Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

На територията на град Златоград функционират институционални структури на съдебната власт и на правоохранителните органи, които се явяват обслужващи и на територията на съседната община Неделино. Всички сгради, в които се помещават тези структури, са предложени за интервенции по настоящата процедура, с цел постигане на по-голям комфорт и среда на работа на служителите, и удобство за гражданите, ползващи услугите им. Настоящото проектно предложение е насочено към повишаване на енергийната ефективност и удължаване на жизнения цикъл на последната от четирите публични сгради на държавната администрация в град Златоград. В нея се помещават Районния съд и Районната прокуратура. Сградата е построена през 1940 година, но през 1996 година е извършен ремонт, в резултат на който тя е надстроена и обновена. Към настоящия момент тя е на три етажа, с площ 431,26 кв.м. В сградата не се извършва стопанска дейност.  
Видно от изготвения доклад за енергийна ефективност, към настоящия момент сградата е с клас на енергопотребление "В", но същевременно е с потенциал за генериране на висок процент енергийни спестявания. Спестяването може да се постигне след въвеждане на предписаните в доклада мерки за енергийна ефективност. Конструктивната устойчивост на сградата също ще се подобри, при изпълнение на задължителните и препоръчителни мерки, предписани в техническия доклад, а това ще гарантира и удължаването на жизнения й цикъл. 
След извършване на предписаните мерки за енергийна ефективност, класа на енергопотребление на сградата ще се покачи на клас „А”, а енергийните спестявания ще са над 60%. 
Партньор на Община Златоград в настоящото проектно предложение за обновяване на сградата на Районния съд и Районна прокуратура в Златоград е Висшия съдебен съвет, който се явява първостепенен разпоредител с бюджетни средства.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Сформиране на екип за организация на проектните дейности. Управление и отчетност на проекта.: Ръководителят на проекта ще предложи останалите членове на екипа по проекта. След съгласуване с ръководството, ще бъдат сключени договори с членовете на екипа. Длъжностите, предвидени по проекта са следните: ръководител на проекта; експерт «Инвеститорски контрол» и счетоводител на проекта. В началото ще бъдат дефинирани правилата за действие и разпределени задълженията и отговорностите между членовете от екипа. Предвижда се по време на реализацията на проекта да се провеждат ежемесечни срещи на сформирания екип, на които да се вземат решения по текущи въпроси с цел спазване на сроковете за изпълнение на планираните дейности. При възникване на някаква трудност или пречка за реализация на дейностите по проекта, членовете на екипа ще имат възможност да свикват и работни срещи извън предвидените ежемесечни срещи. При необходимост, ръководителят на проекта ще има възможност да организира и срещи с ръководството на Община Златоград. Ръководителят на проекта ще следи за цялостното изпълнение на проекта в срок, както и за изпълнение на отделните задачи на всеки член от екипа. На разположение на екипа за управление на проекта ще бъдат всички необходими, за нуждите на проекта, технически средства и административни помещения на Общинска администрация Златоград. За оптимизиране дейността на управленския екип, Община Златоград ще предостави работно помещение, автомобил за посещаване на работните площадки, достъп до интернет, телефони и факс техника, принтер, при възникване на необходимост и други ресурси. 4 947.00 4 550.70
Подготовка на документацията за възлагане на обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители, сключване на договори.: Всички процедури за възлагане на обществени поръчки за строителство или услуги, свързани с изпълнението на проектните дейности ще съблюдават равнопоставеността на всички заинтересовани лица, независимо от техния пол, раса и националност. Ще бъдат строго съблюдавани принципите на прозрачност и необвързаност при избора на изпълнители. Експерти от администрацията ще подготвят тръжните документации за избор на изпълнители, в рамките на проекта. Предвидените процедури за избор на изпълнители са 4 на брой. В рамките на проекта ще бъде проведена една процедура за възлагане на инженеринг (проектиране, заедно с авторски надзор и строителство), една процедура за избор на изпълнител, който да осъществява строителния надзор и оценка на съответствието на проекта, една процедура за избор на изпълнител на мерките за информация и публичност и една процедура за избор на изпълнител, който да извърши външен одит. Редът по който ще бъдат избрани изпълнителите ще бъде съгласно Закона за обществените поръчки. Тази дейност ще е една от първите дейности, които ще стартират в рамките на проекта. За изпълнение на дейността е предвиден срок от 10 месеца, в рамките на проекта. Това е така защото е възможно да има обжалване на някоя от заложените процедури. 0.00 0.00
Изработване на работен проект, извършване на строително-монтажни работи и осъществяване на авторски надзор (инженеринг).: Тази дейност обхваща три отделни поддейности. Изработването на работен проект за сградата, включена в настоящото проектно предложение, ще се извършва въз основа на вече изготвените, на етап кандидатстване с проектното предложение, енергийни и технически обследвания. Всички задължителни и препоръчителни мерки, описани в техническото и енергийно обследване ще бъдат отразени и в работния проект. След изработването на работния проект, той ще бъдат съгласувани с необходимите държавни институции, след което ще бъде издадено Разрешение за строеж на обекта. След това ще се пристъпи към извършване на СМР дейностите. В края на тези процеси обновената сграда на Районния съд и Районната прокуратура, трябва да постигне клас на енергопотребление "А" и над 60% енергийни спестявания. Основните мерки, които ще бъдат изпълнени по сградата са: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление «С»; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата); - изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническите обследвания; - препоръчителните мерки, предписани в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата). Изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградата, в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания, вече са предприети за този обект. Към етапа на кандидатстване с проектното предложение вече има изготвени проекти за обект: „Районен съд, ПИ 31111.3597, кв.35, гр.Златоград, общ.Златоград – Осигуряване на достъпна среда”, изготвени от Архитектурно студио „АТМ” ЕООД, гр.София. Проектите са одобрени от Главния архитект на Община Златоград на 25.03.2016 г. и е издадено Разрешение за строеж №13 от 25.03.2016г. Строежът е в процес на изпълнение. Проектите са разработени съгласно изискванията на „НАРЕДБА № 4 от 1 юли 2009 г.за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания“. Ако при реализиране на настоящото проектно предложение мерките, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградата все още не са изпълнени, то ще бъдат предприети и извършени такива в процеса на реализация на настоящото проектно предложение. Строителството ще бъде съблюдавано, освен от избраната да упражнява строителен надзор външна фирма, така и от специалист "инвеститорски контрол", служители на Общинска администрация Златоград и член на екипа по проекта. По време на извършване на строителните дейности ще бъде извършван и текущ авторски надзор, който да гарантира изпълнението на дейностите, съгласно работния проект за сградата. За изпълнение на тази дейност е предвиден срок от 15 месеца, защото би могло да се случи неподходящо време за изпълнение на дейностите за СМР, например зимен сезон. Залагането на по-дълъг срок осигурява възможност за избор на подходящо време за стартиране на строителството и гарантиране завършването на дейностите в срок. 227 405.00 269 356.70
Извършване на строителен надзор и оценка на съответствието на работния проект : Изготвеният работен проект, след съгласуване с всички необходими институции, ще премине и оценка на съответствието. Тази дейност ще бъде извършена от фирмата, избрана в рамките на проекта да се занимава и с осъществяването на строителния надзор в процеса на реализиране на СМР дейностите. На база доклада, които ще бъде изготвен, главният архитект на Община Златоград ще издаде Разрешителнои за строеж на обекта, които ще бъде реализиран в рамките на настоящия проект. Строителният надзор ще съставя и подписва всички актове и протоколи по време на строителството и ще отговаря конкретно за започване на строително-монтажните работи (СМР) и другите дейности, съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). Освен за правилността и пълнотата на актовете и протоколите, съставяни по време на изпълнение на дейностите, строителният надзор ще следи и за изпълнение на дейностите, съобразно одобрения работен проект и изискванията на чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ. Гарантиране на качеството на вложените материали също ще следва да се осигури от строителния надзор. Спазването на изискванията за безопасни условия на труд и недопускане увреждането на трети лица и имоти, вследствие на строителството също влиза в задълженията на фирмата, която ще осъществява строителен надзор. Накрая, след приключване на дейностите за СМР, ще бъде изготвен Окончателен доклад за годността на обекта, съгласно чл.168, ал. 1, т.6 от ЗУТ. Ангажиментите по строителния надзор ще приключат с успешното приемане на изготвения Окончателен доклад за обекта от Община Златоград. 10 000.00 9 608.54
Въвеждане на обекта в експлоатация: Основната дейност в настоящото проектно предложение е обновяване на сградата на Районния съд и Районната прокуратура в град Златоград. Обектът попада в V категория строежи, за които не се разрешава да се ползват преди да са въведени в експлоатация от компетентен орган. В зависимост от своите характеристики, значимост, сложност и рискове при експлоатация, строежите са разпределени в шест категории, като в първа категория са строежите с най-висока степен на значимост. Категорията на строежа се определя съгласно Наредба №1/30.07.2003 г. за номенклатурата на видовете строежи. Строежите от първа, втора и трета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на разрешение за ползване, издадено от Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК). Компетентният орган за строежите от 1, 2 и 3 категория по чл.177 ЗУТ е Началникът на РДНСК . Акт 16 е документ, който финализира всяко строителство, тъй като удостоверява, че обектът, за който се отнася е годен да бъде въведен в експлоатация. Иначе казано, той „дава” разрешение за ползване на даден строеж или сграда. Липсата му е знак, че съществува проблем в строителната документация на конкретния имот като например несъответствие между одобрените проекти и реално изпълненото строителство. Макар терминът Акт 16 да се използва изключително често като синоним на „Разрешение за ползване”, между двете понятия съществува разлика. Акт 16 се издава (от съответната държавна приемателна комисия) за строежи от І-ва до ІІІ-та категория (автомагистрали и пътища, хидротехнически съоръжения, производствени предприятия, сгради и съоръжения за обществено обслужване и други). Той е пряко свързан с установяването на годността за ползване на строежа и без него обектът не подлежи на експлоатация. Въз основа на този ключов документ съответната регионална дирекция за национален строителен контрол издава „Разрешение за ползване” на обекта. За строежи от ІV и по-ниска категория се издава Удостоверение за въвеждане в експлоатация, което е еквивалентния документ на Разрешението за ползване на строежа. Правно основание за издаването на Удостоверението за въвеждане в експлоатация е чл.177, ал.3 от ЗУТ, където е посочено, че в 7-дневен срок от постъпване на искането, органът, издал разрешението за строеж, след проверка на окомплектоваността на документите, регистрира въвеждането на строежа в експлоатация и издава удостоверение за въвеждане в експлоатация. За въвеждането в експлоатация на сградата на Районен съд и Районна прокуратура се предвижда срок от 1 месец, разчетен в рамките на проекта. Обектът е строеж от V категория, което определя, че завършването му ще се удостовери с издаването на Удостоверение за въвеждане в експлоатация от главния архитект на Община Златоград. 600.00 0.00
Публичност и информиране с цел популяризиране дейностите и източниците на подкрепа по проекта.: Всеки проект, финансиран със средства на Общността е необходимо да осигури мерки за популяризиране на източника на финансова помощ. В рамките на настоящия проект също са предвидени дейности, които да укажат и популяризират произхода на финансирането на проекта. Община Златоград ще предприеме всички необходими стъпки за популяризиране на факта, че проектът се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие. Предвидените в проекта мерки ще са съобразени с правилата за информиране, комуникация и реклама, предвидени в чл.115 § 4 от Регламент 1303/2013 г. и в чл.3, чл.4, чл.5 и Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията. По време на реализацията на проектните дейности ще бъдат организирани следните ПР събития: - Официален старт на проекта. В рамките на пресконференция ще бъде анонсиран старта, като публично ще бъдат представени всички подробности и параметри, свързани с реализацията на проекта. - Обръщение към медиите – публикации – 2 бр. С цел предоставяне на актуална информация, регулярно ще бъдат подготвяни прессъобщения, предназначени за местни и регионални медии и водещи Интернет сайтове, с които да се информира за напредъка по реализацията на проекта; - Край на проекта - Ще бъде организирана пресконференция за представяне на резултатите и извършените дейности при реализация на проекта, както и отчет за финансовия и експертен ресурс, въвлечен в проекта. На официалната интернет страница на Община Златоград периодично ще бъдат публикувани статии за напредъка на проекта. На входа на сградата ще бъде поставен плакат с минимален формат А3, с информация за проекта, в който ще се споменава финансовата подкрепа за проекта на Европейския съюз. На мястото на обекта на интервенция ще бъде поставена постоянна обяснителна табела, която да указва стойността и произхода на финансирането на обекта. Табелата ще бъде изработена върху плочи с цветен печат. Размерът им ще бъде съобразен с изискванията на Програмата и ще съдържат необходимата информация за приноса на ЕС и държавата. Табелите, с цел популяризиране на помощта на ЕС сред обществеността на Община Златоград, ще съдържат, освен логото на ЕФРР и името на проекта, името и логото на оперативната програма, флагът на ЕС и названието „Европейски съюз”, както и вида и името на дейността (25 % от общата площ). При отчитане на изпълнението на проекта, на УО ще бъде предоставен доказателствен материал за предприетите мерки за осигуряване на информация и публичност на дейностите по проекта. 2 000.00 2 400.00
Извършване на външен одит на проекта: Присъединяването на България към Европейския съюз дава нови възможности на общините да привличат проектно финансиране за реализация на заложени приоритети в плановете им за развитие. Осигуряването на модерна инфраструктура, подобряване на качеството на живот и устойчиво местно развитие са приоритети, които си поставя за цел да постигне и Община Златоград. Правилата за управление на проекти, финансирани от Структурните фондове изискват осъществяване на независим финансов одит на финансовите отчети, извършен от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит, като докладите за одит се прилагат към искането за окончателно плащане по проекта. Одиторският ангажимент в рамките на настоящия проект включва проверка на окончателния финансов отчет за съответствие с всички изисквания на Договарящия орган, съгласуване на счетоводната система, която ще се прилага при изпълнението на проекта, уточняване на всички реквизити на първичните счетоводни документи. Осъществяваният одит, в рамките на проекта, ще даде възможност да се изключи варианта за допускане на грешки с неблагоприятни последици върху изпълнението му. 2 400.00 2 880.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.