ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: Дейността включва целия процес по организиране и управление на проектните дейности. В началото на проекта със заповед на кмета на община Ихтиман ще се сформира екипа за управление на проекта. Ще бъдат разпределени основните функции между членовете на екипа. Екипът на проекта ще се състои от:
- Ръководител на проекта от кандидата - квалификациите и и отговорностите на когото са описани в т.9 от формуляра;
- Координатор на проекта от кандидата - квалификация средно образование. Отговорности: Участва в разработването на длъжностните характеристики на експертите, обучителите и различните специалисти; Координира дейността на членовете на екипа и партньорите; Координира реализирането на дейностите по проекта съгласно графика и дава предложения за актуализирането му, при необходимост; Координира логистиката по организирането на събитията по проекта; Координира и осигурява своевременното попълване на отчетните формуляри; Поддържа комуникацията с партньорите, експертите и участниците в събитията във връзка с реализиране дейностите по проекта; Води протоколи от различните събития; Изготвя и публикува информация във връзка с осигуряване на информираност и публичност, относно развитието и резултатите от дейностите по проекта; Изпълнява и други задачи, възложени от Ръководителя на проекта; Участва при изготвянето на отчетите по проекта; Координира дейността си с Ръководителя на проекта.
- Технически сътрудник от партньора - Квалификация висше образование. Отговорности: Приема и систематизира постъпващата кореспонденция в съответствие с установения ред; Предоставя документацията за разглеждане от ръководителя и останалите членове на екипа; Води отчет за получените документи в съответствие с установените правила и изисквания на програмата и осигурява тяхното съхранение; Предоставя информация за дейностите по проекта; Оказва съдействие на останалите членове на екипа при изпълнение на задълженията им; Участва в техническата подготовка на тръжните документи; Участва в работните срещи на екипа и воденето на необходимите протоколи и дневници; Подпомага на ръководителя на проекта при организация и координация на всички дейности;
- Счетоводител от кандидата - Квалификация висше образование в областта на финансите или счетоводството. Отговорности: Организира, планира и осъществява цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта; Отговаря за правилното и своевременно регистриране на стопанските операции, за вярното и точното оформяне на счетоводните документи; Изготвя всички финансови отчети, справки и информации във връзка с отчитането по проекта и искания за плащане; Изготвя справки по проекта необходими на контролиращите и наблюдаващите органи и институции; Координира дейността си с Ръководителя на проекта, консултира и координира счетоводната дейност на партньорите във връзка с реализацията на проекта.
В първия месец от стартирането на проекта ще бъде разработен актуализиран план за изпълнение на проектните дейности и план за наблюдение и мониторинг. В рамките на дейността ще бъде изготвен график на тръжните процедури и те ще бъдат проведени съгласно изискванията на ЗОП. Ежемесечно ще се провеждат екипни срещи на персонала по администриране на проекта. Членове на екипа на проекта периодично ще провеждат наблюдение и мониторинг на дейностите по проекта чрез посещения в Центъра и отделни потребители на услугите.
|
34 280.00
|
28 957.06
|
Текущ ремонт, обзавеждане и оборудване на Центъра: След провеждане на тръжната процедура и определяне на изпълнител на СМР, ще започне текущ ремонт на помещенията, в които ще се предоставят услуги на представителите на целевите групи. Ремонтът ще се извърши в сграда собственост на Община Ихтиман.Текущият ремонт ще се извърши по смисъла на amp;5 т.43 от ДР на ЗУТ;
- В сградата ще бъдат ремонтирани и обособени две основни помещения: стая на персонала и приемна. |
3 436.00
|
3 368.40
|
Разработване за Методология за дейността на Центъра : Дейността включва разработването на Правила за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Правилата ще се разработят от двама експерти на партньора през втория и третия месец на проекта. Правилата ще се базират на съществуващите методики за предоставяне на социални услуги в общността (за Личен асистент, Социален асистент и Домашен помощник), съществуващите стандарти, както и действащите нормативни документи. Целта на разработката е да се опишат детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. В Правилата ще се наблегне на интегрирания характер на услугите за хората с увреждане, като ще се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, включително социални и здравни услуги в общността или в домашна среда. В документа ще бъдат засегнати постигането на хоризонталните принципи на ОПРЧР - Насърчаване на равните възможности и предотвратяването на всякаква дискриминация; Равенството между мъжете и жените.
Разработените Правила ще бъдат обсъдени със служители на кандидата и екипа на Центъра и ще бъдат приети като официален документ. Те ще бъдат раздадени на всички участници в проекта по време на обученията и реализацията на различните дейности.
|
2 003.32
|
2 003.17
|
Обучение на персонала за предоставяне на услугите : Дейността се обуславя от необходимостта служителите на Центъра и личните асистенти да придобият базисни и специфична знания и умения за изпълнение на професионални отговорности за работа с уязвими групи - лица с увреждания и техните семейства. Тази необходимост е заложено в "Методика за предоставяне на социалната услуга в общността „Личен асистент” и стандартите за предоставяне на социални услуги. Според тези документи трябва да се осигури въвеждащо, основно обучение на всички новоназначени лични асистенти, преди да започнат работа в дома на потребителя, и поддържащо обучение – в хода на предоставяне на услугата и по заявка. В тази връзка в рамките на проекта ще бъдат осигурени 3 обучения в рамките на 80 учебни часа, разпредени в 10 дни. Обученията ще се проведат съгласно нуждите на целевата група. На всеки участник в обучението ще бъде издаден Сертификат за завършено въвеждащо и поддържащо обучение , съдържащ темите от конкретното обучение. По този начин всички участващи в обучението ще придобият определено ниво на квалификация, която да подобри техните позиции на пазара на труда. Дейността ще премине в следната последователност:
1. Разработване на учебен план и учебна програма на обучението - експерти на партньора ще разработят учебен план, програма и график на обученията. Темите ще бъдат съобразени с нормативните изисквания за придобиване на знания и умения за обгрижване на хора с увреждания в общността и в домашна среда.Сдружение "За Равен старт" е регистрирано като доставчик на социални услуги и с капацитета на своите експерти може да разработи програма за обучение и да ги проведе.
2. Основно/Въвеждащо обучение - ще се проведе в рамките на 40 учебни часа или 5 дни. Обучението ще съдържа теоретични познания за спецификата на работа с лица и деца с увреждания и практическа част, насочена към формиране на умения за предоставяне на услуги в домашна среда. Обучаемите ще бъдат разделени в две отделни групи Х 27 човека, като с всяка група ще работят отделни експерти/обучители. Обучението ще се проведе преди стартиране на пряката работа с потребители, непосредствено след подбора на персонала. За всяко обучение се предвиждат по 4-ма обучители за всяка отделна група. Квалификацията на обучителите ще отговаря на темите в обучението.
3. Поддържащи обучения - В рамките на 40 учебни часа ще се проведат две поддържащи обучения на персонала, всяко с продължителност от 20 учебни часа или общо 5 дни.
Те ще включват теоретична и практическа част, като темите ще бъдат фокусирани и съобразени с нуждите на целевата група. Целта на обученията е да надградят вече получените знания и придобити умения за предоставяне на услуги в дома на потребителя и общността.
Обученията ще се провеждат паралелно отново в две отделни групи Х 27 човека, като са всяка група са предвидени по двама обучители. Предвижда се първото въвеждащо обучение да се проведе през 6 -ия месеца след стартиране на пряката работа с потребители, а второто през 12 –тия месец .
|
5 300.00
|
18 770.95
|
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги : Дейността е насочена към създаване и стартиране на функционално обособено звено „Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда“, което предоставя услуги за социално включване в общността или в домашна среда и включва следните елементи:
- Подбор на персонал за работата в Центъра. През четвъртия месец на проекта ще се проведе процедура по подбор: ще бъде публикувана обява, ще се приемат документи на лицата, кандидатстващи за работа в Център, ще се проведе интервю с тях от сформирана комисия в петчленен състав със Заповед на Кмета на Общината, за участие в която ще бъде поканен представител на Дирекция “Бюро по труда” – гр. Ихтиман. За всяко от заседанията си Комисията за оценка и подбор ще води протокол и ще се произнася с решение–индивидуална оценка за всеки кандидат. . Ще бъдат назначени общо 4 човека на трудов договор: 1 Социален работник; 1 Рехабилитатор; 1 Физиотерапевт и 1 Шофьор на микробуса. При подбора на персонала водещи критерии ще бъдат наетите лица да имат различен профил на компетентност – социално, медицинско, здравно, педагогическо образование, както и други форми на професионална квалификация. По този начин ще се се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите.;
През петия месец на проекта ще се извърши оценка на потребностите на целевата група по проекта - общо 120 потребители, от които 34 потребители по операция "Нови алтернативи". Оценката ще се извърши от екипа на Центъра;
През шестия месец на проекта ще се проведе процедура по подбор на лични асистенти. Ще се подберат подходящи лица, които ще осигурят по най-добър начин защита на здравето, сигурността и благополучието на потребителите на услугата „Личен асистент”. Ще се проведе интервю от доставчика с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. Кандидатите за лични асистенти ще представят медицинско свидетелство и свидетелство за съдимост. Ще се наемат само кандидати, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването, намират се в добро физическо и психическо състояние и не са осъждани. Ще се подпишат трудови договори, изготвен по реда и условията на Кодекса на труда или Закона за задълженията и договорите. Всеки ЛА ще подпише декларация за спазване на поверителност на личните данни и информация че е запознават с длъжностна си характеристика. Всеки ЛА ще получи копие от Правилника за вътрешния ред на доставчика;
Изпълнението на Проекта насърчава инициативи за развитие на алтернативни на институционалната грижа социални услуги, като специално внимание се отделя на лицата над 65 г., които се нуждаят от грижи и семейства им , които са в риск.
Дейност на Центъра:
- Реалната дейност на Центъра ще стартира през 7-ият месец на проекта и ще продължи 18 месеца. Тя ще се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка на всеки един от тях. Екипът на Центъра и наетите социални асистенти ще извършват своята дейност на база разработените Правила почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.
С реализацията на Проекта ще се постигне разширен териториален обхват и повишено качество на грижата, чрез предоставяни индивидуално ориентирани социални услуги за потребителите от лични асистенти с повишени професионални компетентности и мобилни екипи от експерти. Ще бъде предоставена възможност за проследяване на нуждите на потребителите от участващите в Проекта.
С реализацията на Проектното предложение се създават условия членовете на семействата, в които има лице с тежко заболяване да преодолеят социалната изолация и да възстановят трудовата си активност.
Периодично ще се правят екипни срещи на екипа на Центъра и Личните асистенти.
- Дейността ще обхване 120 потребители от целевата група.
|
298 629.40
|
244 561.58
|
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала,предоставяща социални услуги : Представяне на психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социалните услуги: В рамките на проекта ще бъдат организирани индивидуални срещи за психологическа подкрепа на персонала. Срещите ще се водят от психолог-консултант на партньора. Общо ще се проведат 100 индивидуални срещи, по 2 часа всяка, по време на които ще се подпомагат личните асистенти, социалните асистенти и служителите на Центъра в работата им с целевата група. Целите на тези срещи ще бъдат да се решават конкретни казуси, кризисни ситуации, да подпомогнат наетите лица да опазват и съхраняват здравето и психическото си състояние в работата с клиентите. Ще се търси ефекта на индивидуалното въздействие и възможност да се отдели повече внимания на конкретното лица;
- Консултиране на персонала, предоставящ социалните услуги: В рамките на проекта ще бъдат организирани индивидуални и групови срещи за консултации на персонала на Центъра, личните асистенти и социалните асистенти. Консултациите ще се водят от консултант-социални дейности на партньора. Груповите и индивидуалните консултации ще имат за цел да подпомогнат персонала и наетите лица в решаването на конкретни случаи, в използването на определени знания, умения и техники, които да подобрят качеството на услугата. В рамките на проекта ще се проведат 20 групови и 60 индивидуални консултации;
- Супервизия на персонала, предоставящ социалните услуги: В рамките на проекта ще бъдат организирани супервизии на персонала от психолог-консултант на партньора. Супервизиите ще обхванат целия персонал на Центъра и наетите лица. Всяка супервизия ще трае 6 часа и ще включва минимум 12 участника. Предвижда да бъдат създадени 6 групи по 12 участника, с които да се проведат общо 36 супервизии.
|
12 320.00
|
6 480.08
|
Мотивационна, психологическа и здравна подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност : Дейността включва реализирането на две основни направления:
- Мотивационната подкрепа цели повишаване нивото на мотивация на потребителите към ползване на социалната услуга. Тя ще се реализира чрез индивидуални срещи с представителите на целевата група. Включва и специализирана консултативна работа по предоставяне на практически указания и насоки на потребителите и техните близки с цел осигуряване на система от подкрепящи действия в домашна среда. Ще бъде предоставяна информация в областта на социалната закрила за възможностите за подкрепа; изисквания, срокове и насочване към съответните инстанции, от които може да бъде получена подкрепа,съобразно проблема. Дейността ще се осъществява ежемесечно, като за целта се предвиждат домашни посещения на потребителите от специалисти, съобразно предварителната заявка на проблема. Ще се извършва от социален работник /психолог /мед.специалист;
- Психологическа подкрепа - Дейността ще се реализира чрез индивидуални срещи с целевата група. Ще включва консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно потребностите на всеки един от потребителите. Индивидуалната работа ще бъде насочена към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Това е изключително важно за потребителите с оглед постигане на позитивна промяна в ценностните нагласи и справяне с негативните последици от заболяването .
При психологическата подкрепа като индивидуална дейност ще се спазва нужната поверителност от страна на водещия. В случаите, когато по време на дейността бъдат констатирани актове на насилие спрямо потребителя ще бъдат подавани сигнали съгласно нормативната уредба. Дейността ще се извършва в дома на потребителя по предварително изготвен график за посещения ежемесечно. Ще се реализира от психолог.
-Здравна услуга Медицинския специалист/физиотерапевт/ рехабилитатор ще дава съвети и ще изготвя индивидуални комплекси с упражнения за провеждане в домашни условия ще информира и обсъжда с роднините на клиентите дейностите и състоянието на техните близки ще извършва процедури, масажи и различни видове манипулации . |
4 320.00
|
2 807.52
|
Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания : В рамките на тази дейност ще бъде закупен микробус за превоз на хора в инвалидни колички. Това се налага поради разпокъсаността на населените места в община Ихтиман. Специализираният микробус ще обслужва всички 21 населени места на територията и. Автомобилът ще обслужва 120 лица от целевата група включени в проекта, като ще извършва превозването на хората от дома им до Центъра за по часово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, до лечебни заведения и обществени сгради. Наличието на транспорт ще осигури и предоставянето на специализираните услуги на Центъра в домашна среда на лицата от целевата група, които са на територията на общината. Транспортирането ще се извършва по предварително съставен месечен график съгласно организираните от Центъра дейности и потребностите на лицата от целевата група. Закупуването на специализирания микробус ще се извърши съгласно разпоредбите на ЗОП, като основните изисквания ще са:
- Двигател турбодизелов, 4-цилиндров, редови, DOHC, 16 клапана
- Обем на двигателя до 2198 куб. см.
- Гаранционен срок - 60 месеца гаранция, от които 24м. Фабрична и 36м. удължена гаранция или 250 000 км.
- Пътническа трансформация с хидравлична рампа и специализирано място за инвалидна количка
- Специализирано оборудване за превоз на 1 бр. инвалидна количка
- Брой места - 12 пътници, водач и място за инвалидна количка. Предпазни колани - 3-точкови, инерционни; рег. по височина за водача.
- Междуосово разстояние: за инвалидна количка 6 704 мм 2 474/ 2 059мм
- Климатична инсталация с поленов филтър. Втора климатична инсталация за пасажерския отсек
- Рампа ДОЛАНДИЯ
- Активна безопасност - ABS, ESP
За управление на микробуса ще бъде назначен шофьор в Центъра за по часово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.
В дейността ще бъдат заложени разходите за гориво и разходите за застраховки (КАСКО, Гражданска отговорност), данък МПС, винетка.
|
86 889.00
|
81 530.76
|
Дейности по информиране и публичност : В рамките на тази дейност ще бъдат организирани две пресконференции. Първата ще се проведе непосредствено след одобряване на проекта и ще има за цел да информира широката общественост за целите, задачите на проекта и предстоящите дейности по него. Втората ще се организира в края на проекта и ще има за цел да представи резултатите по проекта и начините за осигуряване на тяхната устойчивост. Ще бъдат изработени информационни плакати за популяризиране на проекта във всичките населени места в рамките на общината, които ще се поставят на входа на всяко кметство и на сградата на общинската администрация; рекламни материали за всяка от двете пресконференции и откриването на Центъра - по 30 бр. за всяко събитие: химикали, блок-листа, флашки и брошури. Ще се отпечатят стикери-лепенки за оборудването, което ще се закупи по проекта. Ще бъде изработена цветна табела, с размер 50/70, за поставяне на входа на Центъра, съгласно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Ще се направят две публикации в местен вестник. През целия период на проекта на сайта на община Ихтиман ще бъдат публикувани новини относно хода на проекта. |
1 800.00
|
1 798.44
|