едноличния собственик на капитала и включване в съответните вътрешни документи на фирмата. Целева група са 6 заети лица, в т.ч. 1 лице над 54г., 1 лице с увреждане (намалена работоспособност) и 1 лице до 29 години. Дейност 1 е иновативна за предприятието, защото до момента такива системи за управление на човешките ресурси не са въвеждани в дружеството. ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: • Избор на изпълнител (от 1 до 3 месец). Изборът на изпълнител ще се извърши при задължително прилагане на разпоредбите на приложимото законодателство и принципите на публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация, както и при спазване на изискванията на настоящата процедура и указанията на УО на ОПРЧР. • Сключване на договор с избрания изпълнител (4 месец). • Изпълнение на сключения договор (от 4 до 10 месец). •Практическо въвеждане на Стратегията в действие чрез приемане от едноличния собственик и включване в съответните вътрешни документи на фирмата (11 месец). 4 900.00 4 870.00
Дейност 2. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите Под дейност 2.1 Осигуряване на колективни средства за защита : ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Дейността има за цел да осигури безопасни и здравословни условия на труд и да подобри професионалния и здравния статус на работниците и служителите, посредством осигуряването на модерни и надеждни колективни средства за защита на заетите лица в производствения цех на КРАН ЕООД, където се извършват дейности по заваряване и монтаж на метални конструкции, посредством доставка и въвеждане в експлоатация на мобилни аспирационни системи за заваръчни газове при източника на отделяне на вредни вещества - 4 бр. и и дизелов инфрачервен отоплител (2 бр.) за подобряване параметрите на микроклимата в производствения цех. Мерките са сред най-неотложните по отношение на осигуряването на безопасни и здравословни условия на труд и на подобряването на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, констатирани са при посещенията на експерти от Службата по трудова медицина и са включени в Утвърдената програма на "КРАН" ООД за минимизиране на риска. ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: закупуване на следните КСЗ: - дизелов инфрачервен отоплител (2 бр.) за защита от неблагоприятен климат за заети в производствен цех на длъжности: Заварчик - 4 лица, работник склад - 1 лице - мобилен аспиратор за заваръчни газове при източника на отделяне на вредни вещества (4 бр.) предназначени за 4 заети лица на длъжности Заварчик. 1. Основното предназначение на доставката на отоплителните тела (дизелов инфрачервен отоплител) е да осигури и поддържа благоприятен за работа микроклимат в затворени пространства. Цел: Поддържане на здравословен микроклимат в работните помещения Очаквани резултати: - Поддържане на благоприятни за работа температура и и микроклимат. Опазване на здравето. Опазване на околната среда. Икономия на електроенергия. Липса на вредни емисии и опазване на околната среда. 2. Доставка и въвеждане в експлоатация на мобилни аспиратори за заваръчни газове. Аспирирането на материала заедно с въздуха и отделянето му от въздухообразното вещество посредством филтрация и сепаратори е основният принцип на системите и приложенията на промишлената аспирация чрез филтриране. Съгласно растящите изисквания за чиста работна и околна среда и за снижаване на емисиите и увеличаването на безопасността при работа, претенциите към мощността и ефективността на аспирирането постоянно се увеличават и стават все по-строги. Само качествените решения и съответстващата на това технология на аспириране с филтрация може да осигури чиста среда и съвършена сепарация на най-различни типове материали от широк спектър на отделните промишлени отрасли. Цел: Отстраняване-пренос на материала от процеса на заваряване: - Пренос на материал - Елиминиране на запрашеност - Опазване на здравето - Опазване на околната среда - Удължаване живота на апаратурата. Към момента вентилацията в производственото помещение се извършва по естестен начин, който е неефективен, носи големи топлинни и енергийни загуби и не осигурява добър микроклимат в работното помещение - цеха на фирмата. Освен това замърсява околната среда. Дейността предвижда въвеждането на иновативни средства за колективна защита. Планираните за внедряване мобилни аспирационни системи са иновативни и осигуряващи защита от вредни емисии на ниво от ново до сега равнище, което не може да се постигне с други системи. ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: Избор на изпълнител (от 1 до 3 месец). Изборът на изпълнител ще се извърши при прилагане на разпоредбите на ПМС на ЗУСЕСИФ/ ПМС №160/2016 г и принципите на публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация, както и при спазване на изискванията на настоящата процедура и указанията на УО. • Сключване на договор с избрания изпълнител (4 месец). • Изпълнение на сключения договор (от 4 до 8 месец). • Подписване на приемо-предавателни протоколи (при приключване на съответните етапи на доставка, инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и обучение на служители за работа с аспирационните системи. 55 100.00 54 500.00
Дейност 2. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите Под дейност 2.2 Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Създаване на работна среда осигуряваща безопасни и здравословни условия на труд и подобряване на професионалния и здравния статус на работниците, посредством използването на надеждни лични предпазни средства и специално работно облекло на работниците в КРАН ЕООД. Намаляване риска от трудови злополуки и професионални заболявания чрез въвеждане на специално работно облекло и лични предпазни средства. ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТА: Дейността включва закупуването на ЛПС и специално работно облекло за 4 заварчика заети по трудов договор във фирмата. Техният обхват е определен, съгласно "Списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или специално работно облекло, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места". Списъкът отговаря на изискванията, посочени в чл. 17, ал. 3, т.1-4 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място. Подмяната и закупуване на нови и по-модерни ЛПС и специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието лица е обоснована от това, че наличните ЛПС и специално работно облекло е старо и амортизирано и не осигурява надеждна защита на работниците, създавайки предпоставки за травматизъм и влошаване на здравния им статус. Предлаганите на пазара към момента ЛПС са по модерни и ефективни, които до сега не са съществували и в по-голяма степен биха осигурили защита от травми и намалили риска от трудови злополуки. Закупените и доставени нови лични предпазни средства и специално работно облекло ще в съответствие с европейските изисквания по отношение на: - гаранция за необходимите защитни качества; - по-добри експлоатационни и технически характеристики; - многофункционалност и ергономичност. От изключителна значимост за здравето са ЛПС за дейности свързани със заваряване и шмиргелене, каквито са във фирмата. Димът и газовете получени от откритата дъга по време на заваръчния процес съдържат частици, които се освобождават от консумативите и от заварявания материал. Над 90% от газовете се получават при изгарянето на консуматива – електрод или тел, при разтопяването на материала от дъгата или пламъка. Частиците в заваръчния дим са изключително опасни, тъй като могата да проникнат дълбоко в белите дробове. Продължителното въздействие на заваръчни газове може да навреди на дихателната система чрез вдишване на опазни вещества, затова е препоръчително използването на заваръчни шлемове в комбинация с респиратори или наричани още заваръчни маски с обдухватели. В дихателната зона на шлема от захранващия блок на респиратора се подава пречистен през филтър въздух. Това е иновативен метод за предпазване от вредните емисии в работния процес. Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло, отговарят на точния брой на заетите лица по длъжности - (4 заварчици) , които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване. Предвидени за закупуване са: 1. Специално работно облекло/костюм (яке и панталон) за заварчици от цепена телешка кожа - 4 бр. 2. Специално работно облекло/престилка за заварчици - кожена - 4 бр. 3. Обувки със защита от пробождане/премазване на ходилото - 4 бр. (4 заварчици) 4. Ръкавици заваръчни - 4 бр. 5. Ръкавели заваръчни кожени - 4 бр. 6. Шлем заваръчен с дихателно устройство (Респиратор) - 4 бр. (4 заварчици) Да отговаря на европейски хармонизиран стандарти EN-379 за защита на очите и EN -175 за защита на лицето. ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: Избор на изпълнител (от 2 до 4 месец). Изборът на изпълнител ще се извърши при прилагане на разпоредбите на ПМС на ЗУСЕСИФ/ ПМС №160/2016 г . • Сключване на договор с избрания изпълнител (5 месец). • Изпълнение на сключения договор (от 5 до 8 месец). • Подписване на приемо-предавателни протоколи (при приключване на съответните етапи на доставка). 8 300.00 8 300.00
Дейност 3 Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др.: С настоящето проектно предложение, чрез включването на дейност 4, работодателят планира да осигури на работниците в КРАН ЕООД следните социални придобивки: - Помещения/места за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд; - Помещения/места за краткотраен отдих. ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Дейността има за цел да осигури доставка на подходящ фургон (с две отделни помещения) и оборудването му като място за хранене за работниците на "КРАН" ЕООД, както и като място за краткотраен отдих на същите. ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: Дружеството непрекъснато търси възможности за удовлетворяване на изискванията и очакванията на своите работници и за засилване на фирмената мотивация в условията на силна конкуренция на пазара на труда в района на МИГ. Ситуираната в района на МИГ Марица, "Тракия икономическа зона" със стотици инвеститори (предимно чуждестранни) е серизен конкурент в предлагането на атрактивни условия на труд със своите нови и модерни производствени площадки. Запазването на работната сила е предизвикателство за малките и особено микропредприятията на територията, каквото е КРАН ЕООД. Изборът на включените в проектната дейност социални придобивки е направен в съответствие с нуждите на предприятието. Предприятието използва наето помешение (производствено хале) в което се осъществява производствента му дейност. Помещението е амортизирано и неуютно и не позволява обособяването на помещение за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд и краткотраен отдих. Предвид спецификата на производствената дейност, която е свързана основно със заваряване (емисия на газове) по подходящо е мястото за хранене и краткотраен отдих да бъде извън производственото хале. За целта кандидатът планира да закупи и постави в двора на наетия имот специален фургон (контейнер) с площ не по-малко от 21 кв.м. с две самостоятелни помещения, които да се използват за хранене и краткотраен отдих на работниците. Планира се фургонът да бъде допълнително оборудван и обзаведен за да може да покрие основните нужди на работещите. В рамките на тази дейност ще бъдат доставени оборудване и обзавеждане, както следва: 1. Фургон (контейнер) с две отделни помещения с площ не по малка от 21 кв.м. - 1 бр. 2. Климатик колонен тип с подходяща мощност за охлаждане и отопление на помещенията във фургона. - 1 бр. ОБОРУДВАНЕ и ОБЗАВЕЖДАНЕ НА МЯСТО ЗА ХРАНЕНЕ 1. Хладилник с минимални характеристики - общ капацитет - мин. 120L, капацитет на камера - мин.10L енергиен клас мин.А - 1 бр. 2. Микровълнова фурна - мощност мин.800 W, капацитет мин.20 L, функция за размразяване - 1 бр. 3. Кафе-машина – автомат - тип еспресо, мощност мин. 1400 W, налягане мин. 15 bar. - 1 бр. 4. Диспенсер за вода – мощност при подгряване: 500W – 1 бр. 5. Маса за хранене с капацитет шест места - 1 бр. 6. Столове за хранене - 6 броя ОБЗАВЕЖДАНЕ ЗА МЯСТО ЗА ОТДИХ И ПОЧИВКА 1.Диван / Канапе - тип тройка, текстил - 1 бр. 2.Диван / Канапе - тип двойка, текстил - 1 бр. 3.Холна маса - размери мин. 100/60/40 – 1 бр. ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: • Избор на изпълнител за възлагане доставка на оборудване и обзавеждане с обособени позиции по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС № 160/01.07.2016 г (от 1 до 4 месец). Сключване на договор с избрания изпълнител (5 месец). • Изпълнение на сключения договор (от 5 до 11 месец). • Отчитане на извършената дейност. 14 720.00 14 720.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.