Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение включва 1. строителство на  нова сграда – Дом за стари хора да отговаря на изискванията за общо 29 бр. настанени, персонал, обслужващи помещения и др.Първата и основна  сграда, с най-много настанени потребители на социалната услуга е строена през 1967 г., което обуславя нейната амортизация. Това налага да се изгради изцяло нова сграда, за да предостави необходимите жилищни апартаменти, санитарни възли и функционални помещения, които да отговорят на нуждите на потребителите, за независим живот и насърчаване тяхната самостоятелност, и да бъде запазен капацитета на дома .
2. Преустройство и реконструкция на съществуващата жилищна група за постоянно обитаване, която да отговаря на изискванията за общо 16 бр. настанени  самостоятелно или по двойки. 
Вследствие на проектът, условията за обитаване в сградите трябва да станат максимално най-близки до домашната среда, да дават възможност на обитателите за уединение, самостоятелност, спокойствие и сигурност. 
Ще се обособят стаи за един или най-много двама обитатели. Единичните стаи  с площ най-малко 10-12 кв. м., а двойните стаи с площ най-малко 15-18 кв. м. 
Предвиденото обзавеждане ще осигури безопасна и сигурна среда за възрастни хора в надтрудоспособна възраст. Мебелировката ще осигури домашен уют и комфорт, като позволява личните вещи да се съхраняват в гардероби, нощни шкафчета и етажерки, а общите – в бюфети, скринове, шкафове за книги и др. Мебелите ще бъдат съобразени с функцията на помещенията.
Ще бъде изградена фотоволтаична електроцентрала за собствено потребление - общо 66 броя панели , всеки с мощност 450Wp.
С реализиране на дейностите по проекта трябва да се постигне най-малко клас „В“ на енергопотребление на сградите, определен съгласно скалата на класовете на енергопотребление за видовете категории сгради, посочена в Приложение № 10 към чл. 6, ал. 2 от Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради, класовете за енергопотребление на жилищни сгради.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изпълнение на строително-монтажни работи за ново строителство на сграда и реконструкция на съществуващи сгради в УПИ III, кв.17 по плана на гр. Средец - Дом за стари хора: 1.Ново строителство и реконструкция на съществуващи сгради в УПИ III, кв.17 по плана на гр. Средец -Дом за стари хора включват строително-монтажни работи по Част Архитектура,Част Конструктивна, Част ОВК, Част Електро, Част ВИК, Част Енергийна ефективност, Част План за безопасност и здраве, Част План за управление на строителните отпадъци, Озеленяване, Геодезия, трасировачен план и вертикална планировка, Част Пожарна безопасност. - Подобект нова сграда Новата сграда се разполага на мястото на съществуващата, като денивелацията на терена в посока юг-север позволява да се проектира частичен сутеренен етаж, който от север излиза на ниво терен (кота -2.70) към стопанския двор в комплекса. На ниво сутерен са разположени: котелно на дърва, складова част, пералня, битови възли за персонала, както и помещение за фитнес (спортни занимания). Връзката на горно ниво, където са разположени жилищната и обществената част на дома е посредством стълба и асансьор (с възможност за ползване от хора в неравностойно положение). На горният етаж – се намират 15 жилищни стаи за по двама души с квадратура от около 20 м2, със самостоятелни санитарни възли, лекарски кабинет с манипулационна, дневна с места за седене и тихи игри, помещение за хранене и кухня-разливна, както и хигиенно помещение. На това ниво се намира и входа за дома от обитатели, както и евакуационен изход към нивото на двора. Връзката с терена е чрез стълба с 4 стъпала и рампа с 5% наклон. Сградата е монолитна със стоманобетонна конструкция – колони, греди, шайби, плочи и тухлени ограждащи и вътрешни стени. Покривът над последна плоча е от дървена конструкция с керемиди. Сградата е топлоизолирана съгласно проекта по ЕЕТИЕС с 10 см топлоизолация по външните стени и над таванската плоча от EPS и XPS по цокълните стени. Предвидена е ПВЦ дограма с коефициент на топлопроводност λ≤0.031 W/mK. Всички врати са предвидени да са подходящи по вид и размери спрямо заданието. За сградата са предвидени необходимите стандартни инсталации: водопровод, канализация,, електрическа инсталация и мълниезащита, алейно осветление, аварийно осветление и др. Предвидена е отоплителна инсталация от котел на дърва с бойлери за топла вода. В дневната е предвидена локална климатизация – сплит система. В банята се предвижда оповестителна система. Предвижда се инсталиране на покрива на сградата фотоволтаична инсталация с мощност до 30 кВт с инвертор-трифазен за собствени нужди като отопление на битовта вода, охлаждане – захранване на климатици, осветление и др. Проектът предвижда изграждане на озеленена, достъпна среда, която да се ползва от обитателите през по-голямата част от годината. Съществуващата денивелация се преодолява с рампи с 5% наклон, както и дублиращи стълби. С реализиране на дейностите по проекта трябва да се постигне най-малко клас „В“ на енергопотребление на сградите в съответствие със действащата към момента нормативна уредба ЗП на новата сграда Етаж 1- 760.7м2 ЗП на новата сграда Сутерен – 330м2 РЗП на новата сграда – 1090.7 м2 2 860 245.26 0.00
Доставка на оборудване и/или обзавеждане на сгради в УПИ III, кв.17 по плана на гр. Средец - Дом за стари хора.: И в новата и в съществуващите сгради ще се осигури оборудване и обзавеждане на помещенията, с оглед реформирането на Дом за стари хора. Цялостното оборудване и обзавеждане е подробно описано и остойностено в приложен Списък с предвидено оборудване и обзавеждане по проекта. 315 004.30 0.00
Организация и управление на проекта: 1. Организация и управление на проекта, като услугата обхваща: Експертно, организационно и техническо управление, изпълнение и отчитането на проекта. Ефективно взаимодействие и координация между страните, имащи отношение към изпълнението на проекта. Подготовка процедури за провеждане на обществените поръчки по проекта.Изготвяне на становища относно законосъобразност на действията на комисията за избор на изпълнители на обществените поръчки по проекта; Подготовка и окомплектоване на необходимите документи за съгласуване на проведените процедури/възлагане на обществените поръчки; Изготвяне на становище,при обжалване на процедура по възлагане на обществените поръчки.; Подготовка на становище, при получено от Общината решение за частично съгласуване на обществените поръчки или решение за отказ за съгласуване на обществените поръчки; Консултации във връзка с изпълнението на препоръки, дадени от страна на Ръководителя на СНД във връзка с проекта и изготвяне на писмени становища по тях; - Наблюдение и контрол върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки, както и наблюдаване на плащания и лимити, на справки и отчети по изпълнението на проекта; - Изготвяне на становище относно възникнали по време на изпълнението на договора за строителство непредвидени разходи; - Подготовката, при необходимост, на допълнителни споразумения към договорите за обществени поръчки, включително и подготовката и окомплектоването на искания до Ръководителя на СНД; - Идентифициране на потенциални проблеми по време на изпълнението на договора за управление на проекта и предлагане на решения за преодоляването им; - Изготвяне на справки във връзка с изпълнение на договора, при писмено искане от страна на Общината; - Отчитане на дейностите по проекта от извършване на цялата инвестиция по съответния проект. 2. Инвеститорски контрол Осъществява контрол на изпълнението на строително-монтажните работи; Удостоверяване на действително извършените работи след измерване и контрол за съответствие с изискванията на проекта; контрол на изпълнението на СМР - да бъде в съответствие с двустранно подписаните количествени сметки и работни проекти; контрол за спазването на действително извършените работи с договорените цени; контрол за спазването на графика на изпълнение; удостоверяване с подписа си в Акт образец 19 стойността и обема на извършените и приети СМР; контрол на влагането на материали в обекта, отговарящи на съответните изисквания, което да бъде удостоверено с документи и спиране на тяхното влагане, както и налагане на отстраняването им при констатирано отклонение от приетите стандарти; съдействие за своевременното решаване на възникнали по време на строителството проблеми; участие при пробни изпитания на скрити работи преди тяхното закриване, както и участие в комисии по съставяне на необходимите актове; съдействие за отстраняване на появилите се скрити недостатъци по време на строителството; предлагане на мерки на изпълнителя за отстраняване на констатирани нередности в хода на строителството, свързани с качеството на изпълнение, слабости в организацията на работата и нарушение на технологичния процес от фирмата изпълнител; контрол на окомплектоването и предаването на екзекутивната документация; създаване на организация и необходими документи по подготовката и направата на комплексните изпитания и 72-часови проби в експлоатационен режим и всякакви други изпитания, изисквани от българските стандарти и закони; организиране на всички процедури, свързани с предаването на обекта на възложителя и въвеждането му в експлоатация 3. Информация и комуникация. След провеждане на процедура по ЗОП ще бъде сключен договор с изпълнител. В рамките на договора ще се проведе една стартираща и една заключителна пресконференция, един временен билборд до приключване на СМР, една постоянна табела, 50 бр. брошури, 50 бр.химикали и 50 бр. бележници. 58 000.00 0.00
Дейност1"Изпълнение на строително-монтажни работи за ново строителство на сграда и реконструкция на съществуващи сгради в УПИ III, кв.17 по плана на гр. Средец - Дом за стари хора" - продължение: -Подобект Преустройство на съществуващи сгради къща 2 и къща 3 Чрез преустройство, във всяка къща, ще се обособят четири стаи за един обитател и две стаи за по двама обитатели, общо 16 души. Всички новообособени санитарни възли са достъпни за използване от хора в неравностойно положение. Преустройство се състои в: - Събаряне на преградни неносещи стени - Изграждане на преградни стени от гипсокатрон 12 см и гипсокартон 10см.; - Обособяване на нови санитарни възли и оборудването им с нови санитарни уреди, изместване на лирите за отопление - Всички врати да са с подходящи по вид и размери спрямо заданието и Наредбата за достъпност и универсален дизайн - Преоборудване на кухните спрямо необходимостта и заданието - В антретата се обособяват зони за пране и сушене - В антретата се изместват бойлерите - Преустройване на външните стъпала, за да станат с височина 15 см. и ширина 32 см. - От външната страна на прозорците и вратите да се поставят прегради против насекоми и щори в зависимост от изложението на стаите. - Преработка на Ел. инсталацията спрямо новообособените стаи, новото обзавеждане и Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията. - С реализиране на дейностите по проекта ще се постигне най-малко клас „В“ на енергопотребление на сградите в съответствие със действащата към момента нормативна уредба Всяка къща включва: два броя антрета със зони за пране и сушене; два броя дневни с трапезария и кухни; 4 бр. стаи за настаняване на един обитател със санитарни възли; 2 бр. стаи за настаняване на двама обитателя със санитарни възли и веранда. 2. Авторски надзор - Упражняване на авторски надзор при изпълнение на СМР за ново строителство и реконструкция на съществуващи сгради в УПИ III, кв.17 по плана на гр. Средец -Дом за стари хора, съгласно изискванията на ЗУТ. 3.Строителен надзор- След проведена процедура за избор на Консултант за упражняване на дейността строителен надзор и сключен договор с избрания изпълнител, Община Средец ще инициира среща на всички изпълнители на отделните дейности по проекта! Изпълнителят на дейността строителен надзор е необходимо да се запознае с цялата техническа документация, както и с техническото предложение за изпълнение на СМР, предложено от избраният изпълнител на СМР. 4. оценка на съответствието на проектите, съгласно чл.142, ал.4 и чл.169 от ЗУТ– 5. набавянето на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи; 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.