Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 64 133 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото предложение за изпълнение на инвестиция е разработено в контекста на европейския преход към зелена икономика и има за цел устойчивото енергийно обновяване на жилищния сграден фонд на територията на община Враца. Целеви обект е многофамилна жилищна сграда, находяща се на адрес: гр. Враца, ж.к.  „Дъбника“, бл. № 41.
Специфичните цели на предложението са свързани с подобряване на енергийните характеристики на обекта на интервенция чрез достигане на клас на енергопотребление "B" и 62.26 % спестяване на първична енергия за конкретния обект; намаляване на енергийното потребление и емисиите на парникови газове; намаляване на енергийната бедност и подобряване на условията и качеството за живот на територията на община Враца.
Предвидените дейности за постигане на заложените цели включват извършване на обследвания за енергийна ефективност и за установяване на техническите характеристики на сградата; изготвяне на инвестиционен проект; изпълнение на мерки за енергийна ефективност по външните сградни ограждащи елементи и по системите за поддържане на микроклимата; осъществяване на авторски и строителен надзор; осигуряване на публичност и информираност; организация и администриране на проекта.
Целеви групи по предложението за изпълнение на инвестиция са собствениците и ползвателите на помещения в обектите на интервенция и техните Сдружения.
Изпълнението на предложеното за изпълнение на инвестиция ще допринесе за реализирането на следните резултати:
-понижаване на потреблението на първична енергия и намаляване на емисиите на парникови газове;
-постигане на 62.26 % спестявания на първична енергия и достигане на клас на енергопотребление „B“ при спазването на „принципа за ненанасяне на значителни вреди“;
-осигуряване на по-добро качество на въздуха, условия за живот и работна среда в съответствие с критериите за устойчиво развитие;
-подобряване на експлоатационните характеристики за удължаване на жизнения цикъл на сградите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготвителни дейности по предложението за изпълнение на инвестиция: Съобразно изискването за степен на проектна готовност, набор от предварителни дейности са предвидени и изпълнени от страна на Община Враца и крайните получатели, с оглед набавяне на необходимата техническа документация, както следва: 1. Изготвяне на обследване за енергийна ефективност, придружено с валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ; 2. Изготвяне на обследване по реда на чл. 176в от ЗУТ за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 от ЗУТ и Технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството; 3. Изготвяне на архитектурно заснемане на сградата, обект на интервенция; 4. Заявление за участие; 5. Документи, свързани с проведените общи събрания за създаване на Сдружение на собствениците или други документи свързани с вземане на решения от страна на етажната собственост; 6. Подготовка на искане за становище от РИОСВ относно необходимостта от ОВОС. 7. Изготвяне на обобщена КСС по окрупнени показатели, подготвена от водещия партньор Община Враца. 44 467.97 0.00
Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор: Предвижда се изпълнението на услуга по изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор от лицензирана фирма, съгласно чл. 168 ал. 2 от Закона за устройство на територията. След изготвянето на инвестиционния проект на фаза "техническа" ще бъде извършена по съответния законов ред оценка на съответствието му съгласно ЗУТ. По време на цялостното изпълнение на строително-монтажните работи ще бъде упражняван строителен надзор от лицензирана фирма- консултант съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ. Тази дейност е задължителна, с оглед на спецификата, качественото и законосъобразно изпълнение на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация. Тя ще се извърши от фирма изпълнител, избрана съгласно изискванията на ЗОП. Обхватът на договора за строителен надзор включва: - извършване на оценка на съответствието и изготвяне на комплексен доклад - упражняване на пълен контрол по време на строителството и въвеждането в експлоатация; - изготвяне на технически паспорт, съгласно чл.176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите; - заверяване на екзекутивна документация; - изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР; - контролиране цялостния строителен процес; - отговорност за качеството на използваните материали; - изготвяне на окончателен доклад за въвеждане в експлоатация и представяне на всички необходими документи за приемане на обекта; Упражняването на строителен надзор е предпоставка за изпълнението на проекта качествено и в срок, в съответствие с изискванията на „Национален план за възстановяване и устойчивост на Република България (НПВУ)“ и заложените в обществената поръчка критерии за изпълнение на строителството. 36 560.66 0.00
Инженеринг - изготвяне на инвестиционен проект, упражняване на авторски надзор и изпълнение на строително-монтажни работи: Дейността включва: СМР за енергийна ефективност, предписани в обследването за ЕЕ: Мярка 1: Топлоизолация на фасадни стени – Предвижда се полагане на външна топлинна изолация от система за топлоизолиране с EPS . Мярка 2: Топлоизолация на покрив – Полагане на дюшеци от минерална вата с дебелина 120 мм по тавана на подпокривното пространство. Над топплоизолацията ще се положи защитна мембрана. Полагане на външна топлинна изолация за стените на подпокривното пространство в контакт с външен въздух от система за топлоизолиране с EPS. Демонтиране на старото покривно покритие от дъсчена обшивка и ЛТ ламарина и доставка и монтаж на PU сандвич панел за покрив тип 5. Предвижда се полагане на вата с дебелина 120 mm по тавана на остъклената тераса покрив тип 6. Под топлоизолацията ще се изгради окачен таван от гипсокартон. Мярка 3: Топлоизолиране на пода: Поставяне на Каменна вата с дебелина 100 mm по таван на неотопляем сутерен за под тип 1, 2, 3 и 4. Поставяне на външна топлинна изолация от XPS с дебелина 100 mm и измазване с мозаечна мазилка за под тип 1 (цокъл) и за външни стени на неотопляемото пространство. Поставяне на външна топлинна изолация от XPS с дебелина 120 mm и измазване с минерална мазилка за под тип 4 (еркер). Демонтаж на съществуващата дървена дограма на сутерена и доставка и монтаж на новa PVC дограма с двоен стъклопакет. Мярка 4: Смяна на дограма – Подмяна на старата дървена дограма, част от съществуващата амортизирана PVC дограма и метални единични прозорци със система от PVC профил и троен стъклопакет, с което ще се намалят топлинните загуби от топлопреминаване и постъпването на студения външен въздух. Подмяна на металната входна врата и алуминиевите входни врати с нови алуминиеви врати със прекъснат термомост и стъклопъкет. Мярка 5: Смяна на осветителни тела в стълбищната клетка – предвижда се демонтиране на осветителните тела в стълбищните клетки и етажните площадки. На мястото на старите осветителни тела ще се монтират нови осветителни тела с LED източник на светлина и сензор за движение и осветеност. Съпътстващи СМР, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност: По терасите с нарушена и компрометирана мазилка да се възстановят и укрепят нарушените участъци с цел безопасност на преминаване около сградата; Подмяна на парапети по стълбищни клетки, където е необходимо и да се освежат общите части за по-добри хигиенни и експлоатационни условия; Ремонт на засегнатите стоманобетонни елементи от подовата конструкция над сутерена и терасите; Терасите към коридорите да се възстановят и да се измажат и топлоизолират; Ремонт на покрива – за да се гарантира целостта и устойчивостта на топлоизолацията по покрива и фасадите се предвижда ремонт на покрива – нова хидроизолация, циментова замазка, ламаринени работи по бордове и обшивки, вкл. водоотвеждане. СМР, които са предписани като задължителни в техническия паспорт на сградата: Възстановяване на мълниезащитната инсталация; Главното разпределително табло (ГРТ) да се преоборудват с автоматични триполюсни автоматични прекъсвачи със защита отговаряща на инсталираната електрическа мощност. ГРТ да бъде заземено с отделен заземител; Подмяна на електрическата инсталация и осветителните тела в общите части. В общите части на мазите, захранващите проводници на осветителната инсталация да се изтеглят в пластмасови канали и осветителните да се подменят с влагозащитени плафониери, мин. ІР65, с LED лампа; Изкърпване и шпакловане вътрешно рамки около прозорци и врати, трикратно боядисване вътрешно рамки врати и прозорци в следствие монтажа на новата дограма; Подмяна на всички врати на коридорите граничещи с евакуационните стълбища по етажите с нови, остъклени със стъклопакет и димоуплътнени и самозатварящи се. Монтаж на врати с огнеустойчивост ЕІ90, димоуплътнени, самозатварящи се, изпълнени от материал с минимален клас по реакция на огън В на входовете към подземния етаж. Осигуряване на достъпна архитектурна среда до входа на жилищната сграда. 2 201 037.00 0.00
Въвеждане на обекта в експлоатация: За успешното приключване на строително-монтажните дейности от ключово значение е издаването на необходимите разрешителни и въвеждането на обекта в експлоатация. За целта са необходими действия, които са специфични, изискват време, внимание и ресурс (човешки и финансов). В рамките на дейности ще бъдат извършени всички необходими административни дейности, свързани с въвеждане в експлоатация. Разходите за въвеждане на обекта в експлоатация са съобразени с максимално допустимите стойности, описани в Насоките за кандидатстване по настоящата процедура. Административни разходи свързани с въвеждане в експлоатация - 5 101,49 лева с вкл. ДДС 5 101.49 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор : Дейността предвижда изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл. 44, ал. 1 от закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на проекта. 8 502.48 0.00
Организация и администриране, публичност и информация: Дейността по организация и администриране има за цел да допринесе и осигури ефективното, ефикасно и навременно изпълнение на ПИИ, в съответствие с изискванията на Процедурата, Договора за финансиране, както и с принципите за добро управление. Екипът ще се състои от тематични експерти с опит в изпълнението и управлението на проекти на следните длъжности: Ръководител, Координатор, Счетоводител, Експерт СМР и Експерт Обществени поръчки. За целия период на изпълнение на дейностите, екипът за администриране на проекта (ЕАП) ще има следните задължения: -упражнява контрол върху изпълнението на дейностите съгласно договора между Структурата за наблюдение и докладване /СНД/ и Водещият партньор – Община Враца; -предава информация от Водещият партньор – Община Враца за СНД; -организира и провежда обществени поръчки за избор на изпълнители съгласно ЗОП; -контролира под-договарянето; -контролира навременното изпълнение на ангажименти от страна на изпълнителите; -организира и координира дейностите по публичност и информация; -повишава ангажираността на целевите групи по проекта чрез активно включване в проектните дейности; -контролира първичните счетоводни документи; -следи за спазване на установените срокове; -следи за изпълнение на заложените индикатори по проекта; -комуникира със заинтересовани страни; -съхранява документация и кореспонденция в архив на проекта. В хода на изпълнение на ПИИ ще бъдат въведени механизми за контрол при извършването на мониторинг, основаващи се на трите основни цели: качество, разходи и срокове. Процесът на мониторинг ще се придържа към принципите за съвместна работа между експертите; събиране и анализиране на входящата информация; преглед на докладите за напредъка и документите, свързани с изпълнението на проектните дейности; сравняване на информацията и докладваните данни с целите, очакваните резултати, дейности и индикаторите за изпълнение на договора. Тази дейност включва и осигуряване на публичност и информация по отношение на предоставения финансов принос на ЕС, както и напредъка в изпълнението на предвидените в предложението за изпълнение на инвестиция дейности. В съответствие с изискванията на Процедурата, Водещият партньор – Община Враца ще оповести произхода и ще осигури видимост на финансирането от ЕС, включително чрез поставяне на емблемата на Съюза на подходящо място. ЕАП ще има ангажимент да предоставя последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността. Община Враца ще оповестява резултатите от проекта и неговия напредък на официалния си уебсайт, както и в социалните мрежи, където предоставената информация ще достигне до най- голям брой заинтересовани страни. На всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта, ще бъде посочена финансовата подкрепа на ЕС. Разходи за възнаграждения на екипа за администриране на предложението - 37 061,16 лева, включително дължимите осигурителни вноски. Разходи за публичност и информация - 1 200 лева. 38 261.16 0.00
Провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители: Дейността включва изготвяне на документации за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на предложенията, избор на изпълнители и сключване на договори. Подготовката и провеждането на необходимите процедури за възлагане на поръчки на външни изпълнители ще бъде чрез провеждането на обществени поръчки по реда на ЗОП. Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде сключването на договори с класираните изпълнители. В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени документи за провеждане на процедури по реда на ЗОП за следните дейности: 1) Инженеринг - изготвяне на инвестиционен проект, във фаза технически проект, упражняване на авторски надзор и изпълнение на строително-монтажни работи; 2) Упражняване на строителен надзор; 3) Изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор; 4) Информация и публичност по проекта. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.