Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 127 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение предвижда прилагане на мерки, които допринасят за достигане на по-високо ниво на енергийна ефективност и намаляване на енергийното потребление на сгради на общинската администрация в гр.Тутракан. Един от проблемите в публичната инфраструктура е ниската степен на енергийна ефективност. Инвестициите в мерки за енергийна ефективност в обществените сгради, освен енергоспестяващ ефект, ще служат като пример за добра практика на местно ниво и ще насърчат прилагането на подобни мерки, финансирани както от националния бюджет, така и от други източници. Мерките ще имат и допълнителен ефект, тъй като ще осигурят рентабилна експлоатация на обществените сгради, което ще позволи устойчиво да продължи управлението и поддръжката им, с оглед предоставяне на по-добри и допълнителни услуги на населението и по този начин ще допринесат за намаляване на темпа на миграция към по-големите градове.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Формиране на екип за управление: С оглед ефективно и качествено изпълнение на дейностите по настоящия проект в съответствие с българското законодателство и изискванията по схемата, Община Тутракан предвижда назначаването на екип за управление на проекта, който ще упражнява непрекъснат мониторинг и контрол върху цялостното изпълнение на проекта. За членове на екипа ще бъдат подбрани експерти с необходимия опит, квалификации и личностни умения, съобразно спецификата на проекта, които да формират работещ екип, отговорен за цялостното изпълнение на проекта. 29 333.00 24 999.73
Вътрешен мониторинг и контрол: За да гарантира качествено изпълнение на дейностите, проектът предвижда упражняване на непрекъснат вътрешен мониторинг и контрол, който включва: редовни срещи, посещения на място, наблюдение и отчитане на постигнатите резултати чрез: • изготвяне на отчети и протоколи, отразяващи напредъка на проекта • периодични срещи на членове на екипа с представители на фирмите изпълнители • наблюдения на строителните работи от страна на проектния екип • наблюдение и контрол на финансовото изпълнение на проекта • редовни срещи на проектния екип и обсъждане на текущото и предстоящото изпълнение на проектни дейности (актуализиране на програмата за реализиране на проекта) • периодични доклади за напредъка на проекта – технически и финансови, до Управляващия орган на ОПРР Като част от дейностите по вътрешен мониторинг и контрол, проектът предвижда провеждане на регулярни срещи на проектния екип, по време на които ще бъде изготвен актуализиран график за изпълнение на проекта, ще бъде обсъждан напредъка на проекта, текущи въпроси и евентуални затруднения, и ще бъдат вземани навременни мерки за решаването им. 0.00 0.00
Изготвяне на документации за обществени поръчки за избор на изпълнители и провеждане на обществени поръчки: Ще се изготвят следните документации за обществени поръчки за избор на изпълнител: 1. Инженеринг - проектиране, СМР и авторски надзор 2. Оценка на съответствието на проектите 3. Строителен надзор 4. Публичност и визуализация 5. Одит на проекта 0.00 0.00
Инженеринг - проектиране, СМР и авторски надзор: Дейността стартира с подписване на договора за възлагане на инженеринг. Ще се изработят работни проекти за трите обекта - Сграда Общинска администрация ул. "Трансмариска" № 31,Сграда ул. "Трансмариска" № 7 и Сграда ул. "Крепостта" № 47, за които ще се издадат Разрешения за строеж. Изпълнението предвижда реализирането на енергоспестяващи мерки и съпътстващи строително-ремонтни дейности. В работните проекти за трите обекта ще бъдат включени всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в енергийното обследване, всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване, всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда. 1.Сграда на ул. "Трансмариска" № 31 Тъй като за сградата изчислените спестявания след въвеждане на енергоспестяващи мерки възлизат под 60% спестяване, с БФП ще бъдат финансирани единствено - изпълнение на всички енергостестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление „С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"); - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Разходите за дейностите, които не са свързани с конструктивно възстановяване/усилване, но са предписани като задължителни в техническите обследвания (Техническите паспорти) на сградата, ще бъдат финансирани със собствени средства на бенефициента, тъй като според актуалните сертификати за енергийни характеристики на сградата изчислените спестявания след въвеждане на енергоспестяващи мерки възлизат под 60% спестяване за сградата. Тези разходи възлизат на 27 400 лв без ДДС и ще бъдат финансирани извън БФП, като недопустими разходи, собствен принос на Община Тутракан. 2.За Сграда ул. "Трансмариска" № 7 и Сграда ул. "Крепостта" № 47 Тъй като според актуалните сертификатиза ен. характеристики на сградите, изчислените спестявания след въвеждане на енергоспестяващи мерки възлизат над 60% спестяване за сграда, се предвижда: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление „С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"); - изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническите обследвания; - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. - изпълнение на препоръчителните мерки, предписани в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"). 1 361 393.00 1 024 271.93
Изготвяне на Оценка за съответствие за обекти - Сграда Общинска администрация ул. "Трансмариска" № 31,Сграда ул. "Трансмариска" № 7 и Сграда ул. "Крепостта" № 47: Дейността стартира с подписване на договора за възлагане за изготвяне на Оценка на съответствието на проектите за обекти - Сграда Общинска администрация ул. "Трансмариска" № 31,Сграда ул. "Трансмариска" № 7 и Сграда ул. "Крепостта" № 47 13 118.00 4 920.00
Извършване на Строителен надзор: Дейността стартира с подписване на договора за изпълнение за извършване на строителен надзор. По време на строителните дейности ще бъде изпълняван независим строителен надзор съгласно договор за изпълнение на услугата. Консултантите, упражняващи строителния надзор, ще съблюдават за законосъобразната страна на изпълнение на строителните дейности и ще изпълняват контрол по отношение на: - Законосъобразно започване на строежа; - Пълното и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Изпълнение на строежите, съобразно одобрените проекти; - Контрол по спазване условията на безопастност на труда, съгласно проекта за организация на строителството; - Опазване на околната среда по време на изпълнение на строежа; - Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопастност; - Недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Правилно изпълнение на строително.монтажни работи; - Годност на строежа за въвеждане в експлоатация 52 471.00 25 995.34
Въвеждане на обекта в експлоатация: Община Тутракан в тясно сътрудничество с фирмата, упражняваща строителен надзор, ще предприеме всички необходими мерки в съответствие с действащата нормативна уредба във връзка с въвеждането на обектите в експлоатация, а именно: съгласуване с РЗИ, РИОКОЗ, експлоатационните дружества "ЕНЕРГО-ПРО", "ВиК", "ВИВАКОМ". Ще бъдат извършени необходимите изпитвания и измервания от специализирани фирми. 23 660.00 0.00
Публичност и визуализация на проекта: Публичността на проекта ще бъде осъществена съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и регламент Регламент 1303/2013 на ЕК. По проекта се предвиждат организирането и провеждането на: - Публикуване на подробна информация за одобрение за финансиране проект на сайта на Община Тутракан (до два дни след подписване на договор за безвъзмездна финансова помощ); - Пресконференция в началото и в края на проекта – за стартиране и за оповестяване на резултатите от реализацията на проекта; - Официални церемонии - първата ще е за ефективен старт на проекта "Първа копка" и втора - за откриване на реновираните обекти; - Билборд по време на строителството и Постоянна обяснителна табела за всеки обект - Сграда Общинска администрация ул. "Трансмариска" № 31,Сграда ул. "Трансмариска" № 7 и Сграда ул. "Крепостта" № 47 - 3 броя с размер 50х70см, поставена не по-късно от 3 месеца след като приключи проекта на видима фасада; - Публикации – до 5 съобщение в регионална печатна медия, на сайта на общината за анонсиране на предстоящи събития (пресконференции, официални церемонии) - Прессъобщения - до 5 изготвят се след приключване на събитията и се публикуват регионална печатна медия и на сайта на Община Тутракан; - Банер, който да се използва при провеждане на публични събития - 1бр. - Промоционални и печатни информационни материали - папки, тефтери, химикали - 50 комплекта При провеждане на всяко публично събитие предварително ще се уведомява Управляващия орган за датата на провеждането на събитието. 14 482.00 11 796.00
Извършване на одит на проекта: За да се потвърди целесъобразното и законово разходване на средствата по проекта и в съответствие с изискванията за кандидатстване Община Тутракан ще избере консултант за верифициране на разходите по проекта и изготвяне на одитен доклад. 14 660.00 8 280.00
Финален отчет на проекта: След изпълнението на проекта, в рамките на установения срок, екипът на проекта ще изготви технически и финансов финален отчет, съгласно изискванията за отчитане на проекти по ОПРР 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.